SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Dat vroeg ik me ook af. Die zijn er wel maar hartstikke duur.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zijn er eigenlijk zo weinig leg-je-fiets-plat-op-het-dak dragers?
Mijn kapster heeft een Z3quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:45 schreef Fretwork het volgende:
Het jochie in mij wil een cabriotje kopen, maar fietsendragers op een Z3 zijn zo jammer.
Kennis van me heeft dat gedaan, die was er lovend over.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:47 schreef ratatat het volgende:
Iemand bekend met fietsen in Noorwegen? Ik kwam gister de Viking Tour tegen en zoiets lijkt mij best wel vet om een keer aan mee te doen. Lekker een week lang elke dag koersen door Noorwegen![]()
http://vikingtour.no/#2017
Frankly I don't care, lijkt me mooi om mee te scheuren.quote:
2000 en 30 spinlessenquote:
Fietsen in Noorwegen of heeft hij die Viking Tour gereden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kennis van me heeft dat gedaan, die was er lovend over.
Ik kwijl even weg hier, mkayquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kennis van me heeft dat gedaan, die was er lovend over.
[ afbeelding ]
Zo doe je dat met een cabrio
De viking tour.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:50 schreef ratatat het volgende:
[..]
Fietsen in Noorwegen of heeft hij die Viking Tour gereden?
Supergaaf, maar het kost je ook 1000 ¤, ex je reis daarheen en alle overige eten en drinken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:47 schreef ratatat het volgende:
Iemand bekend met fietsen in Noorwegen? Ik kwam gister de Viking Tour tegen en zoiets lijkt mij best wel vet om een keer aan mee te doen. Lekker een week lang elke dag koersen door Noorwegen![]()
http://vikingtour.no/#2017
Ze zijn wel superchill, heb alleen met de NC gereden en dat ding schakelt echt geweldig, superkort pookje en heerlijk schakelgevoelquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Frankly I don't care, lijkt me mooi om mee te scheuren.
Mx-5 heeft ook achterwielaandrijving maar is nog minder stoer.
Ja dat is gaafquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Supergaaf, maar het kost je ook 1000 ¤, ex je reis daarheen en alle overige eten en drinken.
Duur geintje dus.
Neemt niet weg dat ik nog heel graag een keer dit wil doen, de Atlantic Seaway:
http://cyclingtips.com/2015/04/roadtripping-norway/
Jij gaat net zo snel door autos als door fietsen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze zijn wel superchill, heb alleen met de NC gereden en dat ding schakelt echt geweldig, superkort pookje en heerlijk schakelgevoel
Z3 heb ik nooit gereden, wel een weekje een Z4 gehad. Lekker overdreven kunstmatig geluid
Niet opgeven, het lukt vast een keer Kano. Je bent beslist knaper dan Shreck, dus er is hoop.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
Nu nog een vriendin vinden die wilt autorijden
Dit, gewoon Tinderquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Niet opgeven, het lukt vast een keer Kano. Je bent beslist knaper dan Shreck, dus er is hoop.
Ik heb nog geen auto gehad. Wel veel gereden, via via of andere wegenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:15 schreef ratatat het volgende:
[..]
Jij gaat net zo snel door autos als door fietsen?
Nu wel gebeld, want ik kreeg geen antwoord.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zwaar kut dus
Servicecenter Nederland
Hotline: 085 4831822
Ma. - Vrij 9:00 –12:00 en
13:30 – 17:00
Wat is 'zomaar'? Die wielen zijn er nu al 3? keer heen gegaan ter reparatie en geen enkele keer hebben ze het kunnen oplossen. Lijkt mij dat het dan niet meer onder 'zomaar' valt. Ik bedoel, hoe lang heb je die wielen nu al en hoe lang heb je er normaal op kunnen fietsen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Nu wel gebeld, want ik kreeg geen antwoord.
0 medewerking. Man aan de lijn begon weer met ja we moeten er naar kijken enzo. Daar reageerde ik nog al kwaad op. Op mijn opmerking dat ik de koop wil ontbinden en mn geld terug wil kwam ie met "dat doet geen enkele fabrikant zomaar"
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:31 schreef Maraca het volgende:
Vrijdag wil ik 70-80 km gaan fietsen, maar zie ik dat regen is voorspeld. Het zal een beetje motregen zijn (0,5mm) en de kans is ook nog eens beperkt (40%). Normaal gesproken fiets ik alleen bij mooi weer, maar dit is een beetje een moetjeZijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Heb alleen een korte broek en shirt met korte mouwen en geen inkliksysteem op mijn fiets
Fietsbroek of een normale broek?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:31 schreef Maraca het volgende:
Vrijdag wil ik 70-80 km gaan fietsen, maar zie ik dat regen is voorspeld. Het zal een beetje motregen zijn (0,5mm) en de kans is ook nog eens beperkt (40%). Normaal gesproken fiets ik alleen bij mooi weer, maar dit is een beetje een moetjeZijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Heb alleen een korte broek en shirt met korte mouwen en geen inkliksysteem op mijn fiets
Sorry, fietsbroekquote:
Zorgen dat je kont droog blijft (asssaver oid), dan gaat het minder/niet schurenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Sorry, fietsbroeken ook een fietsshirt
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zorgen dat je kont droog blijft (asssaver oid), dan gaat het minder/niet schuren
Iets langere remweg, dus eerder anticiperen..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:31 schreef Maraca het volgende:
Ah ja, heb geen sparbordquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zorgen dat je kont droog blijft (asssaver oid), dan gaat het minder/niet schuren
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Iets langere remweg, dus eerder anticiperen..
Niemand heeft een spatbordquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ah ja, heb geen sparbordEens naar kijken
[..]
Daarom ga ik ook fietsenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen, 40% kans op 0.5mm regen.
De kans dat er uberhaupt 1 druppel uit de lucht komt is nihil. Dus maak je nergens zorgen over.
Ook al regent het 5 mm, met deze temperaturen ben je opgedroogd voordat je aankomt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:38 schreef Maraca het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook fietsenAndere optie was openbaar vervoer, maar daar heb ik dus echt geen zin in
Dat zou ik alleen doen als het echt met bakken uit de lucht zou komen.
quote:
Review van de asssaver .. Topquote:Het product werkt wel enigszins, echter niet zoals ik gehoopt had.
Het voordeel is dat het water niet direct meer op je achterste komt, maar nu komt het hoger (op mijn rugzak) terecht.
Dat is waarquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook al regent het 5 mm, met deze temperaturen ben je opgedroogd voordat je aankomt.
Want dat kan niet zonder?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Het is dan ook voor de kleine buitjes zodat je enigszins comfortabel door kan fietsen
Diegene heeft hem zeker nooit eerder gebruikt, want dat water komt niet op je rugzak, maar druppelt gewoon naar beneden vanaf je asssaverquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
[..]
Review van de asssaver .. Top
[..]
Dat is waar
Als jij 0.5 mm gespetter al onder regen ziet en daarvoor een spatbord op je fiets zet ben ik benieuwd wat je doet als het een keer echt regent....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Statistiek was jouw sterkste vak?
Ze vraagt advies voor als het wel regent, die krijgt ze ook.
Mijn idee ook. Maar wat heb je aan in je recht staan als er niks mee gedaan wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:24 schreef ratatat het volgende:
[..]
Wat is 'zomaar'? Die wielen zijn er nu al 3? keer heen gegaan ter reparatie en geen enkele keer hebben ze het kunnen oplossen. Lijkt mij dat het dan niet meer onder 'zomaar' valt. Ik bedoel, hoe lang heb je die wielen nu al en hoe lang heb je er normaal op kunnen fietsen?
Dan blijf ik binnenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want dat kan niet zonder?
[..]
Diegene heeft hem zeker nooit eerder gebruikt, want dat water komt niet op je rugzak, maar druppelt gewoon naar beneden vanaf je asssaver
[..]
Als jij 0.5 mm gespetter al onder regen ziet en daarvoor een spatbord op je fiets zet ben ik benieuwd wat je doet als het een keer echt regent....
Wees blij, ik sta ook in mijn recht, maar omdat ik geen rechtsbijstand had toenertijd moet ik nog zeker een eurotje of 2000 terugkrijgen van 2 mensen. Die ene komt na een paar jaar eindelijk met een klein bedrag, maar nog steeds niet de bijna 1000 die ik van hem moet krijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar wat heb je aan in je recht staan als er niks mee gedaan wordt.
Klopt, maar nu kan ik nog naar de winkel om eventuele spullen te halenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:47 schreef Barbewire het volgende:
Vanavond staat er 60%, morgen 90% en donderdag zeggen ze dan weer 10%.
Even wachten wat ze donderdag avond of vrijdag ochtend dan heb je een betere kans dat het weerbericht aardig goed klopt. Tot dan is het nog onvoorspelbaar.
Daar gaat het juist om.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Dat ding zou eerder een broek-saver dan assaver moeten heten. Want als het van boven regent krijg je ook met spatbord een natte kont. Je krijgt alleen niet zo'n mooi modderspetterpatroon op je broek..
https://www.rijksoverheid(...)ereenkomst-ontbindenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar wat heb je aan in je recht staan als er niks mee gedaan wordt.
Maar met een goede wielerbroek zal het zand er niet zomaar doorheen gaan..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar gaat het juist om.
Zand in je broek is allerlei schuurplekken op je bips en tussen je benen. Niet echt prettig. Water is niet erg, zand wel.
Ik wou net zeggen. Daar moet niks in kunnen komen. Alles heeft zo'n mooi 'plak'randje zodat het afgesloten isquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar met een goede wielerbroek zal het zand er niet zomaar doorheen gaan..
Zit je nou mijn fietsbroeken af te krakenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar met een goede wielerbroek zal het zand er niet zomaar doorheen gaan..
Ik ken de route niet dus ga via een fietsknopenroutequote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zit je nou mijn fietsbroeken af te kraken![]()
Het komt er echt doorheen. Zeker als je over wat wegen bent gegaan waar nogal wat zand of modder ligt.
Draag altijd handschoenen tijdens het fietsenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:53 schreef Z het volgende:
Ik zou handschoentje meenemen want in de regen kan je stuur glad worden. Verder zou ik me niet te veel zorgen maken. Je kan altijd schuilen in een bushokje.
Als ik er zo uit zie naar mijn route heb ik een verkeerde afslag of 10 genomenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Na dit koersje zat er echt wel wat zand tussen m'n billetjes.
Ik ben er wel tevreden overquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Fietsknopenroutes.. de grootste fata morgana ooit.. Of werkt dat voor andere mensen hier wel goed?
Ja hoor, je kan ze zelfs in bovenbuisformaat uitprinten. Niet dat ik dat heel vaak doe hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Fietsknopenroutes.. de grootste fata morgana ooit.. Of werkt dat voor andere mensen hier wel goed?
Voor mij ook. 3 cijfers onthouden en daarna weer op een bordje kijken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik ben er wel tevreden overHeb zo een paar leuke routes leren kennen die ik nu uit mijn hoofd ken. Je moet alleen soms wat bejaarden van de weg bellen
*trrrrring* *trrrrring*
Heb je niet zo'n hippe houder aan je fiets?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:59 schreef Z het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan ze zelfs in bovenbuisformaat uitprinten. Niet dat ik dat heel vaak doe hoor.
En vanuit huis een route plannen en dan de nummertjes uitprinten en meenemenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor mij ook. 3 cijfers onthouden en daarna weer op een bordje kijken.
Ben ik te lui voorquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
En vanuit huis een route plannen en dan de nummertjes uitprinten en meenemen
Wat ook kan is een app downloaden en je mobiel aan je stuur monteren. Maar ik ben zo bang dat hij eruit valt dat het niet fijn zal fietsenquote:
Grindwegenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm nou misschien moet ik het toch nog een kans geven danIk leer meestal alleen de plaatsnamen uit mijn hoofd en zie dan onderweg weg ik het beste kan nemen.. Maar als je de gewone rood/witte fietsbordjes volgt kom je ook nog wel eens op grindwegen uit
Neuh kun je best overheen met de racefiets hoor, al is de kans dat je lek rijdt wel groter.. En grote stenen proberen te vermijdenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:05 schreef Maraca het volgende:
[..]
GrindwegenDaar zijn mijn bandjes toch te dun voor?
Kan best. Beetje voorzichtig doen en je komt er echt wel overheen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:05 schreef Maraca het volgende:
[..]
GrindwegenDaar zijn mijn bandjes toch te dun voor?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Neuh kun je best overheen met de racefiets hoor, al is de kans dat je lek rijdt wel groter.. En grote stenen proberen te vermijdenMaar ideaal is anders..
Meh, ben nog een beetje een newbie dus moet mij iets zekerder voelen op die fietsquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan best. Beetje voorzichtig doen en je komt er echt wel overheen.
Ik heb 5 km afdaling over dit soort paden gereden met bagage achterop
[ afbeelding ]
Gewoon op 25 mm bandjes.
Lekker gaan buiten spelen! Komt vanzelf! Ga je ook nog klikpedalen erop zetten?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:09 schreef Maraca het volgende:
[..]
[..]
Meh, ben nog een beetje een newbie dus moet mij iets zekerder voelen op die fiets
Ik moet bekennen dan ik tegenwoordig ook een Garmin heb (maar wel een hele kleine). En die heb ik dan vooral omdat m'n nieuwe telefoon niet lekker werkt met Strava.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n hippe houder aan je fiets?
[ afbeelding ]
Ik had klikpedalen, maar ik kom er gewoon niet gemakkelijk uitquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lekker gaan buiten spelen! Komt vanzelf! Ga je ook nog klikpedalen erop zetten?
Welk systeem had je dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik had klikpedalen, maar ik kom er gewoon niet gemakkelijk uitBen er een paar keer mee wezen fietsen en dan zit ik de hele rit "uitklikken, uitklikken, uitklikken, uitklikken, uitklikken, uitklikken". Heb de fiets gekocht om te ontspannen en zat alleen maar meer te stressen
dus gewone pedalen erop gezet waarbij ik nog best veel grip heb in combinatie met goede schoenen en dat gaat tot nu toe prima
Wat ik in de toekomst zou willen doen is er pedalen opzetten waarbij 1 schoen vast zit en de andere niet. Maar beiden: nope
SPD-SLquote:
Mja, misschien is de zijbeweging van je enkels lastig, dan zou je beter Look kunnen proberen. Maar goed, zolang het lekker gaat met losse schoenen en je niet op zoek bent naar topsnelheid, ook prima tochquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
SPD-SLEn heb echt alles geprobeerd.. losser zetten, vaseline (
!), youtube filmpjes gekeken, oefenen door tegen een muurtje te staan.. noem het maar op
Het is inderdaad die beweging die misgaat. Het kan wel, maar dan moet ik het echt heel bewust doen en dat vind ik te gevaarlijk als ik kijk naar mijn vaste routes.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja, misschien is de zijbeweging van je enkels lastig, dan zou je beter Look kunnen proberen. Maar goed, zolang het lekker gaat met losse schoenen en je niet op zoek bent naar topsnelheid, ook prima toch
Het is zeker gewenning. Maar om daar te komen moet ik met die pedalen fietsen en dat durf ik dus niet. Zie hier mijn probleemquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:35 schreef Z het volgende:
Zondag was ik aan het fietsen met een vriend en we werden afgesneden door een auto die een idiote inhaalactie deed. Daardoor moest die vriend vol in de ankers en reed in in zijn achterwiel. Dat ging allemaal maar net goed. Uitklikken lukt me niet omdat ik m'n evenwicht probeerde te bewaren, wat me net op tijd lukte. Dus je hebt een punt, maar het is nou ook niet zo dat je daar de hele tijd zo scherp op hoeft te zijn en het is toch een kwestie van gewenning lijkt me.
Ik heb vaak dat ik m'n voet niet op het asfalt wil zetten, tot ik bedenk dat het een gewone fiets isquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:30 schreef cafca het volgende:
Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik zelfs op de gewone fiets automatisch de uitklik-beweging maak als ik stop
Herkenbaarquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb vaak dat ik m'n voet niet op het asfalt wil zetten, tot ik bedenk dat het een gewone fiets is
Het is net als met al die andere fietsroutesystemen, er ontbreekt wel eens een bordje en dat is dan ook precies waar ik de fout in ga, maargoed ik kan zelfs langs de Rijn nog verdwalen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
De kans die het weerbureau geeft zit iets anders in elkaar dan je zou verwachten..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Statistiek was jouw sterkste vak?
Ze vraagt advies voor als het wel regent, die krijgt ze ook.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:52 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen. Daar moet niks in kunnen komen. Alles heeft zo'n mooi 'plak'randje zodat het afgesloten is
#viesdik jeweet dan wordt die stof zo opgerekt dat het net een visnet is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zit je nou mijn fietsbroeken af te kraken![]()
Het komt er echt doorheen. Zeker als je over wat wegen bent gegaan waar nogal wat zand of modder ligt.
Of erger.. wegafzetting en dat je een omleiding krijgt. En die houden natuurlijk geen rekening met de knooppuntenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:48 schreef Vork het volgende:
[..]
Het is net als met al die andere fietsroutesystemen, er ontbreekt wel eens een bordje en dat is dan ook precies waar ik de fout in ga, maargoed ik kan zelfs langs de Rijn nog verdwalen.
De bordjes willen nog weleens verdwijnen tussen bomen/gras maar prima routes mee gereden hoor, ook langer als 30 km (een keertje 180).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zat zondagmiddag op de stadsfiets naar mijn stuurpen te kijken omdat ik wilde weten hoelaat het wasquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:30 schreef cafca het volgende:
Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik zelfs op de gewone fiets automatisch de uitklik-beweging maak als ik stop
En wat ga je als vervangers kopen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:49 schreef muzas het volgende:
Dus toch maar tokkiestylo janken op facebook.
Binnen een half uur canyon in de mail dat de wielen terug kunnen en ik mn centen krijg.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
[..]
#viesdik jeweet dan wordt die stof zo opgerekt dat het net een visnet is.
Een goedkope fiets kopen en daarna een dure broek, van mij mag het, maar je kan beter een zadel kopen wat beter bij je pastquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:43 schreef Kreator het volgende:
.
Eerste testtochtje gemaakt. 15km. Met onderbroek en spijkerbroek. Dit doet extreem pijn na 2km.
Is Assos aan te raden als broek voor iemand met een zeer gevoelige onderkant?.
2e handsje he. Dacht ff lekker te kunnen fietsen. Zadel is echt knetterhard.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een goedkope fiets kopen en daarna een dure broek, van mij mag het, maar je kan beter een zadel kopen wat beter bij je past
Lees dit eens door. https://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem/quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
2e handsje he. Dacht ff lekker te kunnen fietsen. Zadel is echt knetterhard.
Als het echt bevalt koop ii misschien wel eens een andere fiets.
Zou een ander zadel beter helpen dan een goede broek? Een keer 120 euro uitgrven voor een broek vind ik niet zo erg.
hoe harder hoe beterquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als het echt bevalt koop ii misschien wel eens een andere fiets.
Zou een ander zadel beter helpen dan een goede broek? Een keer 120 euro uitgrven voor een broek vind ik niet zo erg.
Check. Thanks. En ja, wil wel vaker fietsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lees dit eens door. https://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem/
En je hebt zowel een fietsbroek als goed zadel nodig wil je wat vaker en wat langer comfortabel fietsen.
Niets verkeerds aan, als het de correcte vorm heeft, en niet al helemaal verkeerd is ingereden door iemand met andere zitbotjes dan jij.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Incl verzoek om je post te verwijderen? ;-)quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:49 schreef muzas het volgende:
Dus toch maar tokkiestylo janken op facebook.
Binnen een half uur canyon in de mail dat de wielen terug kunnen en ik mn centen krijg.
Vele wegen leiden naar Rome.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
Incl verzoek om je post te verwijderen? ;-)
Fijn dat het opgelost wordt, jammer inderdaad dat het via deze manier moet..
Okay dat schiet dus inderdaad niet op. Brief sturen waarin je bijvoorbeeld aangeeft van Canyon een passende oplossing te verwachten zou je nog kunnen overwegen. Dat kan je ook wel zelf, daar heb je echt geen advocaat voor nodig.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Nu wel gebeld, want ik kreeg geen antwoord.
0 medewerking. Man aan de lijn begon weer met ja we moeten er naar kijken enzo. Daar reageerde ik nog al kwaad op. Op mijn opmerking dat ik de koop wil ontbinden en mn geld terug wil kwam ie met "dat doet geen enkele fabrikant zomaar"
Toen was het dat mijn mail niet aangekomen was, en later "oh jah toch wel"... godsamme, nou en toen werd het een groot welles-nietes-spelletje. Met geen enkel resultaat. Ja dat ik morgen teruggebeld wordt.
Ik heb m verteld dat ik het een zooitje vond en dat vond ie 'oneerlijk naar zijn collega's en het werk dat ze doen'
godsamme.
Foto? Ik zou mij er wss niet al te druk om maken, er komen nog genoeg krassen e.d. bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:29 schreef Sunri5e het volgende:
Gvd, 3 weken geleden een fiets gekocht. Door tijdgebrek 2x een kort ritje mee gemaakt. Hang ik hem vandaag voor het eerst aan de muur zie ik dat er bij de Quick-reslease bij het achterwil een stuk lak eraf is. Dit is niet zichtbaar als je er niet vanaf die hoogte tegenaan kijkt. Aangezien de Quick-release niet beschadigt is kan het niet door mij zijn gekomen.
Hopelijk pakt de fietswinkel het netjes op en bieden ze een oplossing aan.
Er is een flinke hap van de witte lak weg. Nu kijk je tegen het zwarte Carbon aan. Er is zelfs zoveel lak af dat je er nog veel meer lak af kunt peuteren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:41 schreef ratatat het volgende:
[..]
Foto? Ik zou mij er wss niet al te druk om maken, er komen nog genoeg krassen e.d. bij.
Mooiste zijn die borden van weg blabla is afgesloten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Of erger.. wegafzetting en dat je een omleiding krijgt. En die houden natuurlijk geen rekening met de knooppunten
Ik ken ook iemand die er zo gefrustreerd door raakte dat ze weer 'gewone' pedalen op haar racefiets heeft laten zetten. Maar ik heb een systeem (geen idee hoe het heet, overgenomen van een vriendin) waarbij je aan de ene kant een 'normaal' pedaal hebt en aan de andere zijde zit je kliksysteem. Je plaatje zit ook redelijk verscholen in de zool dus je kunt ook gewoon lopen in plaats van te 'hobbelen'.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik had klikpedalen, maar ik kom er gewoon niet gemakkelijk uitBen er een paar keer mee wezen fietsen en dan zit ik de hele rit "uitklikken, uitklikken, uitklikken, uitklikken, uitklikken, uitklikken". Heb de fiets gekocht om te ontspannen en zat alleen maar meer te stressen
dus gewone pedalen erop gezet waarbij ik nog best veel grip heb in combinatie met goede schoenen en dat gaat tot nu toe prima
Wat ik in de toekomst zou willen doen is er pedalen opzetten waarbij 1 schoen vast zit en de andere niet. Maar beiden: nope
Ha, best goed. En ik vind het zoveel leuker dan ik gedacht hadquote:Op maandag 25 juli 2016 18:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen bidon gepakt tijdens het fietsen, maar het gaat wel aardig goedbegin steeds meer aan de fiets te wennen en m'n duurvermogen wordt ook beter. Ik ben nog steeds niet heel snel, maar ik kom wel leuk mee
![]()
En hoe gaat t bij jou?
Oh jaquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:44 schreef ddx het volgende:
[..]
Mooiste zijn die borden van weg blabla is afgesloten.
Eh ja prima maar kom ik over blabla ?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:49 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die er zo gefrustreerd door raakte dat ze weer 'gewone' pedalen op haar racefiets heeft laten zetten. Maar ik heb een systeem (geen idee hoe het heet, overgenomen van een vriendin) waarbij je aan de ene kant een 'normaal' pedaal hebt en aan de andere zijde zit je kliksysteem. Je plaatje zit ook redelijk verscholen in de zool dus je kunt ook gewoon lopen in plaats van te 'hobbelen'.
Ik dacht dat het een mountainbike systeem was, maar dat schijnt toch weer iets anders te zijn. Ik vind het voor mij als beginner briljant. In de drukke binnenstad met bezorgscooters, stoplichten en bakfietsmoeders fiets ik op de 'gewone' kant van mijn pedalen, waardoor ik zo mijn voet aan de grond zet.
Ben ik de drukte uit, dan klik ik mijn schoenen vast en gaan!
Kunt een Combi SPD pedaal nemen, mountainbike schoenen. En vervolgens maar aan 1 schoen een plaatje doen.quote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:55 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Dit zijn ze: http://www.futurumshop.nl/shimano-pd-a530-toerpedalen.phtml
Ik heb mss wat impulsief gehandeld, uit frustratie en opluchting, en zojuist een set FFWD F6R Full carbon clinchers gekocht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En wat ga je als vervangers kopen?
Misschien zijn eggbeaters ook wel wat voor je. Makkelijk in- en uitklikken. Is wel een mtb-systeem.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:57 schreef Maraca het volgende:
[..]!!
In het najaar gaat mijn fiets voor de APK naar de fietsenmaker en zal dan eens kijken of ze dit erop kunnen zetten voor het nieuwe seizoen
Meteen ook een S-Works frame erbij? Zo'n Allez steekt natuurlijk wel wat pauperig af bij zulke wielen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb mss wat impulsief gehandeld, uit frustratie en opluchting, en zojuist een set FFWD F6R Full carbon clinchers gekocht.
Niet haten op mijn modderschuit. Heb er zojuist een vlag voor gekochtquote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Meteen ook een S-Works frame erbij? Zo'n Allez steekt natuurlijk wel wat pauperig af bij zulke wielen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:30 schreef cafca het volgende:
Moest lachenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb mss wat impulsief gehandeld, uit frustratie en opluchting, en zojuist een set FFWD F6R Full carbon clinchers gekocht.
Dat zeg ik ook over m'n dracat.quote:
Nicequote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij vanbon-sport; 1-3 werkdagen volgens de website.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moest lachen![]()
Wanneer komen ze binnen?
zwart-witte. Ik houd gewoon van schreeuwende ordinaire hoeren wat fietsen betreft. Dat flitsen bij het rijden is zooooquote:Op woensdag 27 juli 2016 08:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nice
Helemaal zwarte, zwart-witte of rood-wit?
Nu moet je voortaan wel als een mongool dalen en niet meer remmen he in afdalingen. Want fullcarbon ontploft al zodra de remblokjes de velg ook maar iets langer dan 2 seconden aaneengesloten raken.
Of een setje Fulcrum quattro carbonsquote:Op woensdag 27 juli 2016 08:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij vanbon-sport; 1-3 werkdagen volgens de website.
[..]
zwart-witte. Ik houd gewoon van schreeuwende ordinaire hoeren wat fietsen betreft. Dat flitsen bij het rijden is zoooo![]()
Wat dalen betreft moet ik minder janken en meer fietsen; Ging dit jaar al VELE malen beter en die ventoux viel ook reuze mee (naar beneden uiteraard). Er komt tzt, eindejaarssale ofzo) ook nog een laag licht alusetje voor om te klimmen.
En dan sparen voor die s-works
Waarom er niet overheen en hem ook vanaf de andere kant beklimmen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zo, volgende week weekendje richting de Stelvio... Planning is om hem 3x op 1 dag te doen maar denk dat dat me een beetje te zwaar wordt. Hopelijk lukt 2...
Eerste keer Pratoquote:Op woensdag 27 juli 2016 09:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom er niet overheen en hem ook vanaf de andere kant beklimmen?
Er zitten remblokkies bij... Is dat rotzooi?quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:53 schreef Gripper het volgende:
OK, koop sowieso swissstop black prince remblokjes. Geen enkele andere.
nee hoor, meegeleverde zijn ook altijd wel prima. Die zijn tenslotte speciaal voor hun remvlak enzo. Zo te zien levert FFWD standaard zelfs gewoon swissstop prince blokjes als zijnde hun eigen merk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Er zitten remblokkies bij... Is dat rotzooi?
En volgens mij is de vorm van de velg wel anders, FFWD heeft dat gekke DARC gebeuren.
Umbrailpass bedoel je? Dat is verder gewoon de Bormio klim. Ik hoop die volgende week vrijdag te gaan doenquote:Op woensdag 27 juli 2016 09:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Eerste keer Prato
En dan Bormio, of beter gewoon die 'bewaren' en eerst nog die kortste (Santa Maria) doen?
Het is wel de bedoeling inderdaad 3x vanaf een andere kant.
Dat doet SRAM ook. Al merk ik geen verschil met Shimano of BBB blokjes.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee hoor, meegeleverde zijn ook altijd wel prima. Die zijn tenslotte speciaal voor hun remvlak enzo. Zo te zien levert FFWD standaard zelfs gewoon swissstop prince blokjes als zijnde hun eigen merk.
http://hollandbikeshop.co(...)len/ffwd-remblokken/
In die prijsrange zou ik wielen laten spaken door Zoran (BikeXperto.com).quote:
Ik heb ze nog niet stuk kunnen krijgen. Pekel, putdeksels, grintpaden, modder, etc... In de aanbieding voor net boven de 200 te scoren toch? Nobrainer, als mn huidige op zijn komt er gewoon een nieuw setje onder de giant.quote:
In deze prijsrange?quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:28 schreef Eleiko het volgende:
[..]
In die prijsrange zou ik wielen laten spaken door Zoran (BikeXperto.com).
Jij was toch zo tevreden over de blauwe Reynolds blokken?quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, koop sowieso swissstop black prince remblokjes. Geen enkele andere.
Lichtere wielen merkte ik wel gelijk verschil bij het aanzetten, hogere wielen niet. Maar dat zal vast bij hogere snelheden wel verschil maken, maar niet merkbaar voor mijquote:Op woensdag 27 juli 2016 11:37 schreef Leonos het volgende:
Merk je nou echt zoveel verschil als je je wielen upgrade?
Ik denk dat een wielset een van de meest significante invloeden heeft op het rijgedrag van je fiets. Zeker als je een standaard goeiekoop-instapfiets-setje upgrade.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:37 schreef Leonos het volgende:
Zeker. Ik heb een setje Cosmic Carbone. Die zijn zwaarder dan m'n Fulcrum Racing 1 en dat merk je bij aanzetten en bochten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:37 schreef Leonos het volgende:
Materiaal is moraal. En je zit hier natuurlijk op een forum vol nerds.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom gaat praten over wielrennen eigenlijk 99% van de tijd over materiaal
Ja, totdat ik swissstop probeerde dus.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jij was toch zo tevreden over de blauwe Reynolds blokken?
Omdat je altijd wilt opscheppen dat je fiets duurder en nieuwer is dan wat de ander heeftquote:Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Met de FFWD's is mijn allez in totaal duurder dan mn auto.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat je altijd wilt opscheppen dat je fiets duurder en nieuwer is dan wat de ander heeft
quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Materiaal is moraal. En je zit hier natuurlijk op een forum vol nerds.
Maar allicht schrikt dat ook de vrouwen af in dit topicquote:Op woensdag 27 juli 2016 11:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat je altijd wilt opscheppen dat je fiets duurder en nieuwer is dan wat de ander heeft
Hehehe. Voor wat ik aan m'n fiets heb uitgegeven kan ik m'n auto 5 keer kopenquote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Met de FFWD's is mijn allez in totaal duurder dan mn auto.
Ik ook. Maar ik ben wel een materiaalfreak. Vind het leuk om daar mee bezig te zijn en m'n fiets zo te pimpen dat ie weer een beetje mooier/lichter/beter wordt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[..]
Maar allicht schrikt dat ook de vrouwen af in dit topic
Ik geniet meer van het uitzicht tijdens mijn rondjes of het briesje in mijn nek dan van wat er onder mijn kont zit
Ik dacht zo'n 200-300 euro, maar ik zie nu net dat ze bij Wiggle voor 185,70 euro te krijgen zijn (even aanmelden voor de nieuwsbrief). Dat is goedkoop voor een best goede wielset. Het enige wat mij minder lijkt is het radiale spaakpatroon van het voorwiel. Maar dat het beter is dan de (budget) Mavics geloof ik meteen (ben niet zo'n Mavic fan).quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet stuk kunnen krijgen. Pekel, putdeksels, grintpaden, modder, etc... In de aanbieding voor net boven de 200 te scoren toch? Nobrainer, als mn huidige op zijn komt er gewoon een nieuw setje onder de giant.
Ze komen wel merkbaar minder gauw op gang dan de mavics *ril*. Toch door het gewicht denk ik.
Ik heb geen ervaring met de 3, lees wel overal dat die prijs/kwaliteit-technisch niet te verslaan is.
[..]
In deze prijsrange?
Omdat je van goed materiaal harder gaat rijden, gelukkig en zelfverzekerder wordtquote:Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had een tijdje Koolstops gebruikt, remden best lekker. Die Swissstops zijn alleen zo duur.. Heb nu blokjes van Wiggle huismerk in gebruik, 6,60 voor een heel setje ipv 35. Doet het prima, ook in de bergen. Alleen wel iets minder remkracht, doet het prima bij koersjes/koersscenario's. Alleen in de regen is het kutquote:Op woensdag 27 juli 2016 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, totdat ik swissstop probeerde dus.
Die reynolds blokken gebruikte ik met mn china carbons, maar ze bokken af en toe wel een beetje, en in de regen veel minder remkracht.
Reynolds blokken doen het dan misschien wel weer perfect in combinatie met hun eigen velgoppervlak?
Maar de swissstops doen het op een heel std carbon randje (zonder fancy basalt, exalith, bij 3 miljoen graden opgedampte diamant laag etc etc) gewoon het beste. Allemansvriendjes!
Hoeveel kg?quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik ben wel een materiaalfreak. Vind het leuk om daar mee bezig te zijn en m'n fiets zo te pimpen dat ie weer een beetje mooier/lichter/beter wordt.
Als je niet heel serieus rijdt zou ik gewoon daarop door blijven fietsen. Kan je beter geld uitgeven aan bredere (25mm) banden als je dat nog niet hebt, is een stukje comfortabeler.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef Questular het volgende:
Ik heb dus van die cheapwielen op de fiets Shimano W-RS010. Nu fiets ik echt geen lange afstanden en gebruik ik de fiets meer als een cardio aanvulling. Dus je moet denken aan tochtjes rond de 50km op dit moment. Is het dan aan te raden om een upgrade te halen qua wielen? En moet je als je zoals ik niet de bouw hebt van de gemiddelde wielrenner ook nog opletten met de set die je haalt in combinatie met je lichaamsgewicht?
Van mooi materiaal harder rijden, gelukkiger en zelfverzekerder?quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat je van goed materiaal harder gaat rijden, gelukkig en zelfverzekerder wordt![]()
We hebben ook wel eens geprobeerd over trainen te praten maar dat werd een verhitte discussie tussen de mensen die nooit trainen en altijd alleen maar zo hard mogelijk rije vs de D1-evangelisten
Ik heb geen auto dus dan heb je dat al snel.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Met de FFWD's is mijn allez in totaal duurder dan mn auto.
Als ze nu voldoen zou ik het er lekker bij laten. Als ze stuk zijn kan je voor een andere set gaan.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef Questular het volgende:
Ik heb dus van die cheapwielen op de fiets Shimano W-RS010. Nu fiets ik echt geen lange afstanden en gebruik ik de fiets meer als een cardio aanvulling. Dus je moet denken aan tochtjes rond de 50km op dit moment. Is het dan aan te raden om een upgrade te halen qua wielen? En moet je als je zoals ik niet de bouw hebt van de gemiddelde wielrenner ook nog opletten met de set die je haalt in combinatie met je lichaamsgewicht?
Begin ergens anders over en wij volgen gedwequote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[..]
Ik geniet meer van het uitzicht tijdens mijn rondjes of het briesje in mijn nek dan van wat er onder mijn kont zit
Aero spul = harder rijden met dezelfde inspanningquote:Op woensdag 27 juli 2016 11:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Van mooi materiaal harder rijden, gelukkiger en zelfverzekerder?
Dan moet je wel een enorme pussy zijn als je zelfverzekerder en gelukkiger wordt van mooi materiaal
Shots fired.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan moet je wel een enorme pussy zijn als je zelfverzekerder en gelukkiger wordt van mooi materiaal
Oh wacht, ik vergat nog dat vrouwen zich spontaan en zeer gewillig van hun kleding ontdoen als je langsfietst, en dat mannen gefrustreerd de andere kant op kijken omdat ze niet kunnen tippen aan zoveel superioriteit.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
7.4 nu. Met Fulcrum Racing 1, SRAM Force, carbon zadel en alu stuur/stuurpen. De Venge is niet echt een licht framequote:
Eens. Prima wieltjes. Mits je niet gaat raggen en koersen voldoen ze prima.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als je niet heel serieus rijdt zou ik gewoon daarop door blijven fietsen. Kan je beter geld uitgeven aan bredere (25mm) banden als je dat nog niet hebt, is een stukje comfortabeler.
Waarom koers jij dan op hoge wielen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag? Dan ben ik er ook! Maar ik ga zaterdag omhoog.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:07 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Umbrailpass bedoel je? Dat is verder gewoon de Bormio klim. Ik hoop die volgende week vrijdag te gaan doen
Nice.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
7.4 nu. Met Fulcrum Racing 1, SRAM Force, carbon zadel en alu stuur/stuurpen. De Venge is niet echt een licht frame
Kano, vriend, als je nu eens een dag door zou komen zonder iets te plaatsen dat zo uitlokt tot strategisch quoten...quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben gelukkiger met m'n pornohoepels dan zonder
Oke, want zijn de gevoelens van je man/vriend dat je je op een racefiets begeeft?quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg toch niks over dat stukje 'harder rijden'quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom koers jij dan op hoge wielen?
Hoezo, moderne vrouwen vallen daar toch op?quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En![]()
wat betreft rondkijken tijdens het fietsen. Ik houd spontaan van je! #maarnietopeenraremanier #vakantiefietsersallerlandenverenigu
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Versleten tandwielen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:26 schreef manderveen het volgende:
Ik heb een probleem. Wanneer ik de ketting op het grote blad voor heb liggen, dan schiet ik bij enig druk zetten door. Dit probleem heb ik niet op het kleine tandwiel. Iemand een idee waar het aan ligt?
Ik zou hoge wielen nemen, dan heb je zoveel meer zelfvertrouwen en ben je meer gelukkig, dat je niets meer merkt van een overslaande ketting.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:26 schreef manderveen het volgende:
Ik heb een probleem. Wanneer ik de ketting op het grote blad voor heb liggen, dan schiet ik bij enig druk zetten door. Dit probleem heb ik niet op het kleine tandwiel. Iemand een idee waar het aan ligt?
Ik fiets meestal op het grote blad idd. Ik denk ook dat die aan vervanging toe is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Versleten tandwielen?
Fiets je altijd op het grote blad?
Cassette versleten? Of trap je door op het voorblad?quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:26 schreef manderveen het volgende:
Voorblad lijkt me, aangezien bij het kleine blad hij niet doortrapt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Cassette versleten? Of trap je door op het voorblad?
Nieuw materiaal, kleding andere onderdelen is gewoon leuk om te testen en zorgt er voor dat ik als toerder/ recreatief fietser en mountainbiker meer ga fietsen. Net als dat Strava en fietsen met anderen enorm motiveert om meer te gaan fietsen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat je van goed materiaal harder gaat rijden, gelukkig en zelfverzekerder wordt![]()
We hebben ook wel eens geprobeerd over trainen te praten maar dat werd een verhitte discussie tussen de mensen die nooit trainen en altijd alleen maar zo hard mogelijk rije vs de D1-evangelisten
Lager(s) vervangen en dan is dat weer opgelost. De lagers in de body die worden meegeleverd door Fulcrum/Campy zijn enkelzijdig afgedicht en houden het niet zo lang vol.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:41 schreef Z het volgende:
Ik kreeg op een gegeven speling op de body van m'n FR4.
2+ jaar, still going strong. Mss heb ik in dit opzicht dan wél de loterij gewonnen, want lees vaker dezelfde ervaring over de lagers.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:44 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lager(s) vervangen en dan is dat weer opgelost. De lagers in de body die worden meegeleverd door Fulcrum/Campy zijn enkelzijdig afgedicht en houden het niet zo lang vol.
Is goed.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:12 schreef ratatat het volgende:
Gewoon beter trainen, haal je veel meer uit dan beter materiaal.
Stel je bent een bolle toerder en je trapt iets van 3.0-3.5 W/kg. Als je dan een setje lichte wielen haalt voor het klimmen dan win je daar misschien 300 gram mee. Dan win je tijdens het klimmen op je omslagpunt ongeveer 1 Watt.
Lagers in body of wielen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:44 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lager(s) vervangen en dan is dat weer opgelost. De lagers in de body die worden meegeleverd door Fulcrum/Campy zijn enkelzijdig afgedicht en houden het niet zo lang vol.
Ja ik hoor dat wel meer van jongens die koersen. Ze zien er mooi uit. Maar voor zelfde geld koop je veel strakkere wielen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:41 schreef Z het volgende:
Ik kreeg op een gegeven speling op de body van m'n FR4, maar was verder wel te spreken over de robuustheid. M'n nieuw wielen zijn wel aanzienlijk stijver.
Body, en hoogstwaarschijnlijk is alleen het buitenste lager versleten. Mijn 2015 Zonda en Khamsin hebben daar 6803 2RS lagers nodig, dus die FR4 zullen daar waarschijnlijk dezelfde lagers hebben zitten. Lager even in de vriezer leggen, body eraf halen en lager eruit tikken. Dan kan je daarna het nieuwe lager er zo in drukken.quote:
Ja volgende week. We hebben een overnachting bij Merano en op heenreis komen we met auto langs Santa Maria dus mooie gelegenheid om hem omhoog te fietsen dacht ik.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag? Dan ben ik er ook! Maar ik ga zaterdag omhoog.
Anyway, je hebt toch 3 verschillende? Prato, Bormio en Santa Marina?
Wat is de beste volgorde...
Maar heb je dan nooit het gevoel dat je eerst zelf in de shape van je leven moet zijn voordat dat echt uit gaat maken? Natuurlijk, het maakt wel uit hoor. Maar ik vind het toch altijd opvallend als ik mannen met een pens op een carbon fiets ziequote:Op woensdag 27 juli 2016 11:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik ben wel een materiaalfreak. Vind het leuk om daar mee bezig te zijn en m'n fiets zo te pimpen dat ie weer een beetje mooier/lichter/beter wordt.
Volgens mij heeft Tommie geen pensquote:Op woensdag 27 juli 2016 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar heb je dan nooit het gevoel dat je eerst zelf in de shape van je leven moet zijn voordat dat echt uit gaat maken? Natuurlijk, het maakt wel uit hoor. Maar ik vind het toch altijd opvallend als ik mannen met een pens op een carbon fiets zieEen paar weken op dieet bespaart je hetzelfde aantal kilo's en veel geld..
Update: Ze willen het bij gaan werken en dan een korting of accessoires aanbieden. Op zich beste een nette oplossing van Mantel. Alleen ik ben benieuwd wat een redelijke korting of een bedrag aan accessoires is? Of toch gewoon een nieuw frame eisen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:29 schreef Sunri5e het volgende:
Gvd, 3 weken geleden een fiets gekocht. Door tijdgebrek 2x een kort ritje mee gemaakt. Hang ik hem vandaag voor het eerst aan de muur zie ik dat er bij de Quick-reslease bij het achterwil een stuk lak eraf is. Dit is niet zichtbaar als je er niet vanaf die hoogte tegenaan kijkt. Aangezien de Quick-release niet beschadigt is kan het niet door mij zijn gekomen.
Hopelijk pakt de fietswinkel het netjes op en bieden ze een oplossing aan.
Wielrennen is toch wel een beetje een sport voor oudere mannen met veel geld. Dure pinarello's, carbon wielen, elektronische schakelgroepen... 5000 ¤ hebben ze zo onder hun vlezige hammen. En al dat moois wordt niet optimaal benut, want de fiets zal nooit zo lichtvoetig de berg op dansen als wanneer er een prof op zit.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar heb je dan nooit het gevoel dat je eerst zelf in de shape van je leven moet zijn voordat dat echt uit gaat maken? Natuurlijk, het maakt wel uit hoor. Maar ik vind het toch altijd opvallend als ik mannen met een pens op een carbon fiets zieEen paar weken op dieet bespaart je hetzelfde aantal kilo's en veel geld..
Ah, dat vind ik dan weer interessante discussies!quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Update: Ze willen het bij gaan werken en dan een korting of accessoires aanbieden. Op zich beste een nette oplossing van Mantel. Alleen ik ben benieuwd wat een redelijke korting of een bedrag aan accessoires is? Of toch gewoon een nieuw frame eisen?
Quick release staat los van het frame, wat is er nou beschadigd? De snelspanner/quick release niet zo te horen aan je verhaalquote:Op woensdag 27 juli 2016 13:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Update: Ze willen het bij gaan werken en dan een korting of accessoires aanbieden. Op zich beste een nette oplossing van Mantel. Alleen ik ben benieuwd wat een redelijke korting of een bedrag aan accessoires is? Of toch gewoon een nieuw frame eisen?
Ik probeerde hier niemand persoonlijk te bejegenen, voor hetzelfde geld zijn jullie inderdaad allemaal afgetrainde halfgodenquote:
Jij was al bezet toch?quote:
Dat gebeurt nou eenmaal, als je een keertje niet gelijk recht je wiel er in zet. Heb je wel eens je wiel er uit gehaald?quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja. Mijn vraag is ook af bijwerken wel zin heeft en dat het niet afbladdert.
[ afbeelding ]
Ik probeer hem vaak mee te krijgen, want dan kan ik lekker in zijn wiel comfortabel 38 gemiddeld rijdenquote:Op woensdag 27 juli 2016 12:24 schreef Leonos het volgende:
Oke, want zijn de gevoelens van je man/vriend dat je je op een racefiets begeeft?
Is daar nog enige emotionele betrokkenheid bij?
500 euro heb je al een BePro meter die alleen links meet, gooi 79 euro meer kapot en je hebt een Garmin die dat ook doet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik probeer hem vaak mee te krijgen, want dan kan ik lekker in zijn wiel comfortabel 38 gemiddeld rijdenMaar hij is iets minder een duursporter dan ik dus is het vaak na 30km alweer zat
![]()
Het lijkt me trouwens wel heel interessant om te weten hoeveel watt je trapt, maar die wattmeters zijn best duur toch? En die inschattingen op Strava slaan voor zover ik kan zien nergens op..
Oke dat vind ik wel best duur jaquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
500 euro heb je al een BePro meter die alleen links meet, gooi 79 euro meer kapot en je hebt een Garmin die dat ook doet.
De Quick release is totaal onbeschadigd. De schade moet dus ontstaan zijn op het moment dat het nog een kaal frame was aangezien ik het wiel nog geen enkele keer uit het frame heb gehad.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
[..]
Quick release staat los van het frame, wat is er nou beschadigd? De snelspanner/quick release niet zo te horen aan je verhaal
Neequote:Op woensdag 27 juli 2016 14:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jij was al bezet toch?
[..]
Dat gebeurt nou eenmaal, als je een keertje niet gelijk recht je wiel er in zet. Heb je wel eens je wiel er uit gehaald?
Als je een snelle wielset koopt ga je harder, of je nou getraind hebt of niet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zeg toch niks over dat stukje 'harder rijden'
Vroeger deden we nog wel eens meetings, maar dat is eng dus zitten we nu allemaal veilig achter ons keyboardquote:Op woensdag 27 juli 2016 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik probeerde hier niemand persoonlijk te bejegenen, voor hetzelfde geld zijn jullie inderdaad allemaal afgetrainde halfgodenMaar goed bij mezelf denk ik altijd dat er meer winst te behalen valt door te trainen dan door een nieuwe set op mijn fiets..
Haha, ik reed van de week langs een tankstation, en wilde ff mn bidon bijvullen. Stonden ook een stel kerels, type smoezelig grijs stuurlint, vaal zwart broekje, harige poten, en oud rabobank tenue bij het waterkraantje.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je een snelle wielset koopt ga je harder, of je nou getraind hebt of niet.
Je quick release raakt niet beschadigd als die tegen het frame aankomt, het is harder dan het verf dat er op zit.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De Quick release is totaal onbeschadigd. De schade moet dus ontstaan zijn op het moment dat het nog een kaal frame was aangezien ik het wiel nog geen enkele keer uit het frame heb gehad. Maar als je dat zelf niet hebt veroorzaakt lijkt het me inderdaad een nette oplossing van ze
Met 11 speed ga je harder, want dat is 1 speed meer dan 10 speed.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha, ik reed van de week langs een tankstation, en wilde ff mn bidon bijvullen. Stonden ook een stel kerels, type smoezelig grijs stuurlint, vaal zwart broekje, harige poten, en oud rabobank tenue bij het waterkraantje.
Eerst stonden ze een beetje te smoezen overDé Simplon
, en opmerkingen als "met zulk materiaal hoef je bijna niet meer te trappen" en toen ik met mn volle bidon terugkwam vroeg er een "zeggeh helpt dat nou die hoge wielen?"
Nee, t helpt geen moer. Behalve als je in etalages naar jezelf kijkt, dan helpt t wel ineens heel veel
Waar deze is door mij nooit open gemaakt....quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je quick release raakt niet beschadigd als die tegen het frame aankomt, het is harder dan het verf dat er op zit.
Ik had wat in de quote er bij getiktquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waar deze is door mij nooit open gemaakt....
Kom je van 't weekend trainen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:15 schreef ddx het volgende:
[..]
Vroeger deden we nog wel eens meetings, maar dat is eng dus zitten we nu allemaal veilig achter ons keyboard
Nee, dat valt wel mee. Een mooie fiets die super rijdt maakt het fietsen gewoon een stuk leuker.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is ook netjes. Porno gaat voor gewicht iddquote:Op woensdag 27 juli 2016 12:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nice.
Met een carbon stuur kan je best veel besparen, kan ook comfortabeler zijn doordat minder trillingen door worden gegeven.
Mijne is nu 7.3, zadel kan nog iets lichter en de aero kettingbladen kunnen ingewisseld worden. Doe ik niet want ze zien er porno uit
Zoveel meer comfort met een carbon stuur.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:53 schreef MarcoD het volgende:
Wat kan je nou winnen met een Carbon stuur? Alu weegt al niet heel veel dus zal wel om minder als 100 gram gaan..
Bij m'n instapfiets scheelde het 150 gram. En dat ding heeft meerdere valpartijen en een aanrijding overleefd.quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:53 schreef MarcoD het volgende:
Wat kan je nou winnen met een Carbon stuur? Alu weegt al niet heel veel dus zal wel om minder als 100 gram gaan..
Dat denk ik nou ook altijd! Maar iemand (Gripper?) zei al dat voor veel mensen het gemakkelijker is om super fancy lichte onderdelen te komen dan wat kilo's weg te trainen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Want en lichte onderdelen en een goede conditie hebben kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:46 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Dat denk ik nou ook altijd! Maar iemand (Gripper) zei al dat voor veel mensen het gemakkelijker is om super fancy lichte onderdelen te komen dan wat kilo's weg te trainen.
Geheim genoegen van mij is ook om van die weldoorvoedde 50+'s die op hun heule dure fiets (met matching outfit) zitten heel hard voorbij te scheuren op mijn aluminium fietsje.
Niets zo mooi als het geluid van een versplinterend mannen-ego
Jawel natuurlijk, maar die haal ik niet inquote:Op woensdag 27 juli 2016 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want en lichte onderdelen en een goede conditie hebben kan natuurlijk niet.
Hoi, ik heb een m400. Kan gewoon uploaden naar Strava. Wel spijt van de aankoop, liever een garmin.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Polar M400 of A300? Ik wil eigelijk een activitytracker, maar dan wel gekoppeld aan zoiets als Myfitnesspall, zodat ik beweging en calorieen van wat ik eet beter kan matchen. Die twee lijken daar wel aardig aan te voldoen.
Maar is dat dan ook weer linken aan Strava? Als ik kijk bij uploaden voor een Polar ding op de Strava site lijkt het van niet.
Had je aan stalen bocht?quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij m'n instapfiets scheelde het 150 gram. En dat ding heeft meerdere valpartijen en een aanrijding overleefd.
Die haal ik op de heenweg op. Ze woont vlakbij de wielerbaan.quote:
Heb nog wel een vrijgezellige buurtvrouw..quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die haal ik op de heenweg op uit Beverwijk.
helm kleding en schoenenquote:Op woensdag 27 juli 2016 18:31 schreef kanovinnie het volgende:
Kano gaat op vakantie en neemt mee:
Racefiets
Lage reserve wielset
2 buitenbanden
2 biba met hoge ventielen
2 biba met lage ventielen
Een set torx/inbus, kniptang, combitang,
Kettingpons+missing link tang
reserveketting
Schoonmaakspullen
busje met smeerwax
Lampjes voor het geval ik door de tunnel moet
Reserve remblokjes
Vergeet ik iets?
niet haten jaquote:
Schoenen ben ik laatst al vergeten dus dat gaat me geen tweede keer gebeuren. Neem ook een reservepaar mee, want ik heb ze toch liggen.quote:
Haha, ik ben Heemskerkse van origine dus ik ben gehersenspoeld om Beverwijk te hatenquote:Op woensdag 27 juli 2016 18:45 schreef MarcoD het volgende:
[..]
niet haten ja
(Had er liever ook niet gewoond hoor)
Je neemt wel erg veel mee ja, binnenbanden e.d. kun je toch ook daar wel kopen? Weet niet waar je heen gaat.. Maar goed, als je plek hebt, waarom nietquote:Op woensdag 27 juli 2016 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schoenen ben ik laatst al vergeten dus dat gaat me geen tweede keer gebeuren. Neem ook een reservepaar mee, want ik heb ze toch liggen.
Al die rotzooi mee en straks nauwelijks aan fietsen toekomen, zal je net zien
Als je toch al verwacht weinig aan fietsen toe te komen, waarom zoveel troep mee? Kans dat ketting of kabel knapt is niet zo groot. Gebeurt je thuis ook niet 6X per seizoen. En mocht toch echt keer iets mis gaan, dan rijd je langs plaatselijke fietsenmaker en sla je een dagje toeren over..quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schoenen ben ik laatst al vergeten dus dat gaat me geen tweede keer gebeuren. Neem ook een reservepaar mee, want ik heb ze toch liggen.
Al die rotzooi mee en straks nauwelijks aan fietsen toekomen, zal je net zien
Haha, een ezelquote:Op woensdag 27 juli 2016 18:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, ik ben Heemskerkse van origine dus ik ben gehersenspoeld om Beverwijk te haten
Opzich wel, maar ik heb liever een bandje bij me zodat ik gewoon door kan en onderweg nog effe een biba kan scoren ipv ergens op een berg met een lekke band te staan.quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je neemt wel erg veel mee ja, binnenbanden e.d. kun je toch ook daar wel kopen? Weet niet waar je heen gaat.. Maar goed, als je plek hebt, waarom niet
Vergeet je helm, EHBO trommel en handwasmiddel ook niet
Nouja, weinig. ik ga 2 weken heen, ben zeker 5 dagen met een wandeling bezig en ga de rest van de tijd niet constant fietsen gok ik.quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:58 schreef the_critic het volgende:
[..]
Als je toch al verwacht weinig aan fietsen toe te komen, waarom zoveel troep mee? Kans dat ketting of kabel knapt is niet zo groot. Gebeurt je thuis ook niet 6X per seizoen. En mocht toch echt keer iets mis gaan, dan rijd je langs plaatselijke fietsenmaker en als je dagje toeren over..
Je moet een beetje creatief op zoek gaan.. soms verkopen autogarages of grote Makro-achtige winkels ook fietsbandenquote:Op woensdag 27 juli 2016 19:03 schreef Z het volgende:
Ik heb nog nooit een fietsenmaker gezien in Frankrijk.
samequote:Op woensdag 27 juli 2016 18:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, ik ben Heemskerkse van origine dus ik ben gehersenspoeld om Beverwijk te haten
Als kano zoals plan naar omgeving saint jean de maurienne gaat kan hij makkelijk met de auto naar bourg d'oissans naar de fietsenmaker, die heb alles wat je nodig heb (en ook campaYOLO). is ook wel een mooie rit om te doen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:03 schreef the_critic het volgende:
En als je lijstje wel serieus is, dan ook reserve cassette ivm je reserve ketting..
Reserve stuurlint
Misschien gewoon voor zekerheid maar beide fietsen meenemen..
En de fietspomp ook niet, gaan wel allebei mee.quote:
Na een jaar wat testen kon ik je ook wel vertellen dat sprinten op snelheid beter werkt dan vanuit stilstand met zwaar of licht verzet. Trail and error.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
Iets voor iedereen met een powermeter. Dan hoeven we ook geen meets meer te hebben want we kunnen gewoon virtueel vergelijken
Wat werkt dan beter, berg af, vlak of berg op? Om een zo'n hoog mogelijk wattage te krijgen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Na een jaar wat testen kon ik je ook wel vertellen dat sprinten op snelheid beter werkt dan vanuit stilstand met zwaar of licht verzet. Trail and error.
Ik doe altijd gewoon op vlakke. Vesnelling komt best precies. Sta je 1 tandje te zwaar of te licht dan lukt het al niet. Daarbij focus en beetje snelheid maken tot ongeveer 30kmh en dan pang alles eruit. Belangrijk daarbij dat je hele lichaam mee werkt. Dus vanuit je armen naar je benen. Zo ben ik in 1.5 jaar met oefenen van 1040 naar 1278w gegaan. Zal nooit een rassprinter worden, maar je kan door coördinatie wel verbeteren.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat werkt dan beter, berg af, vlak of berg op? Om een zo'n hoog mogelijk wattage te krijgen.
Ik krijg mijn cadans niet hoger dan 130 sprintende, waardoor ik als ik op het vlakke sprint met mijn 54-11 aan mijn limiet zit door de hoge cadans. Bergop kan ik een hoger wattage halen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat werkt dan beter, berg af, vlak of berg op? Om een zo'n hoog mogelijk wattage te krijgen.
Sprinten is zeker een vak apart! Als je denkt dat je er met hard trappen allen bent dan heb je het goed mis.quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doe altijd gewoon op vlakke. Vesnelling komt best precies. Sta je 1 tandje te zwaar of te licht dan lukt het al niet. Daarbij focus en beetje snelheid maken tot ongeveer 30kmh en dan pang alles eruit. Belangrijk daarbij dat je hele lichaam mee werkt. Dus vanuit je armen naar je benen. Zo ben ik in 1.5 jaar met oefenen van 1040 naar 1278w gegaan. Zal nooit een rassprinter worden, maar je kan door coördinatie wel verbeteren.
Opschakelen naar je buitenblad. Of heb je geen 70 buitenblad?quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:33 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik krijg mijn cadans niet hoger dan 130 sprintende, waardoor ik als ik op het vlakke sprint met mijn 54-11 aan mijn limiet zit door de hoge cadans. Bergop kan ik een hoger wattage halen.
Bij mij gebeurd dat zeer zeker niet. Waarom ga je niet een keer naar futurumshop, mantel of rose en trek je daar elk paar schoenen aan wat ze hebben?quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:53 schreef poiuytr het volgende:
Ik begin langzaam aan te twijfelen of ik wel de goede schoenen heb gekocht. Heb in totaal al voor 2000¤ online aan schoenen besteld, waarvan bijna alles retour is gegaan (omdat ik nogal zeer kieskeurig ben omdat spullen goed moeten zitten) behalve 1 paar sidis niet. Heb geloof ik een te smalle voet, valt sidi over 't algemeen juist breed of smal? Kan beide boa systemen bijna helemaal aan draaien zit nog iets van 1-3cm tussen. Als ik ze aan heb vallen de wangen bij de linker af en toe naar binnen en staan ze niet strak. Het fietst overigens niet vervelend, begin alleen beetje wennen (lees; zere tenen en wennen aan draadsysteem om de voet) maar dat is met normale schoenen ook. Maak mezelf nu denken wijs of heb ik een miskoop gedaan van 300¤?
Hoe is dat bij jullie?
bikeshoe4u heeft mij goed geholpen, geen moment spijt van gehad en nu heb ik lekkere pantoffeltjes om te fietsenquote:Op woensdag 27 juli 2016 21:53 schreef poiuytr het volgende:
Ik begin langzaam aan te twijfelen of ik wel de goede schoenen heb gekocht. Heb in totaal al voor 2000¤ online aan schoenen besteld, waarvan bijna alles retour is gegaan (omdat ik nogal zeer kieskeurig ben omdat spullen goed moeten zitten) behalve 1 paar sidis niet. Heb geloof ik een te smalle voet, valt sidi over 't algemeen juist breed of smal? Kan beide boa systemen bijna helemaal aan draaien zit nog iets van 1-3cm tussen. Als ik ze aan heb vallen de wangen bij de linker af en toe naar binnen en staan ze niet strak. Het fietst overigens niet vervelend, begin alleen beetje wennen (lees; zere tenen en wennen aan draadsysteem om de voet) maar dat is met normale schoenen ook. Maak mezelf nu denken wijs of heb ik een miskoop gedaan van 300¤?
Hoe is dat bij jullie?
Toevoeging. Er zit ook een haarscheur in de lak boven de plek waar geen lak meer zit.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ja. Mijn vraag is ook af bijwerken wel zin heeft en dat het niet afbladdert.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2016 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij mij gebeurd dat zeer zeker niet. Waarom ga je niet een keer naar futurumshop, mantel of rose en trek je daar elk paar schoenen aan wat ze hebben?
Dank. Ik kijk het deze week nog even aan anders contact ik bikeshoe4u. Heb al wel minimaal 5 verschillende types (Northwave 3paar, Shimano 1 paar, Lake 1paar, 2 paar Sidi) geprobeerd in verschillende maten en juist hierbij uit. Rij in de winter met Northwave welke perfect zitten en oude schoen is een shimano welke redelijk zit/ zat. Bedankt iig voor het meedenken.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
bikeshoe4u heeft mij goed geholpen, geen moment spijt van gehad en nu heb ik lekkere pantoffeltjes om te fietsen![]()
Heeft veel verschillende merken, verschillende breedtematen tussenmaten verschillende zooltjes en heeft er genoeg verstand van! Voet wordt sowieso eerst uitgebreid opgemeten.
En sidi is smal
heb ik nietquote:Op woensdag 27 juli 2016 22:40 schreef Tommeke het volgende:
Vinnie; Een extra achterpatje. Die krengen zijn vaak lastig te vinden in Frankrijk ofzo. En je weet maar nooit.
https://www.mantel.com/trivio-wall-hanger voor het weg hangenquote:Op woensdag 27 juli 2016 22:58 schreef Leonos het volgende:
Ik heb sinds kort een schuurtje! ()
Hebben jullie tips voor een ophangsysteem voor de fiets?
Zodat ik hem netjes weg kan hangen en ook gelijk beetje kan sleutelen?
Op internet staan er duizend
quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:58 schreef Leonos het volgende:
Heb ook een zo'n katrol ophangsysteem in de schuur aan het plafond zitten. Tijdens het sleutelen al een paar keer gehad dat de fiets eruit viel. Stuur blijft er wel mooi inhangen, maar dat ophangsysteem voor onder het zadel is echt ruk. Als je kracht zet moet je opletten dat hij er niet uit valt. Zoiets kan ik dus niet adviseren:quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:10 schreef Z het volgende:
Ophangen en sleutelen werkt niet heel lekker vind ik. Want dan beweegt je fiets de hele tijd.
Eens met poiuytr hierboven. Katrol-systeem is prima voor ophangen maar niet ideaal voor sleutelen/schoonmaak. Voor meer ophang-inspiratie: https://www.woonhome.nl/6(...)-thuis-op-te-bergen/quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:58 schreef Leonos het volgende:
Die heeft ie al, Kano kwam pas ff langs in vreeswijk voor wat kaarten en info over het te bewandelen gebied en ging weg met 5 kilo papier in zn rugzakquote:Op woensdag 27 juli 2016 19:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
je hebt ook meer aan een Michelin kaart
Ik zou een muursteun voor het opbergen doen en een echte werkstandaard voor het sleutelen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:52 schreef Leonos het volgende:
Ik wil eigenlijk maar 1 apparaat, maar dat gaat dus niet werken zo te lezen
En een gasje en dit en dat en zus en zoquote:Op donderdag 28 juli 2016 09:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die heeft ie al, Kano kwam pas ff langs in vreeswijk voor wat kaarten en info over het te bewandelen gebied en ging weg met 5 kilo papier in zn rugzak![]()
veel plezier op vakantie kano!
Franse meisjesquote:Op donderdag 28 juli 2016 09:54 schreef MarcoD het volgende:
Straks komt kano met een lekkere franse kano/hike/fiets chick thuis![]()
of hij blijft daar wonen pijpen tekenen kan ook in Frankrijk toch
![]()
Goeie vakantie![]()
Klein man, vrouwen zijn net fietsen... Je moet wel de goeie maat hebben anders rijdt 't vervelend.quote:
quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Franse meisjesdie in de bergen wonen
met van die mooie gebruinde slanke benen en een kort hardloop broekje aan
En dat ze dan oh lalala Kano! zeggen
![]()
Waarop ik op mijn allerzwoelst antwoord:quote:Est que toi pagaie, ou êtes vous heureux de me voir?
Volgens mij staat er iets als; is dat je telefoon of ben je gewoon blij mij te zien..quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Waarop ik op mijn allerzwoelst antwoord:
Je ne parle pas Francais madame![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
We zijn weer lekker vrouwvriendelijk bezig.
Peddelquote:Op donderdag 28 juli 2016 10:07 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Volgens mij staat er iets als; is dat je telefoon of ben je gewoon blij mij te zien..
Die zijn wel lekker wendbaar niet zo logquote:Op donderdag 28 juli 2016 10:04 schreef muzas het volgende:
[..]
Klein man, vrouwen zijn net fietsen... Je moet wel de goeie maat hebben anders rijdt 't vervelend.
Zat ik aardig in de richting ondanks 0,0 franse lesquote:
Volgens google translate, peddel.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:07 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Volgens mij staat er iets als; is dat je telefoon of ben je gewoon blij mij te zien..
quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou jah zo werkt het wel, daarom moet je in je jonge jaren uitgebreid passen, zodat je weet op welke je het lang uithoudt.
1tje met grote pornohoepels, een snelle klimmer, 1 die voor het ruwere werk geschikt is etc etc?quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:08 schreef muzas het volgende:
Er zijn zelfs culturen die ook de n+1 regel hanteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |