postcodeloterijquote:Clinton Foundation en de Postcode Loterij: bouwen aan een betere wereld
De Clinton Foundation is in 2001 opgericht door oud-president van de Verenigde Staten Bill Clinton. De Clinton Foundation is actief in 37 landen wereldwijd. Zij richt zich op gezondheidszorg, betere kansen voor vrouwen en meisjes, het voorkomen van ziekten (o.a. obesitas), het creëren van economische kansen en groei, en het opvangen van de gevolgen van klimaatverandering.
quote:Op maandag 25 juli 2016 01:07 schreef Eenskijken het volgende:
Belasting ontduiken onder t mom van donaties
Die zijn nie voor Trump1!1quote:Op maandag 25 juli 2016 08:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Clinton Foundation?
Nee, naar de Foundation, niet rechtstreeks naar Clinton zelf.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het geld gaat naar de campagne van een politicus in een ander land? Bizar.
Gezondheidszorg in de Derde Wereld is een corrupt doel? Mijn ogen zijn geopend.quote:Op maandag 25 juli 2016 05:52 schreef Elzies het volgende:
Daarom doe ik ook nooit mee met de Postcodeloterij. Vanwege hun slechte en corrupte doelen alsmede door hun agressieve reclamecampagne.
Dat niet eens, het gaat naar specifieke acties van de Clinton Foundation. Een klik op de link en dat was natuurlijk ook duidelijk geweest.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, naar de Foundation, niet rechtstreeks naar Clinton zelf.
Jezus, je hebt je eigen link dus niet eens gelezen?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:16 schreef Oversight het volgende:
[..]Ik dacht echt dat al dat geld naar speeltuintjes ging, en dat soort dingen, goede doelen... hoe durven ze.
Bizar dat je zo krom leest, inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het geld gaat naar de campagne van een politicus in een ander land? Bizar.
Misschien geeft de Postcode Loterij ook wel geld aan de Bill & Melinda Gates Foundation. Alsof die man nog niet genoeg geld heeft!quote:Op maandag 25 juli 2016 11:23 schreef Copycat het volgende:
De Cruyff Foundation, ook zo'n zakkenvullerij van die voetballer.
quote:Op maandag 25 juli 2016 11:23 schreef Copycat het volgende:
De Cruyff Foundation, ook zo'n zakkenvullerij van die voetballer.
Corrupte doel zijn het best verstopt onder de goede doelen.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gezondheidszorg in de Derde Wereld is een corrupt doel? Mijn ogen zijn geopend.
Dat weet iedereen die even zoekt op:quote:Op maandag 25 juli 2016 11:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mensen die niet weten wat The Clinton Foundation is.
Pfff, wie zegt dat ze niet even in gaat graaien? Alsof mensen het opmerken die paar miljoen.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de mensen die menen dat het geld naar de verkiezingscampagne van H Clinton gaat, neen, het is een fonds dat zich inzet voor allerlei zaken in oa de derde wereld
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clinton_Foundation
Nog niet helemaal wakker?quote:Op maandag 25 juli 2016 14:52 schreef George_Zina het volgende:
Dat zal ze nodig hebben. Dat soort bedragen zijn voor Trump (geschat vermogen 4,1 miljard dollar) niet meer dan WC-papier.
Ze krijgt al genoeg van de banken en S-Arabie.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:52 schreef George_Zina het volgende:
Dat zal ze nodig hebben. Dat soort bedragen zijn voor Trump (geschat vermogen 4,1 miljard dollar) niet meer dan WC-papier.
Nee, ik weet in dit geval zeker dat jij te dom wantrouwend doet.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:01 schreef George_Zina het volgende:
Ik denk dat jij te goed van vertrouwen bent.
Sterk punt. Ze zit inderdaad al dik en breed in de zakken van het grootkapitaal zoals multinationals en banken.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ze krijgt val genoeg van de banken en S-Arabie.
Hoe weet je dat zeker? Kijk je mee waaraan het geld van de Clinton Foundation wordt gespendeerd? Bizar weer dat mensen haar vertrouwen op de blauwe ogen. Waar mensen werken is corruptie. Ik weet vrijwel zeker dat een deel in de zakken verdwijnt van de Clintons.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik weet in dit geval zeker dat jij te dom wantrouwend doet.
Ach, dat is maar een fractie van de honderden miljoenen schuld die Trumpheeft bij de vriendjes van Putin.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ze krijgt al genoeg van de banken en S-Arabie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik weet nogal het een en ander van de PCL. En vind het nogal simplistisch om zo'n foundation een op een gelijk te stellen met de persoon. Zo werkt het niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:03 schreef George_Zina het volgende:
Hoe weet je dat zeker? Kijk je mee waaraan het geld van de Clinton Foundation wordt gespendeerd? Bizar weer dat mensen haar vertrouwen op de blauwe ogen. Waar mensen werken is corruptie. Ik weet vrijwel zeker dat een deel in de zakken verdwijnt van de Clintons.
quote:Op maandag 25 juli 2016 15:05 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ach, dat is maar een fractie van de honderden miljoenen schuld die Trumpheeft bij de vriendjes van Putin.Alleen roep jij maar wat. Ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doen alsof het niks met elkaar te maken heeft.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik weet nogal het een en ander van de PCL. En vind het nogal simplistisch om zo'n foundation een op een gelijk te stellen met de persoon. Zo werkt het niet.
Cijfers zijn gewoon publiek, en campagne financiering in de VS is streng geregeld.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:59 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Pfff, wie zegt dat ze niet even in gaat graaien? Alsof mensen het opmerken die paar miljoen.
Kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand is die haar vertrouwt op haar ogen.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:03 schreef George_Zina het volgende:
Bizar weer dat mensen haar vertrouwen op de blauwe ogen.
Nee joh, ze kan zo een graai doen als haar huishoudpotje niet toereikend is.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Cijfers zijn gewoon publiek, en campagne financiering in de VS is streng geregeld.
Nee, het heeft de naam dus het zal vast wel ergens kloppen! Hoe, geen idee, maar dat maakt ook niet uit. Het klopt gewoon niet!quote:Op maandag 25 juli 2016 15:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Doen alsof het niks met elkaar te maken heeft.![]()
Zo werkt het dus ook niet.
Een van de slechtste ministers van buitenlandse zaken die USA ooit heeft gehad. Ze heeft vrijwel niks bereikt. John Kerry was al aanzienlijk beter als minister van buitenlandse zaken. Heel jammer dat hij geen gooi doet naar het presidentschap. Niet alleen de uitstraling maar ook hoe hij de onderhandelingen met Iran heeft geleidt. Die man straalt rust en redelijkheid uit. Als ik naar Clinton kijk dan zie ik een vrouw die al dik en breed is gekocht door het grootkapitaal. Wat ze gaat doen als ze in Washington zit is al lang en breed bepaald. Iedereen heeft zowat zijn belangen al bij haar gekocht. Een nieuwe oorlog als deze heks president wordt sluit ik niet uit.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand is die haar vertrouwt op haar ogen.
Dat heeft hij echt niet cash rondslingeren. Dat zit in bedrijven aandelen enz.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:52 schreef George_Zina het volgende:
Ik had het over vermogen en niet cash. Als het niks wordt dan kan hij een graai doen in zijn eigen vermogen. Alleen al zijn autoverzameling bestaat uit honderden luxe bolides. Hij heeft nog geen cent uitgegeven in de campagne tegen Clinton.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:18 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Dat heeft hij echt niet cash rondslingeren. Dat zit in bedrijven aandelen enz.
Tot nu toe heeft Trump 89 miljoen Dollar in de verkiezingskas. Clinton krijgt geld van zo'n beetje de gehele elite van Amerika en heeft inmiddels 264 miljoen bij elkaar gesprokkeld.
Slechts de naïeveling denkt nog dat al dat geld bij die zielige arme mensjes komen. Als dat het geval zou zijn dan zouden ze met al die bootjes niet hierheen komen.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gezondheidszorg in de Derde Wereld is een corrupt doel? Mijn ogen zijn geopend.
quote:Op maandag 25 juli 2016 11:20 schreef kipknots het volgende:
[..]
Jezus, je hebt je eigen link dus niet eens gelezen?
Voorbeelden van acties waar het geld naar gaat zijn HIV/Aids behandelingen voor kinderen in de Niger delta en hulp aan boeren in Afrika die last hebben van grote droogtes.
Dit heeft echt helemaal niets te maken met de campagne van Hillary Clinton.
Je had het dus niet goed gelezen en komt nu met deze onzin om het te proberen te verbloemen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:01 schreef Oversight het volgende:
[..]Ik heb iets verder gekeken dan jouw neus lang is, en kunnen lezen wat er is uitgegeven en waaraan.
Een waterpomp voor de boeren in Afrika invliegen, en een duur onderhoudscontract afsluiten is leuk, maar wel jammer dat er ter plaatse geen stroom is om de pomp te laten functioneren.
Goed dat er lokaal mensen worden opgeleid om de pomp te repareren, voor als er ooit stroom in de regio komt, en de pomp daadwerkelijk iets gaat doen, .... en daarna kapot gaat.
De Hiv/aids kinderen krijgen allemaal een kleurboek, en een paar condooms.
Verder dure bestuurders van stichtingen, in nog duurdere kantoren, met nog duurdere auto's en vliegtuigen, met daar bovenop nog een reiskostenvergoeding waarvan een gemiddeld arm land een jaar lang graan zou kunnen inslaan.
Heb ik het gevarengeld al genoemd dat de vrijwilligers krijgen die erheen gaan om de kleurboeken en condooms uit te delen?
Ook weer randje BNW hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:52 schreef Ryan3 het volgende:
Hier een recente docu over de Clinton Cash.
Ik heb hem nog niet gezien, maar is behoorlijk kritisch over financiële handel en wandel van de Clintons. Onder meer komt de Clinton Foundation aan bod, zo zou slechts 10% van het opgehaalde geld terecht komen bij goede doelen.
Gebaseerd op een eerder gepubliceerd boek van een NY Times journalist, Peter Schweizer. Als nog niet de helft van wat hij beweert waar is dan is veel van wat de Clintons doen op zijn zachtst gezegd behoorlijk "shady" te noemen. Het beeld dat naar voren komt is dat de Clinton foundation vooral mooie contracten oplevert voor die bedrijven die een flinke donatie geven aan het fonds. Wie er vooral beter van worden zijn de Clintons, de corrupte regimes die ze steunen, en die bedrijven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ook weer randje BNW hoor.Lekker eenzijdig beeld, geen wederhoor, suggestieve beelden, geen bewijs en aannames... Lekker.
En dan heb ik alleen over de eerste 2 minuten
Clinton wordt al maanden opgehemeld bij tafeljournalisten programmas zoals Pauw. Net zoals Obama destijds. Oftewel zij wordt zeer waarschijnlijk de volgende gimmick omdat doorgestoken kaart. Dit ziet pcl ook wel. Dus geven zij aan clinton als mediastunt. En om belasting te ontduiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:19 schreef SicSicSics het volgende:
Wat loop je nou te mauwen TS? Wat wil je met dit topic?
Stop met het spelen van de postcode loterij. Hou lekker je hand op de knip als er een goed doel langskomt. (of geef aan de Linda Foundation, want Linda belooft dat het goedkomt)
Of vertrek naar Afrika, neem een spinner met een dynamo mee en ga lekker zelf die waterpomp aantrappen als je het allemaal zo erg vindt!
The Hitchhikers Guide was ook een film gebaseerd op een eerder gepubliceerd boek, dat wil nog niet zeggen dat het ook goed wasquote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:31 schreef Ryan3 het volgende:
Gebaseerd op een eerder gepubliceerd boek van een NY Times journalist.
Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Volgens mij ontkent niemand dat.quote:Als nog niet de helft van wat hij beweert waar is dan is veel van wat de Clintons doen op zijn zachtst gezegd behoorlijk "shady" te noemen. Het beeld dat naar voorkomt is dat de Clinton foundation vooral mooie contracten oplevert voor die bedrijven die een flinke donatie geven aan het fonds. Wie er vooral beter van worden zijn de Clintons, de corrupte regimes die ze steunen, en die bedrijven.
64 minuten slecht gemonteerde ellende kijken... ik heb wel wat beters te doen.quote:Maar dan moet je er dus even voor gaan zitten en niet 2 minuten kijken en alles af doen als BNW, denk ik. Dan ben je in mijn ogen toch een "pseudo-scepticus".
Ik snap niet wat je probeert te zeggen!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:37 schreef Tamabralski het volgende:
Clinton wordt al maanden opgehemeld bij tafeljournalisten programmas zoals Pauw. Net zoals Obama destijds. Oftewel zij wordt zeer waarschijnlijk de volgende gimmick omdat doorgestoken kaart. Dit ziet pcl ook wel. Dus geven zij aan clinton als mediastunt. En om belasting te ontduiken.
Alleen al die continue ertussen gemonteerde compleet irrelevante beelden van roofdieren die hun prooi te pakken krijgenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:37 schreef SicSicSics het volgende:
64 minuten slecht gemonteerde ellende kijken... ik heb wel wat beters te doen.
Dat is vrij knap. Pauw heeft alweer een maand of 2 zomerstop.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:37 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Clinton wordt al maanden opgehemeld bij tafeljournalisten programmas zoals Pauw. Net zoals Obama destijds. Oftewel zij wordt zeer waarschijnlijk de volgende gimmick omdat doorgestoken kaart. Dit ziet pcl ook wel. Dus geven zij aan clinton als mediastunt. En om belasting te ontduiken.
Ja, idd, beste is om 2 minuten te kijken en verder verstand op nul zetten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Alleen al die continue ertussen gemonteerde compleet irrelevante beelden van roofdieren die hun prooi te pakken krijgen![]()
![]()
![]()
Totaal onkijkbaar inderdaad.
Door recensenten worden de praktijken van de Clintons gezien van 'corrupt' tot 'het onthult verschillende flagrante belangenverstrengelingen'.quote:Reception[edit]
Clinton Cash debuted at number two on the New York Times Best Seller list. Writing for The Washington Post, academic and political activist Lawrence Lessig wrote "On any fair reading, the pattern of behavior that Schweizer has charged is corruption."[14] Ed Pilkington, writing for The Guardian, wrote that "Even in the hyper-partisan world of American political publishing, the storm generated by the latest book about the Clintons has been impressive." Pilkington writes that Schweizer does not prove corruption on the part of the Clintons, but that he reveals several "glaring conflicts of interest."[2] James Freeman reviewed the book for The Wall Street Journal, writing that "Almost every page of the fascinating Clinton Cash...will be excruciating reading for partisans on both sides of the aisle" and that "The fact that even liberal media outlets are taking the book seriously suggests that a post-election payday is getting harder to achieve."[15]
PolitiFact.com confirmed that between leaving the White House in 2001 and 2013, Bill Clinton made thirteen speeches for which he commanded more than $500,000. Eleven of these thirteen speeches were made while Hillary was at the State Department.[16]
Several weeks after the book's initial publication, Harper Collins and the author made several corrections to the Kindle edition of the book. Schweizer corrected “seven or eight” passages that were revealed to be inaccurate after the book was released.[7] FactCheck.org found Schweizer's assertion that Clinton, as Secretary of State, could have stopped Russia from buying a company with extensive uranium mining operations in the U.S. to be false.[17] PunditFact found the assertion that Clinton changed her views on a nuclear deal with India in response to donations to her family's foundation to be false.[18] A spokesman for Bill Clinton disputed charges that Clinton was paid for speeches by Dennis O’Brien of Digicel in exchange for help in securing telecommunications contracts in Haiti in 2010.[19]
Dat had hij al eens gedaanquote:Op maandag 25 juli 2016 15:18 schreef George_Zina het volgende:
John Kerry was al aanzienlijk beter als minister van buitenlandse zaken. Heel jammer dat hij geen gooi doet naar het presidentschap.
Blijf jij lekker in ontkenning leven, ondanks de vele onderzoeken.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, het heeft de naam dus het zal vast wel ergens kloppen! Hoe, geen idee, maar dat maakt ook niet uit. Het klopt gewoon niet!
Als het wel waar is ja. Maar je begrijpt dat het boek en de documentaire van het republikeinse kamp komen en strategisch net voor de verkiezingen worden uitgebracht? En dat zelfs de auteur van het boek al aangeeft dat hij geen 'smoking gun' heeft kunnen vinden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, idd, beste is om 2 minuten te kijken en verder verstand op nul zetten..
[..]
Door recensenten worden de praktijken van de Clintons gezien van 'corrupt' tot 'het onthult verschillende flagrante belangenverstrengelingen'.
Er zaten dus onnauwkeurigheden in en sommige feiten bleken niet waar. Maar ik zei al als nog niet eens de helft wel waar is dan eh...
https://en.wikipedia.org/wiki/Clinton_Cash
Welke onderzoeken precies?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Blijf jij lekker in ontkenning leven, ondanks de vele onderzoeken.
Vroeger deelden de Amerikanen chocola en kauwgum uit, nu kernwapens.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat had hij al eens gedaan
Maar had hij Iran geen kernwapens gegeven ofzo?
Onderwerp gaat erover dat de postcodeloterij 24,1 miljoen euro doneert aan de Clinton Foundation, toch? En dan zie je dat een groot deel van de scribenten het daarmee in one heartbeat, zonder zich erin te verdiepen, akkoord gaat, toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als het wel waar is ja. Maar je begrijpt dat het boek en de documentaire van het republikeinse kamp komen en strategisch net voor de verkiezingen worden uitgebracht? En dat zelfs de auteur van het boek al aangeeft dat hij geen 'smoking gun' heeft kunnen vinden?
Wat is er dan precies fout gegaan binnen de Clinton Foundation wat verdere donaties 'fout' zou maken?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onderwerp gaat erover dat de postcodeloterij 24,1 miljoen euro doneert aan de Clinton Foundation, toch? En dan zie je dat een groot deel van de scribenten het daarmee in one heartbeat, zonder zich erin te verdiepen, akkoord gaat, toch?
Dan is er kennelijk een boek uitgekomen dat behoorlijk kritische noten kraakt over de Clintons en die Clinton Foundation, dat wordt gezien als een boek dat interessant is voor "both sides of the aisle".
Tja, dan zou ik, als ik in het bestuur zat van de postcodeloterij, iig de boel nog eens evalueren.
Ik nodig je uit om die docu te bekijken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is er dan precies fout gegaan binnen de Clinton Foundation wat verdere donaties 'fout' zou maken?
Op de wiki staan niet echt concrete dingen vermeld. Maar behalve dat sommige zaken wat schimmig lijken is er dus niet echt iets concreets?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om die docu te bekijken.
Staat ook een linkje bij over hoofdstukje op wikipedia.
Nogmaals bekijk de docu maar, en dan langer dan 2 minuten. Het komt erop neer dat de Clintons en hun Clinton Foundation eigenlijk een soort "brokers" zijn voor corporate industry op zoek naar zeer lucratieve contracten in derde wereldlanden (maar ook in VS), betrekking hebbend voornamelijk op de grondstoffen markt. Jij geeft als corporate industry een mooie donatie, Bill mag tegen ruime vergoeding een paar toespraken houden en er rolt een gunstige deal uit voor dat specifieke bedrijf, die er uiteindelijk op neerkomt dat projecten tot stand gebracht worden die tegengesteld zijn aan wat Bill en Hillary met de mond belijden. Tijdens het ministerschap van buitenlandse zaken van Hillary is deze praktijk dan ook nog eens geïntensiveerd. Er worden hiervan enkele navrante voorbeelden gegeven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op de wiki staan niet echt concrete dingen vermeld. Maar behalve dat sommige zaken wat schimmig lijken is er dus niet echt iets concreets?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vroeger deelden de Amerikanen chocola en kauwgum uit, nu kernwapens.
Ik vraag me alleen af of het echt interessante literatuur is voor "both sides of the aisle" gezien de bibliografie van de auteur. Het lijkt meer op een propagandastukje. Zeker gecombineerd met het moment dat de documentaire wordt uitgegeven.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onderwerp gaat erover dat de postcodeloterij 24,1 miljoen euro doneert aan de Clinton Foundation, toch? En dan zie je dat een groot deel van de scribenten het daarmee in one heartbeat, zonder zich erin te verdiepen, akkoord gaat, toch?
Dan is er kennelijk een boek uitgekomen dat behoorlijk kritische noten kraakt over de Clintons en die Clinton Foundation, en dat wordt gezien als een boek dat interessante literatuur is voor "both sides of the aisle".
Tja, dan zou ik, als ik in het bestuur zat van de postcodeloterij, iig de boel nog eens evalueren.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:30 schreef kipknots het volgende:
[..]
Je had het dus niet goed gelezen en komt nu met deze onzin om het te proberen te verbloemen?
quote:In de Niger Delta in Nigeria is behandeling van kinderen met HIV/AIDS voor slechts enkelen weggelegd. De regio is gevaarlijk, weinig ngo’s kunnen hier werken en de aanwezige gezondheidsposten kunnen de kinderen niet behandelen. De Clinton Foundation is als één van de weinige organisaties aanwezig en boekt er vanwege haar goede contacten met lokale politici en de gemeenschap wel degelijk resultaten.
In het project gaat de Clinton Foundation jaarlijks 2.000 kinderen een levensreddende behandeling geven door meer test- en behandelfaciliteiten te bouwen. Deze faciliteiten leggen de basis voor duurzame gezondheidszorg in de regio. Met het project wil de Clinton Foundation aantonen dat ondanks de moeilijke omstandigheden in korte tijd veel kinderen geholpen kunnen worden. De verwachting is dat andere organisaties daardoor ook actiever worden in deze regio.
Dat zijn titels die idd niet veel objectiviteit voorspellen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:20 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of het echt interessante literatuur is voor "both sides of the aisle" gezien de bibliografie van de auteur. Het lijkt meer op een propagandastukje. Zeker gecombineerd met het moment dat de documentaire wordt uitgegeven.
Natuurlijk kan de auteur gelijk hebben en is er iets heel ernstigs aan de hand, maar hij geeft zelf al aan in het boek dat hij 'the smoking gun' niet heeft gevonden. Hard bewijs is er dus simpelweg niet.
Hier die bibliografie:
• Clinton Cash: The Untold Story of How and Why Foreign Governments and Businesses Helped Make Bill and Hillary Rich
• Extortion: How Politicians Extract Your Money, Buy Votes, and Line Their Own Pockets
• Throw Them All Out: How Politicians and Their Friends Get Rich off Insider Stock Tips, Land Deals, and Cronyism That Would Send the Rest of Us to Prison
• Architects of Ruin: How a Gang of Radical Activists and Liberal Politicians Destroyed Trillions of Dollars in Wealth in the Pursuit of Social Justice
• Makers and Takers: Why conservatives work harder, feel happier, have closer families, take fewer drugs, give more generously, value honesty more, are less materialistic and envious, whine less … and even hug their children more than liberals
• Chain of Command, with Caspar Weinberger
• Do as I Say (Not as I Do): Profiles in Liberal Hypocrisy
• The Bushes : portrait of a dynasty
• Reagan's War: The Epic Story of His Forty Year Struggle and Final Triumph Over Communism
• Disney: The Mouse Betrayed: Greed, Corruption and Children at Risk
• The Next War, with Caspar Weinberger, 1998 (ISBN 0-89526-447-1)
• Victory: The Reagan Administration's Secret Strategy That Hastened the Collapse of the Soviet Union
• Friendly Spies: How America's Allies Are Using Economic Espionage to Steal Our Secrets
• Grinning with the Gipper: Wit, Wisdom and Wisecracks of Ronald Reagan
Het heeft geen ene drol met begrijpen te maken. Je maakt dit topic om te beweren dat de postcode loterij Clinton geld geeft. Het is allang aangetoond dat ze dit niet doen, maar dat het geld naar goede doelen gaat. Je kan inderdaad nog discussieren of die goede doelen nuttig werk doen, maar dat is een totaal ander issue.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:28 schreef Oversight het volgende:
[..]Als je het echt meent, vraag jezelf dan eens af wat ze in Afrika met Monsanto zaden moeten want daar gaat het hier om, en kijk gelijk even naar de bedragen?
Rijst met "toegevoegde vitamine" om blindheid en staar tegen te gaan, ze vergeten er alleen bij te zeggen dat zo'n kind dan 27 porties per dag zou moeten eten om de benodigde hoeveelheid vitaminen binnen te krijgen, en dat was in een tabletje 100.000 x goedkoper geweest.
¤ 2.930.00,- plus..... ¤2.000.00,- dat is nog geen half miljoen.
Nu jij weer, wil je aub even 23.000.000,- verantwoorden?
En owjah..... de tekst....
[..]Enig idee hoeveel kinderen er Afrika wonen, en enig idee waarom deze regio wordt uitverkoren om 2000 kinderen te "redden"?
Wel eens gekeken naar welke medicijnen ze krijgen, en waarom die hier niet op de markt mogen worden gebracht?
..... Kan nog wel een tijdje doorgaan, maar het heeft weinig zin als je dit niet begrijpt.
quote:
Over hoe Jeb Bush zich na zijn gouverneurschap heeft verrijkt.quote:In 2015, Schweizer authored an e-book, Bush Bucks: How Public Service and Corporations Helped Make Jeb Rich. The book raises questions about the millions of dollars former Florida Governor Jeb Bush earned after leaving office from companies that benefited from Bush's policy while he was serving as governor of Florida.[13][14]
quote:Clinton Cash: The Untold Story of How and Why Foreign Governments and Businesses Helped Make Bill and Hillary Rich, 2015
Ze hebben het over certified seeds, dus de kans dat het Monsanto is, is behoorlijk groot, ook al omdat het 1 van de landen in Afrika is waar ze zich op richten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:56 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het heeft geen ene drol met begrijpen te maken. Je maakt dit topic om te beweren dat de postcode loterij Clinton geld geeft. Het is allang aangetoond dat ze dit niet doen, maar dat het geld naar goede doelen gaat. Je kan inderdaad nog discussieren of die goede doelen nuttig werk doen, maar dat is een totaal ander issue.
Waar je hele verhaal over Monsanto vandaan komt weet ik al helemaal niet; daar wordt niets over genoemd in de link. Ook is de hiv/aids omschrijving summier, dus je kan ook niets zeggen over hoe mensen daar worden behandeld. Als je daar wel over in wil gaan moet je toch even met andere bronnen komen.
quote:WikiLeaks has already published 30,322 emails from Clinton’s private email server, spanning from June 30, 2010 to August 12, 2014. While Assange didn’t specify what exactly was in the emails, he did tell ITV that WikiLeaks had “accumulated a lot of material about Hillary Clinton, which could proceed to an indictment.”
Assange hinted that the emails slated for publication contain additional information about the Clinton Foundation. He also reminded ITV’s Robert Peston that previously released emails contained one damning piece of communication from Clinton, instructing a staffer to remove the classification settings from an official State Department communication and send it through a “nonsecure” channel. Assange then pointed out that the Obama administration has previously prosecuted numerous whistleblowers for violating the government’s procedures for handling classified documents.
Zoals het "succes" in Haïti bijvoorbeeld, bedoel je?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:29 schreef probeer het volgende:
Wat velen boven mij al zeiden; niets met elkaar te maken.
De enige link die je wellicht nog zou kunnen leggen tussen de Clinton Foundation en Hillary Clinton's presidentiële kandidaatschap, is dat het succes van eerstgenoemde gebruikt kan worden als reclame voor laatstgenoemde. Een positief beeld van haar schetsen door haar steun aan goede doelen (specifieker: die foundation oprichten) te noemen.
Maar wat ik van haar positieve campagne meegekregen heb, voert ze die veel meer op haar ervaring in de politiek, en maakt niet echt 'stem op mij want ik steun goede doelen' uitspraken oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |