Nog niet, beetje druk gehad op het werk. Zal kijken of ik het dit weekend kan regelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:25 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ahh ook niets mis mee. Filmpje al online?
Ik heb deze zomer echt veel te weinig gevlogen, was het goed weer had ik geen tijd. Heb ik wel tijd is het kut weer.
152/172 EHHO.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 00:36 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Nog niet, beetje druk gehad op het werk. Zal kijken of ik het dit weekend kan regelen.
Ik weet precies wat je bedoeld... Wat vlieg jij en waar?
quote:Schiphol ook in 2016 belangrijkste toeristische trekpleister
Luchthaven blijft beter bezocht dan Rijksmuseum en Keukenhof
24 juli 2016 door Joseph van Kekerdom en Matthijs van Rumpt
Ook dit jaar is luchthaven Schiphol erg in trek onder toeristen. Van heinde en verre vliegen reizigers naar ons land om het op vier na grootste vliegveld van Europa van dichtbij te kunnen bekijken. Met een verwachte 60 miljoen bezoekers dit jaar laat het andere trekpleisters als het Rijksmuseum en de Keukenhof ver achter zich.
Prachtig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:03 schreef Iemand91 het volgende:
Throwback Saturday.
21 januari 1986: De Concorde vierde haar 10e verjaardag van commercile service.
Daarom werd op 26 december 1985 nagenoeg de gehele Concorde vloot van British Airways vastgelegd.
Het 7e toestel stond in de paint shop voor de nieuwe livery. (als je goed kijkt zie je dat 4 toestellen al de nieuwe livery hebben).
Dit was de eerste keer dat zoveel Concordes tegelijk gefotografeerd werden. De volgende keer gebeurde eind 2000 toen de modificaties werden uitgevoerd om de vloot weer vliegend te krijgen.
(Na de crash van Air France 4590 op 25 juli 2000)
[ afbeelding ]
Tof man. Duitsland is een mooi vliegland en goedkope peut op de kleinere velden.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:30 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Leuk! Ben vandaag naar Dortmund gevlogen!
Jawel hoor. Waar anders?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:56 schreef zlotka het volgende:
Waarschijnlijk niet helemaal het goede topic maar goed.
Heel lang geleden heb ik het wel eens gedaan. Had toen bushalte Expo Haarlemmermeer.quote:Ik ben van plan om (misschien) morgen dagje naar Schiphol te gaan. Nu lijkt het me wel leuk om even bij de polderbaan te kijken maar ik ben afhankelijk van het OV. Na wat zoeken is de enige optie om vanaf vijfhuizen de laatste 2.5 km te lopen. Is er iemand die dit wel eens gedaan heeft of vaker doet en weet of dit enigszins te doen is?
De Polderbaan is gewoon slecht bereikbaar met OV. Ik zou de buslijnen pakken die rond Schiphol rijden en dan daar bij een baan/plek uitstappen. Zoals hier, hier of hier (McDonalds).quote:Anders wordt het gewoon het panoramaterras aangezien de buitenveldert niet zo regelmatig wordt gebruikt om daar een middag te gaan staan.
Thanks voor de tips. Volgens maps is het een half uurtje lopen wat Opzich wel mee valt vind ik. Wel jammer als dan de baan dicht is inderdaad maar goed volgens mij valt dat wel mee over het algemeen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Waar anders?
[..]
Heel lang geleden heb ik het wel eens gedaan. Had toen bushalte Expo Haarlemmermeer.
Kan me herinneren dat het maar een eind lopen was met als ultieme pech dat zodra ik bij de Polderbaan was; deze niet meer gebruikt werd. Voor niets een uur onderweg.
[..]
De Polderbaan is gewoon slecht bereikbaar met OV. Ik zou de buslijnen pakken die rond Schiphol rijden en dan daar bij een baan/plek uitstappen. Zoals hier, hier of hier (McDonalds).
Ik heb ook wel eens hier gestaan (precies hier op talud naast lantaarnpaal) maar weet niet of dat wel zo slim is.![]()
Die laatste is wel een mooie plek om toestellen head-on op de foto te zetten maar dan moet je wel vl milimeters hebben op je camera/objectief. (wat ik helaas niet had) Dit was mijn max (crop-DSLR met max. 210mm):
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Heb je een smartphone?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:49 schreef zlotka het volgende:
[..]
Thanks voor de tips. Volgens maps is het een half uurtje lopen wat Opzich wel mee valt vind ik. Wel jammer als dan de baan dicht is inderdaad maar goed volgens mij valt dat wel mee over het algemeen.
De plek bij de McDonald's is een stuk makkelijker ja, maar de buitenveldertbaan wordt niet zoveel gebruikt volgens mij, dus de kans dat die dicht is is wel aanwezig. Ik ga straks even naar die andere plekken kijken, foto's maken heeft niet echt een prioriteit voor mij dus ben nog wel flexibel
Ja ik hou lvnl wel in de gaten. Denk dat ik in ieder geval even naar de MCDonald's ga als de baan open is, verder zie ik het wel. Als het mooi weer is als vandaag dan is een stukje lopen geen probleem.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb je een smartphone?
Dan Flightradar24 installeren en Luchtverkeerleiding Nederland in de gaten houden.
Spottersplek 06 is al jaren dicht tochquote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:40 schreef Oversight het volgende:
Weet er iemand toevallig wat dat poortje is dat bij de ingang van de spottersplek van 06, waar je onderdoor moet rijden voordat je die parkeerplaats kan oprijden?
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Spottersplek 06 is al jaren dicht toch
Is dat niet gewoon een hoogte-poortje om te voorkomen dat die parkeerplaats verandert in een oostblok-trucker-party-centre?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:07 schreef Oversight het volgende:
Net voor je de parkeerplek oprijdt ga je onder een soort poortje door
Het is Oversight he, dus die ziet er vast iets interessanters inquote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een hoogte-poortje om te voorkomen dat die parkeerplaats verandert in een oostblok-trucker-party-centre?
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een hoogte-poortje om te voorkomen dat die parkeerplaats verandert in een oostblok-trucker-party-centre?
Ziet er toch heel erg uit als een ding dat iig ook als doorrijhoogteportaal fungeert.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:17 schreef Oversight het volgende:
[..]Die hebben meestal een balk met kettingen eraan, en rood-witte strepen, voor als iemand het toch probeert, en daar komen geen draden uit.
Deze is zwart en heeft andere vorm, en er komen draden uit die de grond ingaan.
Volgens mij staat er naast een camerapaal.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:17 schreef Oversight het volgende:
[..]Die hebben meestal een balk met kettingen eraan, en rood-witte strepen, voor als iemand het toch probeert, en daar komen geen draden uit.
Deze is zwart en heeft andere vorm, en er komen draden uit die de grond ingaan.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Ziet er toch heel erg uit als een ding dat iig ook als doorrijhoogteportaal fungeert.
[ afbeelding ]
En dit begint nu wel heel triest te worden hoor:quote:BEIJING - In een poging buitenlandse piloten binnen te halen, zwaaien Chinese luchtvaartmaatschappijen met dollarbiljetten. Als gevolg van de sterk groeiende luchtvaartsector in China, zijn maatschappijen genoodzaakt vooral ervaren piloten uit het buitenland te werven. Die zoektocht leidt tot salarissen die buiten China nauwelijks mogelijk zijn, schrijft Bloomberg.
Het zijn niet alleen de grote bekende namen uit China die moeilijk aan piloten kunnen komen. In de luwte van China Southern, Air China en China Eastern maken veel regionale maatschappijen een stormachtige groei door. Piloten van buiten China kunnen aan de slag bij minder bekende namen als Urumqi Airlines, Chengdu Airlines, Qingdao Airlines en Ruili Airlines voor salarissen die ze bij de grootste Amerikaanse airlines niet zullen ontvangen.
De bruto jaarlonen lopen op tot boven de 300.000 dollar voor vluchten op een Boeing 737 of Airbus A320. Sommige maatschappen beloven daarbij ook de inkomstenbelasting voor hun rekening te zullen nemen. Daarnaast gelden er extra's zoals een overstapbonus.
Bloomberg citeert een Amerikaanse recruiter die een ervaren piloot aan het werk hielp bij Beijing Capital Airlines. "Toen ik zijn loonstrook met daarop 80.000 dollar voor een maand zag, realiseerde ik me dat ik een andere baan had moeten kiezen." Volgens wervingsbedrijven zijn de piloten voor Chinese maatschappijen nauwelijks aan te slepen. "We mogen er zoveel aandragen als mogelijk is."
Uit berekeningen van Boeing blijkt dat de komende twintig jaar de meeste piloten nodig zijn in Aziatische landen. Alleen al in China gaat het om 100.000 vliegers, wat neerkomt op bijna honderd vacatures per week.
Bureaucratie
Direct aan de slag gaan in het land zit er echter niet in. Het kan wel twee jaar duren om door alle bureaucratische processen van visa, werkvergunning en assessments te komen. Maar ook daar heeft een aantal maatschappijen een oplossing voor: een flinke financile prikkel ter compensatie van het oponthoud.
De meest buitenlandse piloten die in China werkzaam zijn komen uit Zuid-Korea, gevolgd door de VS en Mexico.
Wel een beetje 1+1=2 post dit.quote:DRIEBERGEN - De vakbond FNV heeft via een brief aan de gemeente Amstelveen het verzoek gedaan om KLM het predicaat 'Koninklijke' te ontnemen. Reden hiervoor is dat de maatschappij zich onbehoorlijk gedraagt naar actievoerende werknemers en dat is niet koninklijk, aldus Jan van den Brink van de FNV. KLM houdt kantoor in Amstelveen.
Volgens de vakbond handelt de maatschappij niet Koninklijk door te dreigen met het wegnemen van privileges bij stakende werknemers, zoals het kunnen 'IPB-en' (voordelig vliegen op basis van beschikbaarheid). Ook worden de in uniform stakende personeelsleden gefotografeerd.
In de brief van de vakbond FNV aan de burgemeester van Amstelveen staat te lezen: "Wij verzoeken u, waar nodig met tussenkomst van de Commissaris van de Koning, de Koning te adviseren het predicaat Koninklijk van KLM op te schorten. KLM moet laten zien dat zij deze ere titel weer waard is. Pas als zij met respect en fatsoen omgaan met haar werknemers kan KLM naar ons oordeel weer aanspraak maken op het predicaat Koninklijk."
(...)
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 18-08-2016 om 15:36:14Just because you're on a 12-hour test flight doesn't mean you can't have fun with your G650. reageer retweet
Voor de piloten met China aspiratie wel even wat verplicht leesvoer:quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:17 schreef Iemand91 het volgende:
Nou mensen, op naar China:
Chinezen verleiden piloten met dollars tot overstap
[..]
En dit begint nu wel heel triest te worden hoor:
FNV wil KLM predicaat 'Koninklijke' laten ontnemen
[..]
Wel een beetje 1+1=2 post dit.
EDIT:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 18-08-2016 om 15:36:14Just because you're on a 12-hour test flight doesn't mean you can't have fun with your G650. reageer retweet
Mooi boek inderdaad, een safetycultuur is zo goed als non-existant daar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 07:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Voor de piloten met China aspiratie wel even wat verplicht leesvoer:
Flying upside down
Link 1
Link 2
400 pagina tellende rant van een Amerikaanse piloot in China.
Ik kan niet beoordelen wat hij schrijft over safety e.d. maar wat hij schrijft over hoe Chinezen (staatsbedrijven...) werken klopt wel aardig (al zet hij wel alles in een negatief perspectief).
Ik ken het vooral uit andere sectoren, maar het is vooral een 'andere' safety cultuur. Veel regels, maar weinig handhaving en geen inzicht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Mooi boek inderdaad, een safetycultuur is zo goed als non-existant daar.
Sowieso als Westerling word je daar als voetveeg gebruikt en heb je ook als gezagvoerder weinig in te brengen.
Maarja, de dollartekens in de ogen h
Ja, dat is toch juist een hele slechte cultuur?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik ken het vooral uit andere sectoren, maar het is vooral een 'andere' safety cultuur. Veel regels, maar weinig handhaving en geen inzicht.
Iedereen breekt de regels, en als het misgaat krijg je daarvoor op je lazer, maar het is in de dagelijkse business doodnormaal om flexibel met de regels te zijn
in de sectoren waar ik actief in ben
quote:
Jup:quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:48 schreef Fokker89 het volgende:
Maar is dat een impact van een grote vogel of zo? ziet er nogal bloederig uit.
Bronquote:A China Eastern Airbus A320-200, registration B-1678 performing flight MU-2828 from Nanjing to Shenyang (China), was on final approach to Shenyang's runway 24 when a bird impacted the nose of the aircraft. The aircraft continued for a safe landing.
The occurrence aircraft returned to service about 20 hours after landing.
G9 en E18 zijn niet samen op 1 foto vast te leggen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er zijn toevallig geen foto's van dat ze er beide staan?
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel foto's dat ze achter elkaar aankomen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er zijn toevallig geen foto's van dat ze er beide staan?
Wel als je ene panorama maakt tegenover de Buitenvelderbaan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:01 schreef FredvZ het volgende:
G9 en E18 zijn niet samen op 1 foto vast te leggen.
Dan blijft over dat je net op de juiste plek moet staan als eentje aan de gate staat en de ander voor bij taxiet.
Waar kun je die vinden?quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Wel foto's dat ze achter elkaar aankomen.
Op de genoemde facebookpagina of op twitter. Zoek bij dat laatste maar 'ns op de vluchtnummer.quote:
Ik ben ooit eens teruggekomen uit istanbul met Turkish waar tijdens de vlucht iemand ziek werd dan wordt er natuurlijk even om een ambulance gevraagd en of je even blijft zitten na de landing zo dat die mensen even door het gangpad kunnen. Je kunt wel raden wat er gebeurde.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:32 schreef Viezze het volgende:
Net op NOS journaal beelden vanuit het brandende vliegtuig op Dubai. Veel mensen die nog proberen om hun bagage uit de overhead lockers te pakken, man man dan ben je me toch een partij egostisch en dom en...nouja goed dat is wel duidelijk lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |