abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:08:36 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_164040870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Moeten wij de dupe worden van hun onzalige religie/cultuur ? De ellende die daar uit voortkomt moeten ze maar in eigen land aanpakken en anders verdragen. Laat ze maar ZELF de verantwoording daarvoor nemen ipv het mee hier naar toe te willen nemen. En als er weer een moordpartij is lekker juichen, of de handen in onschuld wassen en zeggen * dat zou ik nóóit doen hoor * Maar intussen wel vasthouden aan de religie en de cultuur waar die moordlust uit voorkomt.....
Een fatsoenlijk mens zou er allang niks meer mee te maken willen hebben.
Als ik het voor het zeggen zou zouden alle moslim vluchtelingen hun toevlucht moeten zoeken in een moslimland. Niet duizenden km reizen omdat ze denken daar beter van te worden. Het enige wat ze écht beter van kunnen worden is verlichting van hun religie/cultuur. Dat moeten ze zelf doen en in hun eigen land niet hier.
dus we moeten het vrijheid om religie te beoefenen opheffen...? En wat voor land zijn wij? Christelijk, of specifieker? of atheistisch...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_164040894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat 'iedereen' hierheen wordt gehaald?
Is er een quotum dan?
pi_164040913
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:10 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Is er een quotum dan?
Zo'n 95 procent van de vluchtelingen wordt in de regio opgevangen. Het is dan wat gek om te strooien met termen als 'iedereen'.

Verder heeft de EU juist maatregelen getroffen om de vluchtelingenstroom in te dammen. Dat maakt het helemaal gek om te roepen dat 'iedereen' hier wordt opgevangen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164040935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo'n 95 procent van de vluchtelingen wordt in de regio opgevangen. Het is dan wat gek om te strooien met termen als 'iedereen'.

Verder heeft de EU juist maatregelen getroffen om de vluchtelingenstroom in te dammen. Dat maakt het helemaal gek om te roepen dat 'iedereen' hier wordt opgevangen.
Het is wat gek om op zo'n pietluttig detail te focussen dat overduidelijk een hyperbool is, om vervolgens niet te hoeven ingaan op de onderliggende boodschap.
pi_164040941
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zo kom je over. Maar goed, wat is jouw grote alternatief?
Ik heb niet direct een alternatief, dit is een moeilijk en complex probleem. Maar als ik op basis van de geschiedenis kijk naar deze 'volksverhuizing', dan zeg ik meteen mee stoppen. Geen enkele volksverhuizing is ooit gunstig afgelopen voor de ontvangende partij. De oude Romeinen en indianenvolken in zuid en noord Amerika zijn daar een goed voorbeeld van en dat zijn slechts enkele voorbeelden.
Maar als ik met alternatieven moet komen, dan zou het zijn:
Als de donder zorgen dat we onze afhankelijkheid van olie uit het Midden Oosten tot een minimum terug brengen. Dat betekent dat we een groot deel van de Europese landbouw subsidies hiervoor gaan inzetten. Dat combineren we met het opheffen van allerlei heffingen op Afrikaanse landbouwproducten, zodat Afrikaanse landen de kans krijgen te kunnen concureren op de Europese markt en een levensvatbare eigen landbouw sector op poten kunnen zetten, een eerste voorwaarde voor een gezonde economie. En dat gaat in Europees verband banen kosten, maar het is niet anders. Wanneer we niet meer afhankelijk zijn van de olie, gaan we druk zetten op de landen in het Midden Oosten om hun eigen puinhopen op te ruimen. Maar dan hoeven we ook niet meer in te grijpen en kunnen we ook niet de zwarte piet toegespeeld krijgen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164040975
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:12 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het is wat gek om op zo'n pietluttig detail te focussen dat overduidelijk een hyperbool is, om vervolgens niet te hoeven ingaan op de onderliggende boodschap.
Met hyperbolen kan ik niks. Vandaar dat ik zo reageer.

Verder vind ik deze discussie weinig interessant. Jullie vinden dat Europa geen vluchtelingen op zou moeten vangen, en ik vind dat we dat wel moeten doen. Die discussie is hier al talloze malen gevoerd en ik je verzekeren dat we er niet uit gaan komen.
pi_164041055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik heb niet direct een alternatief, dit is een moeilijk en complex probleem. Maar als ik op basis van de geschiedenis kijk naar deze 'volksverhuizing', dan zeg ik meteen mee stoppen.

Gelukkig hebben we dat gedaan met de Turkijedeal. Hoewel daar ook wel wat op aan te merken is.
quote:
Geen enkele volksverhuizing is ooit gunstig afgelopen voor de ontvangende partij. De oude Romeinen en indianenvolken in zuid en noord Amerika zijn daar een goed voorbeeld van en dat zijn slechts enkele voorbeelden.
Maar als ik met alternatieven moet komen, dan zou het zijn:
Als de donder zorgen dat we onze afhankelijkheid van olie uit het Midden Oosten tot een minimum terug brengen. Dat betekent dat we een groot deel van de Europese landbouw subsidies hiervoor gaan inzetten. Dat combineren we met het opheffen van allerlei heffingen op Afrikaanse landbouwproducten, zodat Afrikaanse landen de kans krijgen te kunnen concureren op de Europese markt en een levensvatbare eigen landbouw sector op poten kunnen zetten, een eerste voorwaarde voor een gezonde economie. En dat gaat in Europees verband banen kosten, maar het is niet anders. Wanneer we niet meer afhankelijk zijn van de olie, gaan we druk zetten op de landen in het Midden Oosten om hun eigen puinhopen op te ruimen. Maar dan hoeven we ook niet meer in te grijpen en kunnen we ook niet de zwarte piet toegespeeld krijgen
Prachtig, direct doen. Maar helaas ben je voordat het is uitgevoerd enkele decennia verder en hadden we de huidige problemen daarmee niet kunnen voorkomen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:14:59 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_164042064
quote:
3s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:08 schreef Re het volgende:

[..]

dus we moeten het vrijheid om religie te beoefenen opheffen...? En wat voor land zijn wij? Christelijk, of specifieker? of atheistisch...?
We zijn toch niet verplicht om mensen binnen te laten die een hoop ellende met zich meevoeren ? Dat heeft niks met vrijheid van godsdienst te maken maar met gewoon gezond verstand.
Nog afgezien daarvan dat deze mensen uit een ander werelddeel komen. Die hebben hier domweg niks te zoeken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:19:12 #134
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_164042145
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:42 schreef Gutmensch het volgende:
Fijn geloofwaardig blog as bron weer. Ik zet je weer op ignore met je domme paniekzaaierij.
Ben jij een kloonaccount van die maffe politicus 99.999 ?

Er komt geen einde aan de idioterie. Naast de idiote EU regelgeving die landen gebiedt x y z te doen. Moeten we ook de idioten hier, die pro EU pro wanbeleid pro onzinnigheid zijn, flink aanpakken. Zij zijn een direkte oorzaak van de huidige problemen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Tamabralski op 27-07-2016 12:50:01 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:52:01 #135
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164042837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

We zijn toch niet verplicht om mensen binnen te laten die een hoop ellende met zich meevoeren ? Dat heeft niks met vrijheid van godsdienst te maken maar met gewoon gezond verstand.
Nog afgezien daarvan dat deze mensen uit een ander werelddeel komen. Die hebben hier domweg niks te zoeken.
Waarom zouden mensen die hulp nodig hebben moeten lijden omdat er mogelijk mensen onder die noemer ellende komen brengen?

Waarom heeft iemand niks te zoeken op een ander werelddeel? Stel je voor dat iedereen vanaf nu op hetzelfde werelddeel blijft of hoe zie je dat voor je?
wooblabalurg
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:54:18 #136
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_164042884
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:52 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen die hulp nodig hebben moeten lijden omdat er mogelijk mensen onder die noemer ellende komen brengen?

Waarom heeft iemand niks te zoeken op een ander werelddeel? Stel je voor dat iedereen vanaf nu op hetzelfde werelddeel blijft of hoe zie je dat voor je?
Het is toch wel duidelijk hoe gevaarlijk deze vluchtelingenstroom is. Of snap je dit nogsteeds niet?
pi_164042905
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:54 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Het is toch wel duidelijk hoe gevaarlijk deze vluchtelingenstroom is. Of snap je dit nogsteeds niet?
Nee, zo duidelijk is dat niet.
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:59:04 #138
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164043000
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:54 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Nuchter beschouwd is het totaal niet gevaarlijk aangezien maar een paar inviduen van die honderdduizenden vluchtelingen in de fout zijn gegaan.

Het overgrote merendeel van de aanslagen die nu in Europa worden gepleegd komen voor rekening van mensen die hier zijn geboren en getogen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  Forum Admin woensdag 27 juli 2016 @ 13:00:05 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164043022
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:59 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nuchter beschouwd is het totaal niet gevaarlijk aangezien maar een paar inviduen van die honderdduizenden vluchtelingen in de fout zijn gegaan.

Het overgrote merendeel van de aanslagen die nu in Europa worden gepleegd komen voor rekening van mensen die hier zijn geboren en getogen.
En dat zijn op hun beurt weer kinderen van mensen die hierheen gevlucht zijn :')

Als er iets duidelijk is is dat velen van hen niet willen integreren, het westen nog steeds niet geleerd heeft dat dat voor problemen zorgt (we doen dezelfde fout van de vorige ''gastarbeiders'' debacle dunnetjes over) zodat je over een jaar of 20 weer een kluwe 2e generatie immigranten hebt die zich niet verbonden voelen met het land waarin ze verblijven, waardoor ze gevoelig zijn voor radicalisatie of geloofsfanatisicme.

Want het valt lastig te ontkennen dat in heel Europa problemen zijn met (kinderen van) gastarbeiders die nog steeds de taal slecht spreken en een achterstand hebben op diverse vlakken met in het bijzonder sociaal economisch opzicht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:00:25 #140
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164043030
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 03-08-2016 14:46:54 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:01:18 #141
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164043046
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dat zijn op hun beurt weer kinderen van mensen die hierheen gevlucht zijn :')
Nee dat zijn meestal kinderen of kleinknderen van door onze bedrijven uitgenodigde gastarbeiders.
  Forum Admin woensdag 27 juli 2016 @ 13:01:57 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164043055
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:01 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee dat zijn meestal kinderen of kleinknderen van door onze bedrijven uitgenodigde gastarbeiders.
Zie edit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:04:55 #143
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_164043124
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:59 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Och die paar honderd onschuldige doden door Islamitische terreurdaden nemen Gutmenschen zoals jij op de koop toe toch? 'Enkele' slachtoffers kinderen volwassenen en wat verkrachtingen. Wat maakt dat uit volgens jou toch? Voor het grotere goed van het grotere getal. Daar kijken jullie alleen naar toch?

Wat als ik besluit jou en andere Gutmenschen te vermoorden. Een paar slachtoffers. Opdat de wanbeleid stopt. Ten goede van het grotere goed van het grotere getal. Weetje dat klinkt nu helemaal niet zo slecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tamabralski op 27-07-2016 13:10:48 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:05:51 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_164043144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn er 1,5 miljoen de EU binnengekomen vorig jaar. Als dat 5 procent is dan is 95 procent 28,5 miljoen. Zoveel worden er echt niet opgevangen in de omringende landen. Die percentages heb ik dan ook nooit begrepen.
pi_164043167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn er 1,5 miljoen de EU binnengekomen vorig jaar. Als dat 5 procent is dan is 95 procent 28,5 miljoen. Zoveel worden er echt niet opgevangen in de omringende landen. Die percentages heb ik dan ook nooit begrepen.
Wereldwijd zijn er 60 miljoen mensen op de vlucht
pi_164043172
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:04 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Och die paar honderd onschuldige doden door Islamitische terreurdaden nemen Gutmenschen zoals jij op de koop toe toch? Enkele slachtoffers kinderen volwassenen en wat verkrachtingen. Wat maakt dat uit volgens jou toch? Voor het grotere goed van het grotere getal. Daar kijken jullie alleen naar toch?

Wat als ik besluit jou en andere Gutmenschen te vermoorden. Een paar slachtoffers. Opdat de wanbeleid stopt. Ten goede van het grotere goed van het grotere getal. Weetje dat klinkt nu helemaal niet zo slecht.
Je bent een beeeeetje aan het radicaliseren al ik het zo lees.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:07:55 #147
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_164043176
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:04 schreef Tamabralski het volgende:
Och die paar honderd onschuldige doden door Islamitische terreurdaden nemen Gutmenschen zoals jij op de koop toe toch? Enkele slachtoffers kinderen volwassenen en wat verkrachtingen. Wat maakt dat uit volgens jou toch? Voor het grotere goed van het grotere getal. Daar kijken jullie alleen naar toch?

Eigenlijk zou ik het niet eens een reactie moeten geven, maar let op!

Nee, die paar honderd slachtoffers zijn niet acceptabel. Maar een miljoen mensen veroordelen voor de (potentiële) misdaden van een paar is ook niet acceptabel.

Klaar.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:08:34 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_164043185
quote:
Oke, maar dan hebben we het over de hele wereld en niet over enkel het Syrie/MO-conflict. Wel even fijn om dat helder te hebben.
pi_164043187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Morele opvoeding en een beetje fatsoenlijke navolging van het geloof. Onze bijbel is ook niet zuiver maar dat station zijn we gelukkig al 500 jr gepasseerd. Maar om met deze (0,01-1 %) vijandige import 500 jr te wachten op een inkeer .... dan hebben we al 4 of 5 burgenoorlogen uitgevochten.
De oplossing hoeft niet eens zo moeilijk te zijn, alle imans moeten een westerse iman opleiding volgen wilt men hier kunnen prediken. Ook zou er nog meteen de plicht met in de landstaal prediken bij ingevoerd kunnen worden zodat iedereen het kan volgen en de mensen ook beter de taal van het land waar men woont gaan leren daardoor dus ook de integratie bevorderd wordt. Maar dat zal wel weer niet kunnen met onze wetten. :+
pi_164043194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met hyperbolen kan ik niks. Vandaar dat ik zo reageer.

Verder vind ik deze discussie weinig interessant. Jullie vinden dat Europa geen vluchtelingen op zou moeten vangen, en ik vind dat we dat wel moeten doen. Die discussie is hier al talloze malen gevoerd en ik je verzekeren dat we er niet uit gaan komen.
Fair enough.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')