Tering jij bent irritant zeg.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, die landen bestaan nog. Heeft er ook maar iemand beweerd dat we ophouden met bestaan als we geen vluchtelingen toelaten?
Man man man.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, je houdt het Westen aan een andere standaard vanwege een misplaatst superioriteitsgevoel. Beetje racistisch wel, maar goed.
Heb ik gedaan de afgelopen jaren. Wat is je punt dan precies? Daar lul je lekker omheen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met een gebrek aan inhoudelijke kennis van het onderwerp is natuurlijk nogal wat mis. Het zorgt er immers voor dat je uitspraken doet die nergens op slaan. Daarmee zet je jezelf voor schut en laat je de discussie ontsporen. Vandaar mijn goedbedoelde tip om je eens in de materie te verdiepen.
Ah, is dat het? Ik ben eigenlijk een vuile racist? Dat is dan maar zo.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, je houdt het Westen aan een andere standaard vanwege een misplaatst superioriteitsgevoel. Beetje racistisch wel, maar goed.
Duidelijk. Ik zie alle rassen als gelijk en niet als mijn morele plicht om zielige mensen op te vangen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, is dat het? Ik ben eigenlijk een vuile racist? Dat is dan maar zo.
Ik zie het als onze morele plicht om vluchtelingen op te vangen. Al mogen daar best grenzen aan worden gesteld. Ik vind bijvoorbeeld dat het nu wel leuk is geweest met die instroom.
Ik probeer nog steeds te ontgoochelen waar je precies heen wil met de opmerking dat landen als S-A en China geen vluchtelingen opvangen of wat daar voor gedachte achter zit.quote:
Moeten wij de dupe worden van hun onzalige religie/cultuur ? De ellende die daar uit voortkomt moeten ze maar in eigen land aanpakken en anders verdragen. Laat ze maar ZELF de verantwoording daarvoor nemen ipv het mee hier naar toe te willen nemen. En als er weer een moordpartij is lekker juichen, of de handen in onschuld wassen en zeggen * dat zou ik nóóit doen hoor * Maar intussen wel vasthouden aan de religie en de cultuur waar die moordlust uit voorkomt.....quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moeten echte vluchtelingen het dupe zijn van een evt trojaans paard?
Leg dan eens uit hoe we dit volledig aan de EU voorbij hadden kunnen laten gaan?quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Quote van jouw:
[..]
Dat is een stelling van jou. Ik ben het daar niet mee eens want er zijn zat landen die het zich niet laat beinvloeden en al die landen bestaan ook nog. Het is een keuze die wij gemaakt hebben. En die keuze had ook anders kunnen zijn.
Is het zo makkelijk genoeg te begrijpen?
Ik heb het al uitgelegd, maar hier kom het nogmaals: Er wordt beweerd dat het naief is om te denken dat je niets te maken kan hebben met deze crisis. Terwijl er zat landen ter wereld zijn die het tegenovergestelde beweren.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik probeer nog steeds te ontgoochelen waar je precies heen wil met de opmerking dat landen als S-A en China geen vluchtelingen opvangen of wat daar voor gedachte achter zit.
Racistisch zelfs? Komt mijn tip om je eens in de materie te verdiepen toch weer van pas. Je zet jezelf per bericht meer voor schut hier.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Grenzen dicht. Zeggen dat we alleen opvangen in de regio. Mensen die uit Noord Afrika met bootjes oversteken gelijk terugbrengen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe we dit volledig aan de EU voorbij hadden kunnen laten gaan?
Een grens met flink wat mitrailleurbunkers en mijnenvelden natuurlijk! Schieten op alles wat beweegt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leg dan eens uit hoe we dit volledig aan de EU voorbij hadden kunnen laten gaan?
Dat blijft leuk om te zeggen, he? Doe ik zelf ook wel eens.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Racistisch zelfs? Komt mijn tip om je eens in de materie te verdiepen toch weer van pas. Je zet jezelf per bericht meer voor schut hier.
Het punt is dat je met een totaal naïef verhaaltje komt waaruit blijkt dat je totaal geen enkel benul hebt van waar de discussie inhoudelijk over gaat. Daarom de tip om je in de materie te verdiepen want nu begint het wel wat sneu over te komen allemaal...quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:48 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Heb ik gedaan de afgelopen jaren. Wat is je punt dan precies? Daar lul je lekker omheen.
Godzijdank zwaait mijn soort de scepter in dit land.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:48 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik zie alle rassen als gelijk en niet als mijn morele plicht om zielige mensen op te vangen.
Dat blijft leuk om te zeggen, he? Doe ik zelf ook wel eens.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het punt is dat je met een totaal naïef verhaaltje komt waaruit blijkt dat je totaal geen enkel benul hebt van waar de discussie inhoudelijk over gaat. Daarom de tip om je in de materie te verdiepen want nu begint het wel wat sneu over te komen allemaal...
Aha dus al jaren eerder tientallen miljarden overmaken aan Erdogan? En hoeveel draagvlak zou daar voor zijn denk je? En Afrika is groot, waar ga je die mensen naar terugbrengen? En hoe ga je alle grenzen volleidg sluiten?quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Grenzen dicht. Zeggen dat we alleen opvangen in de regio. Mensen die uit Noord Afrika met bootjes oversteken gelijk terugbrengen.
Je naïviteit blijft me verbazenquote:Op woensdag 27 juli 2016 10:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat blijft leuk om te zeggen, he? Doe ik zelf ook wel eens.
quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Godzijdank zwaait mijn soort de scepter in dit land.
Of het zelf in de hand nemen en het opzetten in veilige gebieden en die zijn er zat.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha dus al jaren eerder tientallen miljarden overmaken aan Erdogan? En hoeveel draagvlak zou daar voor zijn denk je? En Afrika is groot, waar ga je die mensen naar terugbrengen? En hoe ga je alle grenzen volleidg sluiten?
Dit bedoel ik dus met volkomen naïef. Het is wel schattig allemaal maar vrij onuitvoerbaar.
Gebieden die nu veilig zijn, zijn natuurlijk niet gegarandeerd veilig.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:00 schreef TheJanitor het volgende:
Of het zelf in de hand nemen en het opzetten in veilige gebieden en die zijn er zat.
Omdat wij dat hebben afgesproken met elkaar.quote:En waarom is het onze verantwoordelijkheid als iemand illegaal en zelf gekozen uit een veilig gebied deze kant op komt om er voor te zorgen dat deze persoon weer helemaal veilig en wel aankomt in de plek waar hij vandaan kwam?
Die mogelijkheden zijn niet zo gemakkelijk als jij het graag voorstelt.quote:Ik snap dat je brein het allemaal niet kan bolwerken, maar de mogelijkheden zijn er wel.
Hoe kom je erbij dat 'iedereen' hierheen wordt gehaald?quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:07 schreef Childofthe90s het volgende:
Vluchtelingen opvangen is iets waar Europa zich voor zou moeten inzetten. Waarom dit op Europees grondgebied moet, is mij een raadsel.
"In de regio wordt al 90% opgevangen!"
Ja, en anders 87%, met alle gevolgen van dien voor de samenleving hier. Sowieso is een Syriër in Libanon, niet hetzelfde als een Syriër in Nederland.
Waarom kunnen sommigen mensen niet gewoon accepteren dat er mensenleed is op de wereld en dat wij dat niet gaan oplossen door iedereen hier te halen. Sterker nog, de reden dat het hier oké gaat, ligt deels in het feit dat de dominante cultuur hier niet Afrikaans/islamitisch is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |