Dit had net zo goed De Speld kunnen zijn, mijn godquote:Op dinsdag 6 september 2016 11:29 schreef Woods het volgende:
Vliegveld London City stilgelegd om Black Lives Matter-protest op landingsbaan http://www.volkskrant.nl/(...)b02d8314a192246cec19 via @volkskrant
Jah joh
Inderdaad. Generation Snowflake gooit al het "onrecht" in de wereld maar weer eens op één hoop.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dit had net zo goed De Speld kunnen zijn, mijn god
Tjah, iedereen noemt zich een kleine uitstoter... Miljoenen automobilisten ook. Overal valt wat winst te halen, alle kleine beetjes helpenquote:Op dinsdag 6 september 2016 14:04 schreef Woods het volgende:
[..]
Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiseren
https://www.epa.gov/ghgemissions/overview-greenhouse-gases
[ afbeelding ]
Ik wil het verder niet laten ontsporen hier maar ook in Afrika begint de luchtvaart enorm te bloeien. Ik ben stiekem wel jaloers dat Ethiopian Cargo met gloednieuwe 777F rondvliegt en hier in Nederland de Nederlandse vracht op zn gat ligt. Kenia Airways idem met gloednieuwe 787's.quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tjah, iedereen noemt zich een kleine uitstoter... Miljoenen automobilisten ook. Overal valt wat winst te halen, alle kleine beetjes helpen
Ze zullen wel een punt hebben, maar om het racistisch te noemen is ronduit belachelijk. Man man man, alsof het een keuze is "laten we Congo extra zwaar treffen "
Die vliegen dan vervolgens veel meer bloemen (rozen) naar Schiphol zeker?quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:42 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik ben stiekem wel jaloers dat Ethiopian Cargo met gloednieuwe 777F rondvliegt en hier in Nederland de Nederlandse vracht op zn gat ligt. Kenia Airways idem met gloednieuwe 787's.
Die zullen sjokvol zitten. Alle rozen worden tegenwoordig daar gekweekt, miljoenen per dag.quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die vliegen dan vervolgens veel meer bloemen (rozen) naar Schiphol zeker?
Dat weet dat die daar veel woorden geteeld Maar volgens mij was dat vervoer altijd een klus voor de KLMquote:Op dinsdag 6 september 2016 16:17 schreef Woods het volgende:
[..]
Die zullen sjokvol zitten. Alle rozen worden tegenwoordig daar gekweekt, miljoenen per dag.
Geen hond die dat snapt, ook zeker in Londen. Constant zeiken over de luchtvervuiling van de vliegvelden in de context van vieze lucht in het stadscentrum. Ja want vliegtuigen die een paar km hoog over je heen vliegen of in de verte opstijgen vervuilen meer dan de duizenden auto's die in datzelfde centrum rondrijden of vooral bij stoplichten staan te idlen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 14:04 schreef Woods het volgende:
[..]
Daarnaast is de luchtvaartsector maar een kleine uitstoter in het gehele plaatje en valt onder transportation 31%. Kon het niet verder specialiseren
https://www.epa.gov/ghgemissions/overview-greenhouse-gases
[ afbeelding ]
Actievoerders weten zelden waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2016 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Geen hond die dat snapt, ook zeker in Londen. Constant zeiken over de luchtvervuiling van de vliegvelden in de context van vieze lucht in het stadscentrum. Ja want vliegtuigen die een paar km hoog over je heen vliegen of in de verte opstijgen vervuilen meer dan de duizenden auto's die in datzelfde centrum rondrijden of vooral bij stoplichten staan te idlen.
Zelfs het meest nauwkeurige systeem aan boord klopt niet als je de verkeerde input geeft.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Randy_S het volgende:
iets met verkeerde coordinaten invoeren
http://www.atsb.gov.au/pu(...)15/aair/ao-2015-029/
Held!!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
'Vader van Boeing 747' Joe Sutter overleden
[..]
En een persbericht van Boeing zelf:
Remembering an 'Incredible' legend
[..]
Joe Sutter bij allereerste 747 "City of Everett":
[ afbeelding ]
De eerste vlucht van de 747-8 in de vorm van de 747-8F op 8 februari 2010:
[ afbeelding ]
Bij de onthulling van de 747-8i op 13 februari 2011:
[ afbeelding ]
Bij de Handover Ceremony van de eerste 747-8i aan Lufthansa op 1 mei 2012.
Lufthansa was een van de drijvende krachten achter de 747 en had volgens Sutter de mooiste livery op de 747.
De maatschappij gaf hem eind 2013 hun eerste lifetime achievement award voor zijn bijdrage aan de luchtvaartindustrie.
[ afbeelding ]
quote:Passagiersgroei AF-KLM dankzij KLM en Transavia
ROISSY - Air France-KLM heeft in augustus het aantal passagiers met 1,9 procent zien toenemen tot 8,9 miljoen. De groei was volledig te danken aan KLM en budgetmaatschappij Transavia. De combinatie Air France en regiodochter HOP! zagen het aantal passagiers dalen.
KLM vervoerde in augustus 2,8 miljoen passagiers, een stijging van vier procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Transavia, dat beschikt over bases in Nederland, Frankrijk en Duitsland, zag het aantal passagiers met 21 procent stijgen tot 1,7 miljoen.
Bij Air France en HOP! daalde het aantal passagiers met 5,2 procent tot 4,4 miljoen. De eerste twee dagen van augustus moesten veel vluchten worden geannuleerd vanwege een staking van het cabinepersoneel.
KLM realiseerde in augustus een passagiersgroei op zowel long-haul (+2,5 procent) als short- en medium-haul (+4,8 procent). Dit jaar heeft de maatschappij veel nieuwe bestemmingen aan het routenetwerk toegevoegd, met name binnen Europa. De bezettingsgraad daalde met 0,8 procentpunt naar 90,7 procent, op groepsniveau ligt dat op 88,6 procent.
De krimpende vrachtdivisie van Air France-KLM zag het vervoer in augustus met 7,7 procent dalen. De beladingsgraad daalde met bijna drie procentpunten naar 54,9 procent.
quote:Footage of the incident shows vehicle driving directly towards the aircraft, hitting the engine, then being dragged along the tarmac
A van collided with a Dragonair plane carrying nearly 300 people at Hong Kong International Airport on Thursday afternoon, leaving the driver trapped in the vehicle with head injuries.
Flight KA691 was leaving an apron heading to the runway at shortly after 4pm, the Airport Authority said.
“The plane was about to leave Hong Kong for Penang when it collided with a [China Aircraft Services] vehicle near apron 25,” an authority spokeswoman said.
A police spokesman said: “The driver who was trapped on board the light goods vehicle was rescued. He was injured in the head and shoulder and taken conscious to North Lantau Hospital for treatment.”
Dragonair sources said its crew were not thought to be at fault, according to an inquiry by the airline.
Footage of the incident shows the van driving directly towards the aircraft as it rolls towards the runway. The vehicle appears to shift to the right of the plane at the last moment, avoiding the belly of the plane but hitting the engine.
The van was dragged several metres along the tarmac. At the point of collision, a member of the airport ground staff rushed in front of the plane signalling frantically for it to stop.
The video appeared to corroborate initial claims that the van driver was at fault.
Five fire engines and two ambulances were deployed after receiving a call at 4.19pm and the injured driver was freed by firefighters, according to the Fire Services Department.
Dragonair said there were no reports of any injuries to the 295 passengers or crew. All passengers disembarked and arrangements were made for another aircraft to operate the flight. The airline expressed “concern” for the well-being of the driver.
The aircraft was an 18-year-old Airbus A330 with a maximum capacity of 307 passengers.
Although the area was cordoned off, flight departures were not seriously affected, though some planes expecting to park in the vicinity were moved elsewhere around the airport.
The Civil Aviation Department said it would follow up on the incident but would not confirm if a formal investigation would be launched.
A Dragonair spokeswoman said: “Safety is our top priority. Dragonair will fully assist with the investigation.”
Any probe would seek to determine whether the driver was under the influence of a substance, intoxicated, had a medical issue or fell unconscious at the wheel, or was distracted.
Ja, zo een kist mis je ook zo natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2016 23:21 schreef Iemand91 het volgende:
Dragonair plane carrying 295 people collides with delivery van at Hong Kong airport
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat was die man denkende...
De tijd dat ik dagelijks over het platform reed (zo'n 10 jaar geleden), stond er bij Martinair Cargo elke dag een Keniaanse DC10 die rozen bracht.quote:Op dinsdag 6 september 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weet dat die daar veel woorden geteeld Maar volgens mij was dat vervoer altijd een klus voor de KLM
Pokémon Goquote:
twitter:Airbus twitterde op vrijdag 09-09-2016 om 10:53:01 Just landed in Toulouse: 1st nose & forward section of the #A330neo, paving way to final assembly start by end Sept. https://t.co/LV4ecxEVZ5 reageer retweet
Dan zijn dit soort vliegtuigen dus ongeveer de helft van de tijd actief? 136k uren is 15.5 jaar.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt; die heeft bijna 136.000 vlieguren; meer dan de recordhouders PH-BUI en -BUH.
Durf met aardige zekerheid te zeggen dat PH-BFD het (straal)toestel is met meeste vlieguren ooit.
Met stilstaan wordt er geen geld verdiend hè.quote:Op zondag 11 september 2016 15:46 schreef Shivo het volgende:
Dan zijn dit soort vliegtuigen dus ongeveer de helft van de tijd actief? 136k uren is 15.5 jaar.
Absoluut, maar ik vind dat logistiek gezien erg knap. Ik vraag me hoe die percentages zijn voor vluchtnetwerken die weinig 's nachts vliegen, zoals US domestic en Europa.quote:Op zondag 11 september 2016 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Met stilstaan wordt er geen geld verdiend hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |