Ziet er toch heel erg uit als een ding dat iig ook als doorrijhoogteportaal fungeert.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:17 schreef Oversight het volgende:
[..]
Die hebben meestal een balk met kettingen eraan, en rood-witte strepen, voor als iemand het toch probeert, en daar komen geen draden uit.
Deze is zwart en heeft andere vorm, en er komen draden uit die de grond ingaan.
Volgens mij staat er naast een camerapaal.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:17 schreef Oversight het volgende:
[..]
Die hebben meestal een balk met kettingen eraan, en rood-witte strepen, voor als iemand het toch probeert, en daar komen geen draden uit.
Deze is zwart en heeft andere vorm, en er komen draden uit die de grond ingaan.
Dat rood-witte ding hing er een paar maanden geleden nog niet aan, anders had ik het niet gevraagd, zal wel dan..., dank voor de moeite.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Ziet er toch heel erg uit als een ding dat iig ook als doorrijhoogteportaal fungeert.
[ afbeelding ]
En dit begint nu wel heel triest te worden hoor:quote:BEIJING - In een poging buitenlandse piloten binnen te halen, zwaaien Chinese luchtvaartmaatschappijen met dollarbiljetten. Als gevolg van de sterk groeiende luchtvaartsector in China, zijn maatschappijen genoodzaakt vooral ervaren piloten uit het buitenland te werven. Die zoektocht leidt tot salarissen die buiten China nauwelijks mogelijk zijn, schrijft Bloomberg.
Het zijn niet alleen de grote bekende namen uit China die moeilijk aan piloten kunnen komen. In de luwte van China Southern, Air China en China Eastern maken veel regionale maatschappijen een stormachtige groei door. Piloten van buiten China kunnen aan de slag bij minder bekende namen als Urumqi Airlines, Chengdu Airlines, Qingdao Airlines en Ruili Airlines voor salarissen die ze bij de grootste Amerikaanse airlines niet zullen ontvangen.
De bruto jaarlonen lopen op tot boven de 300.000 dollar voor vluchten op een Boeing 737 of Airbus A320. Sommige maatschappen beloven daarbij ook de inkomstenbelasting voor hun rekening te zullen nemen. Daarnaast gelden er extra's zoals een overstapbonus.
Bloomberg citeert een Amerikaanse recruiter die een ervaren piloot aan het werk hielp bij Beijing Capital Airlines. "Toen ik zijn loonstrook met daarop 80.000 dollar voor een maand zag, realiseerde ik me dat ik een andere baan had moeten kiezen." Volgens wervingsbedrijven zijn de piloten voor Chinese maatschappijen nauwelijks aan te slepen. "We mogen er zoveel aandragen als mogelijk is."
Uit berekeningen van Boeing blijkt dat de komende twintig jaar de meeste piloten nodig zijn in Aziatische landen. Alleen al in China gaat het om 100.000 vliegers, wat neerkomt op bijna honderd vacatures per week.
Bureaucratie
Direct aan de slag gaan in het land zit er echter niet in. Het kan wel twee jaar duren om door alle bureaucratische processen van visa, werkvergunning en assessments te komen. Maar ook daar heeft een aantal maatschappijen een oplossing voor: een flinke financiële prikkel ter compensatie van het oponthoud.
De meest buitenlandse piloten die in China werkzaam zijn komen uit Zuid-Korea, gevolgd door de VS en Mexico.
Wel een beetje 1+1=2 post dit.quote:DRIEBERGEN - De vakbond FNV heeft via een brief aan de gemeente Amstelveen het verzoek gedaan om KLM het predicaat 'Koninklijke' te ontnemen. Reden hiervoor is dat de maatschappij zich onbehoorlijk gedraagt naar actievoerende werknemers en dat is niet koninklijk, aldus Jan van den Brink van de FNV. KLM houdt kantoor in Amstelveen.
Volgens de vakbond handelt de maatschappij niet Koninklijk door te dreigen met het wegnemen van privileges bij stakende werknemers, zoals het kunnen 'IPB-en' (voordelig vliegen op basis van beschikbaarheid). Ook worden de in uniform stakende personeelsleden gefotografeerd.
In de brief van de vakbond FNV aan de burgemeester van Amstelveen staat te lezen: "Wij verzoeken u, waar nodig met tussenkomst van de Commissaris van de Koning, de Koning te adviseren het predicaat Koninklijk van KLM op te schorten. KLM moet laten zien dat zij deze ere titel weer waard is. Pas als zij met respect en fatsoen omgaan met haar werknemers kan KLM naar ons oordeel weer aanspraak maken op het predicaat Koninklijk."
(...)
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 18-08-2016 om 15:36:14 Just because you're on a 12-hour test flight doesn't mean you can't have fun with your G650. reageer retweet
Voor de piloten met China aspiratie wel even wat verplicht leesvoer:quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:17 schreef Iemand91 het volgende:
Nou mensen, op naar China:
Chinezen verleiden piloten met dollars tot overstap
[..]
En dit begint nu wel heel triest te worden hoor:
FNV wil KLM predicaat 'Koninklijke' laten ontnemen
[..]
Wel een beetje 1+1=2 post dit.
EDIT:[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 18-08-2016 om 15:36:14 Just because you're on a 12-hour test flight doesn't mean you can't have fun with your G650. reageer retweet
Mooi boek inderdaad, een safetycultuur is zo goed als non-existant daar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 07:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Voor de piloten met China aspiratie wel even wat verplicht leesvoer:
Flying upside down
Link 1
Link 2
400 pagina tellende rant van een Amerikaanse piloot in China.
Ik kan niet beoordelen wat hij schrijft over safety e.d. maar wat hij schrijft over hoe Chinezen (staatsbedrijven...) werken klopt wel aardig (al zet hij wel alles in een negatief perspectief).
Ik ken het vooral uit andere sectoren, maar het is vooral een 'andere' safety cultuur. Veel regels, maar weinig handhaving en geen inzicht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Mooi boek inderdaad, een safetycultuur is zo goed als non-existant daar.
Sowieso als Westerling word je daar als voetveeg gebruikt en heb je ook als gezagvoerder weinig in te brengen.
Maarja, de dollartekens in de ogen hè
Ja, dat is toch juist een hele slechte cultuur?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik ken het vooral uit andere sectoren, maar het is vooral een 'andere' safety cultuur. Veel regels, maar weinig handhaving en geen inzicht.
Iedereen breekt de regels, en als het misgaat krijg je daarvoor op je lazer, maar het is in de dagelijkse business doodnormaal om flexibel met de regels te zijn
in de sectoren waar ik actief in ben
quote:
Jup:quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:48 schreef Fokker89 het volgende:
Maar is dat een impact van een grote vogel of zo? ziet er nogal bloederig uit.
Bronquote:A China Eastern Airbus A320-200, registration B-1678 performing flight MU-2828 from Nanjing to Shenyang (China), was on final approach to Shenyang's runway 24 when a bird impacted the nose of the aircraft. The aircraft continued for a safe landing.
The occurrence aircraft returned to service about 20 hours after landing.
Er zijn toevallig geen foto's van dat ze er beide staan?quote:
G9 en E18 zijn niet samen op 1 foto vast te leggen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er zijn toevallig geen foto's van dat ze er beide staan?
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel foto's dat ze achter elkaar aankomen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er zijn toevallig geen foto's van dat ze er beide staan?
Wel als je ene panorama maakt tegenover de Buitenvelderbaan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:01 schreef FredvZ het volgende:
G9 en E18 zijn niet samen op 1 foto vast te leggen.
Dan blijft over dat je net op de juiste plek moet staan als eentje aan de gate staat en de ander voor bij taxiet.
Waar kun je die vinden?quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel foto's dat ze achter elkaar aankomen.
Op de genoemde facebookpagina of op twitter. Zoek bij dat laatste maar 'ns op de vluchtnummer.quote:
Ik ben ooit eens teruggekomen uit istanbul met Turkish waar tijdens de vlucht iemand ziek werd dan wordt er natuurlijk even om een ambulance gevraagd en of je even blijft zitten na de landing zo dat die mensen even door het gangpad kunnen. Je kunt wel raden wat er gebeurde.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:32 schreef Viezze het volgende:
Net op NOS journaal beelden vanuit het brandende vliegtuig op Dubai. Veel mensen die nog proberen om hun bagage uit de overhead lockers te pakken, man man dan ben je me toch een partij egoïstisch en dom en...nouja goed dat is wel duidelijk lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |