abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164040588
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, die landen bestaan nog. Heeft er ook maar iemand beweerd dat we ophouden met bestaan als we geen vluchtelingen toelaten?
Tering jij bent irritant zeg. :D
pi_164040591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, je houdt het Westen aan een andere standaard vanwege een misplaatst superioriteitsgevoel. Beetje racistisch wel, maar goed.
Man man man.
pi_164040598
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met een gebrek aan inhoudelijke kennis van het onderwerp is natuurlijk nogal wat mis. Het zorgt er immers voor dat je uitspraken doet die nergens op slaan. Daarmee zet je jezelf voor schut en laat je de discussie ontsporen. Vandaar mijn goedbedoelde tip om je eens in de materie te verdiepen.
Heb ik gedaan de afgelopen jaren. Wat is je punt dan precies? Daar lul je lekker omheen.
pi_164040600
quote:

[..]

Nee, je houdt het Westen aan een andere standaard vanwege een misplaatst superioriteitsgevoel. Beetje racistisch wel, maar goed.
Ah, is dat het? Ik ben eigenlijk een vuile racist? Dat is dan maar zo.

Ik zie het als onze morele plicht om vluchtelingen op te vangen. Al mogen daar best grenzen aan worden gesteld. Ik vind bijvoorbeeld dat het nu wel leuk is geweest met die instroom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164040603
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, is dat het? Ik ben eigenlijk een vuile racist? Dat is dan maar zo.

Ik zie het als onze morele plicht om vluchtelingen op te vangen. Al mogen daar best grenzen aan worden gesteld. Ik vind bijvoorbeeld dat het nu wel leuk is geweest met die instroom.
Duidelijk. Ik zie alle rassen als gelijk en niet als mijn morele plicht om zielige mensen op te vangen.
pi_164040612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Tering jij bent irritant zeg. :D
Ik probeer nog steeds te ontgoochelen waar je precies heen wil met de opmerking dat landen als S-A en China geen vluchtelingen opvangen of wat daar voor gedachte achter zit.
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:49:49 #107
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_164040613
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moeten echte vluchtelingen het dupe zijn van een evt trojaans paard?
Moeten wij de dupe worden van hun onzalige religie/cultuur ? De ellende die daar uit voortkomt moeten ze maar in eigen land aanpakken en anders verdragen. Laat ze maar ZELF de verantwoording daarvoor nemen ipv het mee hier naar toe te willen nemen. En als er weer een moordpartij is lekker juichen, of de handen in onschuld wassen en zeggen * dat zou ik nóóit doen hoor * Maar intussen wel vasthouden aan de religie en de cultuur waar die moordlust uit voorkomt.....
Een fatsoenlijk mens zou er allang niks meer mee te maken willen hebben.
Als ik het voor het zeggen zou zouden alle moslim vluchtelingen hun toevlucht moeten zoeken in een moslimland. Niet duizenden km reizen omdat ze denken daar beter van te worden. Het enige wat ze écht beter van kunnen worden is verlichting van hun religie/cultuur. Dat moeten ze zelf doen en in hun eigen land niet hier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_164040614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Quote van jouw:

[..]

Dat is een stelling van jou. Ik ben het daar niet mee eens want er zijn zat landen die het zich niet laat beinvloeden en al die landen bestaan ook nog. Het is een keuze die wij gemaakt hebben. En die keuze had ook anders kunnen zijn.

Is het zo makkelijk genoeg te begrijpen?
Leg dan eens uit hoe we dit volledig aan de EU voorbij hadden kunnen laten gaan?
pi_164040625
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik probeer nog steeds te ontgoochelen waar je precies heen wil met de opmerking dat landen als S-A en China geen vluchtelingen opvangen of wat daar voor gedachte achter zit.
Ik heb het al uitgelegd, maar hier kom het nogmaals: Er wordt beweerd dat het naief is om te denken dat je niets te maken kan hebben met deze crisis. Terwijl er zat landen ter wereld zijn die het tegenovergestelde beweren.

Nu krijg ik half Fok! over mij heen. Ik zeg niet dat we dit moeten doen, maar het is een keuze die je maakt.
pi_164040629
quote:

[..]

Racistisch zelfs? Komt mijn tip om je eens in de materie te verdiepen toch weer van pas. Je zet jezelf per bericht meer voor schut hier.
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:52:08 #111
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164040634
Wel mooi strategisch in het midden van Europa geplaatst, voor als ze weer een sein krijgen (de eerste was om massaal van overal hier naartoe te komen) om alle richtingen op te gaan voor de rooftocht. Als je slim bent koop je wapens. Als je lid wordt van een schietvereniging komen ze toch op bezoek om je te ontwapenen voor de Europese jihad.
pi_164040639
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leg dan eens uit hoe we dit volledig aan de EU voorbij hadden kunnen laten gaan?
Grenzen dicht. Zeggen dat we alleen opvangen in de regio. Mensen die uit Noord Afrika met bootjes oversteken gelijk terugbrengen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:52:38 #113
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164040645
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een grens met flink wat mitrailleurbunkers en mijnenvelden natuurlijk! Schieten op alles wat beweegt.
pi_164040651
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Racistisch zelfs? Komt mijn tip om je eens in de materie te verdiepen toch weer van pas. Je zet jezelf per bericht meer voor schut hier.
Dat blijft leuk om te zeggen, he? Doe ik zelf ook wel eens.
pi_164040655
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:48 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Heb ik gedaan de afgelopen jaren. Wat is je punt dan precies? Daar lul je lekker omheen.
Het punt is dat je met een totaal naïef verhaaltje komt waaruit blijkt dat je totaal geen enkel benul hebt van waar de discussie inhoudelijk over gaat. Daarom de tip om je in de materie te verdiepen want nu begint het wel wat sneu over te komen allemaal...
pi_164040657
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:48 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Duidelijk. Ik zie alle rassen als gelijk en niet als mijn morele plicht om zielige mensen op te vangen.
Godzijdank zwaait mijn soort de scepter in dit land.
pi_164040659
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het punt is dat je met een totaal naïef verhaaltje komt waaruit blijkt dat je totaal geen enkel benul hebt van waar de discussie inhoudelijk over gaat. Daarom de tip om je in de materie te verdiepen want nu begint het wel wat sneu over te komen allemaal...
pi_164040708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Grenzen dicht. Zeggen dat we alleen opvangen in de regio. Mensen die uit Noord Afrika met bootjes oversteken gelijk terugbrengen.
Aha dus al jaren eerder tientallen miljarden overmaken aan Erdogan? En hoeveel draagvlak zou daar voor zijn denk je? En Afrika is groot, waar ga je die mensen naar terugbrengen? En hoe ga je alle grenzen volleidg sluiten?

Dit bedoel ik dus met volkomen naïef. Het is wel schattig allemaal maar vrij onuitvoerbaar.
pi_164040718
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je naïviteit blijft me verbazen :P
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:58:30 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_164040752
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D Dit is wel 1 van de meest vreemde uitvindingen der mensheid die ik gezien heb
pi_164040757
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha dus al jaren eerder tientallen miljarden overmaken aan Erdogan? En hoeveel draagvlak zou daar voor zijn denk je? En Afrika is groot, waar ga je die mensen naar terugbrengen? En hoe ga je alle grenzen volleidg sluiten?

Dit bedoel ik dus met volkomen naïef. Het is wel schattig allemaal maar vrij onuitvoerbaar.
Of het zelf in de hand nemen en het opzetten in veilige gebieden en die zijn er zat.

En waarom is het onze verantwoordelijkheid als iemand illegaal en zelf gekozen uit een veilig gebied deze kant op komt om er voor te zorgen dat deze persoon weer helemaal veilig en wel aankomt in de plek waar hij vandaan kwam?

Ik snap dat je brein het allemaal niet kan bolwerken, maar de mogelijkheden zijn er wel.
pi_164040854
Vluchtelingen opvangen is iets waar Europa zich voor zou moeten inzetten. Waarom dit op Europees grondgebied moet, is mij een raadsel.

"In de regio wordt al 90% opgevangen!"

Ja, en anders 87%, met alle gevolgen van dien voor de samenleving hier. Sowieso is een Syriër in Libanon, niet hetzelfde als een Syriër in Nederland.

Waarom kunnen sommigen mensen niet gewoon accepteren dat er mensenleed is op de wereld en dat wij dat niet gaan oplossen door iedereen hier te halen. Sterker nog, de reden dat het hier oké gaat, ligt deels in het feit dat de dominante cultuur hier niet Afrikaans/islamitisch is.
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:08:17 #124
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_164040862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:00 schreef TheJanitor het volgende:
Of het zelf in de hand nemen en het opzetten in veilige gebieden en die zijn er zat.
Gebieden die nu veilig zijn, zijn natuurlijk niet gegarandeerd veilig.
In andere landen kun je niet zomaar even een kampje organiseren.

Klinkt allemaal mooi en lekker makkelijk, maar dat is het niet. En in de tussentijd blijven de bootjes overvaren. Komen mensen binnen op een Grieks eiland, die het allemaal aan eerste levens behoeften ontbreekt waarvan wij gezegd hebben. Dat mag niet in Europa.

quote:
En waarom is het onze verantwoordelijkheid als iemand illegaal en zelf gekozen uit een veilig gebied deze kant op komt om er voor te zorgen dat deze persoon weer helemaal veilig en wel aankomt in de plek waar hij vandaan kwam?
Omdat wij dat hebben afgesproken met elkaar. :) Dat staat in meerdere verdragen waar we allemaal voor getekend hebben.
quote:
Ik snap dat je brein het allemaal niet kan bolwerken, maar de mogelijkheden zijn er wel.
Die mogelijkheden zijn niet zo gemakkelijk als jij het graag voorstelt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_164040869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:07 schreef Childofthe90s het volgende:
Vluchtelingen opvangen is iets waar Europa zich voor zou moeten inzetten. Waarom dit op Europees grondgebied moet, is mij een raadsel.

"In de regio wordt al 90% opgevangen!"

Ja, en anders 87%, met alle gevolgen van dien voor de samenleving hier. Sowieso is een Syriër in Libanon, niet hetzelfde als een Syriër in Nederland.

Waarom kunnen sommigen mensen niet gewoon accepteren dat er mensenleed is op de wereld en dat wij dat niet gaan oplossen door iedereen hier te halen. Sterker nog, de reden dat het hier oké gaat, ligt deels in het feit dat de dominante cultuur hier niet Afrikaans/islamitisch is.
Hoe kom je erbij dat 'iedereen' hierheen wordt gehaald?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')