abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165126978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 11:29 schreef Woods het volgende:
Vliegveld London City stilgelegd om Black Lives Matter-protest op landingsbaan http://www.volkskrant.nl/(...)b02d8314a192246cec19 via @volkskrant

Jah joh :')
Dit had net zo goed De Speld kunnen zijn, mijn god :')
pi_165127260
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dit had net zo goed De Speld kunnen zijn, mijn god :')
Inderdaad. Generation Snowflake gooit al het "onrecht" in de wereld maar weer eens op één hoop. :')
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 15:28:44 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165127688
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:04 schreef Woods het volgende:

[..]

Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiseren

https://www.epa.gov/ghgemissions/overview-greenhouse-gases


[ afbeelding ]
Tjah, iedereen noemt zich een kleine uitstoter... Miljoenen automobilisten ook. Overal valt wat winst te halen, alle kleine beetjes helpen :)

Ze zullen wel een punt hebben, maar om het racistisch te noemen is ronduit belachelijk. Man man man, alsof het een keuze is "laten we Congo extra zwaar treffen :') "
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:42:52 #254
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165127982
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tjah, iedereen noemt zich een kleine uitstoter... Miljoenen automobilisten ook. Overal valt wat winst te halen, alle kleine beetjes helpen :)

Ze zullen wel een punt hebben, maar om het racistisch te noemen is ronduit belachelijk. Man man man, alsof het een keuze is "laten we Congo extra zwaar treffen :') "
Ik wil het verder niet laten ontsporen hier maar ook in Afrika begint de luchtvaart enorm te bloeien. Ik ben stiekem wel jaloers dat Ethiopian Cargo met gloednieuwe 777F rondvliegt en hier in Nederland de Nederlandse vracht op zn gat ligt. Kenia Airways idem met gloednieuwe 787's.

Daarnaast zijn de mensen daar minder intelligent en laten ze zich onderdrukken door wederom hun eigen mensen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 15:54:48 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165128187
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:42 schreef Woods het volgende:

[..]

Ik ben stiekem wel jaloers dat Ethiopian Cargo met gloednieuwe 777F rondvliegt en hier in Nederland de Nederlandse vracht op zn gat ligt. Kenia Airways idem met gloednieuwe 787's.
Die vliegen dan vervolgens veel meer bloemen (rozen) naar Schiphol zeker? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 september 2016 @ 16:17:40 #256
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165128639
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die vliegen dan vervolgens veel meer bloemen (rozen) naar Schiphol zeker? ;)
Die zullen sjokvol zitten. Alle rozen worden tegenwoordig daar gekweekt, miljoenen per dag.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 16:26:26 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165128801
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:17 schreef Woods het volgende:

[..]

Die zullen sjokvol zitten. Alle rozen worden tegenwoordig daar gekweekt, miljoenen per dag.
Dat weet dat die daar veel woorden geteeld ;) Maar volgens mij was dat vervoer altijd een klus voor de KLM ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165141777
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:04 schreef Woods het volgende:

[..]

Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiseren

https://www.epa.gov/ghgemissions/overview-greenhouse-gases


[ afbeelding ]
Geen hond die dat snapt, ook zeker in Londen. Constant zeiken over de luchtvervuiling van de vliegvelden in de context van vieze lucht in het stadscentrum. Ja want vliegtuigen die een paar km hoog over je heen vliegen of in de verte opstijgen vervuilen meer dan de duizenden auto's die in datzelfde centrum rondrijden of vooral bij stoplichten staan te idlen. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:32:26 #259
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165142150
Het zal wel komen doordat er laatst in het nieuws stond dat binnen 50 jaar mede door het nieuwe klimaat 50% minder koffie kan worden verbouwd.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_165148911
iets met verkeerde coordinaten invoeren :P

http://www.atsb.gov.au/pu(...)15/aair/ao-2015-029/
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 16:03:00 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165153089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Geen hond die dat snapt, ook zeker in Londen. Constant zeiken over de luchtvervuiling van de vliegvelden in de context van vieze lucht in het stadscentrum. Ja want vliegtuigen die een paar km hoog over je heen vliegen of in de verte opstijgen vervuilen meer dan de duizenden auto's die in datzelfde centrum rondrijden of vooral bij stoplichten staan te idlen. :')
Actievoerders weten zelden waar ze het over hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165153870
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Randy_S het volgende:
iets met verkeerde coordinaten invoeren :P

http://www.atsb.gov.au/pu(...)15/aair/ao-2015-029/
Zelfs het meest nauwkeurige systeem aan boord klopt niet als je de verkeerde input geeft. :P
pi_165164447
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
'Vader van Boeing 747' Joe Sutter overleden

[..]

En een persbericht van Boeing zelf:

Remembering an 'Incredible' legend

[..]

Joe Sutter bij allereerste 747 "City of Everett":

[ afbeelding ]

De eerste vlucht van de 747-8 in de vorm van de 747-8F op 8 februari 2010:

[ afbeelding ]

Bij de onthulling van de 747-8i op 13 februari 2011:

[ afbeelding ]

Bij de Handover Ceremony van de eerste 747-8i aan Lufthansa op 1 mei 2012.
Lufthansa was een van de drijvende krachten achter de 747 en had volgens Sutter de mooiste livery op de 747.
De maatschappij gaf hem eind 2013 hun eerste lifetime achievement award voor zijn bijdrage aan de luchtvaartindustrie.

[ afbeelding ]
Held!! ^O^

Boeing 747 Jumbo O+
  donderdag 8 september 2016 @ 09:12:24 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165168219
quote:
Passagiersgroei AF-KLM dankzij KLM en Transavia

ROISSY - Air France-KLM heeft in augustus het aantal passagiers met 1,9 procent zien toenemen tot 8,9 miljoen. De groei was volledig te danken aan KLM en budgetmaatschappij Transavia. De combinatie Air France en regiodochter HOP! zagen het aantal passagiers dalen.

KLM vervoerde in augustus 2,8 miljoen passagiers, een stijging van vier procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Transavia, dat beschikt over bases in Nederland, Frankrijk en Duitsland, zag het aantal passagiers met 21 procent stijgen tot 1,7 miljoen.

Bij Air France en HOP! daalde het aantal passagiers met 5,2 procent tot 4,4 miljoen. De eerste twee dagen van augustus moesten veel vluchten worden geannuleerd vanwege een staking van het cabinepersoneel.

KLM realiseerde in augustus een passagiersgroei op zowel long-haul (+2,5 procent) als short- en medium-haul (+4,8 procent). Dit jaar heeft de maatschappij veel nieuwe bestemmingen aan het routenetwerk toegevoegd, met name binnen Europa. De bezettingsgraad daalde met 0,8 procentpunt naar 90,7 procent, op groepsniveau ligt dat op 88,6 procent.

De krimpende vrachtdivisie van Air France-KLM zag het vervoer in augustus met 7,7 procent dalen. De beladingsgraad daalde met bijna drie procentpunten naar 54,9 procent.
pi_165188148
Dragonair plane carrying 295 people collides with delivery van at Hong Kong airport
quote:
Footage of the incident shows vehicle driving directly towards the aircraft, hitting the engine, then being dragged along the tarmac

A van collided with a Dragonair plane carrying nearly 300 people at Hong Kong International Airport on Thursday afternoon, leaving the driver trapped in the vehicle with head injuries.

Flight KA691 was leaving an apron heading to the runway at shortly after 4pm, the Airport Authority said.

“The plane was about to leave Hong Kong for Penang when it collided with a [China Aircraft Services] vehicle near apron 25,” an authority spokeswoman said.

A police spokesman said: “The driver who was trapped on board the light goods vehicle was rescued. He was injured in the head and shoulder and taken conscious to North Lantau Hospital for treatment.”

Dragonair sources said its crew were not thought to be at fault, according to an inquiry by the airline.

Footage of the incident shows the van driving directly towards the aircraft as it rolls towards the runway. The vehicle appears to shift to the right of the plane at the last moment, avoiding the belly of the plane but hitting the engine.

The van was dragged several metres along the tarmac. At the point of collision, a member of the airport ground staff rushed in front of the plane signalling frantically for it to stop.

The video appeared to corroborate initial claims that the van driver was at fault.

Five fire engines and two ambulances were deployed after receiving a call at 4.19pm and the injured driver was freed by firefighters, according to the Fire Services Department.

Dragonair said there were no reports of any injuries to the 295 passengers or crew. All passengers disembarked and arrangements were made for another aircraft to operate the flight. The airline expressed “concern” for the well-being of the driver.

The aircraft was an 18-year-old Airbus A330 with a maximum capacity of 307 passengers.

Although the area was cordoned off, flight departures were not seriously affected, though some planes expecting to park in the vicinity were moved elsewhere around the airport.

The Civil Aviation Department said it would follow up on the incident but would not confirm if a formal investigation would be launched.

A Dragonair spokeswoman said: “Safety is our top priority. Dragonair will fully assist with the investigation.”

Any probe would seek to determine whether the driver was under the influence of a substance, intoxicated, had a medical issue or fell unconscious at the wheel, or was distracted.




Wat was die man denkende...
  vrijdag 9 september 2016 @ 03:52:47 #267
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_165192910
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat weet dat die daar veel woorden geteeld ;) Maar volgens mij was dat vervoer altijd een klus voor de KLM ;)
De tijd dat ik dagelijks over het platform reed (zo'n 10 jaar geleden), stond er bij Martinair Cargo elke dag een Keniaanse DC10 die rozen bracht.
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:43:23 #268
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_165197078
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:21 schreef Iemand91 het volgende:
Wat was die man denkende...
Pokémon Go >:)

Maar ergens denk ik dat ie al een probleem had voordat hij die motor raakte, flauwgevallen ofzo
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_165210877


American Airlines heeft een aantal nieuwe routes aangekondigd (en ook routes die gestopt zullen worden).
Een van de nieuwe routes is Dallas - Amsterdam met de Boeing 767-300ER.
Tussen mei en september zal deze route dagelijks worden gevlogen.

Dit is de tweede route van American Airlines naar Amsterdam. Ze vliegen al dagelijks tussen Amsterdam en Philadelphia.

KLM vloog sinds 2012 zomers naar Dallas maar keerde na de zomer van 2015 werd de route geschrapt.

En het 's werelds grootste turbopropmotoraangedreven vliegtuig vliegt weer na 7 jaar:
zie de blog van Flightradar24.



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 10-09-2016 19:25:41 ]
pi_165231848
Airbus twitterde op vrijdag 09-09-2016 om 10:53:01 Just landed in Toulouse: 1st nose & forward section of the #A330neo, paving way to final assembly start by end Sept. https://t.co/LV4ecxEVZ5 reageer retweet


En van de opvolger van die grote dame links (de nieuwe Beluga XL) komt begin volgend jaar het eerste exemplaar (van de 5) op de final assembly.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 10-09-2016 20:58:12 ]
pi_165237788
Vandaag (zondag dus :+ ) komt het Roemeense Tarom (Transporturile Aeriene Romane) voor de laatste keer met de Airbus A310-300 naar Schiphol.
Aankomst vanuit Boekarest is om 10:52 uur, vertrek om 11:50 uur.

De maatschappij heeft nog 2 A310-300's in dienst; deze worden uitgefaseerd ten faveure van 2 geleasede 737-800's.



Nu blijft alleen Air Transat over die passagiers vervoert met de A310 van/naar Amsterdam en daarmee ook de enige operator van de A310 op Schiphol.
pi_165247728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 13:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt; die heeft bijna 136.000 vlieguren; meer dan de recordhouders PH-BUI en -BUH.
Durf met aardige zekerheid te zeggen dat PH-BFD het (straal)toestel is met meeste vlieguren ooit.
Dan zijn dit soort vliegtuigen dus ongeveer de helft van de tijd actief? 136k uren is 15.5 jaar.
Jesus saves but death prevails.
pi_165248373
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 15:46 schreef Shivo het volgende:
Dan zijn dit soort vliegtuigen dus ongeveer de helft van de tijd actief? 136k uren is 15.5 jaar.
Met stilstaan wordt er geen geld verdiend hè. ;)

Al moet er ook gezegd worden dat bij KLM de toestellen flink gebruikt worden.
pi_165250242
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Met stilstaan wordt er geen geld verdiend hè. ;)

Absoluut, maar ik vind dat logistiek gezien erg knap. Ik vraag me hoe die percentages zijn voor vluchtnetwerken die weinig 's nachts vliegen, zoals US domestic en Europa.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 13 september 2016 @ 19:44:52 #275
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165300222
pi_165300414
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 17:40 schreef Shivo het volgende:

[..]

Absoluut, maar ik vind dat logistiek gezien erg knap. Ik vraag me hoe die percentages zijn voor vluchtnetwerken die weinig 's nachts vliegen, zoals US domestic en Europa.
Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 20:35:15 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165301278
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:52 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Een gemiddeld short-haul toestel in Europa wordt tussen de 8 en 10 uur gebruikt per dag. In de VS ligt het wat hoger omdat zogenaamde red-eyes (nachtvluchten) vaker voorkomen door de tijdverschillen.
Een zijn binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 13-09-2016 20:49:05 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165301411
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een zoon binnen de VS de vluchten niet langer? Als je vluchten van Amsterdam naar Helsinki of Frankfurt doet sta je per vlieguur veel aan de grond, terwijl zo'n kist veel verder kan vliegen.
Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).
pi_165301678
quote:
_O_

Die mensen ook echt alsof er niks aan de hand is.
  dinsdag 13 september 2016 @ 20:58:19 #280
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165302091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:40 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Dat is het zeker het geval ja, vooral als je ook Hawaii mee gaat rekenen (al zijn dit meestal geen 737s of A320s).
Voornamelijk 717's inter island flights en a330-200/767 naar het vaste land.(alhoewel Japan tot een eiland behoort)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 20:58:38 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165302099
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:48 schreef xcachet het volgende:

[..]

_O_

Die mensen ook echt alsof er niks aan de hand is.
Er landt een vliegtuig, zo bijzonder is dat toch niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 14 september 2016 @ 04:27:31 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165310638

Die nog actieve 737-200 is bijna net zo bijzonder als de buiklanding
So we just called him Fred
  woensdag 14 september 2016 @ 13:43:42 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_165316889
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 04:27 schreef FredvZ het volgende:

Die nog actieve 737-200 is bijna net zo bijzonder als de buiklanding
En dan hebben we het nog niet over die geweldige beeldkwaliteit 8)7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 14 september 2016 @ 15:10:21 #284
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165318313
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
pi_165319856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Die indeling bestaat niet. Al zal er vast een planning zijn, deze kan en zal regelmatig veranderen zodat je website van weinig nut is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_165322421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Mijn niet bekend in ieder geval. Voor vluchten van/naar Schiphol kun je uiteraard op de site van Schiphol kijken en ook hier maar die laatste is niet erg betrouwbaar.
Heel soms geeft Flightradar24 ook al aan welk toestel een vlucht gaat uitvoeren.
Maar dit alles is maar hooguit een dag of 2 dagen van te voren.

De maatschappijen zélf hebben uiteraard wel een planning maar daar kom je als leek natuurlijk niet bij.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:40:55 #287
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_165327378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
Is er trouwens een website waar je van tevoren in kunt zien welk vliegtuig er voor een bepaalde vlucht ingezet zal worden? Dan heb ik het niet over type maar over registratienummers.
Lijndienst heeft over het algemeen altijd dezelfde soort/type vliegtuig. Natuurlijk kan dit altijd veranderen door weer, beschikbaarheid van de vloot, technische problemen etc etc..
Als ik bij ons kijk dan kan het zo maar gebeuren dat er 7 revisies van de vloot inzet verstuurd worden. Nu is onze vloot voor ICA vluchten altijd een 777 maar de cabine layout kan verschillen.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:45:15 #288
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_165327496
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_165327791
Het nieuws vandaag:



- Volgende week maandag bestaat Luchthaven Schiphol 100 jaar; en vanaf vandaag mag het zich 'Koninklijk' noemen en de Schiphol Group Royal Schiphol Group.

- Heeft het Stadsarchief Amsterdam een animatiefilm uitgebracht over de ontwikkeling van Schiphol:


EDIT: hmm, duurt lang het typen van zo'n post; zie hierboven namelijk. :P

- Trekt KLM zich (tijdelijk?) terug op de route naar Caïro; de laatste vlucht naar de Egyptische stad vertrekt in de avond van 6 januari 2017 en keert de volgende ochtend terug op Schiphol.
Deze vluchten worden momenteel uitgevoerd door de Boeing 787-9.

- En komt zoals verwacht volgend jaar oktober de eerste Airbus A380 op de tweedehandsmarkt.
Singapore Airlines was de launch customer van de A380 en hun eerste/oudste 5 toestellen zijn geleased; het contract van het eerste toestel wordt niet verlengd. Grote kans is dat de overige 4 ook niet worden verlengd aangezien de maatschappij 5 nieuwe A380 toestellen heeft besteld.
  woensdag 14 september 2016 @ 22:08:06 #290
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_165328185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:55 schreef Iemand91 het volgende:
- Volgende week maandag bestaat Luchthaven Schiphol 100 jaar; en vanaf vandaag mag het zich 'Koninklijk' noemen en de Schiphol Group Royal Schiphol Group.
Krijgen we nu ook een Schiphol Asia voor de Chinesen/Taiwanezen? :P
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 09:01:17 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165334275
Is dat niet wat voor KLM, a380 ter vervanging van 744 :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165334322
De 744 krijgen ze meer niet dan wel vol, laat staan zo'n walvis.
pi_165334443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:05 schreef tripel7 het volgende:
De 744 krijgen ze meer niet dan wel vol, laat staan zo'n walvis.
Met een bezettingsgraad die tegen of soms boven de 90% ligt, heb je op zich gelijk (90 is geen 100), maar deze ligt wel flink boven het gemiddelde in de industrie. Een 747 zit dus, zeker in vergelijking, goed vol.
Een paar a380s zouden ze ook wel vol krijgen, probleem is dat een "paar" teveel overhead heeft qua training, onderhoud, personeel, etc. Een aantal is niet genoeg, je moet er meer hebben dan een paar.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_165361030
quote:
Een aantal is niet genoeg, je moet er meer hebben dan een paar.
Vaak wordt tien tot twaalf als minimum gezien inderdaad, voor een volledig nieuw type.
--
pi_165361401
Al zou KLM in dit geval mogelijk wel minder kunnen nemen omdat Air France er ook 6 heeft; ze zouden onderhoud, kennis e.d. kunnen delen op dat vlak.
Als je naar de stoelindeling kijkt van KLM longhaul toestellen zou een KLM A380 ook direct over de 650+ stoelen gaan wat direct een record zou worden voor meest aantal stoelen in een vliegtuig ooit.
Dat is bijna 60% meer dan in hun grootste toestellen nu (de full pax 747 en 777-300 met nieuwe indeling).

Dat zou betekenen dat een eventuele A380 bij KLM dus niet voor meer capaciteit zou moeten zorgen (dat ruïneert yields) maar om van 2 vluchten 1 te maken.
En naar mijn weten is de enige route waar ze het hele jaar 2x p/dag naar vliegen New York.
Dus waar zou KLM een handvol andere A380's kunnen inzetten in het laagseizoen, ik zou het niet weten.

Oh, en eventuele vluchten tussen KLM/Delta hubs kan KLM ook niet zomaar even een mega-toestel opzetten omdat binnen Skyteam onderling geregeld moet worden.

Een 747-8i met vrachtruim achterin heeft nog meer kans bij KLM (ook omdat ze al decennialang ervaring hebben met het type) en omdat ze (misschien?) als de pax-747's uitgefaseerd hebben nog een lachwekkende minivloot hebben van vracht-747's.

Zowel Airbus als Boeing zijn momenteel wel gewillig om hun beide VLA's aan KLM te slijten lijkt me zo. :P

Maar goed; we weten allemaal dat dat ook niet gaat gebeuren.
KLM wordt qua longhaul straks gewoon bijzonder eentonig met 777's, 787's en wat A350's en A330's. ;(
  vrijdag 16 september 2016 @ 11:42:40 #297
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_165361849
quote:
Iets zegt me dat hij niet meer zal slagen :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_165370700
De onderdelen voor de 500e 787 zijn in Everett aangekomen.
Dit toestel wordt tevens de eerste 787-9 voor Air France.
De stoelindeling wordt 30 business, 21 premium economy en 225 economy met een totaal van 276 stoelen.
(KLM heeft 787-9 eveneens 30 business, 48 premium economy en 216 economy; totaal van 294 stoelen
KLM heeft meer premium economy maar dat zijn veredelde economy-stoelen.
Bij AF word PE bijvoorbeeld 2-3-2 t.o.v. de 3-3-3 bij KLM.



F- Air France Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38769 / LN 500 by Woodys Aeroimages, on Flickr
  vrijdag 16 september 2016 @ 20:18:08 #299
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165371769
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:15 schreef Iemand91 het volgende:
Al zou KLM in dit geval mogelijk wel minder kunnen nemen omdat Air France er ook 6 heeft; ze zouden onderhoud, kennis e.d. kunnen delen op dat vlak.
Als je naar de stoelindeling kijkt van KLM longhaul toestellen zou een KLM A380 ook direct over de 650+ stoelen gaan wat direct een record zou worden voor meest aantal stoelen in een vliegtuig ooit.
Dat is bijna 60% meer dan in hun grootste toestellen nu (de full pax 747 en 777-300 met nieuwe indeling).

Dat zou betekenen dat een eventuele A380 bij KLM dus niet voor meer capaciteit zou moeten zorgen (dat ruïneert yields) maar om van 2 vluchten 1 te maken.
En naar mijn weten is de enige route waar ze het hele jaar 2x p/dag naar vliegen New York.
Dus waar zou KLM een handvol andere A380's kunnen inzetten in het laagseizoen, ik zou het niet weten.

Oh, en eventuele vluchten tussen KLM/Delta hubs kan KLM ook niet zomaar even een mega-toestel opzetten omdat binnen Skyteam onderling geregeld moet worden.

Een 747-8i met vrachtruim achterin heeft nog meer kans bij KLM (ook omdat ze al decennialang ervaring hebben met het type) en omdat ze (misschien?) als de pax-747's uitgefaseerd hebben nog een lachwekkende minivloot hebben van vracht-747's.

Zowel Airbus als Boeing zijn momenteel wel gewillig om hun beide VLA's aan KLM te slijten lijkt me zo. :P

Maar goed; we weten allemaal dat dat ook niet gaat gebeuren.
KLM wordt qua longhaul straks gewoon bijzonder eentonig met 777's, 787's en wat A350's en A330's. ;(
Curacao zou wellicht nog kunnen.
pi_165371964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 20:18 schreef Sunri5e het volgende:
Curacao zou wellicht nog kunnen.
Zomer's misschien, maar dan heb je ook nog het laagseizoen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')