Aangenomen dat hij een gevaar zou zijn voor kerken etc.... wat hier dus (zeker) niet het geval lijkt geweest. Eén van de daders had gewoon huisarrest en was 's morgens vrij om te gaan waar hij wilde. Een soort, proeftijd wat verder heel normaal is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk bedacht, maar zodra er bij de meldkamer een melding binnenkomt dat meneer in de buurt is van een kerk, is het natuurlijk al te laat.
Uit wat ik lees over de enkelband in Nederland is er een verschil tussen 'elektronische detentie' en 'elektronisch toezicht'. Een verschil is of er sprake is van een locatiegebod of locatieverbod.
In dit geval gaat het om een verdachte van moord, en verdacht van het voorbereiden van een terroristische daad, daarnaast de trotse drager van een enkelband omdat meneer staatsgevaarlijk word geacht. Dit soort figuren los laten op de maatschappij zorgt juist voor meer aanslagen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:19 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Het heeft alles te maken met wat jij zei. De reden waarom zulke mensen vrijkomen is omdat ze geen strafbare feiten hebben begaan of al genoeg gestraft zijn.
Jouw plan leidt tot meer aanslagen en de uitholling van de rechtsstaat.
quote:
De openbare aanklagers waren het waarschijnlijk niet eens met de vervroegde vrijlating. En ik vermoed dat die enkelband het laatste middel was die ze konden opleggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:22 schreef ToT het volgende:
[..]Er is dus zelfs tegen geprotesteerd dat hij naar buiten mocht. My God, hoe duidelijk wil je het hebben!
En dat voor iemand die vorig jaar voor terrorisme de nor in gedraaid is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De openbare aanklagers waren het waarschijnlijk niet eens met de vervroegde vrijlating. En ik vermoed dat die enkelband het laatste middel was die ze konden opleggen.
Is dat alles? Mijn toetsenbord is zwanger.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:02 schreef FANN het volgende:
er zitten kruimels tussen mijn toetsenbord dus soms mis ik een paar letters
Mee eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om een verdachte van moord, en verdacht van het voorbereiden van een terroristische daad, daarnaast de trotse drager van een enkelband omdat meneer staatsgevaarlijk word geacht. Dit soort figuren los laten op de maatschappij zorgt juist voor meer aanslagen.
Scheiding van machten?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:22 schreef ToT het volgende:
[..]Er is dus zelfs tegen geprotesteerd dat hij naar buiten mocht. My God, hoe duidelijk wil je het hebben!
Zeker de marsen van katholieken en moslims tegen liberale wetgeving gemist?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Die stelling sloeg ook totaal nergens op
En ik ben niet eens een christen.
Ik denk dat uit dit soortgelijk gevoel die vier aanklachten hierover tegen de staat zijn uitgebracht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:26 schreef ToT het volgende:
[..]
En dat voor iemand die vorig jaar voor terrorisme de nor in gedraaid is.
Stuur maar weer de straat op, die heeft zijn lesje wel geleerd! Die gaat vast niet proberen mensen te vermoorden om vervolgens zelf naar zijn 72 maagden te kunnen gaan!
En dan bij zo'n oude man van 84 jaarquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:26 schreef habitue het volgende:
[..]
Ow ja die zullen echt heel veel verwantschap voelen met die debielen die hun priesters de kelen doorsnijden.
Ik mis niks.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:28 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Zeker de marsen van katholieken en moslims tegen liberale wetgeving gemist?
Je hebt dan sowieso veel gemist.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat uit dit soortgelijk gevoel die vier aanklachten hierover tegen de staat zijn uitgebracht.
Dan zijn het (dwz Franse justitie) het helemaal knoeiers die hun lot verdienen.... en belazeren ze hun publiek met de vermeende protectie die daar vanuit zou gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
100% zeker? Ik weet dat in België de meeste enkelbanden geen GPS hebben, die hebben ze pas dit jaar besteld. Dan registreert het enkel of je thuis bent of niet.
Dit is dan ook een situatie die schreeuwt om een klinkend proces tegen de staat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan zijn het (dwz Franse justitie) het helemaal knoeiers die hun lot verdienen.... en belazeren ze hun publiek met de vermeende protectie die daar vanuit zou gaan.
Enkelbanden zonder GPS zijn imho anno 1990 idd gebruikelijk en registreerde idd of je (wel) thuis bleef. Ze werden dan gekoppeld aan een "apparaat" dat je illegale movement via de vast-telefoonlijn doorbelde. Ze werden omzeild omdat je ook heel goed zonder vaste telefoonlijn kunt bellen....
Pure incompetentie dus, beetje running freak heeft een Nike-tracker op z'n arm en een veroordeelde heeft dat dan niet aan z'n enkel zittenIk ben de weg kwijt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |