Een ander kunstje van Grimgar is laten zien dat (over)leven in een game wereld geen pretje is. Daar schieten Log Horizon en SAO tekort. De politieke ontwikkelingen van Log Horizon zijn wel een mooie reflectie van hoe onze wereld werkt.quote:Op zondag 11 september 2016 18:43 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Nah. Zelfs op haar diepste dalen werd Kabaneri nooit minder boeiend dan Shingeki.
[..]
Grimgar's kunstje was het humaniseren van de Goblins. Dat deed het vele malen beter dan Log Horizon en SOA, maar verder vind ik de vergelijking niet gaan en over het algemeen genomen vond ik Log Horizon meer inhoud hebben en SOA er beter uit zien. Uiteindelijk was het gene wat ik nog het meest van Grimgar wilde, een verdieping van de band tussen Ranta en het boodschutmeisje en dat iemand de verwaande kleurloze hoofdpersoon een goeie linkse hoek zou geven. Terwijl ik geloof dat de wereld van en de conflicten in Log Horizon me oprecht boeiden, denk ik Serera en haar katten fascinatie waar zwaar kut echter.
[..]
Het hele complot in Shingeki is minder interessant en minder goed uiteengezet dan een willekeurige rapportage over de coup in Turkije of de vluchtelingencrisis omtrent Syri voor het acht uur journaal en niet minder bizar dan de sporadische berichtgeving over Noord-Korea.
Het gaat er voor mij vooral om de hilarische Shaun Of The Dead-achtige zombie-interactie en de gelikte actiescnes. Zodra je de zombies gaat rationaliseren ga je al de fout in wat mij betreft want het is nu eenmaal geen heel bedreigend concept als je er te diep over nadenkt.
Of als je iedereen superkrachten gaat geven.
Log Horizon ging daar volgens mij wel op in. Er was te veel geld in omloop (dus aan de basis behoeften was makkelijk te voldoen) maar er was weinig om het aan uit te geven. Dus gingen ze zooi uit vinden en volgens mij gingen ze ook nog eens opzettelijk te werk om inflatie aan te wakkeren. Maar iedereen was een bermensch dus de dagelijkse beslommeringen waren ook niet heel interessant.quote:Op zondag 11 september 2016 20:12 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Een ander kunstje van Grimgar is laten zien dat (over)leven in een game wereld geen pretje is. Daar schieten Log Horizon en SAO tekort. De politieke ontwikkelingen van Log Horizon zijn wel een mooie reflectie van hoe onze wereld werkt.
Goede observatie. Ik dacht dat je ook ging noemen dat er in het begin ook zwakke spelers waren die te lijden hadden onder moordenaars, uitbuiters en dieven. De opzet was het kopen van grond en gebouwen om belasting te heffen, zodat iedereen moest gaan werken en produceren. Volgens mij is dit ook een les aan de jonge kijker over onze economie.quote:Op zondag 11 september 2016 20:18 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Log Horizon ging daar volgens mij wel op in. Er was te veel geld in omloop (dus aan de basis behoeften was makkelijk te voldoen) maar er was weinig om het aan uit te geven. Dus gingen ze zooi uit vinden en volgens mij gingen ze ook nog eens opzettelijk te werk om inflatie aan te wakkeren. Maar iedereen was een bermensch dus de dagelijkse beslommeringen waren ook niet heel interessant.
wait,whut?quote:
quote:Op maandag 12 september 2016 09:59 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Goede observatie. Ik dacht dat je ook ging noemen dat er in het begin ook zwakke spelers waren die te lijden hadden onder moordenaars, uitbuiters en dieven. De opzet was het kopen van grond en gebouwen om belasting te heffen, zodat iedereen moest gaan werken en produceren. Volgens mij is dit ook een les aan de jonge kijker over onze economie.
Dus je hebt helemaal gelijk. In Log horizon is daar inderdaad aandacht aan besteed. Misschien is het beter om te zeggen dat Log Horizon meer op hoofdlijnen zit en Grimgar meer in de details.
![]()
Ze is geboren in 1992 mannen.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Anime being saved!quote:
Dat is mijn nieuwe liefde.quote:Op maandag 12 september 2016 22:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Wat is dat een waarom moet ik mij geboortejaar daarmee delen?
Nee dank je. Ik heb 5 cm per second gezien en The Place Promised in Our Early Days en ik wil niet nog een keer zo somber en droevig worden over een liefde die niet kan zijn.quote:
Een 8.7 op IMDb en een 9.4 op MALquote:
Er zijn dat jaar zoveel tijdloze series uitbracht.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:10 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
2006 was 10 jaar geleden...
Quote voor het nageslacht, wat een prachtige postquote:Op woensdag 14 september 2016 10:27 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Er zijn dat jaar zoveel tijdloze series uitbracht.
Het is ook nooit genoeg...altijd op zoek naar de volgende emotionele rollercoaster. Met al die tijd dat je besteed aan anime kijken had je kanker kunnen genezen, de walvis kunnen redden, rijk kunnen worden, twee universitaire studies af kunnen ronden, of een rockster kunnen zijn.
In plaats daarvan heb je gekeken hoe een suikerverslaafde autist de voeten droogt van zijn aanstaande moordenaar in een ongemakkelijke homo-erotische scene die je tien jaar later nog onthouden hebt.![]()
Death Note.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:12 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Quote voor het nageslacht, wat een prachtige post
Welke anime bedoel je eigenlijk?
quote:Op woensdag 14 september 2016 10:27 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het is ook nooit genoeg...altijd op zoek naar de volgende emotionele rollercoaster. Met al die tijd dat je besteed aan anime kijken had je kanker kunnen genezen, de walvis kunnen redden, rijk kunnen worden, twee universitaire studies af kunnen ronden, of een rockster kunnen zijn.
In plaats daarvan heb je gekeken hoe een suikerverslaafde autist de voeten droogt van zijn aanstaande moordenaar in een ongemakkelijke homo-erotische scene die je tien jaar later nog onthouden hebt.![]()
quote:
quote:Op woensdag 14 september 2016 10:27 schreef Drieklank het volgende:
[..]
EVA 4 never.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:53 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
Had ik gezien in Akihabara...
cc: Robin
Wow.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:53 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
Had ik gezien in Akihabara...
cc: Robin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |