quote:A Southwest Airlines Boeing 737-700, registration N766SW performing flight WN-3472 from New Orleans,LA to Orlando,FL (USA) with 99 passengers and 5 crew, was climbing through FL310 out of New Orleans, about 80nm west of Pensacola,FL (USA) when the front section of the left hand engine (CFM56) separated, debris impacted and punctured the left side of the fuselage causing a loss of cabin pressure. The crew diverted the aircraft to Pensacola for a safe landing on runway 17. There were no injuries, the aircraft sustained substantial damage.
The airline reported the captain decided to divert the aircraft to Pensacola due to a mechanical issue with the #1 engine. The NTSB has been informed and opened an investigation.
The NTSB reported: "NTSB investigating incident involving a Southwest Airline fight that experienced uncontained engine failure, diverted to Pensacola Int’l." (editorial note: we believe that is just a typo)
The Southwest Airlines Pilots' Association wrote: "A great job today by our professional SouthwestAir pilots! The best safety device is always a well-trained pilot."
A replacement Boeing 737-700 registration N908WN was dispatched to Pensacola and reached Orlando with a delay of 5 hours.
Volgens mij is het Slats of Flapsquote:
quote:Miljarden KLM voor vliegtuigen
KLM wil in de komende vier jaar 2 miljard euro investeren in nieuwe vliegtuigen en ander materieel. Dat is belangrijker dan loonsverhoging, vindt KLM-topman Pieter Elbers.
Dat zegt Elbers in een intern filmpje voor het personeel.
,,Als ik door het bedrijf loop en ik zie Boeings 747 van 26 jaar oud, busjes van tien jaar oud en computers uit het jaar-kruik, dan wordt het tijd om te investeren in vernieuwing van het bedrijf. De enige mogelijkheid om dat te doen, is als we geld hebben om te investeren. Dat gaat boven loonsverhoging van mensen'', zegt Elbers.
De topman zegt dat KLM tot 2018 vasthoudt aan de nullijn voor het personeel. Een procent loonsverhoging kost het bedrijf volgens hem miljoenen.
Link naar het filmpje:
http://player.companywebc(...)20160830_4/nl/player
Jep, en daarnaast zijn er types die locks gebruiken om ook op lage hoogte het openen van deuren tegen te gaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:32 schreef tripel7 het volgende:
Eh, nee, door de luchtdruk die in het vliegtuig groter is dan erbuiten wordt de deur op z'n plaats gehouden en kan deze niet in flight geopend worden zolang er druk op staat. De deur word normaal geopend door hem iets naar binnen te trekken (wat dus met druk niet lukt) en hem dan gekanteld naar buiten te draaien.
edit: dit geldt ook voor de nooduitgangen.
En een persbericht van Boeing zelf:quote:SEATTLE - Boeing-icoon Joe Sutter is overleden. Sutter leidde halverwege de jaren zestig het team dat de Boeing 747 ontwierp. Dat leverde hem de bijnaam ‘Vader van de 747’ op. Sutter werd 95 jaar.
In zijn vroege carrière was hij onder meer betrokken bij de ontwikkeling van commerciële vliegtuigprojecten van Boeing als de Dash 80, de 707 en de 737. Met zijn bijdrage aan het destijds zeer ambitieuze 747-project verwierf hij een belangrijke rol in de geschiedenis van Boeing.
Het team van Sutter kreeg de bijnaam ‘Incredibles’ toen ze het 747-project in recordtijd van de grond kregen. Tussen de start van het project en de rollout zaten slechts 29 maanden.
De enorme Boeing 747 zorgde voor een enorme stap voorwaarts voor de commerciële luchtvaart. Veel meer mensen waren in de gelegenheid een vliegreis te maken. Vijftig jaar later is de 747 nog altijd in productie, zij het in sterk gemoderniseerde vorm. Maar het basisontwerp van de 747 is grotendeels hetzelfde gebleven.
Na zijn pensioen bleef Sutter actief binnen Boeing, onder meer als adviseur. Regelmatig bezocht hij nog de assemblagelijn in Everett. Onlangs was hij nog aanwezig in Seattle bij de viering van het honderdjarig bestaan van Boeing.
Boeing is in een verklaring niets dan lovend over Sutter. “Joe was geliefd. Hij maakte een verschil in de wereld. Hij maakte een verschil voor ons. We zullen hem missen en koesteren de tijd die we met hem doorbrachten.”
De productie is wegens achterblijvende orders wel sterk gereduceerd en loopt nu op zijn eind. In de backlog staan nog in totaal twintig toestellen. Een einddatum van de productie is nog niet aangekondigd, hoewel Boeing onlangs wel zinspeelde op het beëindigen van de productie.
Joe Sutter bij allereerste 747 "City of Everett":quote:This morning we lost one of the giants of aerospace and a beloved member of the Boeing family. Joe Sutter, the “Father of the 747,” passed away at the age of 95.
Joe lived an amazing life and was an inspiration – not just to those of us at Boeing, but to the entire aerospace industry. He personified the ingenuity and passion for excellence that made Boeing airplanes synonymous with quality the world over.
Early in Joe’s career, he had a hand in many iconic commercial airplane projects, including the Dash 80, its cousin the 707 and the 737. But it was the 747 – the world’s first jumbo jet – that secured his place in history.
Joe led the engineering team that developed the 747 in the mid-1960s, opening up affordable international travel and helping connect the world. His team, along with thousands of other Boeing employees involved in the project, became known as the Incredibles for producing what was then the world’s largest airplane in record time – 29 months from conception to rollout. It remains a staggering achievement and a testament to Joe’s “incredible” determination.
Long after he retired, Joe remained very active within the company. He continued to serve as a consultant on the Commercial Airplanes Senior Advisory Group, and he was still a familiar sight to many of us working here. By then his hair was white and he moved a little slower, but he always had a twinkle in his eye, a sharp mind and an unwavering devotion to aerospace innovation and The Boeing Company. Fittingly, he was on hand to celebrate our centennial at the Founders Day weekend. He was one of a kind.
Joe was loved. He made a difference in the world. He made a difference to us. We will miss him and cherish our time with him.
Ray
quote:AMSTELVEEN - KLM tapt woensdag het eerste biertje op 35.000 voet. De Heineken biertap-trolley wordt officieel geïntroduceerd aan boord van vlucht KL735 naar Curaçao. Dit is de eerste keer dat KLM de innovatieve tap-trolley inzet. Het zogenoemde 'BrewLock' fust werkt op luchtdruk in plaats van C02.
KLM en Heineken hebben lang aan de ontwikkeling van de trolley gewerkt. Woensdag krijgen alleen passagiers in World Business Class aan boord van de Boeing 747 hun getapt biertje geserveerd bij een speciale Indische rijsttafel.
De luchtvaartmaatschappij en bierbrouwer wilden de biertap-trolley begin juli al introduceren, maar omdat de certificering niet rondkwam moest dat worden uitgesteld. Nu is het dan alsnog zover.
Het is niet zo dat alle KLM-passagiers een vers getapt biertje krijgen geserveerd. KLM is van plan om de tap-trolley zoveel mogelijk op bijzondere vluchten in te zetten.
Reismedia vliegt mee naar Curaçao om te ervaren hoe het bier op grote hoogte smaakt. Lees daarvan woensdagavond een uitgebreid verslag op deze site.
quote:FORT LAUDERDALE - Een Airbus A320 van JetBlue is woensdag vanuit Fort Lauderdale vertrokken naar Santa Clara in Cuba. Het betekent de eerste lijndienstvlucht in ruim vijftig jaar die tussen de Verenigde Staten en Cuba wordt uitgevoerd.
Het aantal Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen dat lijndiensten gaat starten naar Cuba wordt snel uitgebreid. Per 1 september vliegt Silver Airways eveneens tussen Fort Lauderdale en Santa Clara. Over een week start American Airlines lijndiensten van Miami naar Cienfuegos en Holguin, gevolgd door vluchten naar Camaguey en Santa Clara op 9 september en naar Varadero op 11 september.
De afgelopen jaren waren er alleen chartervluchten tussen beide landen toegestaan. Bovendien was het voor Amerikanen verboden om als toerist naar Cuba te reizen. Deze reisrestricties werden door de Amerikaanse president Obama grotendeels opgeheven waarna beide landen overeenstemming hebben bereikt over de vluchtuitvoering tussen de Verenigde Staten en Cuba.
Waarom alleen op deze vlucht dan niet meer?quote:Een officiële reden is er nog niet gegeven maar dat er op deze vlucht naar JFK niet meer van de US immigration in Shannon gebruik gemaakt kan worden (in tegenstelling tot BA1) zal er ook wel aan bijdragen.
In Dublin was het iig zo dat ze US customs alleen voor ochtendvluchten deden, vanaf een uur of twaalf ging die afdeling dicht. In Shannon dan ws ook?quote:Op donderdag 1 september 2016 10:23 schreef zlotka het volgende:
[..]
Waarom alleen op deze vlucht dan niet meer?
Zijn volgens mij trainingen voor piloten van LH. Vliegen erg vaak vanaf en/of bij Bremenquote:Op donderdag 1 september 2016 10:35 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
In Dublin was het iig zo dat ze US customs alleen voor ochtendvluchten deden, vanaf een uur of twaalf ging die afdeling dicht. In Shannon dan ws ook?
En ... Waar haal ik het geld vandaan om voor de lol een uur of wat in jets rond te cirkelen?
[ afbeelding ]
De US Pre-clearance op Shannon sluit om 15:00 uur. Een uur later vertrekt BA3 pas vanuit London City.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:23 schreef zlotka het volgende:
Waarom alleen op deze vlucht dan niet meer?
quote:Op donderdag 1 september 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen post ik echter minder mooi nieuws over de 747...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
quote:Op vrijdag 2 september 2016 22:15 schreef Iemand91 het volgende:
British Airways heeft vorige week zaterdag haar laatste Boeing 767-300ER met longhaul configuratie uitgefaseerd.
Die werd die dag gelijk doorgevlogen naar Cardiff, Wales voor ontmanteling van bruikbare onderdelen. Deze werd vandaag overgevlogen naar MOD St Athan voor sloop. Dat was een héél korte afstand:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:39 schreef G-Pier het volgende:
Anno 2 september 2016 staat de TUI Cabin Attendant-vacature open!Slightly off topic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het normaal in de luchtvaart dat er geen salarisindicatie gegeven wordt?Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Komt weinig voor, KLC (WA) doet het toevallig wel.quote:Op vrijdag 2 september 2016 22:38 schreef APK het volgende:
[..]
Slightly off topic:
Is het normaal in de luchtvaart dat er geen salarisindicatie gegeven wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disregard taxi drivers offering unrequested services.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |