De 'kan niet' kliek is echter vele malen groter dan deze ene user.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat niemand dat beweerd.
Voor de rest goed iig dat je open staat voor het proberen. Ik vind het echt een zwaktebod om het afsluiten van buitengrenzen van de EU meteen af te serveren zonder het te hebben geprobeerd.
Er zijn al wel berekeningen gemaakt m.b.t. dit onderwerp en de miljoenen die we daaraan verliezen lijken me niet echt in verhouding staan tot wat minder nieuwsbericht over vluchtelingen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
De 'kan niet' kliek is echter vele malen groter dan deze ene user.
Hekken, mensen die illegaal oversteken in detentie. Het begint al bij het stoppen met migranten van de Libische kust oppikken. Waterdicht wordt het niet, maar fraude is bijv. ook geen reden om de sociale zekerheid af te schaffen. We kunnen het in ieder geval moeilijker maken.quote:
Well, er is maar een manier om dat uit te vinden niet?quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Uhu, en hoe realistisch is dat? Dat wordt ten eerste een geldverslindende operatie waarbij het nog maar de vraag is of het daadwerkelijk oplevert wat het belooft. Waarschijnlijk niet, want de VS heeft daar ook al geruime tijd problemen mee, betreft een veel kleiner gebied dan de buitengrenzen van Europa. En dan gaat het nog eens om een redelijk uniform land.
En het aantal potentiėle doden laat je maar even gemakshalve achterwege.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn al wel berekeningen gemaakt m.b.t. dit onderwerp en de miljoenen die we daaraan verliezen lijken me niet echt in verhouding staan tot wat minder nieuwsbericht over vluchtelingen.
Opvang van 1 vluchteling tot aan asielprocedure en huisvesting kost zo een aantal tonnen. Tel daarbij ongeveer 30 jaar uitkering bij op als gemiddelde en een muur van 500 of zelfs een miljard euro lijkt niet eens zo'n dure oplossing.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:21 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, er is maar een manier om dat uit te vinden niet?
En mbt kosten, elke immigrant die gestopt wordt is een enorme besparing. Opvangkosten per persoon zijn 5-cijfer aantallen per jaar in euries, dat kan je vast googlen. Dat is natuurlijk nog los van kosten van overlast en terrorisme, die lastig in euries uit zijn te drukken. Wat zijn de kosten in de toerisme industrie van bijv van die Bataclan slachting?
Een miljard is een fooi in deze context. Met die miljoen immigranten in Duitsland is dat slechts een kostenpost van EUR 1,000 per immigrant.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Opvang van 1 vluchteling tot aan asielprocedure en huisvesting kost zo een aantal tonnen. Tel daarbij ongeveer 30 jaar uitkering bij op als gemiddelde en een muur van 500 of zelfs een miljard euro lijkt niet eens zo'n dure oplossing.
Nee, je kunt het wat mij betreft prima proberen. Alleen ben ik wel bang dat dat weer voor een ander ongewenst effect zorgt: illegale arbeid en ongeregistreerde personen. Die wel ziek worden, deelnemen aan het openbare leven, criminele activiteiten ondernemen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat niemand dat beweerd.
Voor de rest goed iig dat je open staat voor het proberen. Ik vind het echt een zwaktebod om het afsluiten van buitengrenzen van de EU meteen af te serveren zonder het te hebben geprobeerd.
Dit is dezelfde redenering als: ''We moeten aardig blijven, anders vermoorden ze ons''.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:23 schreef Onnoman het volgende:
waar ik soms toch ook wel bang voor ben is, hoe feller ons tegengeluid, hoe omvangrijker de terroristische represailles
klopt als een bus neemt niet weg dat het een realistische gedachte isquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:32 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dit is dezelfde redenering als: ''We moeten aardig blijven, anders vermoorden ze ons''.
Als dit echt zo is, en je kan gelijk hebben, dan overschaduwt deze kwestie alle andere kwesties en zouden we het eigenlijk nergens anders over moeten hebben.
Wat een onzinnige opmerking. De meeste mensen die bijv naar Turkije willen op vakantie of voor business zwemmen niet vanuit Griekenland.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
Wacht. Wordt er nou serieus gepleit voor een muur? En dan? Niemand erin, niemand eruit?
Wat is dit voor idioterie?
Dat lijkt me niet het geval, ik heb niemand het zien roepen. Lijkt me ook volkomen onzinnig omdat het onbetaalbaar is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
Wacht. Wordt er nou serieus gepleit voor een muur? En dan? Niemand erin, niemand eruit?
Wat is dit voor idioterie?
Geen idee wat je punt is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een onzinnige opmerking. De meeste mensen die bijv naar Turkije willen op vakantie of voor business zwemmen niet vanuit Griekenland.
Het stoppen van illegale immigratie tussen bijv Griekenland en Turkije heeft vrij weinig invloed op legaal personenverkeer tussen die twee landen. Daarom is "Niemand erin, niemand eruit?" een complete stroman.quote:
Er stond een vraagteken achter. Niet voor de grap.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:37 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het stoppen van illegale immigratie tussen bijv Griekenland en Turkije heeft vrij weinig invloed op legaal personenverkeer tussen die twee landen. Daarom is "Niemand erin, niemand eruit?" een complete stroman.
Dat je ondanks een muur nog genoeg manieren hebt om Europa in te komen of vice versa. Turken kunnen nog steeds Europa in vliegen.quote:
Gelukkig betalen zij het.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet het geval, ik heb niemand het zien roepen. Lijkt me ook volkomen onzinnig omdat het onbetaalbaar is.
Ja, net zoals tussen Frankrijk en de UK zeker. Ga je nu op de toer van "we kunnen ze niet allemaal stoppen"?quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, wel mensen erin en eruit dus. Prima. Gevolg: rijen bij de grensovergangen en immigranten komen binnen via mensensmokkel.
Nou, stuur een brief aan de regering. Succes ermee.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:40 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, net zoals tussen Frankrijk en de UK zeker. Ga je nu op de toer van "we kunnen ze niet allemaal stoppen"?
So fucking what, het stoppen van 90%, of mijn part 25% is al een enorme kostenbesparing en reductie in overlast en terrorisme risico.
Wat een irrelevante opmerking. Als je uitgediscussieerd bent, kan je ook gewoon niet reageren.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, stuur een brief aan de regering. Succes ermee.
Uitgewat?quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een irrelevante opmerking. Als je uitgediscussiert bent, kan je ook gewoon niet reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |