Ja hij was zo boos dat hij meteen maar zijn hoofd eraf heeft gesnedenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:19 schreef Vallon het volgende:
Bron: LePoint (vrij vertaald)
Eén van de dader (A.K. uit Saint-Étienne-du-Rouvray) wonende bij z'n ouders was bekend bij de autoriteiten. Hij was in 2015 door Turkije gearresteerd vanwege poging om naar Syrie te gaan en teruggestuurd naar Frankrijk. Hij werd verdacht om te gaan vechten in Syrie, werd in voorlopige hechtenis gehouden en kreeg huisarrest opgelegd. Z'n mededader is nog niet geïdentificeerd. Een (minderjarige) vrouw is aangehouden die bindingen zou hebben.
Kortom het lijkt op dat de daders (erg?) jong waren gezien de nu aanwezige info en begin mij ook af te vragen of het wel een geplande aanslag was.....
De mogelijkheid van een hoogopgelopen "ruzie" lijkt mij - intuïtief dan - aannemelijker worden.
Hoe jonger van geest, hoe heftiger iemand vanuit z'n alles overweldigende motie zal reageren....
Ik zie het zo voor mij...... discussies zo die we hier ook wel kennen .... waarbij iemand zo (diep)geraakt wordt dat die over de rode gaat en besluit om vervolgens geweld toe te passen.
Mwah het mest ging niet ZO diep.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja hij was zo boos dat hij meteen maar zijn hoofd eraf heeft gesneden
ho ho ho.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah het mest ging niet ZO diep.Hij heeft "alleen maar" de strot van die priester doorgesneden.
Tja, IS-terroristen kunnen nogal een temperamentje hebben he.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:56 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
ho ho ho.
de priester heeft ruzie gezocht met de verwarde jongeman waarna hij zelf in zijn mes is gelopen.
Ik ga benieuwd zijn of/wanneer Al Jazeera of wie weet de autoriteiten als "bewijs", het gemaakte aanslagsfilmpje of delen daarvan, als bewijs gaan uitzenden .... Los daarvan mag ik ook verwachten dat de daders hun filmpje hebben weten te streamen en bewijs hebben achtergelaten van hun intenties.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:41 schreef StaceySinger het volgende:
In Saint-Etienne-du-Rouvray heeft er in de nasleep van de gijzeling een politieactie plaatsgevonden. Daarbij zou een minderjarige jongen, ene H.B. zijn opgepakt. Hij zou een bekende zijn van A.B, de geïdentificeerde gijzelnemer, die eerder al onder elektronisch toezicht stond.
Op een paar honderd meter van de kerk, waar eerder vandaag de gijzeling plaatsvond, viel de politie in grote getalen binnen in een huis in de Avenue Olivier Goubert. Over de identiteit van de man zijn nog geen verdere details bekend.
video - http://nieuws.vtm.be/buit(...)pgepakt-na-gijzeling
Die zijn er natuurlijk zat. Er is ook een Islamtisch land (ben even de naam kwijt) waar religie verboden is voor kinderen onder de 18 en je geen baard mag laten staan. Totaal andere stroming van de Islam.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:46 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: een nieuw, net iets anders clubje oprichten.
Protestanten zijn daar expert in.
twitter:jenanmoussa twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 17:50:25Horrible. Attackers filmed murder of the priest. Did they manage to send clip to ISIS media/ Amaq? #Normandie https://t.co/LsuDdV018H reageer retweet
twitter:haaretzcom twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 17:19:58French church attackers forced priest to kneel before killing him, filmed murder, says nun https://t.co/5PiwGzfIXf https://t.co/jmuUM4FGng reageer retweet
Die wat gematigdere takken doen er absoluut niet toe.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die zijn er natuurlijk zat. Er is ook een Islamtisch land (ben even de naam kwijt) waar religie verboden is voor kinderen onder de 18 en je geen baard mag laten staan. Totaal andere stroming van de Islam.
Sterker nog, die zijn actief de lul zoals de Soefi in Sudan en Noord Afrika en de Ahmadiya in Pakistan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:02 schreef ExTec het volgende:
Die wat gematigdere takken doen er absoluut niet toe.
Yup.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Sterker nog, die zijn actief de lul zoals de Soefi in Sudan en Noord Afrika en de Ahmadiya in Pakistan.
Liveleak en theync in de gaten houdenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:01 schreef frietenstamp het volgende:
twitter:jenanmoussa twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 17:50:25Horrible. Attackers filmed murder of the priest. Did they manage to send clip to ISIS media/ Amaq? #Normandie https://t.co/LsuDdV018H reageer retweet
twitter:haaretzcom twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 17:19:58French church attackers forced priest to kneel before killing him, filmed murder, says nun https://t.co/5PiwGzfIXf https://t.co/jmuUM4FGng reageer retweet
Inside plot twist. De priester begon met moeilijk doen.quote:"They forced him to kneel and he tried to defend himself and that is how the drama started," the nun who gave her name as Sister Danielle told RMC radio, adding that she fled at the moment that one of the attackers killed the priest.
read more: http://www.haaretz.com/world-news/europe/1.733380
Tja, nooit jezelf verdedigen als een IS-terroist met een wapen in z'n hand je op je knieën dwingt zoals in die bekende filmpjes natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Inside plot twist. De priester begon met moeilijk doen.![]()
![]()
Gepland was het hoogstwaarschijnlijk niet (geen vuurwapens of explosieven, doelwit met nauwelijks mensen aanwezig, slechts één dode), maar een ruzie? eerder de 70-120 burgerdoden bij het (volgens sommige bronnen Franse) bombardement van vorige donderdag, of geïnspireerd door de gebeurtenissen in Duitsland.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:19 schreef Vallon het volgende:
Bron: LePoint (vrij vertaald)
Eén van de dader (A.K. uit Saint-Étienne-du-Rouvray) wonende bij z'n ouders was bekend bij de autoriteiten. Hij was in 2015 door Turkije gearresteerd vanwege poging om naar Syrie te gaan en teruggestuurd naar Frankrijk. Hij werd verdacht om te gaan vechten in Syrie, werd in voorlopige hechtenis gehouden en kreeg huisarrest opgelegd. Z'n mededader is nog niet geïdentificeerd. Een (minderjarige) vrouw is aangehouden die bindingen zou hebben.
Kortom het lijkt op dat de daders (erg?) jong waren gezien de nu aanwezige info en begin mij ook af te vragen of het wel een geplande aanslag was.....
De mogelijkheid van een hoogopgelopen "ruzie" lijkt mij - intuïtief dan - aannemelijker worden.
Hoe jonger van geest, hoe heftiger iemand vanuit z'n alles overweldigende motie zal reageren....
Ik zie het zo voor mij...... discussies zo die we hier ook wel kennen .... waarbij iemand zo (diep)geraakt wordt dat die over de rode gaat en besluit om vervolgens geweld toe te passen.
Hoeveel ISIS filmpjes heb je gezien waar het goed afloopt met mensen die voor die ISIS dudes knielen? Het lijkt me vrij duidelijk wat de bedoeling was van dat knielen. Het feit dat het mes voorhandig was is bevestiging.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:08 schreef frietenstamp het volgende:
Inside plot twist. De priester begon met moeilijk doen.![]()
![]()
Dat kan zeker gebeuren wanneer je iets lelijks zegt of dat zo wil aanhoren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja hij was zo boos dat hij meteen maar zijn hoofd eraf heeft gesneden
Ik denk het wel. Schitterende lokatie om de nieuwe IS video op te nemen. En zo geschiedde. Weinig weerstand, grote symboliek, puur genot.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gepland was het hoogstwaarschijnlijk niet (geen vuurwapens of explosieven, doelwit met nauwelijks mensen aanwezig, slechts één dode), maar een ruzie? eerder de 70-120 burgerdoden bij het (volgens sommige bronnen Franse) bombardement van vorige donderdag, of geïnspireerd door de gebeurtenissen in Duitsland.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat kan zeker gebeuren wanneer je iets lelijks zegt of dat zo wil aanhoren.
Ik vermoed dat de oude priester, zo ja er een discussie was, dat wel beter heeft weten te verwoorden. Alles hangt af waarom de daders de kerk hebben betreden.
Volgens RTLfrance zou de dader twee maanden geleden gezegd hebben dat hij een kerk wilde aanvallen....
Het kan vooropgezet zijn..... wat ik betwijfel. Niet om dat ik dat zou willen maar omdat er concreet gezien niets is dat dit ondersteund. Wanneer het willekeurig is, waarom dan ad-random in je eigen dorp ? Er zijn simpelweg, betere gelegenheden waar we inhoudelijk niet op in hoeven te gaan.
Goeie grap weer van die slappe zakquote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:19 schreef MMXMMX het volgende:
President François Hollande zegt dat Islamitische Staat Frankrijk de oorlog heeft verklaard en dat de Fransen alle middelen zullen gebruiken om de terroristische organisatie te bestrijden.
Ah ja, via de achterzijde binnengedrongen ook. Die waren duidelijk op een discussie uit!quote:
Er is een verschil tussen een idee hebben en iets plannen. Anderzijds, als het nog niet lukt om in Syrië te geraken, dan is planning niet z'n sterkste kant...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:13 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Schitterende lokatie om de nieuwe IS video op te nemen. En zo geschiedde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |