Ja laten we het afgaan doen als incident, als ruzie, zolang het maar geen moslim terreur is toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:19 schreef Vallon het volgende:
Bron: LePoint (vrij vertaald)
Eén van de dader (A.K. uit Saint-Étienne-du-Rouvray) wonende bij z'n ouders was bekend bij de autoriteiten. Hij was in 2015 door Turkije gearresteerd vanwege poging om naar Syrie te gaan en teruggestuurd naar Frankrijk. Hij werd verdacht om te gaan vechten in Syrie, werd in voorlopige hechtenis gehouden en kreeg huisarrest opgelegd. Z'n mededader is nog niet geïdentificeerd. Een (minderjarige) vrouw is aangehouden die bindingen zou hebben.
Kortom het lijkt op dat de dader (erg?) jong waren gezien de nu aanwezige info en begin mij ook af te vragen of het wel een geplande aanslag was.....
De mogelijkheid van een hoogopgelopen "ruzie" lijkt mij - intuïtief dan - aannemelijker worden.
Hoe jonger van geest, hoe heftiger iemand vanuit z'n alles overweldigende motie zal reageren....
Ik zie het zo voor mij...... discussies zo die we hier ook wel kennen .... waarbij iemand zo (diep)geraakt wordt dat die over de rode gaat en besluit om vervolgens geweld toe te passen.
Intuïtief denken dat een veroordeelde moslimterrorist een priester tijdens een hoogoplopende ruzie vermoordt, in een kerk die al op de target list van een andere terrorist stond.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:19 schreef Vallon het volgende:
Eén van de dader (A.K. uit Saint-Étienne-du-Rouvray) wonende bij z'n ouders was bekend bij de autoriteiten. Hij was in 2015 door Turkije gearresteerd vanwege poging om naar Syrie te gaan en teruggestuurd naar Frankrijk. Hij werd verdacht om te gaan vechten in Syrie, werd in voorlopige hechtenis gehouden en kreeg huisarrest opgelegd. Z'n mededader is nog niet geïdentificeerd. Een (minderjarige) vrouw is aangehouden die bindingen zou hebben.
Kortom het lijkt op dat de dader (erg?) jong waren gezien de nu aanwezige info en begin mij ook af te vragen of het wel een geplande aanslag was.....
De mogelijkheid van een hoogopgelopen "ruzie" lijkt mij - intuïtief dan - aannemelijker worden.
Hoe jonger van geest, hoe heftiger iemand vanuit z'n alles overweldigende motie zal reageren....
Ik zie het zo voor mij...... discussies zo die we hier ook wel kennen .... waarbij iemand zo (diep)geraakt wordt dat die over de rode gaat en besluit om vervolgens geweld toe te passen.
Zeker aangezien hij "DAESH!" riep toen hij naar binnen riep, en binnen tijdens de daad flink zat te Akhbarren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:21 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja laten we het afgaan doen als incident, als ruzie, zolang het maar geen moslim terreur is toch?
Ja, duidelijk een ruzietje.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker aangezien hij "DAESH!" riep toen hij naar binnen riep, en binnen tijdens de daad flink zat te Akhbarren.
Kan een vergissing zijn he. Misschien wilde hij LUV YOU roepen. Je weet het niet. Laten we het onderzoek rustig afwachten en niet op de zaken vooruit lopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker aangezien hij "DAESH!" riep toen hij naar binnen riep, en binnen tijdens de daad flink zat te Akhbarren.
Dus [NWS] is alleen voor achteraf gelul? Jammer dat de naam [OUD] al bezet is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Kan een vergissing zijn he. Je weet het niet. Laten we het onderzoek rustig afwachten en niet op de zaken vooruit lopen.
De verhouding tussen veel katholieken en moslims is goed.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh wacht, je kunt de zin op 2 manieren lezen, foutje!
Maar dan idd stank voor dank zeg!Zou de dader dat geweten hebben?
een hoogopgelopen "ruzie" lijkt mij - intuïtief dan - aannemelijker worden ?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:19 schreef Vallon het volgende:
Kortom het lijkt op dat de daders (erg?) jong waren gezien de nu aanwezige info en begin mij ook af te vragen of het wel een geplande aanslag was.....
Het is lastig te zien welke moslims wel geradicaliseerd zijn en welke niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:24 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
De verhouding tussen veel katholieken en moslims is goed.
Dat dit niet voor alle moslims geldt moge bekend zijn.
Het zal de verhoudingen wel verslechteren, maar in veel gevallen waren de verhoudingen tussen veel katholieken en moslims goed.
Uiteraard niet met salafisten en wahabieten die radicaliseren of sympathiseren met het kalifaat.
Maar je hoeft daar menig ander soenniet niet op aan te kijken.
Als Zevendagsadventisten aanslagen plegen, dan word je toch ook niet boos op hervormden?
Het zijn beiden protestanten.
Ik denk dat IS nu bezig is met een tactiek van randomness om zo mensen angst in te boezemen. Door te laten zien dat het niet uitmaakt of je nu in een grote stad of klein dorp leeft, IS kan je overal pakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Vind het toch een beetje matige aanslag. Niet dat ik hoop op meer maar ben benieuwd waarom precies deze kerk en waarom deze priester. Hoop dat daar vandaag meer info over komt.
JUIST!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef Pharmacist het volgende:
Mbt die ruziehypothese, ik kan echt geen enkele welwillende reden bedenken waarom twee ISIS sympathisanten een kerk zouden bezoeken.
Waar is die target list....... bron graag.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Intuïtief denken dat een veroordeelde moslimterrorist een priester tijdens een hoogoplopende ruzie vermoordt, in een kerk die al op de target list van een andere terrorist stond.
Okee, kan.
Lees anders ff de vorige 2 delen door.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar is die target list....... bron graag.
Wanneer je in discussie gaat over de basisbeginselen van je leven, wat o.a. religie is, kan je zo boos worden dat je degene die tegenover je zit kunt vermoorden.
Ik kan mij maar met veel moeite voorstellen dat je als strijdvaardige jonge man (wilde in Syrië vechten) dan vooraf gepland besluit om in je eigen dorp een oude priester van 86 de nek door te snijden....
En ja, ik heb af en toe face2face fikse discussies over o.a. het geloof en weet dat je een diepgelovig persoon vrij eenvoudige over de rode kunt laten gaan. Bedenk maar 's hoe je soms - zelfs los van geloof - ruzie kunt hebben waarbij je blij bent dat je je toch maar ingehouden hebt.......
Zeggen dat het een staatsgevaarlijke terrorist was die namens een verheven doel, zich bewust van alle (interessante inter/nationale) implicaties, deze daad pleegde..... is imho kortzichtiger en geeft de verknipte dader veel te veel eer voor z'n misselijkmakende actie.
Ik wil de daad niet goedpraten noch verdedigen maar kan 'm net als in Nice niet direct linken als geplande aanslag. Dat het een aanslag is op ons veiligheidsgevoel is duidelijk want wanneer je zelfs in de kerk niet veilig kunt zijn die een gemeenschappelijke God dient, waar dan nog wel......
We gaan het zien.....
Als je bij een clubje zit dat een onevenredig grote aantrekkingskracht heeft op labiele moordlustige losers, kun je je natuurlijk ook wel eens een keertje gaan afvragen of dat clubje wel helemaal het juiste is voor jou.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:35 schreef ToT het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk: er zijn zeer zeker ook wel veel goed geïntegreerde moslims die waarschijnlijk ook met argusogen aangekeken zullen worden vanwege al dit islamitische geweld.
Hehehe het is natuurlijk moeilijk om van je absolute levensovertuiging af te stappen en wat anders aan te gaan hangen, puur vanwege PR-redenen!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:42 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Als je bij een clubje zit dat een onevenredig grote aantrekkingskracht heeft op labiele moordlustige losers, kun je je natuurlijk ook wel eens een keertje gaan afvragen of dat clubje wel helemaal het juiste is voor jou.
En desnoods een nieuw clubje oprichten, als je zo aan groepsgebeuren hangt.
Daarom zeg ik ook: een nieuw, net iets anders clubje oprichten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe het is natuurlijk moeilijk om van je absolute levensovertuiging af te stappen en wat anders aan te gaan hangen, puur vanwege PR-redenen!
Het zit er bij de meesten zo diep in. Het is heel wat anders dan een Henk en Ingrid die elke Pasen en kerstmis naar de kerk toe gaan.
Dan kunnen vele religies zich gaan opsplitsen. Er kleeft ook bloed aan de handen van de christelijke kerk en in Israel/Palestina loopt een Joodse terroristenorganisaties rond die moslims, christenen en gematigde Joden aanvalt. Elke religie heeft wel zo zijn uitwassen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:42 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Als je bij een clubje zit dat een onevenredig grote aantrekkingskracht heeft op labiele moordlustige losers, kun je je natuurlijk ook wel eens een keertje gaan afvragen of dat clubje wel helemaal het juiste is voor jou.
En desnoods een nieuw clubje oprichten, als je zo aan groepsgebeuren hangt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |