Nieuw dak erop en gaan!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:09 schreef Blistering het volgende:
Denk wel een write-off als ik het vliegtuig zo zie.
Of gewoon 777 cabrioquote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Nieuw dak erop en gaan!
[ afbeelding ]
Ze bewaren 'm voor de "open" dagenquote:
Dat gebeurd wel vaker dat deze na een testvlucht pas wordt gespoten.;)quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:52 schreef firecow het volgende:
Iemand enig idee waarom de PH-BHH nog een wit jasje heeft tijdens de testvluchten?? Krijgen we weer een special die in Nederland gespoten gaat worden of zijn de spuit hangars daar gewoon overvol nu?
Vergeet niet het effect van shock en verbazing op je gedrag en denken.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:32 schreef Viezze het volgende:
Net op NOS journaal beelden vanuit het brandende vliegtuig op Dubai. Veel mensen die nog proberen om hun bagage uit de overhead lockers te pakken, man man dan ben je me toch een partij egoïstisch en dom en...nouja goed dat is wel duidelijk lijkt me
twitter:DubaiAirports twitterde op donderdag 04-08-2016 om 17:39:07Dubai Airports CEO Paul Griffiths confirms at a press briefing that DXB's 2nd runway reopened at 17.45 local time https://t.co/rn7pPtQG4N reageer retweet
Je ziet het inderdaad bij alle panieksituaties gebeuren helaas, en de mensen kunnen er zelf ook niks aan doen. Nadenken gaat dan niet meer.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vergeet niet het effect van shock en verbazing op je gedrag en denken.
Eind vorig jaar is hier een auto tegen een boom geknald, waarbij de bestuurder weinig lichamelijk letsel had.
Na verdwaasd uitgestapt te zijn, probeerde hij weer in te stappen omdat hij naar huis moest omdat hij nog naar een verjaardag moest.
Hij was echt van plan om met die auto maar huis te rijden, terwijl deze toch wel redelijk om de boom heen gevouwen lag en vloeistoffen lekte alsof het een vergiet was.
De beste man kon het gewoon niet bevatten.
twitter:MediasetTgcom24 twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 07:07:52Bergamo, aereo cargo esce di pista: chiuso aeroporto Orio al Serio #orio https://t.co/LkTWeoz9u5 https://t.co/DJtQGBi1zX reageer retweet
Is de A6-EOP ingevuld met meer stoelen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
De crash van de Emirates 777 heeft ook gevolgen gehad voor de Emirates vluchten van/naar Nederland.
EK149 van woensdagmiddag (gepland vertrek om 14:55 uur) en aankomst om 20:00 uur in Amsterdam vertrok pas om 03:38 uur donderdagochtend en kwam dus ook pas gisterochtend 08:13 uur aan in Amsterdam; een vertraging van 12:13 uur. Deze vertrok weer om 09:50 uur naar Dubai.
Dezelfde vlucht gisteren is ook met vertraging vanuit Dubai vertrokken (zo'n 4 uur) en kwam pas om 23:34 uur op Schiphol. Is afgelopen nacht om 01:40 weer vertrokken naar Dubai.
De middagvlucht (EK147/EK148) van gisteren is wel normaal verlopen; maar deze werd wel uitgevoerd door de 615 stoelen tellende A6-EOP. (overigens niet de eerste keer dat Emirates deze configuratie ingezet heeft op Schiphol)
quote:
twitter:airlivenet twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 12:24:43UPDATE #KL661 is returning to Amsterdam due to problem with engine 1 (possible bird strike) https://t.co/Ujl9thvCIj https://t.co/a8VXeahp0y reageer retweet
A6-EOP heeft maar twee klasses (business en economy) ipv de gebruikelijke drie (First, business en economy) op de A380 van Emirates. Ze vliegen onder andere naar Copenhagen en andere bestemmingen die minder first class nodig hebben, gaat om een verschil van ongeveer 150 economy seats die er extra in zitten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Is de A6-EOP ingevuld met meer stoelen?
Dan vind ik dat ze nog best ver doorvliegen na een birdstrike.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:41 schreef boriq het volgende:
[..]twitter:airlivenet twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 12:24:43UPDATE #KL661 is returning to Amsterdam due to problem with engine 1 (possible bird strike) https://t.co/Ujl9thvCIj https://t.co/a8VXeahp0y reageer retweet
Dat aankomst 2 soms gesloten wordt is correct, dat gebeurt om capaciteits problemen bij de KMAR. Zo kunnen de andere filters toch nog een soort van normaal functioneren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:07 schreef G-Pier het volgende:
Vandaag weer eens een werkdagje, dit zijn de bijzondere dingen die ik heb meegemaakt.
- Gisteren en vandaag was Aankomst 2 op last van KMAR afgesloten voor bepaalde tijd, reden is niet gegeven.
- Het regende alleenreizende kinderen vandaag.
Valt wel mee toch? Procedures afwerken, conference calls, fueldump, etc.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan vind ik dat ze nog best ver doorvliegen na een birdstrike.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:52 schreef firecow het volgende:
Iemand enig idee waarom de PH-BHH nog een wit jasje heeft tijdens de testvluchten?? Krijgen we weer een special die in Nederland gespoten gaat worden of zijn de spuit hangars daar gewoon overvol nu?
Of in dit geval; dat ze elders wordt gespoten (Portland).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:31 schreef Mikey92 het volgende:
Dat gebeurd wel vaker dat deze na een testvlucht pas wordt gespoten.;)
Nou ja, aan de andere kant hebben luchtvaartmaatschappijen er wel een handje van om claims voor verloren gegane baggage jaren te laten slonsen cq af te wijzenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:32 schreef Viezze het volgende:
Net op NOS journaal beelden vanuit het brandende vliegtuig op Dubai. Veel mensen die nog proberen om hun bagage uit de overhead lockers te pakken, man man dan ben je me toch een partij egoïstisch en dom en...nouja goed dat is wel duidelijk lijkt me
Wat denk je van: oh paspoort en portemonee heb ik onderweg toch niet nodig, doe maar in rolkoffer, op slot en in overheadlocker. Die wil je er kost wat kost bij een evacuatie toch wel ff uit hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 05:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, aan de andere kant hebben luchtvaartmaatschappijen er wel een handje van om claims voor verloren gegane baggage jaren te laten slonsen cq af te wijzen
Precies een je zult maar in Dubai staan, zonder paspoort of portemonnee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 05:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, aan de andere kant hebben luchtvaartmaatschappijen er wel een handje van om claims voor verloren gegane baggage jaren te laten slonsen cq af te wijzen
bronquote:US airline company Delta says all its departing flights have been suspended due to a nationwide system outage.
"Customers should check the status of their flight before heading to the airport while the issue is being addressed," the company tweeted.
It said it was working to resolve the problem as soon as possible. Inbound flights en route are not affected.
Delta serves nearly 180 million customers a year, employing over 80,000 people, according to its website.
It has its headquarters in Atlanta, Georgia and began in the 1920s as a crop-dusting company.
Nu is het niet helemaal duidelijk welke systemen niet meer werken, maar als dat onder andere de boekings- of beladingssystemen zijn dan heb je toch een probleem. Ook voor vluchten naar het buitenland.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:41 schreef Gitarist het volgende:
[..]
bron
Misschien is dit voor een ingewijde in de luchtvaartwereld (wat ik niet ben) logisch, maar ik ben toch wel verbaasd dat een softwaresysteem die "nationwide" plat ligt, ook impact heeft op de vluchten naar/van buiten de VS. Ik zou eerder verwachten dat (bijvoorbeeld) alleen de US vluchten uitvallen, maar dat de vluchten naar buiten de VS gewoon door kunnen gaan (of andersom) en dat die systemen niet of in mindere mate gekoppeld zijn.
quote:Transavia en KLM redden deze zomer Air France-KLM
Air France-KLM heeft in de belangrijke vakantiemaand juli meer passagiers vervoerd, vooral dankzij groei bij KLM dochterbedrijf Transavia. Bij Air France zorgde een staking van het cabinepersoneel juist mede voor een daling van het aantal vervoerde passagiers, blijkt uit maandag gepubliceerde vervoerscijfers.
In totaal steeg het aantal vervoerde passagiers bij de gehele luchtvaartgroep met 2,9 procent in vergelijking met een jaar eerder, tot 9,2 miljoen. Bij prijsvechter Transavia was sprake van een toename met ruim 23 procent tot 1,6 miljoen reizigers. Exclusief Transavia daalde het aantal vervoerde passagiers echter met 0,6 procent tot 7,5 miljoen. Opgeteld zijn KLM en Transavia nu bijna net zo groot als Air France als het gaat om het vervoer van reizigers.
Protest
Een deel van het cabinepersoneel van Air France legde eind juli het werk neer uit protest tegen de kostenbesparingen die het Franse bedrijf wil doorvoeren. De staking kostte de maatschappij 90 miljoen euro.
Bij KLM stapten vorige maand 2,9 miljoen passagiers in. Dat was 6 procent meer dan in juli 2015. Daarbij waren de vliegtuigen van de Nederlandse maatschappij voor 90,5 procent gevuld, wat een fractie beter was dan een jaar eerder.
Air France
Air France verwelkomde 4,6 miljoen passagiers, waarmee die stroom met ruim 4 procent slonk. In de Franse vliegtuigen was 87,2 procent van de stoelen bezet, tegen ruim 88 procent in juli vorig jaar. Het vrachtvervoer bij Air France-KLM nam met bijna 7 procent af. Het vrachtruim werd daarbij in doorsnee slechts voor 55,5 procent gebruikt.
Beloning
Het is geen toeval dat KLM en Transavia het relatief goed doen. De vorige topman van het concern, Alexandre de Juniac, hanteerde een strenge lijn: bedrijfsonderdelen die hun bezuinigingsdoelstellingen haalden, kregen daarna ook de ruimte om te investeren. Vandaar dat KLM, dat in 2015 met alle vakbonden een akkoord bereikte over een versoberde cao, de ruimte kreeg om nieuwe toestellen en bestemmingen toe te voegen. Onder meer Ibiza en Genua werden aan het assortiment toegevoegd. Dat is terug te zien in de passagierscijfers.
Transavia
Het sterkst groeiende onderdeel van het hele concern is Transavia. Ook dat is geen toeval. De voormalige vakantievlieger moet uitgroeien tot een volwaardige concurrent van budgetmaatschappijen als EasyJet en RyanAir en krijgt daartoe volop de ruimte. Dit voorjaar werd de eerste buitenlandse basis geopend, in München. Daar moeten er de komende jaren nog een aantal bijkomen. Omdat Transavia officieel onder KLM valt, wordt het groeiende passagiersaantal van Transavia aan de Nederlandse tak van het bedrijf toegeschreven.
Leuk man, met de 172?quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:03 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag gevlogen naar Münster-Osnabrück, zal later deze week even een filmpje erop zetten
Vrij vreemd dat hem dat gelukt is ja. Maar wellicht nog vreemder is dat de piloot hem ook nog aan boord heeft genomen....quote:Op woensdag 10 augustus 2016 16:30 schreef G-Pier het volgende:
Het filmpje is allang viraal gegaan maar dat neemt mijn verbazing niet weg: hoe is het mogelijk dat hij door de gate is gekomen?
Oeps, de PH-BFP is net als KL611 pas om 17:47 vertrokken van de 36L. Normale vluchtduur is bijna acht uur.quote:
Kreeg net een mail. 4,5 uur vertraging.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:02 schreef inkjet het volgende:
[..]
Oeps, de PH-BFP is net als KL611 pas om 17:47 vertrokken van de 36L. Normale vluchtduur is bijna acht uur.
Ahh ook niets mis mee. Filmpje al online?quote:
Volgens FlightAware is deze vlucht vandaag GECANCELLED!! Nachtje hotel en 600 euro cashen, niet verkeerd toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Kreeg net een mail. 4,5 uur vertraging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |