quote:SEATTLE - AeroMexico heeft haar allereerste Boeing 787-9 Dreamliner gepresenteerd. Het toestel is getooid met een opvallende door kinderen ontworpen beschildering. Het toestel wordt binnenkort van de Boeing-fabriek overgevlogen naar Mexico om van daaruit verre vluchten te onderhouden.
De Mexicaanse KLM-partner heeft reeds negen 787-8’s in de vloot en breidt nu uit met zes grotere 787-9’s die in 2012 werden besteld. De luchtvaartmaatschappij vliegt onder andere op Schiphol.
Zoals zo vaak in de luchtvaart: change of plans. PH-BFR is net vertrokken als KL887. Zo te zien vliegt de -BFK de KL895.quote:PH-BFK maakt deze dagen haar laatste vluchten.
Zaterdagavond zal ze haar laatste rotatie maken als KL887 naar Hong Kong.
quote:Schiphol verder in de knel
SCHIPHOL - Luchthaven Schiphol raakt steeds verder in het nauw door de onstuimige groei van het aantal passagiers en vluchten.
Dit jaar zijn de verwachte groeicijfers opnieuw naar boven bijgesteld. De directie houdt nu rekening met 64 miljoen reizigers (10% meer dan in 2015) en 480.000 starts en landingen (plus 6%) Daarmee wordt het wettelijke plafond van 2020 al volgend jaar overschreden. Schiphol-topman Jos Nijhuis maakt zich grote zorgen over het sneller dichtslibben van de luchthaven dan verwacht.
Nijhuis vreest toenemende knelpunten bij de passagiersafhandeling, omdat de capaciteit ondanks alle nieuwbouw, uitbreidingen en renovaties tekort blijft schieten, zeker in het vakantiehoogseizoen en tijdens piekuren. De hogere terreurdreiging, stakingen en extra veiligheidsmaatregelen maken de situatie er volgens hem niet beter op.
quote:Schiphol houdt vast aan noodzaak zesde baan
AMSTERDAM - De luchthaven Schiphol wil de komende jaren de capaciteit dusdanig uitbreiden dat tussen de 600.000 en 650.000 vluchten per jaar kunnen worden afgehandeld. Daarvoor is de aanleg van een zesde baan parallel aan de Kaagbaan van groot belang.
Dat staat in de langetermijnvisie die Schiphol dinsdag heeft gepubliceerd. Schiphol verwacht in de jaren tot 2025 een marktgroei tot 85 miljoen passagiers en 3,5 miljoen ton vracht. Vorig jaar kreeg de luchthaven ruim 46 miljoen reizigers en 1,5 miljoen ton goederen te verwerken.
Om de verwachte groei te kunnen bijbenen, heeft Schiphol vanaf 2015 ook meer capaciteit nodig voor het parkeren en afhandelen van vliegtuigen. Die capaciteit wil de luchthaven creëren op Schiphol Noordwest. Daar moet rond 2020 ook een extra terminal voor ongeveer 25 miljoen passagiers komen, aan te sluiten op weg en spoor.
Om capaciteit te sparen bekijkt Schiphol of het mogelijk is verkeer dat niet direct gebonden is aan de luchthaven zelf, te laten vliegen op andere Nederlandse vliegvelden. Daarvoor komen volgens de toekomstvisie mogelijk Eindhoven en Lelystad Airport in aanmerking. Verkeer dat de positie van Schiphol als mainport versterkt, zoals intercontinentaal verkeer, krijgt voorrang. Dat geldt ook voor vluchten van 'thuismaatschappij' Air France-KLM.
Spoor
Het luchtverkeer naar Parijs en Frankfurt kan volgens Schiphol in de toekomst worden vervangen door de snelle spoorverbinding HSL-Zuid en een HSL-Oost, maar dan op bestaand spoor. Ook mikt de luchthaven op een moderne ov-verbinding voor de lijn Hoofddorp-Schiphol-(Amsterdam-)Zuidas-Almere.
Volgens de Noord-Hollandse gedeputeerde voor Schiphol, Ton Hooijmaijers, heeft Schiphol helemaal geen "klip en klaar" besluit genomen over de aanleg van de parallelle Kaagbaan. "Ik had ze gevraagd dat wel te doen. We kunnen natuurlijk niet blijven wachten. Ze denken dat reserveren van grond geen geld kost. Dat kost ons echter miljoenen euro's in verband met de aanleg van de provinciale weg N201 en de openbaarvervoerslijn Zuidtangent. Ik ben erg teleurgesteld."
Verstandig
De Haarlemmermeerse wethouder voor Schipholzaken, Michel Bezuijen, meent dat Schiphol in een brief aan het kabinet wel voor een parallelle Kaagbaan en een tweede stationsgebouw heeft gekozen. "Wij hebben al eerder gezegd dat Schiphol helemaal geen zesde baan nodig heeft om de vliegcapaciteit uit te breiden. Dat kan ook makkelijk met het huidige vijfbanenstelsel. Je moet je daarom als BV Nederland serieus afvragen of zo'n enorme investering wel verstandig is."
Kritische Schiphol-volgers in de Tweede Kamer slaan niet aan op de zinsnede over een zesde baan. De formulering laat de optie open, "maar of Schiphol die wil activeren, blijkt hier niet uit", aldus GroenLinkser Wijnand Duyvendak. Met de inzet van het kabinet (slimme milieuheffing, emissiehandel) ligt een zesde baan niet voor de hand, stelt Diederik Samsom (PvdA). Maar een ander verhaal voor hem is of de luchthaven moet kunnen groeien naar een capaciteit voor 600.000 tot 650.000 vluchten. "Dat zal zo'n vaart niet lopen met de plannen voor beprijzing van de luchtvaart."
Broeikaseffect
Volgens Milieudefensie moet Schiphol een "tandje lager" om ook zijn steentje bij te dragen aan de strijd tegen het broeikaseffect. Verkeersminister Camiel Eurlings wilde niet reageren omdat hij het stuk nog niet heeft bestudeerd.
Kijk eens hoe weinig die velden rekening hoeven te houden met belangengroepen voor omwonenden, milieugroeperingen, etc.quote:Op zondag 4 september 2016 11:18 schreef wiijntje het volgende:
Wat een onzin, 6e baan.
Kijk eens wat ze met 2, 3 of 4 banen doen in LHR, IST, DXB, NRT, HKG, LAX, JFK etc. etc.
en AMS heeft er al 5 en een half.
Er zal vast wel ergens iemand zijn die heel veel geld zal verdienen als die "6e" er komt
* ergens anders groeien (een vliegveld in zee leggen, of in de markerwaard...quote:Op zondag 4 september 2016 12:39 schreef Sparqq het volgende:
Er zijn 3 opties voor schiphol;
* niet verder groeien
* huidige regelgeving aanpassen / negeren en meer gebruik maken van de huidige banen
* een nieuwe baan erbij
Dat heeft, zoals al aangegeven, te maken met de restricties. Ze mogen wel haast maken met die 6e baan want 2020 duurt niet lang meer.quote:Op zondag 4 september 2016 11:18 schreef wiijntje het volgende:
Wat een onzin, 6e baan.
Kijk eens wat ze met 2, 3 of 4 banen doen in LHR, IST, DXB, NRT, HKG, LAX, JFK etc. etc.
en AMS heeft er al 5 en een half.
Er zal vast wel ergens iemand zijn die heel veel geld zal verdienen als die "6e" er komt
Gewoon heel Amsterdam platschuiven. Heb je ook geen last meer van een deel van de klagersquote:Op zondag 4 september 2016 12:39 schreef Sparqq het volgende:
Er zijn 3 opties voor schiphol;
* niet verder groeien
* huidige regelgeving aanpassen / negeren en meer gebruik maken van de huidige banen
* een nieuwe baan erbij
Niet.quote:Op zondag 4 september 2016 17:33 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Lelystad in dit plaatje gaat passen.
quote:‘KLM gaat door met bezuinigingen’
SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij KLM gaat door met bezuinigen. Dat zegt president-directeur Pieter Elbers van KLM tegen De Telegraaf. Hij reageert op plannen van moedermaatschappij Air France KLM om het bezuinigingsplan Perform van tafel te halen. Kernpunt daarin dat het personeel meer uren werkt.
„KLM gaat door op de ingeslagen weg van kosten verlagen en hogere marge om daarmee noodzakelijke investeringen te doen voor een gezonde KLM-toekomst”, zegt Elbers. Bij Air France is er nog niets gebeurd bij Perform, onder meer door de slechte relatie tussen vakbond en directie.
De vraag is of dat Elbers gaat lukken, want in Nederland verkeren KLM en FNV in een impasse ten aanzien van de cao-onderhandelingen voor grondpersoneel. „Als het bezuinigingsplan Perform2020 van tafel gaat, dan is dat goed nieuws’, zegt bestuurder Jan van den Brink van de FNV tegen De Telegraaf. „Ik zie met belangstelling naar het nieuwe plan van Janaillac uit. Het zou dit jaar toch al lastig worden om vier procent bezuinigingen te halen.”
Of dit betekent dat de acties bij FNV van tafel gaan, is nog niet bekend, aldus Van den Brink. Vanaf maandag kan FNV weer actie gaan voeren, nadat de rechter dat een paar weken geleden verbood. Vakbond FNV verzet zich hevig tegen het inleveren van vijf ouderendagen en eist structurele loonsverhoging.
„De eerste positieve resultaten van de ingezette koers worden zichtbaar voor KLM”, zegt Elbers.
De pas aangetreden topman van Air France KLM, Jean-Marc Janaillac, komt zelf met een nieuw plan in november. Opmerkelijk in het nieuwe plan is dat Janaillac een prijsvechter voor intercontinentale vluchten wil ontwikkelen, een tamelijke noviteit in de luchtvaartsector. Omdat Air France KLM geen geld heeft voor grootscheepse expansie, is de vraag of KLM de rol van prijsvechter op de lange afstanden gaat worden. „KLM wordt geen lowcost op de intercontinentale vluchten, maar we werken wel aan een netwerk met lagere kosten”, zegt Elbers.
„We kennen de inhoud op dit specifieke onderdeel niet”, zegt president Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers. Verhagen wil eerst met de Air France KLM-topman gesproken hebben.
Janaillac zal echter met iets goed moeten komen om de Franse en Nederlandse piloten en cabinemedewerkers in de meewerkstand te krijgen, want low cost kan betekenen dat het personeel alsnog flink arbeidsvoorwaarden moeten inleveren, of dat er vluchten worden ondergebracht bij de lange afstandsprijsvechter.
De plannen om van Transavia een Europese prijsvechter te maken, mislukten om dezelfde reden. De Franse piloten torpedeerden het plan. Transavia mist vandaag de dag schaal en is zwaar verliesgevend. Er moet een partner als EasyJet voor gezocht worden. Verkoop is een andere optie.
Janaillac wil eerst het personeel vragen wat er moet gebeuren, zo werd gisteren bekend. Ingrepen zullen waarschijnlijk pas op zijn vroegst volgend jaar bekend worden gemaakt. Daarmee worden netelige kwesties over de Franse verkiezingen heengetild.
Als die vakantie vluchten van af daar gaan dan komt er toch ook ruimte vrij?quote:
Maar welke maatschappij wil vakantievluchten vanaf Lelystad gaan vliegen? We hebben Rotterdam en Eindhoven toch al als regionale vliegvelden. In Lelystad zie ik echt niets. Echt weer zo'n prestigeproject zoals Twente en Groningen.quote:Op zondag 4 september 2016 18:14 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Als die vakantie vluchten van af daar gaan dan komt er toch ook ruimte vrij?
Dat was de bedoeling toch.
Hoe graag ik het ook zal zien...quote:Op zondag 4 september 2016 18:00 schreef Sunri5e het volgende:
Wanneer gaan ze nou eens afscheid nemen van die Fransen?
quote:
Dat maakt niet uit. Als het aan ons kamerolifantje in Den Haag ligt, gaan ze gewoon gedwongen worden: http://www.parool.nl/amst(...)e-verlaten~a4281322/quote:Op zondag 4 september 2016 18:20 schreef Sunri5e het volgende:
Maar welke maatschappij wil vakantievluchten vanaf Lelystad gaan vliegen?
Ik snap ook niet hoe ze dat kunnen bedanken.quote:Op zondag 4 september 2016 18:52 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Als het aan ons kamerolifantje in Den Haag ligt, gaan ze gewoon gedwongen worden: http://www.parool.nl/amst(...)e-verlaten~a4281322/
Maar goed, zelfs een kind snapt dat dit weer grandioos gaat mislukken en de belastingbetaler weer enorm veel geld gaat kosten. Maar goed, alles moet wijken voor Achternaam-van-politicus International Airport
Kan die baan waar ie parallel aan loopt dat ook?quote:Op zondag 4 september 2016 19:05 schreef inkjet het volgende:
De voorgestelde 24L/06R kan misschien wel twee kanten uit gebruikt worden, ook voor grotere toestellen. Dat zou een enorm voordeel zijn.
Verder is een argument voor de relatief vele banen van Schiphol dat het op die plek vaak hard waait uit verschillende richtingen.
Is vandaag ook de PH-KZR uitgefaseerd?quote:PH-BFK maakt deze dagen haar laatste vluchten.
Hierna wordt ze uitgefaseerd en gereed gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar Mojave dat eind deze maand zal plaatsvinden. Van de oorspronkelijk 22 747's zijn er dan nog 19 over...
Een zogenoemde "continuous descent approach" (CDA) is inderdaad waar op gericht wordt door de luchthavens en luchtvaartmaatschappijen. Niet alleen vanwege geluidsoverlast, maar ook vanwege de brandstofwinst die het oplevert voor de maatschappijen.quote:Op zondag 4 september 2016 20:45 schreef wiijntje het volgende:
Dus het probleem ligt in de "restricties" die zijn opgelegd.
Dan moeten de restricties weg, of verruimd worden. Dit kan m.i. door veel slimmer gebruik te maken van het feit dat vliegtuigen kunnen zweven door de motoren idle te laten draaien. M.a.w.: van een hogere hoogte aanvliegen met de motoren in de idle stand en pas zo laat mogelijk weer gebruik maken van thrust. Met de hedendaagse technieken zou dit moeten kunnen.
Als ik zie hoe vaak toestellen op geringe hoogte, 2000 ft. bijvoorbeeld, een heel traject afleggen boven NL, dan is het idd niet gek dat er veel geklaagd wordt en er dus restricites worden opgelegd
24 wordt vaak zat gebruikt bij een zuidwester wind. alleen dan is de approach via 27, Alleen dat zou ik deze situatie niet echt ideaal zijn.quote:Op zondag 4 september 2016 19:26 schreef inkjet het volgende:
Nee, de huidige 06-24 wordt eigenlijk maar half gebruikt. Starten naar Zuidwest en landen naar Noordoost. Als je op de 24 zou landen zou je onder normale omstandigheden over Amsterdam aan komen vliegen, net als nu bij de 22 (Oostbaan) het geval is. De voorgestelde baan zou zo maar met een slimme nadering aanzienlijk minder hinder kunnen geven.
How about dit? Lekker de overlast verspreiden met al die kutregeltjes. Wel elk kwartier een andere baanconfiguratie gebruiken.quote:Op zondag 4 september 2016 15:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gewoon heel Amsterdam platschuiven. Heb je ook geen last meer van een deel van de klagers
Ik stem voorquote:Op zondag 4 september 2016 22:54 schreef OEM het volgende:
[..]
How about dit? Lekker de overlast verspreiden met al die kutregeltjes. Wel elk kwartier een andere baanconfiguratie gebruiken.
[ afbeelding ]
Sowieso dit.quote:Op zondag 4 september 2016 22:54 schreef OEM het volgende:
[..]
How about dit? Lekker de overlast verspreiden met al die kutregeltjes. Wel elk kwartier een andere baanconfiguratie gebruiken.
[ afbeelding ]
Dat lijkt erop.quote:
.bron: http://www.ch-aviation.co(...)-production-in-chinaquote:Ukraine's Antonov Design Bureau (Gostomel) is set to resume production of the An-225 "Mriya" ultraheavy transport aircraft after it signed a joint-cooperation agreement with the Aerospace Industry Corporation of China (AICC) earlier this week.
Under the first phase of the agreement, the partially finished hull of the second aircraft of the type will be completed ahead of its handover to the AICC. Under the second phase, full-scale production of the type will then be resumed in China under license from Antonov.
Antonov Airlines (ADB, Gostomel) operates the only operational An-225, UR-82060 (msn 19530503763), on special ultra heavy lift missions across the world. Featuring six ZMKB Ivchenko-Progress D-18 turbofans with a Maximum Take Off Weight of 640,000 kg, the 28 year-old An-225 was originally designed to carry the Soviet Union's Buran Space Shuttle. However, following the collapse of the USSR in 1991, the aircraft was subsequently converted to commercial use
Mooie kist erachter!quote:Op maandag 5 september 2016 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat lijkt erop.
In navolging van British Airways die de all-business vluchten BA3/BA4 tussen London City en New York stopt; stopt die andere all-business operator tussen Luton en Newark ook met de vluchten. Per 25 september stopt stopt La Compagnie met deze route.
Als hoofdreden wordt Brexit genoemd.
De 757 die nu vrijkomt wordt gebruikt om een tweede dagelijkse vlucht te maken tussen Parijs en Newark.
De route tussen Luton en Newark werd gestart in april 2015.
[ link | afbeelding ]CDG | B757-200W La Compagnie | F-HTAG by Mickaël CASTAING, on Flickr
Zag het inderdaad langskomen een paar dagen geleden.quote:Op maandag 5 september 2016 17:32 schreef Woods het volgende:
Antonov to resume An-225 Mriya production in China
[..]
.bron: http://www.ch-aviation.co(...)-production-in-china
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.avionale.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FAntonov_An-225_Man_Ratio.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Unreal
(Disclaimer: Kan zijn dat ik dit nieuws in dit topic heb gemist het bericht dateert immers van 31 augustus)
Mwah. KLM was ook lang (deels) in handen van de Nederlandse overheid en zowel de Nederlandse als de Franse overheid heeft aandelen in AF/KLM (en die Franse overheid wil/wilde hun stemrecht/invloed onlangs sterk verhogen).quote:Op maandag 5 september 2016 17:52 schreef Woods het volgende:
Ik kan best begrijpen dat de KLM klaagt over o.a Emirates met hun A380. Qater Airways is sinds 2013 volledig in handen van de overheid wat inhoud dat Qater niet op eerlijke manier kan concurreren maar private bedrijven. W.m.d moet je dit soort scum buiten de deur houden.
https://web.archive.org/w(...)-becomes-state-owned
Niet verwacht dat de premiummarkt tussen Parijs en New York ook zo groot is als tussen Londen en New York.quote:Op maandag 5 september 2016 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat lijkt erop.
In navolging van British Airways die de all-business vluchten BA3/BA4 tussen London City en New York stopt; stopt die andere all-business operator tussen Luton en Newark ook met de vluchten. Per 25 september stopt stopt La Compagnie met deze route.
Als hoofdreden wordt Brexit genoemd.
De 757 die nu vrijkomt wordt gebruikt om een tweede dagelijkse vlucht te maken tussen Parijs en Newark.
De route tussen Luton en Newark werd gestart in april 2015.
[ link | afbeelding ]CDG | B757-200W La Compagnie | F-HTAG by Mickaël CASTAING, on Flickr
Zeker niet zo groot. Maar ze noemen Brexit als oorzaak maar iedereen weet wel dat ze niet kunnen opboksen tegen American Airlines/British Airways, Delta/Virgin Atlantic en United Airlines die samen tientallen vluchten per dag hebben tussen Londen en New York met doorgaande (code-share) vluchten aan beide kanten en hun eigen programma's.quote:Op maandag 5 september 2016 20:29 schreef zlotka het volgende:
Niet verwacht dat de premiummarkt tussen Parijs en New York ook zo groot is als tussen Londen en New York.
Weliswaar uit 2015 maar het is gezegd. Emirates zal ook wel van de overheid zijn. Geen enkele luchtvaatmaatschappij kan zomaar 150 A380 jumbo aanschaffen/ leasen.quote:Steun van de Nederlandse overheid aan KLM kan mogelijk een gevaar vormen voor luchthaven Schiphol.
Daarvoor waarschuwt Tim Clark, bestuursvoorzitter van vliegmaatschappij Emirates, donderdag in het Financieele Dagblad.
Volgens Clark remt de overheid de groei af van andere luchtvaartmaatschappijen zoals Easyjet, Ryanair en Emirates. Dat kan op den duur de Nederlandse economie schaden.
"De Nederlandse Staat moet zich afvragen of hij voorrang wil geven aan de belangen van de nationale luchthaven, waarvan hij aandeelhouder is, of aan de belangen van een beursgenoteerde luchtvaartmaatschappij in buitenlandse handen", aldus Clark.
"Wat gebeurt er als het slecht blijft gaan met Air-France-KLM? Als je op deze manier KLM blijft bevoordelen, laat je Schiphol ten onder gaan met de Titanic."
Lekker old skool doen!!quote:Op maandag 5 september 2016 17:32 schreef Woods het volgende:
Antonov to resume An-225 Mriya production in China
[..]
.bron: http://www.ch-aviation.co(...)-production-in-china
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.avionale.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FAntonov_An-225_Man_Ratio.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Unreal
(Disclaimer: Kan zijn dat ik dit nieuws in dit topic heb gemist het bericht dateert immers van 31 augustus)
quote:'Air France-KLM overweegt inzet Transavia op lange afstand'
DRIEBERGEN - Vliegen in Transavia-groen geschilderde toestellen straks de hele wereld rond? Volgens de Franse krant La Tribune zou het kunnen, want tot de plannen van de strategie 'Trust Together' van Air France-KLM zou de mogelijke inzet van Transavia als long-haul low cost carrier behoren. Een woordvoerster van Air France-KLM wilde maandag hierop tegenover Reismedia geen commentaar geven.
“Begin november wordt de strategie van Trust Together gepresenteerd en tot dat moment brengen wij niets naar buiten over de inhoud”, meldt zij desgevraagd.
Helemaal nieuw is het plan niet; al eerder is de optie ter sprake gekomen. Het zou de mogelijkheid bieden om op een goedkopere manier intercontinentale vluchten te kunnen uitvoeren. Of Air France-KLM ook plannen heeft voor low cost long-haul vluchten onder de Transavia-vlag vanuit Nederland is onduidelijk.
Als het zover komt volgt Air France-KLM het voorbeeld van Lufthansa Group, dat sinds dit jaar low cost dochterbedrijf Eurowings intercontinentale vluchten laat uitvoeren. Dit gebeurt op relatief kleine schaal vanaf de luchthaven van Keulen, overigens geen hub in het Lufthansa routenetwerk. Een ander voorbeeld is Air Canada, dat budgetdochter Rouge inzet op langafstandsvluchten. Hetzelfde geldt voor Qantas met Jetstar en Singapore Airlines met Scoot.
Vertrouwen
De woordvoerster van Air France-KLM benadrukt dat Trust Together een aanvulling is op het eerder gelanceerde besparingsprogramma Perform 2020. Trust Together is vorige week gelanceerd rond gesprekken die de nieuwe topman Jean-Marc Janaillac heeft gevoerd met sociale partners in zowel Frankrijk als Nederland. Bij zijn aantreden in juli zei Janaillac dat "herstel van vertrouwen binnen de groep een belangrijk element is om te komen tot een gezond bedrijf".
KLM en Air France benadrukken in een verklaring dat zij de ingeslagen weg van Perform 2020 voortzetten. De focus ligt op het verlagen van kosten en het behalen van een hogere marge zodat nieuwe investeringen mogelijk zijn. “De eerste positieve resultaten van de ingezette koers zijn inmiddels zichtbaar voor KLM”, meldt de maatschappij.
De laatste take-off van een KLM 747 in Japan, afgelopen zondagmiddag (lokale tijd):quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:08 schreef Iemand91 het volgende:
Over een kleine 3 uur vertrekt vlucht KL861 naar Tokyo Narita Airport. De vlucht wordt uitgevoerd door de Boeing 747-400
PH-BFE. Zoals het er nu op lijkt wordt dit de laatste KLM 747 vlucht naar Tokio en dus ook de laatste 747 vlucht naar Japan.
Vanaf morgen wordt de vlucht overgenomen door de Boeing 777.
KLM vloog sinds 1971/1972 met de 747 naar Tokio.
Toen nog met de gloednieuwe 747-200 via Athene - Beiroet - Delhi - Bangkok - Manilla - Tokyo.
Om nog eens indrukwekkende cijfers te geven; na haar landing zondagavond uit Shanghai had ze er 129.500 vlieguren en 15.417 cycles opzitten.quote:En het hoogseizoen/zomer is voorbij wat betekend dat het nu met de uitfasering van de 747 snel gaat.
PH-BFK maakt deze dagen haar laatste vluchten.
Momenteel is "City of Karachi" onderweg van Beijing naar Amsterdam met verwachte aankomst om 15:01 uur. Vanavond vertrekt ze om 17:20 uur naar Toronto. Zaterdagavond zal ze haar laatste rotatie maken als KL887 naar Hong Kong. Op zondagavond om 19:04 uur zal ze dan voor de allerlaatste keer op Schiphol landen.
PH-BFK vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht en werd op 21 mei 1991 aan KLM geleverd.
Hierna wordt ze uitgefaseerd en gereed gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar Mojave dat eind deze maand zal plaatsvinden. Van de oorspronkelijk 22 747's zijn er dan nog 19 over...
Inderdaad een druk leven. Al schijnt het dat de -BFD daar nog bovenuit komt.quote:Ze is op 21 mei 1991 aan KLM geleverd. Als je die cijfers even omrekent komt dan neer op 14 vlieguren en 1,6 cycle pér dag. En dan moet je daar nog dagen/weken meerekenen dat ze geen enkele vlucht uitvoert.
"Onderhandelen", je moet ze met een crashtender van de baan afjagen. Idioten.quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:29 schreef Woods het volgende:
Vliegveld London City stilgelegd om Black Lives Matter-protest op landingsbaan http://www.volkskrant.nl/(...)b02d8314a192246cec19 via @volkskrant
Jah joh
Klopt; die heeft bijna 136.000 vlieguren; meer dan de recordhouders PH-BUI en -BUH.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:43 schreef inkjet het volgende:
Inderdaad een druk leven. Al schijnt het dat de -BFD daar nog bovenuit komt.
Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiserenquote:Op dinsdag 6 september 2016 12:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Onderhandelen", je moet ze met een crashtender van de baan afjagen. Idioten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |