Als je niet alles weert dan komen die terroristen alsnog binnen. Die hebben meestal ook meer en betere middelen om binnen te komen dan iemand die hulp nodig heeft. Dus je naait vooral de mensen die hulp nodig hebben maar terroristen hebben geen last van je grensovergang. Dan maar hopen dat je veel kosten en overlast bespaard.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:40 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, net zoals tussen Frankrijk en de UK zeker. Ga je nu op de toer van "we kunnen ze niet allemaal stoppen"?
So fucking what, het stoppen van 90%, of mijn part 25% is al een enorme kostenbesparing en reductie in overlast en terrorisme risico.
Absoluut niet. Ik vind het hoogstens grappig als er zoveel emotie loskomt als de idioterie van De Grote Platrechtse Droom aangetikt wordt.quote:
Dat is een aanname.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:47 schreef Baconbus het volgende:
Als je niet alles weert dan komen die terroristen alsnog binnen. Die hebben meestal ook meer en betere middelen om binnen te komen dan iemand die hulp nodig heeft. Dus je naait vooral de mensen die hulp nodig hebben maar terroristen hebben geen last van je grensovergang. Dan maar hopen dat je veel kosten en overlast bespaard.
Niemand zonder de juiste rechten erin nee. Dat is geen idioterie, maar de papierenwerkelijkheid vertalen naar de praktijk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
Wacht. Wordt er nou serieus gepleit voor een muur? En dan? Niemand erin, niemand eruit?
Wat is dit voor idioterie?
Maar hoe hou je daar dan die terroristen mee tegen die binnen willen komen? Dat het niet waterdicht is is juist het grote probleem, dat is ook het probleem bij de migrantenstroom (dat terroristen gebruik maken van die stroom om ongezien binnen te komen).quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hekken, mensen die illegaal oversteken in detentie. Het begint al bij het stoppen met migranten van de Libische kust oppikken. Waterdicht wordt het niet, maar fraude is bijv. ook geen reden om de sociale zekerheid af te schaffen. We kunnen het in ieder geval moeilijker maken.
Jij hebt het over terroristen Al-Qaida stijl, die hun aanvallen tot in detail plande. We hebben nu vooral te maken met labiele idioten die met de vluchtelingenstroom zijn binnengekomen en soms zelfs pas hier radicaliseren. Neem de treinterrorist in Duitsland van vorige week. Een hek is uiteraard maar een onderdeel van het te voeren beleid, en niet de gouden oplossing.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar hoe hou je daar dan die terroristen mee tegen die binnen willen komen? Dat het niet waterdicht is is juist het grote probleem, dat is ook het probleem bij de migrantenstroom (dat terroristen gebruik maken van die stroom om ongezien binnen te komen).
Het risico op terroristen die binnen komen zal amper afnemen door gesloten grenzen. Dat maakt het een onzinnige methode om terrorisme te voorkomen.
Dit hele topic staat vol met aannames.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is een aanname.
Het gros zijn overigens economische immigranten, dat heeft intussen ook Timmermans door.
En als je even de moeite had genomen terug te lezen, kunnen we die mensen best helpen. Er is echter geen enkele reden waarom ze daarvoor fysiek in Europa zouden moeten zijn.
Natuurlijk kan je het ze niet kwalijk nemen, ik zou hetzelfde doen als ik in zo een shithole geboren was. Dat betekent echter niet dat we ze allemaal maar binnen moeten laten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Baconbus het volgende:
Leuk dat er veel economische immigranten tussen zitten, ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Er lijkt mij voor die mensen alle reden toe om daar fysiek voor in Europa te zijn.
Misschien dat je daarvoor zelf buiten Europa moet zijn om te beseffen.
Alleen al het idee dat het onderdeel is van het te voeren beleid vind ik lachwekkend.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jij hebt het over terroristen Al-Qaida stijl, die hun aanvallen tot in detail plande. We hebben nu vooral te maken met labiele idioten die met de vluchtelingenstroom zijn binnengekomen en soms zelfs pas hier radicaliseren. Neem de treinterrorist in Duitsland van vorige week. Een hek is uiteraard maar een onderdeel van het te voeren beleid, en niet de gouden oplossing.
Uiteraard niet, gelukkig zijn daar al verdragen en regels voor dus daar hoeft niets voor te veranderen. Komt geen muur of grensovergang aan te pas.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je het ze niet kwalijk nemen, ik zou hetzelfde doen als ik in zo een shithole geboren was. Dat betekent echter niet dat we ze allemaal maar binnen moeten laten.
De stelling dat een hek dit impliceert is simpelweg onzin.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:57 schreef Baconbus het volgende:
Doen alsof je geen onderdeel bent van de rest van de wereld is bizar.
Dit ja. Goedkope rhetoriek.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:59 schreef Childofthe90s het volgende:
De stelling dat een hek dit impliceert is simpelweg onzin.
Fair enough, wat is het doel van een hek?quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De stelling dat een hek dit impliceert is simpelweg onzin.
Vijandige lui buiten houden.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:08 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Fair enough, wat is het doel van een hek?
Zelf controle hebben over wie ons land binnenkomt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:08 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Fair enough, wat is het doel van een hek?
Och, en natuurlijk moet er nog zo een sneer bij. Ik kijk altijd neer op mensen die het over (s)links of "de linkse Gutmensch" hebben. Jij bent net zo.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:47 schreef Jigzoz het volgende:
Absoluut niet. Ik vind het hoogstens grappig als er zoveel emotie loskomt als de idioterie van De Grote Platrechtse Droom aangetikt wordt.
Hoe hou je die lui buiten?quote:
Hoe controleer je wie er binnenkomt?quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zelf controle hebben over wie ons land binnenkomt.
Oké man. Nu niet meer huilen. Je mag nog steeds rukken op rechts.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Och, en natuurlijk moet er nog zo een sneer bij. Ik kijk altijd neer op mensen die het over (s)links of "de linkse Gutmensch" hebben. Jij bent net zo.
Lol, het Geenstijlse "huilen". Weet je zeker dat jij niet moet "rukken op rechts" buddy?quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké man. Nu niet meer huilen. Je mag nog steeds rukken op rechts.
Met het hek en met douane-overgangen en checkpoints? Zoals zoveel landen elders in de wereld?quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hoe hou je die lui buiten?
[..]
Hoe controleer je wie er binnenkomt?
Ja! Muur om Nederland! Wachttorens! Geert!quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:18 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol, het Geenstijlse "huilen". Weet je zeker dat jij niet moet "rukken op rechts" buddy?
Met een hek waar je over en onderdoor kan? En douane-overgangen en checkpoints waar vijandige lui met vervalste papieren doorheen kunnen? Hoe succesvol werkt dit voor zoveel landen elders in de wereld?quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met het hek en met douane-overgangen en checkpoints? Zoals zoveel landen elders in de wereld?
Behoorlijk succesvol. Op zijn minst beter dan niks. Ze zijn iig behoorlijk populair: https://en.wikipedia.org/wiki/Border_barrierquote:Op woensdag 27 juli 2016 15:20 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Met een hek waar je over en onderdoor kan? En douane-overgangen en checkpoints waar vijandige lui met vervalste papieren doorheen kunnen? Hoe succesvol werkt dit voor zoveel landen elders in de wereld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |