Dus twee games in de top 20. CoD stond op één in de VS, en samen met o.a. GTA V en Mortal Kombat in de top 10.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:20 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Onzin. Metal Gear Solid V werden in 2015 zo'n 420.000 stuks van verkocht in Japan. Call of Duty ruim 200.000 stuks. Allebei in de top 20 verkochte games in Japan en stuk voor stuk gewelddadig.
Schitterend.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:21 schreef Nintex het volgende:
Politie commandant: "En al wat gevonden heren?"
Rechercheur: "Er ligt een Koran, een paar ISIS websites open op een laptop. De glossy van ISIS en zijn hele kamer is bekleed met Jihadistische teksten. 300 kogels, een bomvest en 48 handgranaten"
Politie commandant: "En games?"
Rechercheur: "Hier een CD-Rom in de kast van Counter Strike, beetje stoffig dat wel...."
Politie commandant: "KILLERSPIELE!"
Geweld, seks. Japan gaan ze net wat verder dan in het Westen. Alleen ze hoeven hun cultuur niet aan banden te leggen. Een volk een cultuur. Weinig tot geen wrijvingen. Ik weet dat in Japan 2015 zo'n 7000 asielaanvragen werden gedaan. Niet meer dan 27 mochten blijven. De rest werd het land uitgezet. Dan hebben we het over een land met 126 miljoen inwoners. Ik geef ze geen ongelijk. Als de buiken vol zijn, ze een huis en inboedel hebben dan start het pas.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus twee games in de top 20. CoD stond op één in de VS, en samen met o.a. GTA V en Mortal Kombat in de top 10.
Ik zei ook niet dat ze helemaal niet gespeeld worden. Enkel dat ze lang niet zo populair zijn als hier.
quote:Op maandag 25 juli 2016 19:21 schreef Nintex het volgende:
Rechercheur: "Er ligt een Koran, een paar ISIS websites open op een laptop. De glossy van ISIS en zijn hele kamer is bekleed met Jihadistische teksten. 300 kogels, een bomvest en 48 handgranaten"
Rechercheur: "Hier een CD-Rom in de kast van Counter Strike, beetje stoffig dat wel...."
En ik maar denken dat ze elkaar afmaakten met zwaarden en geweren in Final Fantasy en zo'n beetje iedere niet Japanse Nintendo game.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus twee games in de top 20. CoD stond op één in de VS, en samen met o.a. GTA V en Mortal Kombat in de top 10.
Ik zei ook niet dat ze helemaal niet gespeeld worden. Enkel dat ze lang niet zo populair zijn als hier.
Mwah, Monolith heeft gelijk in Japan zijn handheld games vooral populair. Dragon Quest, Monster Hunter, Pokemon dat soort spul. Over het algemeen zijn first-person shooters wat minder populair in Japan (dat begint de laatste jaren pas een beetje aan te slaan).quote:Op maandag 25 juli 2016 19:34 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Geweld, seks. Japan gaan ze net wat verder dan in het Westen.
http://gamerant.com/call-(...)-selling-game-japan/
Best verkochte console game in Japan is Monster Hunt X, beetje op rare monsters jagen. RPG game. Dus ik denk dat Japanners IRL rond lopen met een zwaard en loslopende honden neersabelen.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ze elkaar afmaakten met zwaarden en geweren in Final Fantasy en zo'n beetje iedere niet Japanse Nintendo game.
Misschien is het handig als je de posts waarop je reageert ook daadwerkelijk leest. Gewoon weer een linkje neerpleuren naar initiële verkoopcijfers van één game is niet zo relevant aangezien ik je al had uitgelegd dat dergelijke games relatief gezien veel minder populair zijn in Japan aangezien van de best verkopende games hier en daar.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:34 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Geweld, seks. Japan gaan ze net wat verder dan in het Westen. Alleen ze hoeven hun cultuur niet aan banden te leggen. Een volk een cultuur. Weinig tot geen wrijvingen. Ik weet dat in Japan 2015 zo'n 7000 asielaanvragen werden gedaan. Niet meer dan 27 mochten blijven. De rest werd het land uitgezet.
http://gamerant.com/call-(...)-selling-game-japan/
Je beweert dat gewelddadige games niet populair zijn terwijl jaarlijks honderdduizenden over de toonbank vliegen in het land en Black Ops wekenlang de best verkochte game was in Japan. Die hele stelling gaat onderuit.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien is het handig als je de posts waarop je reageert ook daadwerkelijk leest. Gewoon weer een linkje neerpleuren naar initiële verkoopcijfers van één game is niet zo relevant aangezien ik je al had uitgelegd dat dergelijke games relatief gezien veel minder populair zijn in Japan aangezien van de best verkopende games hier en daar.
De discussie over geweld in samenlevingen reduceren tot twee mogelijke verklarende factoren, monoculturalisme en videogames, is natuurlijk ook volkomen infantiel. Het ging meer over het het feit dat je bij een vermeende correlatie tussen de mate waarin gegamed wordt en geweld in een samenleving ook niet meenemen wat voor soort games er dan gespeeld worden en in welke mate.
quote:Op maandag 25 juli 2016 19:21 schreef Nintex het volgende:
Mario stampt ook op dieren of schiet ze kapot met vuurballen, maar meestal verstaat men onder geweld ook veel bloed en rondvliegende ledematen. The A-team wordt ook als minder gewelddadig gezien dan een film met veel bloed en doden.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ze elkaar afmaakten met zwaarden en geweren in Final Fantasy en zo'n beetje iedere niet Japanse Nintendo game.
Ik snap dat logisch nadenken niet voor iedereen is weggelegd, maar zo moeilijk was mijn initiële stelling niet. Ik zei dat ze daar 'niet erg populair waren'. Dat is natuurlijk een relatieve opmerking. Als een dan twee games in de top 20 staan, vergeleken met vier of vijf in de top tien in de VS, dan kun je wel concluderen dat ze daar niet erg populair zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:45 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Je beweert dat gewelddadige games niet populair zijn terwijl jaarlijks honderdduizenden over de toonbank vliegen in het land en Black Ops wekenlang de best verkochte game was in Japan. Die hele stelling gaat onderuit.
Nou, zo onschuldig is dat spel niet. Sinds ik wel eens The Sims 'build mode' speel heb ik een onweerstaanbare drang om minstens om het uur de fundamenten van ons huis en/of ons interieur te wijzigen. Imiddels tart ons huis op gevaarlijke wijze allerlei architectonische/bouwkundige wetten en zitten we zwaar in de schulden.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:31 schreef tesssssssss het volgende:
Ik speelde Sims. Sims mag van iedereen, dus.
Ik ben normaal.
Je geeft een geheel nieuwe definitie aan populair. Uit de duim gezogen? Het moet in de top 5 staan. Als honderdduizenden van die games over de toonbank vliegen in Japan dan zijn ze populair. Ongeacht of ze wel of niet in de top 5 staan. Zeker als Black Ops wekenlang de best verkochte game was in Japan.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap dat logisch nadenken niet voor iedereen is weggelegd, maar zo moeilijk was mijn initiële stelling niet. Ik zei dat ze daar 'niet erg populair waren'. Dat is natuurlijk een relatieve opmerking. Als een dan twee games in de top 20 staan, vergeleken met vier of vijf in de top tien in de VS, dan kun je wel concluderen dat ze daar niet erg populair zijn.
Relativiteit beste jongen. Jij trekt vergelijk tussen Japan en hier met het argument dat ze daar veel meer gamen. Ik leg je uit dat je bij dat vergelijk ook moet kijken naar welke games in welke mate verkocht worden. Zo moeilijk is het echt niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:57 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Je geeft een geheel nieuwe definitie aan populair. Uit de duim gezogen? Het moet in de top 5 staan. Als honderdduizenden van die games over de toonbank vliegen in Japan dan zijn ze populair. Ongeacht of ze wel of niet in de top 5 staan. Zeker als Black Ops wekenlang de best verkochte game was in Japan.
Ik had gewoon sex met alle buurvrouwen, ook best een uitdaging.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou, zo onschuldig is dat spel niet. Sinds ik wel eens The Sims 'build mode' speel heb ik een onweerstaanbare drang om minstens om het uur de fundamenten van ons huis en/of ons interieur te wijzigen. Imiddels tart ons huis op gevaarlijke wijze allerlei architectonische/bouwkundige wetten en zitten we zwaar in de schulden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |