abonnement Unibet Coolblue
pi_164205491
Wel 1 brandweerman overleden schijnbaar, toch spijtig.

Maar al met al nog een godswonder dat er niemand van de crew of de pax is overleden. Denk wel een write-off als ik het vliegtuig zo zie.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:14:10 #52
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_164205593
quote:
11s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:09 schreef Blistering het volgende:
Denk wel een write-off als ik het vliegtuig zo zie.
Nieuw dak erop en gaan!

pi_164205612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Nieuw dak erop en gaan!

[ afbeelding ]
Of gewoon 777 cabrio :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:16:45 #54
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164205643
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:15 schreef Blistering het volgende:

[..]

Of gewoon 777 cabrio :D
Ze bewaren 'm voor de "open" dagen ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164205760
Dat is al het tweede ongeluk met een B777 waar de meesten het hebben gered. Het toestel in SFO zag er ook slecht uit na afloop.
--
pi_164208204
Iemand enig idee waarom de PH-BHH nog een wit jasje heeft tijdens de testvluchten?? Krijgen we weer een special die in Nederland gespoten gaat worden of zijn de spuit hangars daar gewoon overvol nu?
pi_164211976
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:52 schreef firecow het volgende:
Iemand enig idee waarom de PH-BHH nog een wit jasje heeft tijdens de testvluchten?? Krijgen we weer een special die in Nederland gespoten gaat worden of zijn de spuit hangars daar gewoon overvol nu?
Dat gebeurd wel vaker dat deze na een testvlucht pas wordt gespoten.;)
pi_164229785
Net op NOS journaal beelden vanuit het brandende vliegtuig op Dubai. Veel mensen die nog proberen om hun bagage uit de overhead lockers te pakken, man man dan ben je me toch een partij egoïstisch en dom en...nouja goed dat is wel duidelijk lijkt me :')
pi_164231319
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:32 schreef Viezze het volgende:
Net op NOS journaal beelden vanuit het brandende vliegtuig op Dubai. Veel mensen die nog proberen om hun bagage uit de overhead lockers te pakken, man man dan ben je me toch een partij egoïstisch en dom en...nouja goed dat is wel duidelijk lijkt me :')
Vergeet niet het effect van shock en verbazing op je gedrag en denken.
Eind vorig jaar is hier een auto tegen een boom geknald, waarbij de bestuurder weinig lichamelijk letsel had.

Na verdwaasd uitgestapt te zijn, probeerde hij weer in te stappen omdat hij naar huis moest omdat hij nog naar een verjaardag moest.
Hij was echt van plan om met die auto maar huis te rijden, terwijl deze toch wel redelijk om de boom heen gevouwen lag en vloeistoffen lekte alsof het een vergiet was.

De beste man kon het gewoon niet bevatten.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_164231435
Inmiddels 2e runway ook weer open:

DubaiAirports twitterde op donderdag 04-08-2016 om 17:39:07 Dubai Airports CEO Paul Griffiths confirms at a press briefing that DXB's 2nd runway reopened at 17.45 local time https://t.co/rn7pPtQG4N reageer retweet
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 22:45:10 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164234861
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 21:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vergeet niet het effect van shock en verbazing op je gedrag en denken.
Eind vorig jaar is hier een auto tegen een boom geknald, waarbij de bestuurder weinig lichamelijk letsel had.

Na verdwaasd uitgestapt te zijn, probeerde hij weer in te stappen omdat hij naar huis moest omdat hij nog naar een verjaardag moest.
Hij was echt van plan om met die auto maar huis te rijden, terwijl deze toch wel redelijk om de boom heen gevouwen lag en vloeistoffen lekte alsof het een vergiet was.

De beste man kon het gewoon niet bevatten.
Je ziet het inderdaad bij alle panieksituaties gebeuren helaas, en de mensen kunnen er zelf ook niks aan doen. Nadenken gaat dan niet meer.

Zo zag ik laatst nog een (vrij schokkend) filmpje van een brand in een nachtclub waarbij 100 feestgangers omkwamen. Op het moment dat de brand uitbrak en de paniek begon, sloeg bijna niemand acht op nooduitgangen maar gingen allemaal gewoon terug via de weg waarin ze binnenkwamen, en dat pastte niet..

Gelukkig heeft het hier niet tot extra slachtoffers geleid. Maar, moraal van het verhaal, let in potentieel gevaarlijke situaties (hotels, drukke clubs, vliegtuigen) altijd op de veiligheidsmaatregelen en ontsnappingsroutes, en bedenk van tevoren wat je gaat doen als de boel in het honderd loopt.

Zo doen sommige cabineleden bijvoorbeeld vlak voor takeoff en landing een korte '30 second review' waarin ze nog eens kort nagaan wat er fout kan gaan en hoe ze dan procedureel behoren te handelen.

Als passagiers dat nou ook zouden doen ;)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 5 augustus 2016 @ 07:40:12 #63
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164237522
MediasetTgcom24 twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 07:07:52 Bergamo, aereo cargo esce di pista: chiuso aeroporto Orio al Serio #orio https://t.co/LkTWeoz9u5 https://t.co/DJtQGBi1zX reageer retweet
pi_164240473
Gaat lekker met de landingincidentjes, en weer geen gewonden, dat scheelt dan weer.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 11:12:01 ]
pi_164240511
Een vrachtvliegtuig van koeriersbedrijf DHL maakte vanochtend vroeg een schuiver op het vliegveld in Italië. Op een weg achter de landingsbanen kwam het toestel uiteindelijk tot stilstand.

Italiaanse media melden dat het gaat om een Boeing 737-400 van het koeriersbedrijf. Het vliegtuig kwam vanuit Parijs en landde in slecht weer op vliegveld Orio al Serio, in de Italiaanse plaats Bergamo.


http://www.rtlnieuws.nl/b(...)en-belandt-vangrails

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 11:10:00 ]
pi_164241143
De crash van de Emirates 777 heeft ook gevolgen gehad voor de Emirates vluchten van/naar Nederland.

EK149 van woensdagmiddag (gepland vertrek om 14:55 uur) en aankomst om 20:00 uur in Amsterdam vertrok pas om 03:38 uur donderdagochtend en kwam dus ook pas gisterochtend 08:13 uur aan in Amsterdam; een vertraging van 12:13 uur. Deze vertrok weer om 09:50 uur naar Dubai.

Dezelfde vlucht gisteren is ook met vertraging vanuit Dubai vertrokken (zo'n 4 uur) en kwam pas om 23:34 uur op Schiphol. Is afgelopen nacht om 01:40 weer vertrokken naar Dubai.

De middagvlucht (EK147/EK148) van gisteren is wel normaal verlopen; maar deze werd wel uitgevoerd door de 615 stoelen tellende A6-EOP. (overigens niet de eerste keer dat Emirates deze configuratie ingezet heeft op Schiphol)

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2016 11:49:25 ]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:16:02 #67
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_164241866
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
De crash van de Emirates 777 heeft ook gevolgen gehad voor de Emirates vluchten van/naar Nederland.

EK149 van woensdagmiddag (gepland vertrek om 14:55 uur) en aankomst om 20:00 uur in Amsterdam vertrok pas om 03:38 uur donderdagochtend en kwam dus ook pas gisterochtend 08:13 uur aan in Amsterdam; een vertraging van 12:13 uur. Deze vertrok weer om 09:50 uur naar Dubai.

Dezelfde vlucht gisteren is ook met vertraging vanuit Dubai vertrokken (zo'n 4 uur) en kwam pas om 23:34 uur op Schiphol. Is afgelopen nacht om 01:40 weer vertrokken naar Dubai.

De middagvlucht (EK147/EK148) van gisteren is wel normaal verlopen; maar deze werd wel uitgevoerd door de 615 stoelen tellende A6-EOP. (overigens niet de eerste keer dat Emirates deze configuratie ingezet heeft op Schiphol)
Is de A6-EOP ingevuld met meer stoelen?
pi_164242352
Trotse Twentenaar
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:41:29 #69
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164242398
quote:
airlivenet twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 12:24:43 UPDATE #KL661 is returning to Amsterdam due to problem with engine 1 (possible bird strike) https://t.co/Ujl9thvCIj https://t.co/a8VXeahp0y reageer retweet
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:45:32 #70
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164242483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:16 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Is de A6-EOP ingevuld met meer stoelen?
A6-EOP heeft maar twee klasses (business en economy) ipv de gebruikelijke drie (First, business en economy) op de A380 van Emirates. Ze vliegen onder andere naar Copenhagen en andere bestemmingen die minder first class nodig hebben, gaat om een verschil van ongeveer 150 economy seats die er extra in zitten.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:06:07 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164242873
quote:
Houston we got a problem? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:32:44 #72
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_164243424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:41 schreef boriq het volgende:

[..]

airlivenet twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 12:24:43 UPDATE #KL661 is returning to Amsterdam due to problem with engine 1 (possible bird strike) https://t.co/Ujl9thvCIj https://t.co/a8VXeahp0y reageer retweet
Dan vind ik dat ze nog best ver doorvliegen na een birdstrike.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:07:23 #73
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_164249467
Vandaag weer eens een werkdagje, dit zijn de bijzondere dingen die ik heb meegemaakt.
- Gisteren en vandaag was Aankomst 2 op last van KMAR afgesloten voor bepaalde tijd, reden is niet gegeven.
- Het regende alleenreizende kinderen vandaag.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:26:19 #74
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164249825
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 19:07 schreef G-Pier het volgende:
Vandaag weer eens een werkdagje, dit zijn de bijzondere dingen die ik heb meegemaakt.
- Gisteren en vandaag was Aankomst 2 op last van KMAR afgesloten voor bepaalde tijd, reden is niet gegeven.
- Het regende alleenreizende kinderen vandaag.
Dat aankomst 2 soms gesloten wordt is correct, dat gebeurt om capaciteits problemen bij de KMAR. Zo kunnen de andere filters toch nog een soort van normaal functioneren.
pi_164250008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:32 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan vind ik dat ze nog best ver doorvliegen na een birdstrike.
Valt wel mee toch? Procedures afwerken, conference calls, fueldump, etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')