Dit had net zo goed De Speld kunnen zijn, mijn godquote:Op dinsdag 6 september 2016 11:29 schreef Woods het volgende:
Vliegveld London City stilgelegd om Black Lives Matter-protest op landingsbaan http://www.volkskrant.nl/(...)b02d8314a192246cec19 via @volkskrant
Jah joh
Inderdaad. Generation Snowflake gooit al het "onrecht" in de wereld maar weer eens op één hoop.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dit had net zo goed De Speld kunnen zijn, mijn god
Tjah, iedereen noemt zich een kleine uitstoter... Miljoenen automobilisten ook. Overal valt wat winst te halen, alle kleine beetjes helpenquote:Op dinsdag 6 september 2016 14:04 schreef Woods het volgende:
[..]
Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiseren
https://www.epa.gov/ghgemissions/overview-greenhouse-gases
[ afbeelding ]
Ik wil het verder niet laten ontsporen hier maar ook in Afrika begint de luchtvaart enorm te bloeien. Ik ben stiekem wel jaloers dat Ethiopian Cargo met gloednieuwe 777F rondvliegt en hier in Nederland de Nederlandse vracht op zn gat ligt. Kenia Airways idem met gloednieuwe 787's.quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tjah, iedereen noemt zich een kleine uitstoter... Miljoenen automobilisten ook. Overal valt wat winst te halen, alle kleine beetjes helpen
Ze zullen wel een punt hebben, maar om het racistisch te noemen is ronduit belachelijk. Man man man, alsof het een keuze is "laten we Congo extra zwaar treffen"
Die vliegen dan vervolgens veel meer bloemen (rozen) naar Schiphol zeker?quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:42 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik ben stiekem wel jaloers dat Ethiopian Cargo met gloednieuwe 777F rondvliegt en hier in Nederland de Nederlandse vracht op zn gat ligt. Kenia Airways idem met gloednieuwe 787's.
Die zullen sjokvol zitten. Alle rozen worden tegenwoordig daar gekweekt, miljoenen per dag.quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die vliegen dan vervolgens veel meer bloemen (rozen) naar Schiphol zeker?
Dat weet dat die daar veel woorden geteeldquote:Op dinsdag 6 september 2016 16:17 schreef Woods het volgende:
[..]
Die zullen sjokvol zitten. Alle rozen worden tegenwoordig daar gekweekt, miljoenen per dag.
Geen hond die dat snapt, ook zeker in Londen. Constant zeiken over de luchtvervuiling van de vliegvelden in de context van vieze lucht in het stadscentrum. Ja want vliegtuigen die een paar km hoog over je heen vliegen of in de verte opstijgen vervuilen meer dan de duizenden auto's die in datzelfde centrum rondrijden of vooral bij stoplichten staan te idlen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:04 schreef Woods het volgende:
[..]
Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiseren
https://www.epa.gov/ghgemissions/overview-greenhouse-gases
[ afbeelding ]
Actievoerders weten zelden waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2016 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Geen hond die dat snapt, ook zeker in Londen. Constant zeiken over de luchtvervuiling van de vliegvelden in de context van vieze lucht in het stadscentrum. Ja want vliegtuigen die een paar km hoog over je heen vliegen of in de verte opstijgen vervuilen meer dan de duizenden auto's die in datzelfde centrum rondrijden of vooral bij stoplichten staan te idlen.
Zelfs het meest nauwkeurige systeem aan boord klopt niet als je de verkeerde input geeft.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Randy_S het volgende:
iets met verkeerde coordinaten invoeren
http://www.atsb.gov.au/pu(...)15/aair/ao-2015-029/
Held!!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
'Vader van Boeing 747' Joe Sutter overleden
[..]
En een persbericht van Boeing zelf:
Remembering an 'Incredible' legend
[..]
Joe Sutter bij allereerste 747 "City of Everett":
[ afbeelding ]
De eerste vlucht van de 747-8 in de vorm van de 747-8F op 8 februari 2010:
[ afbeelding ]
Bij de onthulling van de 747-8i op 13 februari 2011:
[ afbeelding ]
Bij de Handover Ceremony van de eerste 747-8i aan Lufthansa op 1 mei 2012.
Lufthansa was een van de drijvende krachten achter de 747 en had volgens Sutter de mooiste livery op de 747.
De maatschappij gaf hem eind 2013 hun eerste lifetime achievement award voor zijn bijdrage aan de luchtvaartindustrie.
[ afbeelding ]
quote:Passagiersgroei AF-KLM dankzij KLM en Transavia
ROISSY - Air France-KLM heeft in augustus het aantal passagiers met 1,9 procent zien toenemen tot 8,9 miljoen. De groei was volledig te danken aan KLM en budgetmaatschappij Transavia. De combinatie Air France en regiodochter HOP! zagen het aantal passagiers dalen.
KLM vervoerde in augustus 2,8 miljoen passagiers, een stijging van vier procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Transavia, dat beschikt over bases in Nederland, Frankrijk en Duitsland, zag het aantal passagiers met 21 procent stijgen tot 1,7 miljoen.
Bij Air France en HOP! daalde het aantal passagiers met 5,2 procent tot 4,4 miljoen. De eerste twee dagen van augustus moesten veel vluchten worden geannuleerd vanwege een staking van het cabinepersoneel.
KLM realiseerde in augustus een passagiersgroei op zowel long-haul (+2,5 procent) als short- en medium-haul (+4,8 procent). Dit jaar heeft de maatschappij veel nieuwe bestemmingen aan het routenetwerk toegevoegd, met name binnen Europa. De bezettingsgraad daalde met 0,8 procentpunt naar 90,7 procent, op groepsniveau ligt dat op 88,6 procent.
De krimpende vrachtdivisie van Air France-KLM zag het vervoer in augustus met 7,7 procent dalen. De beladingsgraad daalde met bijna drie procentpunten naar 54,9 procent.
quote:Footage of the incident shows vehicle driving directly towards the aircraft, hitting the engine, then being dragged along the tarmac
A van collided with a Dragonair plane carrying nearly 300 people at Hong Kong International Airport on Thursday afternoon, leaving the driver trapped in the vehicle with head injuries.
Flight KA691 was leaving an apron heading to the runway at shortly after 4pm, the Airport Authority said.
“The plane was about to leave Hong Kong for Penang when it collided with a [China Aircraft Services] vehicle near apron 25,” an authority spokeswoman said.
A police spokesman said: “The driver who was trapped on board the light goods vehicle was rescued. He was injured in the head and shoulder and taken conscious to North Lantau Hospital for treatment.”
Dragonair sources said its crew were not thought to be at fault, according to an inquiry by the airline.
Footage of the incident shows the van driving directly towards the aircraft as it rolls towards the runway. The vehicle appears to shift to the right of the plane at the last moment, avoiding the belly of the plane but hitting the engine.
The van was dragged several metres along the tarmac. At the point of collision, a member of the airport ground staff rushed in front of the plane signalling frantically for it to stop.
The video appeared to corroborate initial claims that the van driver was at fault.
Five fire engines and two ambulances were deployed after receiving a call at 4.19pm and the injured driver was freed by firefighters, according to the Fire Services Department.
Dragonair said there were no reports of any injuries to the 295 passengers or crew. All passengers disembarked and arrangements were made for another aircraft to operate the flight. The airline expressed “concern” for the well-being of the driver.
The aircraft was an 18-year-old Airbus A330 with a maximum capacity of 307 passengers.
Although the area was cordoned off, flight departures were not seriously affected, though some planes expecting to park in the vicinity were moved elsewhere around the airport.
The Civil Aviation Department said it would follow up on the incident but would not confirm if a formal investigation would be launched.
A Dragonair spokeswoman said: “Safety is our top priority. Dragonair will fully assist with the investigation.”
Any probe would seek to determine whether the driver was under the influence of a substance, intoxicated, had a medical issue or fell unconscious at the wheel, or was distracted.
Ja, zo een kist mis je ook zo natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2016 23:21 schreef Iemand91 het volgende:
Dragonair plane carrying 295 people collides with delivery van at Hong Kong airport
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat was die man denkende...
De tijd dat ik dagelijks over het platform reed (zo'n 10 jaar geleden), stond er bij Martinair Cargo elke dag een Keniaanse DC10 die rozen bracht.quote:Op dinsdag 6 september 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weet dat die daar veel woorden geteeldMaar volgens mij was dat vervoer altijd een klus voor de KLM
Pokémon Goquote:
twitter:Airbus twitterde op vrijdag 09-09-2016 om 10:53:01Just landed in Toulouse: 1st nose & forward section of the #A330neo, paving way to final assembly start by end Sept. https://t.co/LV4ecxEVZ5 reageer retweet
Dan zijn dit soort vliegtuigen dus ongeveer de helft van de tijd actief? 136k uren is 15.5 jaar.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt; die heeft bijna 136.000 vlieguren; meer dan de recordhouders PH-BUI en -BUH.
Durf met aardige zekerheid te zeggen dat PH-BFD het (straal)toestel is met meeste vlieguren ooit.
Met stilstaan wordt er geen geld verdiend hè.quote:Op zondag 11 september 2016 15:46 schreef Shivo het volgende:
Dan zijn dit soort vliegtuigen dus ongeveer de helft van de tijd actief? 136k uren is 15.5 jaar.
Absoluut, maar ik vind dat logistiek gezien erg knap. Ik vraag me hoe die percentages zijn voor vluchtnetwerken die weinig 's nachts vliegen, zoals US domestic en Europa.quote:Op zondag 11 september 2016 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Met stilstaan wordt er geen geld verdiend hè.![]()
Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.quote:Op zondag 11 september 2016 17:40 schreef Shivo het volgende:
[..]
Absoluut, maar ik vind dat logistiek gezien erg knap. Ik vraag me hoe die percentages zijn voor vluchtnetwerken die weinig 's nachts vliegen, zoals US domestic en Europa.
Een zijn binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:52 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.
Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een zoon binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.
quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:44 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/photos/(...)f0c8456cd]afbeelding[/url] ]
Voornamelijk 717's inter island flights en a330-200/767 naar het vaste land.(alhoewel Japan tot een eiland behoort)quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:40 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).
Er landt een vliegtuig, zo bijzonder is dat toch niet?quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:48 schreef xcachet het volgende:
[..]
Die mensen ook echt alsof er niks aan de hand is.
En dan hebben we het nog niet over die geweldige beeldkwaliteitquote:Op woensdag 14 september 2016 04:27 schreef FredvZ het volgende:
Die nog actieve 737-200 is bijna net zo bijzonder als de buiklanding
Die indeling bestaat niet. Al zal er vast een planning zijn, deze kan en zal regelmatig veranderen zodat je website van weinig nut is.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Mijn niet bekend in ieder geval. Voor vluchten van/naar Schiphol kun je uiteraard op de site van Schiphol kijken en ook hier maar die laatste is niet erg betrouwbaar.quote:Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Lijndienst heeft over het algemeen altijd dezelfde soort/type vliegtuig. Natuurlijk kan dit altijd veranderen door weer, beschikbaarheid van de vloot, technische problemen etc etc..quote:Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Krijgen we nu ook een Schiphol Asia voor de Chinesen/Taiwanezen?quote:Op woensdag 14 september 2016 21:55 schreef Iemand91 het volgende:
- Volgende week maandag bestaat Luchthaven Schiphol 100 jaar; en vanaf vandaag mag het zich 'Koninklijk' noemen en de Schiphol Group Royal Schiphol Group.
Met een bezettingsgraad die tegen of soms boven de 90% ligt, heb je op zich gelijk (90 is geen 100), maar deze ligt wel flink boven het gemiddelde in de industrie. Een 747 zit dus, zeker in vergelijking, goed vol.quote:Op donderdag 15 september 2016 09:05 schreef tripel7 het volgende:
De 744 krijgen ze meer niet dan wel vol, laat staan zo'n walvis.
Vaak wordt tien tot twaalf als minimum gezien inderdaad, voor een volledig nieuw type.quote:Een aantal is niet genoeg, je moet er meer hebben dan een paar.
Iets zegt me dat hij niet meer zal slagenquote:Op vrijdag 16 september 2016 11:25 schreef xcachet het volgende:
http://nos.nl/artikel/2132527-video-vliegtuig-redt-piloot.html
Curacao zou wellicht nog kunnen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 11:15 schreef Iemand91 het volgende:
Al zou KLM in dit geval mogelijk wel minder kunnen nemen omdat Air France er ook 6 heeft; ze zouden onderhoud, kennis e.d. kunnen delen op dat vlak.
Als je naar de stoelindeling kijkt van KLM longhaul toestellen zou een KLM A380 ook direct over de 650+ stoelen gaan wat direct een record zou worden voor meest aantal stoelen in een vliegtuig ooit.
Dat is bijna 60% meer dan in hun grootste toestellen nu (de full pax 747 en 777-300 met nieuwe indeling).
Dat zou betekenen dat een eventuele A380 bij KLM dus niet voor meer capaciteit zou moeten zorgen (dat ruïneert yields) maar om van 2 vluchten 1 te maken.
En naar mijn weten is de enige route waar ze het hele jaar 2x p/dag naar vliegen New York.
Dus waar zou KLM een handvol andere A380's kunnen inzetten in het laagseizoen, ik zou het niet weten.
Oh, en eventuele vluchten tussen KLM/Delta hubs kan KLM ook niet zomaar even een mega-toestel opzetten omdat binnen Skyteam onderling geregeld moet worden.
Een 747-8i met vrachtruim achterin heeft nog meer kans bij KLM (ook omdat ze al decennialang ervaring hebben met het type) en omdat ze (misschien?) als de pax-747's uitgefaseerd hebben nog een lachwekkende minivloot hebben van vracht-747's.
Zowel Airbus als Boeing zijn momenteel wel gewillig om hun beide VLA's aan KLM te slijten lijkt me zo.![]()
Maar goed; we weten allemaal dat dat ook niet gaat gebeuren.
KLM wordt qua longhaul straks gewoon bijzonder eentonig met 777's, 787's en wat A350's en A330's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |