Niet dat het veel uitmaakt , maar de toegewijde en zeer betrokken priester was 86.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
En dan bij zo'n oude man van 84 jaar
[ afbeelding ]
Falende overheidsinstanties, zoals gewoonlijk.quote:
Vreemd argument, trouwens.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:15 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
[..]
Katholieken voelen zich ook in steeds grotere mate onderdrukt door de Franse staat door hun laïcistische beleid. Zeker in Frankrijk is de scheiding tussen Franse katholieken en Franse onkerkelijken nog vele malen nadrukkelijker aanwezig dan in Nederland.
Ik denk dat heel veel Franse gelovigen dit 'medeleven' niet zien zitten, en zeer begrijpelijk. Zij die hen normaal bestrijden willen nu samen rouwen. Doet een beetje denken aan Charlie Hebdo, deze zelfverklaarde vijand van het katholicisme. Na de terreurdaad steunde katholieken Charlie Hebdo, maar zij waren daar toen ook totaal niet van gediend.
Dat zijn geen 'wij'. Zij zijn net zo goed elkaars tegenstanders.
Het is bedoeld als reactie van mensen die het nu over 'wij' en 'hen' hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vreemd argument, trouwens.
Ik heb niks met geloof, alhoewel ik het christendom niet zo kwaadaardig vind als de islam, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met dat ik sympathie kan hebben met de slachtoffers.
We hebben nu eenmaal veel meer gemeen met de slachtoffers dan met de daders.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:54 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Het is bedoeld als reactie van mensen die het nu over 'wij' en 'hen' hebben.
Maar daar laat ik het bij, goede kans dat er anders weer posts verdwijnen hier.
Maar eigenlijk zijn ze toch allebei slachtoffer, zowel de slachtoffers als de daders, of begrijp ik nu iets verkeerd?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben nu eenmaal veel meer gemeen met de slachtoffers dan met de daders.
Je begrijpt iets verkeerd.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zijn ze toch allebei slachtoffer, zowel de slachtoffers als de daders, of begrijp ik nu iets verkeerd?
Ja je begrijpt het verkeerd. De daders zien dit als een heldendaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zijn ze toch allebei slachtoffer, zowel de slachtoffers als de daders, of begrijp ik nu iets verkeerd?
Dat moge zo zijn. Dan hoeven wij het niet als heldendaad te zien. Barbaars vind ik het eerder. Krankzinnig ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:03 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja je begrijpt het verkeerd. De daders zien dit als een heldendaad.
Dat zeg ik toch ook nergens? Wtfquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moge zo zijn. Dan hoeven wij het niet als heldendaad te zien.
twitter:PrisonPlanet twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 16:51:50The mosque in Saint-Etienne-du-Rouvray, where the priest was killed, was built on a plot of land offered by the Catholic parish of the city. reageer retweet
Dan ben ik het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Was algemeen bedoeld.
Nu is het ineens een moskee?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:12 schreef frietenstamp het volgende:
Stank voor dank.
twitter:PrisonPlanet twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 16:51:50The mosque in Saint-Etienne-du-Rouvray, where the priest was killed, was built on a plot of land offered by the Catholic parish of the city. reageer retweet
Oh wacht, je kunt de zin op 2 manieren lezen, foutje!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nee de moskee is een ander gebouw, op door de katholieken geschonken grond.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:19 schreef Vallon het volgende:
De mogelijkheid van een hoogopgelopen "ruzie" lijkt mij - intuïtief dan - aannemelijker worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |