In vrijwel alle Westerse samenleving is het aantal geweldsdelicten / inwoner volgens mij gewoon gedaald in vergelijking met de periode voordat er videogames waren, dus een hele bepalende factor zal het niet zijn inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:18 schreef Tyr80 het volgende:
Is het feit dat de meeste gamers niet in het echt mensen neer gaan knallen niet genoeg bewijs dat het op zichzelf heel weinig invloed heeft...?
quote:Op maandag 25 juli 2016 20:00 schreef __Saviour__ het volgende:
„bewoog de dader zich zoals in een computergame”.
[ afbeelding ]
En waar hebben die spellen dat afgekeken?quote:De moorden leken afgekeken van bepaalde spellen. Meerdere slachtoffers zijn met schoten door het hoofd geëxecuteerd, aldus de politie.
Ik heb aardig wat shooters gespeeld, maar ik kan mij niet 1 keer herinneren dat ik mensen op de grond door het hoofd moest executeren.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:37 schreef ems. het volgende:
[..]
En waar hebben die spellen dat afgekeken?
Rise of the Triad, maar dan nog was het optioneel en kon het alleen vanaf de voorkant omdat de tegenstanders draaiende spritres waren.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat shooters gespeeld, maar ik kan mij niet 1 keer herinneren dat ik mensen op de grond door het hoofd moest executeren.
Dat jaquote:Op maandag 25 juli 2016 16:39 schreef Monolith het volgende:
En Duitse videogames zijn doorgaans al zwaar gecensureerd.
China.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ja. Naast Australië is er volgens mij geen enkel land waar zogenaamde 'geweldadige' games meer gehaat en gevreesd worden.
Daar worden spellen vrijwel willekeurig geband, niet alleen om geweld. Ook omdat er skeletten ofzo in voorkomenquote:
Tot voor kort waren alle consoles daar verbannen, omdat spelletjes je brein doen rotten ofzo.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar worden spellen vrijwel willekeurig geband, niet alleen om geweld. Ook omdat er skeletten ofzo in voorkomen.
Lemmings...quote:Op maandag 25 juli 2016 18:33 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat voor wrede spellen de elite vroeger hebben gespeeld. De vieze teringlijers
"No Russian" level in CoD... kon je losgaan op burgers in een luchthaven.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat shooters gespeeld, maar ik kan mij niet 1 keer herinneren dat ik mensen op de grond door het hoofd moest executeren.
Politiecommandant is 1 woord.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:21 schreef Nintex het volgende:
Politie commandant: "En al wat gevonden heren?"
Rechercheur: "Er ligt een Koran, een paar ISIS websites open op een laptop. De glossy van ISIS en zijn hele kamer is bekleed met Jihadistische teksten. 300 kogels, een bomvest en 48 handgranaten"
Politie commandant: "En games?"
Rechercheur: "Hier een CD-Rom in de kast van Counter Strike, beetje stoffig dat wel...."
Politie commandant: "KILLERSPIELE!"
Soldier of Fortune, Manhunt...quote:Op maandag 25 juli 2016 20:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Postal 2.quote:
Je bedoelt dat er een causaal verband is aangetoond? Lijkt me sterk. En die mass shootings zijn al zo oud als wapens waarmee je sneller kon schieten dan 2 keer per minuut.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:31 schreef Villas__Rubin het volgende:
Feit is iig wel volgens mij dat er een verband is qua de tijd waarin we leven dat er in de tijd dat je zulke dingen nog niet had, het fenomeen mass--shooting nagenoeg niet voorkwam.
Nou bedankt Karst Tates, auto's verboden nu.quote:En ja, het zijn altijd weer slechts enkele idioten die ergens niet mee kunnen omgaan, maar dit wil niet zeggen dat je daar geen rekening mee hoeft te houden.
Die mogelijkheid is al 100 keer onderzocht, en de conclusie is steeds: nee, er is geen causaal verband tussen geweld in videogames en geweldpleging in het echte leven. Nee, jonge mensen kunnen prima het verschil zien tussen pixels en een echt wapen vasthouden en in de supermarkt in het rond knallen.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:31 schreef Villas__Rubin het volgende:
Vooropgesteld dat ik zelf nooit game, op Fifa na. Maar ik vind het helemaal niet iets om meteen te verwerpen of zo, de mogelijkheid dat sommige games een dergelijke verderfelijke invloed hebben op jonge mensen.
Volgens die logica is het beter om de Islam te verbieden. De Islam roept namelijk daadwerkelijk op tot geweld, terwijl geen enkele videogame je influistert dat je echte mensen moet gaan vermoorden.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:31 schreef Villas__Rubin het volgende:
En ja, het zijn altijd weer slechts enkele idioten die ergens niet mee kunnen omgaan, maar dit wil niet zeggen dat je daar geen rekening mee hoeft te houden.
nou ik heb de beelden geanaliseerd, en ze hebben toch wel gelijk hoor. Dit was duidelijk een CYKA BLYAT P90 RUSH B.quote:Op maandag 25 juli 2016 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
*Zucht* krijgen we dit weer.
[..]
Hoe beweegt iemand zich als in een computergame?
Was ie aan het bunnyhoppen of dolphindiven?
https://en.wikipedia.org/wiki/Spurious_relationshipquote:Op maandag 25 juli 2016 21:31 schreef Villas__Rubin het volgende:
Feit is iig wel volgens mij dat er een verband is qua de tijd waarin we leven dat er in de tijd dat je zulke dingen nog niet had, het fenomeen mass--shooting nagenoeg niet voorkwam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |