abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_164057872
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Vreselijk om te horen dat zoveel van jullie met zulke pijn moeten leven..
*;
Ik zou naar zwaardere middelen kunnen grijpen, alleen verander ik dan in een zombie, dát wil ik ook niet.. Dus meer rust pakken en "planmatig" leven.

Pijn = niet fijn! En dan huppel je op de pijnpoli rond en daar houdt het op een gegeven moment ook op :{
  donderdag 28 juli 2016 @ 00:47:32 #127
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164058286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:43 schreef Gia het volgende:
Zit ook vrij hoog met de INR. Hoger dan mensen met risico op tia's.
Mag ik vragen hoe hoog? Van jouw opmerking word ik nieuwsgierig. Als je het niet wilt zeggen: gewoon aangeven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 28 juli 2016 @ 01:25:18 #128
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164058632
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:21 schreef Sylvana het volgende:

Graag gedaan en ik hoop het ook. En Sara, ik spreek haar niet direct, maar via die Tom dus ;)
Ow ja das juist.

Knuffies voor iedereen.

Ik ben een wrak op dit moment.

Vrijdagmiddag psychotherapie (de 'muizennissen en gevoelens' bespreken)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 28 juli 2016 @ 08:01:21 #129
3542 Gia
User under construction
pi_164059723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:47 schreef twiFight het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe hoog? Van jouw opmerking word ik nieuwsgierig. Als je het niet wilt zeggen: gewoon aangeven.
Is jaren tussen de 3 en 4 geweest, waar het voor tia patienten tussen de 2,5 en 3,5 was.
Dit is nu, nieuwe inzichten, met een halve INR naar beneden gezet.
Laatste keer prikte ik een 4,5 en dan moet ik het bijstellen.
pi_164060087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Is jaren tussen de 3 en 4 geweest, waar het voor tia patienten tussen de 2,5 en 3,5 was.
Dit is nu, nieuwe inzichten, met een halve INR naar beneden gezet.
Laatste keer prikte ik een 4,5 en dan moet ik het bijstellen.
Wat is een INR? :@
  donderdag 28 juli 2016 @ 08:55:58 #131
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164060199
Prikken ging weer eens k*t jammer maar helaas.

Dokter kwam net al ff vragen hoe het gaat zonder boullion, heb verteld dat ik weer koppijn had gehad, en hij had zo iets van oke dan krijg je weer boullion klaar, dan heb je het gewoon allebei weer nodig. *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164063289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:55 schreef LPFAN het volgende:
Prikken ging weer eens k*t jammer maar helaas.

Dokter kwam net al ff vragen hoe het gaat zonder boullion, heb verteld dat ik weer koppijn had gehad, en hij had zo iets van oke dan krijg je weer boullion klaar, dan heb je het gewoon allebei weer nodig. *O*
Goedzo! :Y
Maar jammer van het prikken.. heb je er veel last van?
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:05:44 #133
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164064284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Goedzo! :Y
Maar jammer van het prikken.. heb je er veel last van?
Niet qua pijn, maar wordt er wel enorm gefrustreerd van. Het is alsof ik die naald in een muur steek, Moet zo enorm hard duwen en krijg kramp er van in mijn hand. Heel irritant. Mag er wel een hamer en beitel bij hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door LPFAN op 28-07-2016 13:19:41 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164064689
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Niet qua pijn, maar wordt er wel enorm gefrustreerd van. Het is alsof ik die naald in een muur steek, Moet zo enorm hard duwen en krijg kramp er van in mijn hand. Heel irritant. Mag er wel een hamer en beitel bij hebben.
Bhwuuu :X
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:29:12 #135
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164064747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Bhwuuu :X
Ja, en dan is er bijvoorbeeld zaterdag weer niks aan de hand. Snap er helemaal niks van.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 28 juli 2016 @ 14:41:32 #136
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_164066120
Ik ga zo teruglezen maar hier ben ik weer.

Vorige week vrijdag een MRI met contrast. Geef ik al aan onderhuids loopt alles zo weg dus hoe gaan jullie dan die verdoving zetten die erin gaat. Nee hoor u heeft geen bindweefsel in uw schouder uhmmm niet??? Wat raar want in al mijn andere ledematen wel. Nou goed wat er verdoofd is weet ik niet maar niet mijn schouder. Prikt die prikker met contrast twee keer ernaast en de derde keer door mijn kraakbeen heen (had ik al auw gezegd?).

Vrijdagavond dikke schouder, zaterdagavond allerlei schijven op mijn bovenarm en die zitten er nog. Zondag maar naar de hap en die zegt lijkt wel vocht (verdoving en contrastvloeistof dus teruggevonden) bel morgen naar de radiologie en vraag of de MRI dan wel gelukt is.

Gister om vier uur werd ik gebeld of ik vanmorgen om acht uur wilde komen. Aan mijn bovenarm op zich is niet te doen dat moet met de tijd door het lichaam worden opgenomen :-).

De uitslag was dus niet goed. Twee pezen finaal afgescheurd en juist die sturen mijn bovenarm aan en de orthopeed is het NIET eens met de radioloog dat mijn kapsel niet beschadigd zou zijn. Het zou mij persoonlijk verbazen als dat nog intact bleek te zijn na tig luxatie's in de laatste zes weken maar goed de orthopeed ook.

Nu staat er dus een cuff repair op de planning en een controlerende kapseloperatie (ankers of pinnetjes) mocht het nodig zijn dan doen ze er meteen iets aan en met de cuff repair hechten ze de pezen strakker rondom de kop/kom omdat de kop vrij laag in de kom hangt (te ruim door het vele luxeren) zodat deze niet meer weg kan schieten. Ze zetten hem niet vast maar maken hem wel stijver en daar kan ik me wel in vinden. Dit is ook geen doen meer. Zit inmiddels bijna zes weken in een immobilizer en kom geen steek verder.

Eerst moet ik nog bij de cardioloog door de molen en die afspraak staat voor 17 augustus en dan een afspraak maken bij de anesthesioloog en dan pas op de wachtlijst en dan is het minimale herstel 6 maanden (alleen moet je bij EDS het dubbele rekenen over het algemeen dus alles wat eerder is is mooi meegenomen).

Gelukkig is het mijn rechterarm en ben ik nagenoeg geheel linkshandig. Waar ik voornamelijk tegen aanloop is de was ophangen en strijken. Verders nog geen grote dingen gelukkig. Dus ik hoop zo rond oktober wel geopereerd te zijn en dan is dat maar geweest en dan op naar herstel.

Nu teruglezen gaat.

Kus voor een ieder die het wil en/of kan gebruiken.
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 28 juli 2016 @ 14:51:05 #137
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164066298
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:41 schreef Books1 het volgende:
Ik ga zo teruglezen maar hier ben ik weer.

Vorige week vrijdag een MRI met contrast. Geef ik al aan onderhuids loopt alles zo weg dus hoe gaan jullie dan die verdoving zetten die erin gaat. Nee hoor u heeft geen bindweefsel in uw schouder uhmmm niet??? Wat raar want in al mijn andere ledematen wel. Nou goed wat er verdoofd is weet ik niet maar niet mijn schouder. Prikt die prikker met contrast twee keer ernaast en de derde keer door mijn kraakbeen heen (had ik al auw gezegd?).

Vrijdagavond dikke schouder, zaterdagavond allerlei schijven op mijn bovenarm en die zitten er nog. Zondag maar naar de hap en die zegt lijkt wel vocht (verdoving en contrastvloeistof dus teruggevonden) bel morgen naar de radiologie en vraag of de MRI dan wel gelukt is.

Gister om vier uur werd ik gebeld of ik vanmorgen om acht uur wilde komen. Aan mijn bovenarm op zich is niet te doen dat moet met de tijd door het lichaam worden opgenomen :-).

De uitslag was dus niet goed. Twee pezen finaal afgescheurd en juist die sturen mijn bovenarm aan en de orthopeed is het NIET eens met de radioloog dat mijn kapsel niet beschadigd zou zijn. Het zou mij persoonlijk verbazen als dat nog intact bleek te zijn na tig luxatie's in de laatste zes weken maar goed de orthopeed ook.

Nu staat er dus een cuff repair op de planning en een controlerende kapseloperatie (ankers of pinnetjes) mocht het nodig zijn dan doen ze er meteen iets aan en met de cuff repair hechten ze de pezen strakker rondom de kop/kom omdat de kop vrij laag in de kom hangt (te ruim door het vele luxeren) zodat deze niet meer weg kan schieten. Ze zetten hem niet vast maar maken hem wel stijver en daar kan ik me wel in vinden. Dit is ook geen doen meer. Zit inmiddels bijna zes weken in een immobilizer en kom geen steek verder.

Eerst moet ik nog bij de cardioloog door de molen en die afspraak staat voor 17 augustus en dan een afspraak maken bij de anesthesioloog en dan pas op de wachtlijst en dan is het minimale herstel 6 maanden (alleen moet je bij EDS het dubbele rekenen over het algemeen dus alles wat eerder is is mooi meegenomen).

Gelukkig is het mijn rechterarm en ben ik nagenoeg geheel linkshandig. Waar ik voornamelijk tegen aanloop is de was ophangen en strijken. Verders nog geen grote dingen gelukkig. Dus ik hoop zo rond oktober wel geopereerd te zijn en dan is dat maar geweest en dan op naar herstel.

Nu teruglezen gaat.

Kus voor een ieder die het wil en/of kan gebruiken.
Jeetje :{ Wat een geauwhoer zeg. Knuffel terug.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2016 @ 15:17:18 #138
137949 Disana
pi_164066848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:41 schreef Books1 het volgende:
Ik ga zo teruglezen maar hier ben ik weer.

Vorige week vrijdag een MRI met contrast. Geef ik al aan onderhuids loopt alles zo weg dus hoe gaan jullie dan die verdoving zetten die erin gaat. Nee hoor u heeft geen bindweefsel in uw schouder uhmmm niet??? Wat raar want in al mijn andere ledematen wel. Nou goed wat er verdoofd is weet ik niet maar niet mijn schouder. Prikt die prikker met contrast twee keer ernaast en de derde keer door mijn kraakbeen heen (had ik al auw gezegd?).

Vrijdagavond dikke schouder, zaterdagavond allerlei schijven op mijn bovenarm en die zitten er nog. Zondag maar naar de hap en die zegt lijkt wel vocht (verdoving en contrastvloeistof dus teruggevonden) bel morgen naar de radiologie en vraag of de MRI dan wel gelukt is.

Gister om vier uur werd ik gebeld of ik vanmorgen om acht uur wilde komen. Aan mijn bovenarm op zich is niet te doen dat moet met de tijd door het lichaam worden opgenomen :-).

De uitslag was dus niet goed. Twee pezen finaal afgescheurd en juist die sturen mijn bovenarm aan en de orthopeed is het NIET eens met de radioloog dat mijn kapsel niet beschadigd zou zijn. Het zou mij persoonlijk verbazen als dat nog intact bleek te zijn na tig luxatie's in de laatste zes weken maar goed de orthopeed ook.

Nu staat er dus een cuff repair op de planning en een controlerende kapseloperatie (ankers of pinnetjes) mocht het nodig zijn dan doen ze er meteen iets aan en met de cuff repair hechten ze de pezen strakker rondom de kop/kom omdat de kop vrij laag in de kom hangt (te ruim door het vele luxeren) zodat deze niet meer weg kan schieten. Ze zetten hem niet vast maar maken hem wel stijver en daar kan ik me wel in vinden. Dit is ook geen doen meer. Zit inmiddels bijna zes weken in een immobilizer en kom geen steek verder.

Eerst moet ik nog bij de cardioloog door de molen en die afspraak staat voor 17 augustus en dan een afspraak maken bij de anesthesioloog en dan pas op de wachtlijst en dan is het minimale herstel 6 maanden (alleen moet je bij EDS het dubbele rekenen over het algemeen dus alles wat eerder is is mooi meegenomen).

Gelukkig is het mijn rechterarm en ben ik nagenoeg geheel linkshandig. Waar ik voornamelijk tegen aanloop is de was ophangen en strijken. Verders nog geen grote dingen gelukkig. Dus ik hoop zo rond oktober wel geopereerd te zijn en dan is dat maar geweest en dan op naar herstel.

Nu teruglezen gaat.

Kus voor een ieder die het wil en/of kan gebruiken.
Wat een toestand. Ik hoop dat ze het zo gauw mogelijk weer een beetje draaglijker voor je kunnen maken. En ik hoop ook dat alles bij de cardioloog goed zal blijken te zijn.
pi_164068621
Jezus Books.. ;( Kan niks anders dan je sterkte wensen.. :*
pi_164068634
@Books,

Geen fijn onderzoek dus. Bah.
Ik hoop dat het vervolgtraject snel gaat en dat je snel geholpen wordt met goed resultaat. Sterkte!
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:47:34 #141
3542 Gia
User under construction
pi_164070531
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat is een INR? :@
International Normalized Ratio
Het drukt de stollingssnelheid uit.
INR 1 is de norm. Wat iemand heeft die geen bloedverdunners slikt.
INR 2 geeft aan dat de stollingstijd 2 x zo lang is als bij iemand die geen bloedverdunners slikt.
Voor mij moet het bloed stollen tussen 2,5 tot 3,5 x de snelheid van iemand die geen bloedverdunners slikt.

Als mijn INR binnen de gewenste waarde valt, mag ik doorgaan met het schema wat ik heb en over 2 weken weer prikken. Zit ik te hoog, dan moet ik de dosering verlagen, zit ik te laag, dan verhogen met x of -x%. En dan na een week weer prikken. Ik geef dit door aan de trombosedienst via het digitaal logboek (soort van electronisch patientendossier). Zijn zij het eens met mijn beslissing dan hoor ik niks, zo niet, dan sturen ze een bericht en een mailtje dat er een bericht gestuurd is.

Mijn bloed moet zo langzaam stollen omdat ik een kunsthartklep heb. Bloed heeft de neiging te stollen op lichaamsvreemde materialen, en dat zou de klep onklaar kunnen maken. En dat willen we niet.
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:53:09 #142
3542 Gia
User under construction
pi_164070607
Poeh, Books, wat een getrubbel. Hoop dat die arm snel weer geneest.
Heb lange tijd last gehad van een 'frozen' shoulder, door de bestralingen.
Het is nog niet helemaal over, maar voor me, tot bijna recht omhoog, kan ik alles weer. Maar achter mijn rug is nog niet echt mogelijk. Bij mij ook de rechterarm, maar ben nu ook best wel met links handig.
pi_164070844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

International Normalized Ratio
Het drukt de stollingssnelheid uit.
INR 1 is de norm. Wat iemand heeft die geen bloedverdunners slikt.
INR 2 geeft aan dat de stollingstijd 2 x zo lang is als bij iemand die geen bloedverdunners slikt.
Voor mij moet het bloed stollen tussen 2,5 tot 3,5 x de snelheid van iemand die geen bloedverdunners slikt.

Als mijn INR binnen de gewenste waarde valt, mag ik doorgaan met het schema wat ik heb en over 2 weken weer prikken. Zit ik te hoog, dan moet ik de dosering verlagen, zit ik te laag, dan verhogen met x of -x%. En dan na een week weer prikken. Ik geef dit door aan de trombosedienst via het digitaal logboek (soort van electronisch patientendossier). Zijn zij het eens met mijn beslissing dan hoor ik niks, zo niet, dan sturen ze een bericht en een mailtje dat er een bericht gestuurd is.

Mijn bloed moet zo langzaam stollen omdat ik een kunsthartklep heb. Bloed heeft de neiging te stollen op lichaamsvreemde materialen, en dat zou de klep onklaar kunnen maken. En dat willen we niet.
Aha oke dankjewel voor de duidelijke uitleg ^O^

Books1 jeetje wat een verhaal zeg! Sterkte ermee!
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:06:06 #144
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164070856
Je leert idd om met 1 arm alles te kunnen als je iets met de andere hebt, en best snel ook! Kan nu ook alles met 1 arm haha.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2016 @ 19:38:44 #145
137949 Disana
pi_164071597
Ik heb een paar jaar geleden mijn arm gebroken en vond dat enorm onhandig. Zo moest ik het dagelijkse blikje kattenvoer door de buurman open laten trekken :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:43:05 #146
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164071694
Je wordt er vanzelf wel handig in. Ik mag niet veel meer met mijn shunt arm. Nu scheelt het wel dat ik links ben, en hij rechts zit. Maar je leert snel om alles met 1 arm te doen heb ik ervaren.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:03:08 #147
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164072208
Alles? Respect voor degene degene die een broek met knopen en rits aan kan doen, boodschappen in een plastic tasje krijgt of zijn/haar oksels kan scheren met 1 arm.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:29:30 #148
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164072930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:03 schreef twiFight het volgende:
Alles? Respect voor degene degene die een broek met knopen en rits aan kan doen, boodschappen in een plastic tasje krijgt of zijn/haar oksels kan scheren met 1 arm.
Ja oke oksels niet, maar ja de rest kan ik met 1 arm. Als ik naar de wc moet tijdens dialyse moet ik wel met 1 arm mijn broek doen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:55:07 #149
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_164073813
Ik niet. Ik draag sinds ik gehandicapt ben trainingsbroeken.
Pantalon dragen kan nog net omdat ik inmiddels iets aan functionaliteit heb in mijn andere arm, maar het kost me 6 keer zoveel energie en ik moet er per se bij liggen, anders krijg ik de knoop niet dicht.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:56:22 #150
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164073868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:55 schreef twiFight het volgende:
Ik niet. Ik draag sinds ik gehandicapt ben trainingsbroeken.
Pantalon dragen kan nog net omdat ik inmiddels iets aan functionaliteit heb in mijn andere arm, maar het kost me 6 keer zoveel energie en ik moet er per se bij liggen, anders krijg ik de knoop niet dicht.
Lijkt me rot ja.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')