Yup.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die diagram is toch gemaakt aan de hand van de resultaten van dat onderzoek?
Ik denk dat ik er net zo veel van gelezen heb als jijquote:Maar heb je het gelezen?
Maar dan is het toch niet de meerderheid?quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Yup.
[..]
Ik denk dat ik er net zo veel van gelezen heb als jij
Ik ben ook geen statisticus, maar een steekproefgroep met maar 0,004% van de populatie is dermate klein dat het nauwelijks relevant te noemen is. Laten we het anders stellen, stel we vinden samen 1000 euro en we verdelen het zo dat jij 0,004% ervan krijgt, zou jij dan tevreden zijn met je 4 cent?quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh.
Maar ik pretendeer geen statisticus te zijn, ik zou je niet kunnen vertellen wanneer de afwijkingsmarge zo groot word dat de uitslag van een onderzoek waardeloos is, en hoeveel man je precies moet interviewen en hoe groot dan de kans is dat je er naast zit, etc etc etc.
Jij wel begrijp ik?
Oftewel: maak maar aannemelijk dat dit een ondeugdelijk onderzoek is, naar de huidige maatstaven van statistisch onderzoek.
Tot die tijd, staat dit onderzoek gewoon
Als je het onderzoek leest zie je dat ze zeer uitgebreid ingaan over de gestelde vragen en de antwoorden.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ben ook geen statisticus, maar een steekproefgroep met maar 0,004% van de populatie is dermate klein dat het nauwelijks relevant te noemen is. Laten we het anders stellen, stel we vinden samen 1000 euro en we verdelen het zo dat jij 0,004% ervan krijgt, zou jij dan tevreden zijn met je 4 cent?
Daarbij ontbreekt de vraagstelling en hoe die is gedaan. Of je nu 10.000 mensen uit een stad als Istanboel ondervraagt of 10.000 mensen uit ruraal Kirgizië, dat scheelt nogal op het gebied van wereldkennis en dus ook op de antwoorden. En het ligt er ook aan hoe je de vraag stelt, is de vraag: 'In de sharia wordt de doodstrag gepleit voor bepaalde daden, bent u het daar mee eens', dan zullen er veel meer mensen ja zeggen dan; 'Aks u overspel pleegt krijgt ook u de doodstrag, bent u het daar mee eens'. Dan zul je een hoop meer nee als antwoord krijgen, niet omdat ze het niet eens zijn met de wet maar omdat mensen egoïstisch zijn en zodra het om henzelf gaat een mening opeens veel genuanceerder wordt.
Het is niet de meerderheid omdat jij en ik niet alle 226 pagina's hebben gelezen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dan is het toch niet de meerderheid?
Hoe de vragen in het onderzoek geformuleerd zijn ja, niet hoe ze ook daadwerkelijk aan de proefpersonen zijn gesteldquote:Op woensdag 27 juli 2016 22:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je het onderzoek leest zie je dat ze zeer uitgebreid ingaan over de gestelde vragen en de antwoorden.
Waarom stel je de hele tijd van die vreemde vragen terug? Je draait er de hele tijd omheen....quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is niet de meerderheid omdat jij en ik niet alle 226 pagina's hebben gelezen?
Gast, je kan nou weer proberen om in te spelen op het feit dat ik statistiek maar zo zo begrijp en het daarom allemaal maar 'raar' overkomt,quote:
Ik zie immers geen reden om aan te nemen dat dit onderzoek van Pew (overigens niet een kleine naam op het gebied van sociaal onderzoekquote:Oftewel: maak maar aannemelijk dat dit een ondeugdelijk onderzoek is, naar de huidige maatstaven van statistisch onderzoek.
Tot die tijd, staat dit onderzoek gewoon
Klopt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom stel je de hele tijd van die vreemde vragen terug? Je draait er de hele tijd omheen....
Nogmaals:
Jij stelde de meerderheid van de moslims.
Ik was het daar niet mee eens.
Dat doet het onderzoek wel.quote:Jij komt met een onderzoek wat dat ook niet uitwijst.
"Most" is meer dan de helft,quote:In most countries surveyed, there is considerably less support for severe punishments, such as cutting off the hands of thieves or executing people who convert from Islam to another faith.
Ga je ook niet vindenquote:Op woensdag 27 juli 2016 22:11 schreef Yasmin23 het volgende:
En heb nog steeds niet die diagram gevonden .
Ik twijfel er ook niet aan of het een gedegen onderzoek is, dat is allemaal wel in orde. Het punt is alleen dat het een analyse van polls is, meningen dus. Het is dus een onderzoek gebaseerd op meningen en niet op feiten, en we weten allemaal hoe betrouwbaar meningen zijnquote:Op woensdag 27 juli 2016 22:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, je kan nou weer proberen om in te spelen op het feit dat ik statistiek maar zo zo begrijp en het daarom allemaal maar 'raar' overkomt,
Maar vele wetenschappen begrijp ik niet echt goed en ik vind ik ook maar raar.
Maar dat resulteert niet in dat ik daarom de uitkomst dus maar afwijs, dus helaas nog een keer:
[..]
Ik zie immers geen reden om aan te nemen dat dit onderzoek van Pew (overigens niet een kleine naam op het gebied van sociaal onderzoek) niet aan de geldende standaard voldoet, dus tot jij mij dat aannemelijk kan maken, ga ik daar niet verder op in.
Da's mooi,quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik twijfel er ook niet aan of het een gedegen onderzoek is, dat is allemaal wel in orde. Het punt is alleen dat het een analyse van polls is, meningen dus. Het is dus een onderzoek gebaseerd op meningen en niet op feiten, en we weten allemaal hoe betrouwbaar meningen zijn
Oh ik accepteer de uitslag van het onderzoek wel hoor, het is alleen niet heel relevant en nog minder representatief omdat het gebaseerd is op een momentopname (mening) van een select aantal mensen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's mooi,
Maar dan mag jij nu, als je eerlijk bent (nah), of de uitslag van dit onderzoek accepteren,
Of helemaal nooit meer een uitslag van een onderzoek accepteren.
Doe je dat niet, is het natuurlijk zonneklaar dat je het vanaf het begin gewoon te doen was om: de uitslag bevalt me niet.
Dat select hebben we het dus over gehad, of je accepteer het onderzoek, of je accepteert ze nooit meer, want dat is nu eenmaal de aard van het statistische beestje wat jij en ik niet echt goed begrijpen,quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh ik accepteer de uitslag van het onderzoek wel hoor, het is alleen niet heel relevant en nog minder representatief omdat het gebaseerd is op een momentopname (mening) van een select aantal mensen.
Maar dat is hartstikke eng joh!quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen die hun beeld over Moslims/Marokkanen/Turken louter baseren op de medi aen in real life nooit een hebben gesproken. Trek de wijde wereld in man. Neem lekkere Seafood. Ga olieworstelen met de lokale Turk. Zoek je Marokkaanse buurman op en praat bij over de laatste ontwikkelingen op ICT gebied.²
Je weet toch wel het verschil tussen meningen en feiten mag ik hopen? Feiten zijn gedocumenteerde en vaststaande gegevens waarop je een onderzoek kun baseren. Meningen zijn momentopnamen van een individu en hooguit bruikbaar voor een grove analyse met bevindingen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat select hebben we het dus over gehad, of je accepteer het onderzoek, of je accepteert ze nooit meer, want dat is nu eenmaal de aard van het statistische beestje wat jij en ik niet echt goed begrijpen,
En momentopname?
Dat had een leuk argument geweest als er een progressieve revolutie in die contreien aan het woeden was, dan had het aannemelijk kunnen zijn dat ze ondertussen wat vrijzinniger waren,
Maar nee, men word daar alleen maar conservatiever.
En als ik zeg dat ik voor de doodstraf ben, is dat dan een mening of een feit? Of een mening en een feit?quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je weet toch wel het verschil tussen meningen en feiten mag ik hopen?
Doet me denken aan deze:quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je weet toch wel het verschil tussen meningen en feiten mag ik hopen? Feiten zijn gedocumenteerde en vaststaande gegevens waarop je een onderzoek kun baseren. Meningen zijn momentopnamen van een individu en hooguit bruikbaar voor een grove analyse met bevindingen.
Dus ja ik accepteer het onderzoek als een analyse van een paar meningen, niet als gedocumenteerd feitelijk onderzoek
Dat is jouw mening. Het is een feit dat het jouw mening is, maar het blijft een mening.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als ik zeg dat ik voor de doodstraf ben, is dat dan een mening of een feit? Of een mening en een feit?
Leuk geprobeerd, dat wel.
Correct, net zoals dat het dus een feit is, dat volgens het diagrammetje de helft van alle moslims op deze planeet de mening hebben dat je de doodstraf verdiend als je overspel hebt gepleegd.quote:
Dat is dus het hele probleem. Heel veel mensen vinden het eng. Mensen moeten elkaar opzoeken. Beloof jezelf dat je eind deze week 3 Turken en Marokkanen hebt gevonden om je aan te melden voor een workshop kleiduiven schieten. Maak eens een glutenvrije pasta met seafood en wat basilicum en breng die naar Mehmet de krantenjongen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |