Als ik de naam van de pfd door google haal vind ik em meteen. Eerste hit.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die link werkt niet dus kom maar met een wel werkende
http://www.pewforum.org/f(...)iety-full-report.pdf
Lui, check.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ik de naam van de pfd door google haal vind ik em meteen. Eerste hit.
En da's gek genoeg dezelfde url?
Maar ook jij laat je dus erg kennen als iemand die vooral lui is, die vooral bijdehand wil doen, en klaarblijkelijk geen bal geeft om de inhoud. Anders had je wel even gegoogled op de naam van de pdf
Ow, en de mofo heeft 226 pagina's dus veel plezier met lezen
Dat is altijd de ellende van dit soort "opiniepeilingen". Het zegt helemaal niets over de realiteit maar de diagrammetjes worden eindeloos geplaatst en als "feit" aangenomen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lui, check.
Bijdehand, dubbelcheck.
Als je te lui bent om het rapport te lezen kun je ook gewoon de uitgebreide samenvatting pakken: http://www.pewforum.org/2(...)cs-society-overview/
Daarbij kun je ook zien dat het onderzoek echt op een zeer kleine (te kleine) schaal is om überhaupt relevant te zijn. Gezien de ongeveer 1,5 miljard moslims zijn deze getallen zo minimaal dat als je het in verhouding zou zetten met een steekproef op een veel kleinere populatie het echt nergens op zou slaan. Dat is alsof ze bij een onderzoek 10 Nederlanders hun mening vragen en die dan gelijk staat aan de mening van heel het land.
[ afbeelding ]
Dat trucje heb ik al te vaak gezien.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lui, check.
Bijdehand, dubbelcheck.
Als je te lui bent om het rapport te lezen kun je ook gewoon de uitgebreide samenvatting pakken: http://www.pewforum.org/2(...)cs-society-overview/
Daarbij kun je ook zien dat het onderzoek echt op een zeer kleine (te kleine) schaal is om überhaupt relevant te zijn. Gezien de ongeveer 1,5 miljard moslims zijn deze getallen zo minimaal dat als je het in verhouding zou zetten met een steekproef op een veel kleinere populatie het echt nergens op zou slaan. Dat is alsof ze bij een onderzoek 10 Nederlanders hun mening vragen en die dan gelijk staat aan de mening van heel het land.
[ afbeelding ]
En waar baseer je dat dan op?quote:(te kleine) schaal is om überhaupt relevant te zijn.
quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat trucje heb ik al te vaak gezien.
De uitkomst komt me niet uit, dus gaan we tactisch enquêtes in z'n geheel ter discussie stellen.
Maar het nut van die dingen is ruim bewezen.
En jij kan wel stellen:
[..]
En waar baseer je dat dan op?
Je natte vinger?
Toch wel wat breder dan die diagram niet?quote:The survey – which involved more than 38,000 face-to-face interviews in 80-plus languages with Muslims across Europe, Asia, the Middle East and Africa – shows that Muslims tend to be most comfortable with using sharia in the domestic sphere, to settle family or property disputes. In most countries surveyed, there is considerably less support for severe punishments, such as cutting off the hands of thieves or executing people who convert from Islam to another faith. And even in the domestic sphere, Muslims differ widely on such questions as whether polygamy, divorce and family planning are morally acceptable and whether daughters should be able to receive the same inheritance as sons.
Het spreekt het ook niet tegen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
[..]
Toch wel wat breder dan die diagram niet?
Met de bron uiteraard
http://www.pewforum.org/2(...)litics-society-exec/
Was hij zeer waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja we ontkomen er gewoon niet aan. Ook dit was omdat hij moslim was.
Kan het mij niet voorstellen. Maar de discussie is zinloos :pquote:Op woensdag 27 juli 2016 21:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Was hij zeer waarschijnlijk niet.
Moslimextremist die Arabieren haat?
quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat word door jouw tekst niet tegengesproken hoor.
Jawel.quote:In most countries surveyed, there is considerably less support for severe punishments, such as cutting off the hands of thieves or executing people who convert from Islam to another faith.
Ik heb een drijfnatte vinger ja ...quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat trucje heb ik al te vaak gezien.
De uitkomst komt me niet uit, dus gaan we tactisch enquêtes in z'n geheel ter discussie stellen.
Maar het nut van die dingen is ruim bewezen.
En jij kan wel stellen:
[..]
En waar baseer je dat dan op?
Je natte vinger?
quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is altijd de ellende van dit soort "opiniepeilingen". Het zegt helemaal niets over de realiteit maar de diagrammetjes worden eindeloos geplaatst en als "feit" aangenomen.
quote:
quote:
Als je het had gelezen:quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
Er staat 'less'. Less than?
En het diagrammetje spreekt zich toch niet uit over handjes afhakken?
Heb je uberhaubt wel dat onderzoek gelezen of alleen dat diagrammetje ergens vandaan geplukt?quote:less support for severe punishments,
Uh huh.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb een drijfnatte vinger ja ...
Maar het is geen trucje, gewoon puur rekenen.
Less support = minder steun.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je het had gelezen:
[..]
Heb je uberhaubt wel dat onderzoek gelezen of alleen dat diagrammetje ergens vandaan geplukt?
Ik heb het er al neer gezet...quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Less support = minder steun.
Minder dan wat?
De moslims uit het onderzoek waarbij jij het diagram als feit presenteerde.quote:The survey – which involved more than 38,000 face-to-face interviews in 80-plus languages with Muslims across Europe, Asia, the Middle East and Africa – shows that Muslims tend to be most comfortable with using sharia in the domestic sphere, to settle family or property disputes. In most countries surveyed, there is considerably less support for severe punishments, such as cutting off the hands of thieves or executing people who convert from Islam to another faith. And even in the domestic sphere, Muslims differ widely on such questions as whether polygamy, divorce and family planning are morally acceptable and whether daughters should be able to receive the same inheritance as sons.
quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb het er al neer gezet...
[..]
De moslims uit het onderzoek waarbij jij het diagram als feit presenteerde.
Uit de diagram kan je dus niet uitmaken dat het een meerderheid betreft toch? Jij zei de meerderheid van de moslims. Dit onderzoek wijst dus uit dat dat niet zo is. Er zijn teveel verschillen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Desalniettemin is de diagram opgebouwd uit cijfertjes van de uitgebreide editie van dat onderzoek.
Fijn dat jij je focust op:
"In de meeste landen is er minder steun voor....",
Maar wat zijn dan de meeste landen, minder steun voor, waar is er dan meer steun voor, etc.
Eh, jawel?quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uit de diagram kan je dus niet uitmaken dat het een meerderheid betreft toch?
Dat doet het dus wel.quote:Dit onderzoek wijst dus uit dat dat niet zo is.
Ja, als ze allemaal dezelfde mening hadden was het 100% ja, goed gezienquote:Er zijn teveel verschillen.
Die diagram is toch gemaakt aan de hand van de resultaten van dat onderzoek?quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, jawel?
Maar het concept van een venn diagram is je vreemd?
[..]
Dat doet het dus wel.
[..]
Ja, als ze allemaal dezelfde mening hadden was het 100% ja, goed gezien
http://www.spiegel.de/pan(...)nhass-a-1105007.htmlquote:David Sonboly, der am Freitag in München neun Menschen erschoss, handelte möglicherweise aus Fremdenhass. Ein 17-Jähriger, der mit Sonboly befreundet war, berichtete dem SPIEGEL, David Sonboly habe einen "Riesenhass auf die meisten Ausländer" entwickelt, weil ihn ein paar Jungs in der Schule "richtig zerpflückt" hätten.
So habe er seinen Freunden verboten, ihn weiter bei seinem Spitznamen Ali zu rufen. Er wolle nicht als Muslim angesehen werden, lautete seine Erklärung.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |