Zipportal | zondag 24 juli 2016 @ 16:11 |
![]() Na een weekend rust maakt de Formule 1 zich op voor de laatste back-to-back races tot aan de zomerstop. Komende zondag zal de Grote Prijs van Hongarije worden verreden, waarna het hogesnelheidscircus een week later Duitsland aan zal doen. Sinds de afgelopen race in Engeland is de strijd in het wereldkampioenschap ongekend spannend. De ooit zo indrukwekkende voorsprong van Nico Rosberg op Lewis Hamilton is geslonken tot slechts één miserabel puntje. De toch al niet al te beste vrienden zullen dus alle trucs uit de kast moeten halen om met een voorsprong op vakantie te gaan. Achter de twee Mercedes-kemphanen vechten Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel en Max Verstappen om plek drie. De race in Hongarije zal zoals gebruikelijk worden verreden op de 4.381 kilometer lange Hungaroring. Het circuit ligt dichtbij Mogyoród, een bescheiden plaats in de buurt van Boedapest. Ondanks het gegeven dat de korte en bochtige baan nooit erg populair is geweest onder racefans, is het zo langzamerhand wel één van de langst dienende circuits op de kalender aan het worden. Sinds de eerste uitvoering in 1986 heeft het Hongaarse circuit geen jaargang overgeslagen en komende zondag zal daarom de 31e editie worden verreden. De impopulariteit komt voor het grootste deel voort uit het feit dat brute inhaalacties een zeldzaamheid zijn op de trage baan. Veel krappe bochten en een relatief kort recht stuk nodigen uit tot een optocht. Flink wat edities lieten dan ook een saai raceverloop zien. Aan het begin van dit jaar is het circuit overigens in zijn geheel van nieuw asfalt voorzien en zijn een aantal uitloopstroken verbreed. De meest succesvolle rijders in Hongarije zijn Lewis Hamilton en Michael Schumacher. Beiden zegevierden hier vier keer. Daarentegen won Hamilton’s rivaal Rosberg hier nog niet. De Duitse klassementsleider stond zelfs nog nooit op het Hongaarse podium. Een man die dat wel deed is onze eigen raceheld Jos Verstappen. De Limburger bezorgde ons land in 1994 een primeur door voor de eerste maal in de historie van de Formule 1 als Nederlander het podium te beklimmen. De toenmalig Benetton-coureur finishte op een mooie zondag in augustus als derde achter Schumacher en Damon Hill. Jos’ zoon Max zal handenwrijvend uitkijken naar de vele bochten die de Hungaroring rijk is. Zijn RB12 lijkt op voorhand uitermate geschikt voor dit circuit. Er zal teamgenoot Daniel Ricciardo echter veel aan gelegen zijn Verstappen ditmaal voor te blijven. De Australiër werd de afgelopen races door zijn veel jongere teamgenoot nadrukkelijk richting het tweede plan verwezen en volgens teambaas Christian Horner zal dat hem alleen maar inspireren. Verstappen is de laatste weken echter in bloedvorm. Ook na Engeland werd de Nederlander weer volop geprezen door de internationale media. Max zal er dan ook alles aan doen om die lijn door te zetten en in navolging van zijn vader het Hongaarse podium te mogen beklimmen. Bij voorkeur als winnaar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *afbeelding gemaakt 15-7 | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 16:12 |
AnnieGodin ![]() | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 16:12 |
Nauwelijks. Wellicht iets in de eerste stint maar het verschil werd gemaakt in de kwalificatie en de eerste bocht. | |
TheTraveler | zondag 24 juli 2016 @ 16:12 |
DC moet zijn mond houden, legit racing door VES. | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 16:13 |
Denk ik wel ja. Anoniem rondgereden en het maximale eruit gehaald. Voor de rest valt er op iedereen wel iets aan te merken waarom ze het niet zouden moeten worden. Mja, of je moet Button doen. Zijn boordradio was eindelijk te verstaan | |
eight | zondag 24 juli 2016 @ 16:14 |
Van Hanegem zegt wel veel zeg | |
Zipportal | zondag 24 juli 2016 @ 16:15 |
Je moet hem soms weer even opwinden. | |
TheTraveler | zondag 24 juli 2016 @ 16:16 |
Mooie reactie van VET | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 16:16 |
Ik begin Vettel steeds meer en meer te mogen. Een eerlijk antwoord van een rijder waar ik me in kan vinden ![]() | |
Zipportal | zondag 24 juli 2016 @ 16:16 |
Willem met zijn blije kut kop. #MarcelMaijer2e | |
Adrie072 | zondag 24 juli 2016 @ 16:16 |
Wie is die blonde interviewster, stond in de achtergrond/voor hek, net te zien bij de duitsers? | |
TheTraveler | zondag 24 juli 2016 @ 16:18 |
Bij Channel 4 is het de vrouw van Toto. | |
VacaLoca | zondag 24 juli 2016 @ 16:18 |
FF gemist, wat zei ie? Interview Max al geweest? | |
Zipportal | zondag 24 juli 2016 @ 16:19 |
![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 16:20 |
Ik vind "driving like a grandma" wel denigrerend trouwens over ricciardo | |
VacaLoca | zondag 24 juli 2016 @ 16:21 |
Max is beetje vertyft | |
ChatGirl | zondag 24 juli 2016 @ 16:22 |
Max klinkt wel een beetje zuur | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 16:22 |
Max vond het ook saai. Reactie nu wel prima | |
Schnitzels | zondag 24 juli 2016 @ 16:22 |
Geen interview van Vettel gezien? Wat zei die? | |
Beach | zondag 24 juli 2016 @ 16:23 |
sky | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 16:23 |
op de vraag waarom die zo agressief is ivm blauwe vlaggen: dat ze waarschijnlijk die boodschappen eruit pikken om uit te zenden, maar dat hij meermaals op fatsoenlijke manieren doorgeeft. Maar dat ie er volledig begrip voor heeft omwille kleine spiegels, eigen race rijden en nog wat voorbeelden. Realistisch over hoe achterliggers de race moeten rijden. Op de vraag of Max niet te agressief is in de races: dat de FIA aan het doordraaien is met veel te ingewikkelde regels, veel te veel straffen voor onnodige dingen. Racen is racen, en dat mag agressief. Plus dat ie zelf wel fan in van agressief rijden, onder andere van Max. | |
aesop | zondag 24 juli 2016 @ 16:23 |
Ik denk niet dat Max dat lullig bedoelde. Maar hij voelde zich kennelijk niet lekker in de auto. | |
Weltschmerz | zondag 24 juli 2016 @ 16:23 |
Mensen vergeten ook wel eens dat de radio er voor interne communicatie is en slechts incidenteel wordt gebruikt voor een boodschap aan het publiek zoals Button vandaag deed. Ook is het maar een deel van het radioverkeer dat wordt uitgezonden, terwijl die coureurs in het heetst van de strijd praten, als mijn harstslag hoog is door inspanning en strijd praat ik ook heel anders. | |
Remco | zondag 24 juli 2016 @ 16:27 |
Ging niet over Riccardo maar over zijn auto | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 16:30 |
Wellicht bedoelde hij het niet lullig, maar het komt wel lullig over natuurlijk. Die Jan Lammers theorie geloof ik echt niet: Max bedoelde dat hij zich moest inhouden. Het was een reactie op dat het team tegen hem zei dat hij te dicht op Ricciardo zat. Als ik Ricciardo was, zou ik niet enorm amused zijn over zo'n opmerking. Ook niet enorm kwaad, maar zoiets moet niet te vaak gebeuren. | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 16:31 |
Ricciardo riep hetzelfde tegen Max in Canada. Dus wat dat betreft is het gewoon 1-1. | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 16:39 |
Rosberg praat echt poep over dubbel geel | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 16:40 |
Maar toen zei Max "Dan doe ik er een stapje bij" (maw: ik was banden aan het sparen ![]() | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 16:40 |
Klopt. Deze keer moest Max terugzakken om zijn banden te sparen. | |
Beach | zondag 24 juli 2016 @ 16:41 |
Sky is het eens met Lewis. goh | |
xzaz | zondag 24 juli 2016 @ 16:41 |
Saaie race. | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 16:41 |
Max werd aardig opgehouden door Kimi imo (die bleef express lang buiten) dus ik vind het erg nice dat dat in de slotfase even terug betaald werd. Kimi was veel sneller ![]() | |
Dutchguy | zondag 24 juli 2016 @ 16:43 |
Saaie race. Willem mag van mij pitreporter worden. | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 16:44 |
Bagger pitstop, Max zijn eigen schuld. Gewoon een bijzonder matig weekend dit keer. Volgende race beter. | |
KingRadler | zondag 24 juli 2016 @ 16:44 |
alles ging mis bij Max dit weekend, volgend weekend beter. | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 16:46 |
idereen die een beetje kijk heeft op de reden waarom er dubbel geel gezwaaid wordt is het eens met Lewis dit keer. | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 16:48 |
Wordt Max nu het nieuwe lievelingetje van de stewards, na Lewis? Zo eentje die alles mag en nergens voor bestraft wordt? | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 16:53 |
Ted weer op zijn sandalen ![]() | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 16:55 |
Max valt dit weekend niks te verwijten, Hij heeft gedaan wat in zijn vermogen zat, waar het team het voor hem verknalde door een verkeerde of te trage pitstop, waardoor hij achter Raikkonen kwam te zitten. Ferrari heeft heel slim gespeeld door met Raikkonen die toch al een slechte kwalificatie had te gebruiken om de RBR op te houden om zo Vettel beter te positioneren voor een maximale ranking op een moeilijke baan voor Ferrari. Het eerste deel hield Raikkonen Verstappen tegen, het tweede deel was het andersom. En wat vooral begint op te vallen is dat weer RBR en Ferrari veel meer in beeld zijn, dan de twee Mercedessen. Het begint nu wel pijnlijk duidelijk te worden wie de smaakmakers zijn van de Formule 1. Mercedes komt alleen nog maar in beeld als ze crashen, leuk vooruitzicht voor Mercedes ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 16:56 |
Dat kan ik niet terugvinden, wat riep Ricciardo toen precies? | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 16:58 |
zoiets van "He is holding me back" en iets met vuile lucht waardoor hij niet sneller ging, zo even uit mijn hoofd. | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 16:58 |
Dat Max aan de kant moest omdat hij te langzaam ging. Max gaf geen antwoord maar ging gewoon wat harder rijden en liet Ricciardo achter. | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 16:59 |
Ik heb juist gehoord dat hij zelf verkeerd de pitsstal in reed. Fout van hemzelf dus. | |
ChatGirl | zondag 24 juli 2016 @ 17:00 |
| |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 17:00 |
Tja daar kunnen we niet over oordelen, zolang het niet in beeld is geweest. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 17:00 |
Jullie zien niet in dat dat iets heel anders is? Je kan dezelfde boodschap op verschillende manieren brengen. Max bracht het door te zeggen dat hij als een omaatje moest rijden om niet te dichtbij te komen. No big deal verder, maar wel een puntje. | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 17:01 |
Is het niet. Achteraf die race gaf Ricciardo ook nog een sneer. Is gewoon hoe het gaat. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 17:02 |
Ok, prima. | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 17:02 |
dat heb ik nu al 10-tallen keren voorbij zien komen, en als argument gebruikt, maar is dat überhaupt wel visueel langsgekomen? | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 17:03 |
Visueel weet ik niet. Misschien klopt het niet eens, zou ook kunnen. Iemand die het zeker weet? | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 17:03 |
Ach Max doet het met een beetje humor en volgens mij bedoelt hij daar niks kwaads mee tegenover Ricciardo. Het is maar net hoe groot je het verhaal wilt maken. En Ricciardo kennende is het geen zuurpruim als het om humor gaat. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 17:06 |
Lijkt me sterk dat Max op zo'n moment bezig is met grapjes maken. Denk inderdaad dat Ricciardo er geen probleem van maakt, zeer sympathieke vent en als winnaar kan je ook wat meer hebben. | |
Automatic_Rock | zondag 24 juli 2016 @ 17:06 |
Gezien heb ik het niet, maar wat ik me herinner stond Ted er bij en die zei dat de auto van Max wat rolde tijdens de stop. Maar ik meen dat het een stop was van 3,5s ofzo? Dus zo heel veel tijd kosten het ook weer niet. Maar dat kan wel net het verschil maken met Räikkönen | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 17:11 |
rijden als een oude oma klinkt bij mij wel als een grap, ik moest er namelijk wel om grinniken, misschien onbewust een grap gemaakt, misschien zit dat bij Max in de genen, Is in ieder geval niet saai en hij is geen jankerd zoals Vettel dat was door de radio, daar houd ik minder van. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 17:12 |
Ja is ook wel weer zo, beetje kleurrijk is ook wel weer leuk. | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 17:12 |
Wat we in ieder geval wel kunnen concluderen is dat het bij de eerste pitstop misging. | |
Beach | zondag 24 juli 2016 @ 17:13 |
waarom heeft Lewis een entourage van 3 zwarte mensen nodig | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 24 juli 2016 @ 17:15 |
Waarom niet? | |
KingRadler | zondag 24 juli 2016 @ 17:18 |
Mercedes en Sponsoren zijn ook niet blij dat ze te weinig in beeld komen. | |
VEM2012 | zondag 24 juli 2016 @ 17:22 |
Jammer voor ze. Maar onbedoeld verzieken ze iedere race waarin ze gewoon vooraan rijden. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 17:23 |
Hij heeft niets verloren. Pitstop 1: Max Verstappen RED BULL RACING TAG HEUER ronde: 16 lokale tijd: 14:26:36 pittijd: 22.389 totaal pit: 22.389 Pitstop 2: Max Verstappen RED BULL RACING TAG HEUER ronde: 38 lokale tijd: 14:58:38 pittijd: 21.687 totaal pit 44.076 Ter vergelijking Ricciardo. Pitstop 1: Daniel Ricciardo RED BULL RACING TAG HEUER ronde: 15 lokale tijd: 14:25:05 pittijd: 22.241 totaal pit: 22.241 Pitstop 2: Daniel Ricciardo RED BULL RACING TAG HEUER ronde: 33 lokale tijd 14:51:15 pittijd: 22.006 totaal pit: 44.247 Bron: https://www.formula1.com/(...)it-stop-summary.html Conclusie: Een "gefaalde pitstop" wordt als excuus gebruikt. | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 17:24 |
Was niets van waar dus inderdaad. Ik gok op bandjes opgerookt achter Ricciardo. | |
TagForce | zondag 24 juli 2016 @ 17:24 |
Voor iedereen die Ziggo Sport Totaal GO heeft of deze race los gekocht. Mail je gegevens en je krijgt je geld voor de race of de hele maand terug. | |
Automatic_Rock | zondag 24 juli 2016 @ 17:26 |
Was Mol zo slecht deze race dat ze geld terug gaan geven?? | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 17:27 |
mja, precies die 0,7 seconden die zijn tweede stop sneller was dan de eerste had hij bij de eerste stop juist goed kunnen gebruiken. Het zijn Max zijn race iets makkelijker hebben gemaakt, maar ook dan had er niet meer in gezeten dan plek 5 | |
TagForce | zondag 24 juli 2016 @ 17:27 |
Nee de streams waren baggerslecht. Max 400kbit en regelmatig bufferen. | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 17:31 |
Toch deed de stream van de gewone Ziggo sport het prima na de start. | |
Mano_ | zondag 24 juli 2016 @ 17:35 |
Done. Ging echt nergens over ![]() | |
TagForce | zondag 24 juli 2016 @ 17:38 |
Uiteindelijk via Horizon.tv gekeken. De TV stream is een andere dan de Go stream. Die hoeft maar naar 1 plek gestreamd te worden. Vandaaruit gaat het naar de verschillende TV providers, dus dat zijn weer een stuk of 10 streams (gokje). Vanaf daar is het de zorg van de Provider om het goed naar je TV te streamen. ZST GO streamt alles naar elke afzonderlijke gebruiker, en dat waren er deze race gewoon te veel (slecht ingekochte bandbreedte dus). | |
Benoves | zondag 24 juli 2016 @ 17:41 |
Ik dacht al dat het aan mijn internet lag.. Gelukkig een saaie race ![]() | |
VEM2012 | zondag 24 juli 2016 @ 17:45 |
Dan kunnen ze iedere race geld terug gaan geven... | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 17:46 |
OlavGod is beter dan Kamphues poep | |
ChatGirl | zondag 24 juli 2016 @ 17:46 |
![]() | |
KillerBee4ever | zondag 24 juli 2016 @ 17:53 |
Wat een gehaat op Max @ F1 Twitter zeg, sommigen gaan echt ver met hun Ferrari fanboy'ism ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 17:55 |
Dan kunnen ze beter Ferrari aansporen, zodat de Italianen eindelijk eens het gat met Mercedes gaan dichten. Wel grootspraak uit Maranello, maar nog niet de prestaties die erbij horen | |
VEM2012 | zondag 24 juli 2016 @ 18:02 |
Eens. Waardeloos seizoen van Ferrari tot nu toe. | |
RoelerMF | zondag 24 juli 2016 @ 18:03 |
Schijnbaar duurde de pitstop 3,1 seconden, maar die statistieken zijn dan weer nergens terug te vinden jammer genoeg. | |
aesop | zondag 24 juli 2016 @ 18:22 |
Ik heb het nu een paar keer terug gezien, maar volgens mij gaat Max niet naar rechts, maar lijkt dat zo omdat Kimi plots naar links zwenkt. Max gaat ook naar links en blokt daarmee de binnenkant, volgens mij is daar dan niks illegaals aan. Ik zag dat eerst anders:Max wenkt naar rechts en stuurt daarna de bocht in. | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 18:33 |
de tijd die hij stil staat is niet relevant, het gaat om de totale tijd in de pitstraat gedurende 1 pitstop. Het zijn ook die tijden welke op de website van F1.com staan. | |
tja77 | zondag 24 juli 2016 @ 19:00 |
Staat Red Bull nu 2e of 3e in het constructeurskampioenschap?![]() | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 19:01 |
Precies zo zag ik het ook. Hij kan moeilijk rechtdoor rijden volgens mij, dan liggen ze er allebei af. Ook de tweede actie waar Kimi zo over zat te janken, Max maakt 1 verdedigende move en bleef daarna recht rijden tot het instuurpunt. Kimi verremde zich en kon tevens niet insturen omdat hij Max niet voorbij was. Wat aanvallen en verdedigen betreft kunnen een boel coureurs in het huidige veld nog wat leren van Max. Maar dat is naar voor je ego als je door een 19 jarig mannetje eruit gereden wordt ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 19:07 |
3e. een puntje achter Ferrari | |
TehRocks | zondag 24 juli 2016 @ 19:09 |
Verstappen reageert op de initiele move van Raikkonen en reageert vervolgens nog een keer door de binnenkant te blokkeren. | |
Asschen_sukar | zondag 24 juli 2016 @ 19:09 |
Heb de "nabeschouwing" gemist. Wat heeft hami nu weer geroepen? | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 19:11 |
https://streamable.com/ktf2 | |
RoelerMF | zondag 24 juli 2016 @ 19:12 |
Ben ik niet helemaal met je eens. De tijd dat die stil staat is natuurlijk van invloed op z'n totale tijd. Als die daar zeven tiende liet liggen dan was die wellicht wel voor RAI gekomen. Maargoed, die tijden lijken nergens terug zijn te kunnen vinden. | |
tja77 | zondag 24 juli 2016 @ 19:12 |
Maar hoe tellen ze dat dan? Hoeveel punten heeft Kvyatt voor RBR gepakt dan? Want als je de punten van Max en Dan optelt, kom je op 225. | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 19:13 |
nee, dan kom je op 215. Op het moment van de wissel stond Kvyat nog voor Max in het kampioenschap. Na de wissel er ruim achter | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 19:15 |
Kansloos ventje dat Hamilton. | |
tja77 | zondag 24 juli 2016 @ 19:16 |
Pfff te lang in de zon gezeten. Excuus. | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 19:17 |
Olav noemt zoiets het internationale gebaar van vriendschap | |
Asschen_sukar | zondag 24 juli 2016 @ 19:26 |
Ah, dat stukje had ik wel gezien ja. Vroeg me al af of het inderdaad z'n middelvinger was. Toonbeeld van sportiviteit die kerel. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 20:04 |
Max verdedigt 1x gaat vervolgens terug naar de ideale racelijn en stuur de bocht in. De 2e keer de binnenkant blokkeren is imo onzin. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 20:04:48 ] | |
KingRadler | zondag 24 juli 2016 @ 20:08 |
waar is de tijd gebleven dat ze gewoon racen in plaats van klagen. | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 20:11 |
Vettel was echt erg weer deze race ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 20:20 |
dat is toch hetzelfde als wat ik zeg. De totaaltijd is wat telt, en uiteraard behoord die pitstop zelf tot die tijd. Maar het aanremming bij pit ingaan ook, en het inrijden van het pitvak , en het vertrekken, moment van pitlimiter afzetten.... En die dingen te samen kun je alleen meten met de totaaltijd die ze in de pitlaan zijn, vandaar dat ik zeg dat enkel die tijd relevant is. | |
Spooky4u | zondag 24 juli 2016 @ 20:21 |
kvyat had 22 punten | |
Weltschmerz | zondag 24 juli 2016 @ 20:28 |
We hebben natuurlijk de tijd gehad dat er geen radio's waren en ook de tijd dat team radio niet werd uitgezonden. Team radio ja, het is voor gebruik door het team, leuk dat we mee mogen luisteren, maar het is wel andermans gesprek. Als we de mening van een coureur willen horen dan moeten we luisteren naar wat ze zeggen in het interview achteraf, als hun hartslag weer normaal is. Dan zie je Raikkonen ook veel genuanceerder zijn over de acties van Verstappen. Ik vond de eerste op het randje van een tweede lijnwissel, je zou het ook als minimale correctie kunnen zien. De tweede was niks, gewoon frustratie. De achterblijvers mogen wel wat harder aangepakt, en misschien moet je ook een regel maken dat die elkaar met rust laten en niet profiteren van gelapt worden, zodat ze even uit gevecht zijn en netjes opzij kunnen. Laatst was er nog een situatie dat de ene coureur 3 seconden sneller langs de achterblijvers kon dan de achtervolger, dat is gewoon race beinvloedend. Zo'n vingertje moet je ook niet te moeilijk over doen, het is het heetst van de strijd, en als hij het ernaar gemaakt heeft... | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 20:30 |
Je zou ook de blauwe vlaggen gewoon kunnen afschaffen ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 20:31 |
En hoe sportief is het om de leiders op te houden als je gelapt wordt? Gutierrez heeft niet voor niets een penalty gekregen voor ignoring blue flags. En er dan achteraf ook nog over gaan miemelen. Hamilton is hier niet de huilebalk... | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 20:36 |
Daar zal Vettel niet zo blij mee zijn | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 20:38 |
Dan moet hij in een compleet blauwe auto gaan rijden ![]() | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 20:39 |
Zie je het al voor je? Vettel in een Sauber ![]() | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 20:40 |
Jaren 20, gok ik zo. | |
Beach | zondag 24 juli 2016 @ 20:41 |
![]() | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 20:42 |
Dat is niet blauw, maar wit met een beetje blauw | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 20:42 |
niet die ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 20:44 |
Dat was toch na de race bij het uitrijden gezien de snelheid? | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 20:48 |
Nope, tijdens de race. | |
ChatGirl | zondag 24 juli 2016 @ 20:49 |
Nee, tijdens de race. | |
caspervc | zondag 24 juli 2016 @ 20:50 |
Zie je het al voor je? Vettel bouwt zijn eigen blauwe vlag device ![]() ![]() | |
Asschen_sukar | zondag 24 juli 2016 @ 20:52 |
Dat iemand anders niet sportief is, wil niet zeggen dat jij dit dan ook niet meer hoeft te zijn. Maar ik snap je punt, zou er waarschijnlijk zelf net zo gefrustreerd over zijn als Hamilton ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 20:52 |
Blauw/rood knipperende Ferrari | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 20:53 |
Dan heeft Vettel het gat na zijn pitstop dichtgereden voordat Verstappen zijn eerste pitstop nam? Al met al heeft Ferrari een waardige strijd geleverd en is Ferrari verre van verslagen door RBR. | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 20:54 |
Misschien idd gewoon blauwe knipperlichten op/in de auto's bouwen en die op de snelheden/tijden tov achterliggers laten afgaan ![]() zoiets; | |
Montelly | zondag 24 juli 2016 @ 20:57 |
Niet te bevatten hoe Lewis en Nico telkens een gat weten te slaan met RB's. Hoe kan dit toch dat P3 op 25 sec achterstand komt en Verstappen op 45 sec. | |
Peterselieman | zondag 24 juli 2016 @ 20:59 |
en een systeem dat inbreekt op de boordradio van de voorligger ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 21:01 |
Wel meteen je oordeel klaar hebben, terwijl je dus geen flauw idee hebt waarover het gaat... ![]() | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:04 |
Max heeft trouwens wel geluk dat hij geen penalty krijgt. Hij zei zelf dat hij Kimi links zag en daarom ook naar links ging wat niet mag en je mag toch niet in je rem zone van richting veranderen maar dat terzijde. Hopelijk leert hij hier van want de volgende keer is het waarschijnlijk een penalty met normale stewards. | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 21:05 |
Tijdens of na de race, Hamilton blijft een vervelend pisventje. | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 21:06 |
't is niet alsof er enige vorm van gelijkheid zit in de bestraffingen dit jaar. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:07 |
Daarom heeft hij ook geluk gehad. Bij de ene steward bijvoorbeeld die van vorige week had hij misschien wel een penalty gekregen. Het is dat de stewards zo slecht zijn dit seizoen dat je als coureur iets fout kan doen en er mee weg kan komen. | |
Sinister-D- | zondag 24 juli 2016 @ 21:10 |
de undercut proberen dus. | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 21:10 |
In de nabeschouwing zijn die 2 moves van Max uitgebreid besproken, ja tricky en gelukkig goed getimed maar niet fout. Arrivabene schudde ook al nee, geen fout. | |
ChatGirl | zondag 24 juli 2016 @ 21:11 |
![]() | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 21:13 |
Is het trouwens al officieel dat Max geen penalty krijgt? Of zitten we daar nog op te wachten. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:15 |
Alsof Ziggo een goede bron is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Max beweegt eerst naar de buitenkant zodat hij Kimi kan blokken, dan ziet hij in zijn spiegels dat Kimi naar links rijdt dus ging hij ook naar links(heeft hij toegegeven in een interview), dit gebeurde in de rem zone waar je sws niet mag bewegen, dit was voordat hij in stuurde voor de bocht en daarom was het zijn 2de verdedigende beweging wat niet mag. | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 21:16 |
Officieel, er is geen onderzoek | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 21:18 |
Hoe moet hij de bocht door dan? Vierkante bocht maken ofzo? | |
MakkieR | zondag 24 juli 2016 @ 21:20 |
Ik vind die blauwe vlaggen ook maar onzin, het zijn allemaal grote jongens, ze weten hoe ze moeten racen, laat ze maar lekker gaan vechten voor hun posities als ze een lap voorsprong hebben. Op Hongarije zou dat lachen wezen, dat Mercedes na 1 lap er niet snel voorbij kan en RBR en Ferrari weer kunnen achterhalen. Maakt het allemaal wel leuker en spannender. dan creeer je een soort SC ![]() | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:20 |
Gewoon remmen in een rechte lijn en insturen ipv remmen naar links... | |
sasquatsch | zondag 24 juli 2016 @ 21:22 |
Coureurs zijn een goede bron, want die wetenhoe je moet racen. En terug gaan naar je lijn mag, mits je ruimte laat. Was volgens mij genoeg, dus legaal. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:24 |
![]() Hier zie je duidelijk dat Max eerst naar rechts stuurt wat zijn eerste move is en dan ziet hij Kimi naar links gaan en gaat hij zelf ook naar links wat zijn 2de move is en van richting veranderen in een rem zone om te verdedigen wat ook niet mag. Dus 2 fouten. | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 21:24 |
Want je mag niet remmen tijdens het insturen? | |
Fir3fly | zondag 24 juli 2016 @ 21:25 |
Nope. | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 21:25 |
Hij gaat naar rechts, stopt dan met naar rechts gaan en rijdt een kort stukje parallel aan de baan, daarin stuurt hij linksaf de bocht in... | |
sasquatsch | zondag 24 juli 2016 @ 21:26 |
Nogmaals, teruggaan naar je lijn mag. Staat in de Sporting Regulations. Dus volledig legaal. | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 21:28 |
Hij liet nog prima ruimte open aan de linkerkant voor Kimi, maar als die zich verremt is dat jammerdebammer voor hem he ![]() | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:28 |
Het mag idd als je een auto lengte voor de aanvaller rijdt wat hier duidelijk niet aan de orde is. Kijk goed wanneer Kimi naar links stuurt, dan zie je Max ook een klein stukje naar links gaan in de rem zone. | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 21:29 |
Op dat moment trekt hij zijn auto recht, parallel aan de baan, het vertekent wat omdat het onder een hoek is gefilmd. | |
sasquatsch | zondag 24 juli 2016 @ 21:29 |
| |
Asschen_sukar | zondag 24 juli 2016 @ 21:32 |
Het feit dat Ferrari nog geen klacht ingediend heeft bij de stewards lijkt me eigenlijk ook wel genoeg zeggen. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:32 |
![]() ![]() Het was trouwens niet de enige keer. Deze 2 vind ik zelf sws duidelijker | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 21:34 |
Edit: ah daarvoor gebeurt het al. Dit is toch basisschool inhalen , Kimi zit er langs en red het dan niet. Eigen schuld ![]() | |
Asschen_sukar | zondag 24 juli 2016 @ 21:35 |
Ik zie iedere keer 1 verdedigende beweging eigenlijk, probeer echt met alle mogelijkheid een 2e te zien, maar ik zie het echt niet. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:35 |
Het is meer dat hij beweegt tijdens het remmen er is geen 2de move nee. | |
Djoetma | zondag 24 juli 2016 @ 21:35 |
Persconferentie. Let op Nico op 0:23, 2:05 en dan 4:55 en 5:07 Heeft een soort van tic oid. Nooit eerder opgemerkt. Iemand anders wel? Bij die eerste zie ik niets gebeuren. Bij die tweede zie je wat duidelijker iig iets. Hij verdedigt eerst een stukje aan zijn linker kant, en volgens 'blokkeert' hij Kimi ook aan de rechterkant. Echter die tweede beweging doet hij voor de bocht. Is het dan nog steeds blokkeren? Ik vind van niet, maar misschien dat de regels zeggen dat je dan ook voor het goed positioneren van een bocht je positie niet mag veranderen. | |
daNpy | zondag 24 juli 2016 @ 21:36 |
Het moment van verdedigen maakt zijn achterkant een klein zwiepertje, wat lijkt alsof hij eerst naar de buitenkant wilde en daarna naar rechts ging om te verdedigen. ik vind het niet echt duidelijk te zien, maar Kimi is er gewoon naast en haalt het zelf niet imo. | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 21:38 |
Bovenste is niet eens een defensieve beweging, ze halen iemand in en gaan terug naar de racelijn. Waarna weer gewoon de bocht wordt ingestuurd hetgeen ook mag... Onderste is 1 beweging, en die is zo klein dat je het niet onder abnormale bewegingen kan gooien. Gewoon een defensieve lijn, niks abnormaals aan. | |
nils7 | zondag 24 juli 2016 @ 21:48 |
Je mag 1 keer van lijn wisselen... dat doet ie | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 21:48 |
Het feit dat Ferrari geen klacht ingediend heeft en Kimi geen klappen aan Max heeft uitgedeeld na de race zegt al genoeg lijkt me? Charlie Whiting & crew hebben er geen werk van gemaakt... en die zien alle camera beelden. Wat is er trouwens mis met de Ziggo nabeschouwing? Moet zeggen dat ze het elke week beter doen met de filmpjes en pijltjes erbij en Lammers en Doornbos zijn prima in analyses. | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 21:51 |
Dit is echt spijkers op laag water zoeken. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:51 |
Kimi heeft geklaagd na de race maar dat zegt ofc niks want hij klaagt vaak. De stewards zijn gwn slecht( zie dubbele gele vlag in kwali) dus dat zegt niks. En hoe weet je of Ferrari geen klacht hebben ingediend, misschien hebben ze dat wel gedaan na de race maar zijn de stewards bij hun beslissing gebleven. We kunnen dat niet weten. | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 21:55 |
Die rulings worden gewoon bekend gemaakt hoor... als Ferrari een ruling had ingediend hadden we dat al gehoord, dus nee, geen klacht vanuit Ferrari. | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 21:59 |
het enige probleem is Kamphues Ik zie geen fout maar de verdediging van Max | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 21:59 |
Ik ben nu ook gestopt hoor, ik heb nog een paar gifs en argumenten om me punten te ondersteunen maar ik zie al dat het geen zin heeft. Het is toch gebeurd en voorbij. Ik vind het alleen wel een beetje jammer dat discusseren op dit forum soms onmogelijk is. | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 22:00 |
Kamphues is idd de grootste fout van vandaag ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 22:00 |
Als dat zo was zou je dat hier kunnen vinden http://www.fia.com/events(...)iming-information-15 Dus we weten het wel, er is geen klacht ingediend. | |
JopJuh | zondag 24 juli 2016 @ 22:01 |
Er is discussie maar jij krijgt je gelijk niet van de anderen. Je gelijk krijgen is niet hetzelfde als discussie. | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 22:01 |
Jij ziet dingen die er niet zijn. Kimi rijdt zelf een deel van zijn voorneus eraf en gaat zelf wijd | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:02 |
Ik vind gelijk krijgen niet zo belangrijk. Alleen zijn de tegen argumenten steeds hetzelfde en beetje kort/doorzichtig dus heeft het niet al te veel zin om door te gaan. | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 22:03 |
Als dit al niet meer mag in de racerij dan kunnen ze beter stoppen. Dan kun je iedereen die voor je rijd een blauwe vlag geven. Lijkt me het niet aantrekkelijker van worden. En aub niet stop met discussiëren op dit forum, anders word het net zo saai als de race van vandaag. ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 22:04 |
Sorry, maar ik zie Max echt niet weaven. Anders was het under investigation geweest | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 22:05 |
^Dit | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:05 |
![]() ![]() ![]() Ik zou vooral de 1ste gif met de 2de gif vergelijken ![]() | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 22:07 |
Ik zie het probleem nog steeds niet? Max blokkeert keurig de beste lijn met 1 beweging... | |
Asschen_sukar | zondag 24 juli 2016 @ 22:07 |
Hij stuurt hem iets vroeger in dan de ideale lijn, maar daar kan je niet echt een penalty voor geven. Dat is wel echt mierenneuken. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:08 |
Hij beweegt naar links omdat Kimi dat ook doet. Dit mag niet want is dus zijn 2de beweging ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 22:08 |
Met de tweede inhaalpoging van Kimi probeert hij een dummy, die verkeerd uitpakt en die andere is gewoon goed verdedigen van Max en wordt er echt niet geweaved. maar ja, jij ziet dingen die er niet zijn | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 22:08 |
Om de bocht te nemen | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 22:09 |
Waar zie jij dat hij naar links stuurt? Hij gaat naar rechts, zet z'n auto recht en pakt de bocht... volgens mij zie jij het rechtzetten van de auto als naar links gaan ofzo? | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:10 |
Dan zie je weer in de 1ste gif dat dat niet de ideale lijn zou zijn en dus tijd verliest. Dit deed hij dus om Kimi te blokken want ik zie geen andere reden. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:11 |
Van rechts naar links sturen is toch naar links gaan??? | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 22:11 |
ik zie hem echt niet naar links gaan zou je me per plaatje kunnen laten zien | |
SnowOokami | zondag 24 juli 2016 @ 22:14 |
Wut? Hij gaat naar rechts, zet z'n stuur recht, blokkeert daar effectief de best rij-lijn mee en stuurt daarna de bocht in. Kimi wilde naar binnen gaan toen Max op de rem ging staan en Kimi naar buiten moest uitwijken... hij had hem zowel binnen als buiten kunnen pakken maar gokte te laat. | |
NewHorizon | zondag 24 juli 2016 @ 22:15 |
Kijk goed, hij gaat naar rechts en daarna zie je een korte 'jolt' aan zijn stuur, daarna rijdt hij parallel met de baan, rechtuit. Even daarna stuurt hij wel linksaf maar dat is opzich wel handig als er een bocht aankomt ![]() In eerste instantie gaat hij naar rechts en dan rechtuit. | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 22:16 |
dit | |
#ANONIEM | zondag 24 juli 2016 @ 22:16 |
Even een plaatje van een tangens opgezocht:![]() Imo is dit 1 stuur beweging. Stuur naar rechts en weer terug. | |
ESF1Gamer | zondag 24 juli 2016 @ 22:18 |
Hier word ik als wiskunde student blij van ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ESF1Gamer op 24-07-2016 22:24:06 ] | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:22 |
Ik begrijp wel waarom je dit ziet. Het zet idd zijn auto recht. Echter is de lijn die hij neemt niet de ideale lijn. Als hij rechts zou bliven zodat hij de ideale lijn zou nemen zou Kimi de binnenkant nemen, hij ziet dat en zet daarom zijn stuur recht. Dit is eigenlijk een 2de move. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:24 |
| |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:27 |
Max zei trouwens in een interview met Sky dat hij Kimi naar binnen zag komen en dus ook naar binnen stuurde. Hij stuurde al eerder naar de buitenkant. Zelfs Max gaf toe dat hij schuldig was xD | |
S95Sedan | zondag 24 juli 2016 @ 22:31 |
Gezeik over dat aansnijden van de bocht, wat moet hij dan, maar rechtdoor gaan ofzo. Max had Kimi gewoon waar hij hem wou hebben doordat hij pas nadat Kimi z'n beweging maakte besloot waar te verdedigen. En dat is al wat ik eerder aanhaalde het verschil tussen de generatie van toen en van nu. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 22:38 |
Dat over Ferrari die niet klaagde klopte ook niet btw... | |
VacaLoca | zondag 24 juli 2016 @ 22:43 |
Sinds wanneer is een bocht insturen van lijn veranderen Ik zie Max amper bewegen. Alleen Raikonnen die alle kanten op stuitert en zn voorvleugel kapot rijdt | |
Nattekat | zondag 24 juli 2016 @ 22:46 |
Ik zie Max naar rechts en dan terug naar links sturen. Precies één stuurbeweging - een extreme, dat wel. | |
Swetsenegger | zondag 24 juli 2016 @ 22:59 |
Ik vind in dit plaatje juist overduidelijk dat Max 1 verdedigende move maakt naar rechts, en vervolgens keurig zijn racelijn pakt naar links. 1 move. ![]() | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 23:00 |
http://www.skysports.com/(...)zed-by-kimi-exchange Rond 0:52 hoor je dat Max het toegeeft... | |
habitue | zondag 24 juli 2016 @ 23:01 |
Max rijdt vloeiend in 1 lijn en kimi rijdt als een gefrustreerde wesp.... | |
Nattekat | zondag 24 juli 2016 @ 23:02 |
Als Räikkönen de binnenkant had aangehouden, was hij erlangs. | |
Swetsenegger | zondag 24 juli 2016 @ 23:03 |
Dat hij de bocht nam ja ![]() | |
Swetsenegger | zondag 24 juli 2016 @ 23:04 |
Hij had gewoon geen snelheid genoeg om hem er naast te prikken. | |
tja77 | zondag 24 juli 2016 @ 23:05 |
Ik snap het probleem niet zo. Max stuurt eerst naar buiten en rijdt dan richting apex, en Kimi doet een spastische move naar de buitenkant van de bocht waarmee hij zichzelf schade toebrengt. | |
Swetsenegger | zondag 24 juli 2016 @ 23:06 |
Volgens vele is dat insturen naar de apex een 2e blocking move. Volgens Whiting niet. En volgens mij ook niet. | |
ButtonenLiverpoolfan | zondag 24 juli 2016 @ 23:08 |
'He dived in to the inside SO I turned to the inside' | |
tja77 | zondag 24 juli 2016 @ 23:14 |
Als Kimi aan de buitenkant had gezeten, en Max had niet ingestuurd en Kimi erbuiten hebben gedrukt, dan was het natuurlijk ook niet goed. Er wordt teveel gepraat laat die mannen lekker hun gang gaan denk ik dan. En grijp alleen in bij de ernstige gevallen. Dit gebeurt in een fractie van een seconde, en stewards krijgen beelden vanuit -tig standpunten en tal van superslowmo's en gaan daarop oordelen. Lekker makkelijk. Ik zie hier niks verkeerds in, Ferrari, Kimi, en een enkele kutspanjaard weer wel. | |
DaKKiE1984 | zondag 24 juli 2016 @ 23:17 |
Toen ik het vanmiddag zag had ik gelijk het idee dat Max fout was, maar in de herhaling wordt al snel duidelijk dat Raikkonen een achtbaan imiteert of iets dergelijks. Dus een tip voor ButtonenLiverpoolfan: Probeer dat gifje eens te bekijken zonder dat je naar Raikkonen kijkt, dus alleen naar de auto van Max. Want dat geslinger van Kimi zorgt ervoor dat alles nogal vertekent... | |
Lokale_Notabele | zondag 24 juli 2016 @ 23:23 |
Dat is niet de normale racelijn man, heb je 70 ronden liggen slapen? Max stuurt veel vroeger dan gebruikelijk in, om Raikkonen te blokken. Tweede blok move. | |
sasquatsch | zondag 24 juli 2016 @ 23:24 |
Even voor de duidelijkheid,, dit is de regel uit de Sporting Regulations.Max ging naar rechts om Raikkonen te verdedigen en vervolgens weer naar links (om te verdedigen of niet maakt niet uit) voordat hij de bocht instuurde. Zolang er maar een wagenbreedte ruimte is tussen Max en de linkerkant van de baan is er niets aan de hand. Die ruimte was er voordat hij de bocht instuurde. | |
maniack28 | zondag 24 juli 2016 @ 23:44 |
Prima toch? De FIA heeft niet bestraft, dus het mag. Het probleem met deze regels is dat het multi interpretabel is, dus we kunnen beter gewoon kappen en mensen laten racen i.p.v. al dat geregeljank. | |
Jane | zondag 24 juli 2016 @ 23:51 |
Op Button gestemd voor DotD. Spannendste momenten van de hele race vandaag. ![]() | |
Geralt | maandag 25 juli 2016 @ 00:24 |
Zo zie ik het ook. Kimi en/of Ferrari kunnen zeuren wat ze willen, maar zet hem er dan maar langs ofzo. | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2016 @ 00:50 |
Dat is precies wat er gebeurde toen Max buitenom bij Kimi wilde inhalen ergens eerder in de race. | |
FireFox1 | maandag 25 juli 2016 @ 01:45 |
Ik heb op Ricciardo gestemd. Gewoon omdat ik hem zijn podiumplek gun ![]() | |
LilDutchPrincess | maandag 25 juli 2016 @ 01:51 |
Nope... en ik kijk graag naar Nico ![]() | |
FireFox1 | maandag 25 juli 2016 @ 02:37 |
Scherp opgemerkt. Zal hij dit bij eerdere persconferenties hebben gedaan? | |
Geralt | maandag 25 juli 2016 @ 06:04 |
Ik heb het nooit eerder gezien bij hem. | |
Libris | maandag 25 juli 2016 @ 06:32 |
Last van z'n oren? | |
Meike26 | maandag 25 juli 2016 @ 07:34 |
Denk wel dat dit indd een tik is ipv dat hij last van zn oren heeft. Heb het ook nog niet eerder gezien bij hem. Wel bij andere mensen gezien en meegemaakt en ik geloof dat zo'n tik ook gelinkt is aan onzekerheid. Of dit nu speciaal vandaag extra is door het verlies van kampioenschap, geen idee, maar opvallend is het wel. | |
Ener-G | maandag 25 juli 2016 @ 07:44 |
Misschien had ie gewoon de hik ofzo, hij kegelt aan het begin ook even een halve fles drinken naar binnen. | |
daNpy | maandag 25 juli 2016 @ 08:14 |
En dan is de simpele conclusie: je bent niet snel genoeg. Nog een keer proberen dus. | |
aesop | maandag 25 juli 2016 @ 11:40 |
Nee, dan begrijp je hem verkeerd. Hij stuurt nl helemaal niet eerst naar rechts. Doordat Kimi als een gek aan het zigzaggen is lijkt dat misschien zo, maar de beweging naar links(naar binnen dus) is Max' enige Move. En dus is het legaal. | |
sasquatsch | maandag 25 juli 2016 @ 11:51 |
Een F1 wagen uit het jaar 2030?![]() | |
Beach | maandag 25 juli 2016 @ 11:57 |
Ik mag hopen dat we in 2030 van Pirelli af zijn. | |
trein2000 | maandag 25 juli 2016 @ 13:36 |
Wat is er mis met pirelli? | |
Jane | maandag 25 juli 2016 @ 14:01 |
Het is toch geen kunstschaatsen met verplichte figuren, man! ![]() De lijn die hij koos was misschien niet de meest efficiente als hij alleen op de baan zou zijn, maar wel de meest effectieve onder de omstandigheden. Zolang je daar dan niet meer van afwijkt, mag dat gewoon. | |
Peterselieman | maandag 25 juli 2016 @ 14:17 |
En de Driver of the day is ... Kimi Räikkönen | |
Meike26 | maandag 25 juli 2016 @ 14:19 |
Terecht, goed gereden, mooie aanvallende strategie ![]() | |
VacaLoca | maandag 25 juli 2016 @ 14:43 |
Wat een gehaat op Max internationaal om vrijwel niets. Wist niet dat er zoveel voorstanders van boring F1 waren. Voortaan snellere coureur (in vrije lucht) maar gewoon vrijwillig voorbij laten? | |
Justevo | maandag 25 juli 2016 @ 15:26 |
Sympathy votes. | |
Lokale_Notabele | maandag 25 juli 2016 @ 16:01 |
Oh, nou, je hoeft niet gelijk zo kattig te doen tegen mij. Hij is twee keer van zijn lijn afgeweken in dit scenario. | |
Jane | maandag 25 juli 2016 @ 16:41 |
sorry, was niet kattig bedoeld. ![]() | |
TagForce | maandag 25 juli 2016 @ 16:56 |
Hij is 0 keer van zijn lijn afgeweken. Hij komt uit bocht 1, en neemt een wijde lijn door die korte knik aan de buitenkant. Aan het einde van de knik positioneert hij zijn auto zo dat hij in het midden van de baan uitkomt om zo breed mogelijk te zijn (dit is zijn lijn, dus hij wijkt daar niet vanaf). Kimi dacht dat ie aan de binnenkant zou blijven en gaat dus naar de buitenkant. Vervolgens bedenkt Kimi zich en gaat naar de binnenkant, maar Max neemt daar een vroege apex, zodat zijn lijn door de bocht ook weer zo breed mogelijk is, door de bocht te 'diamond'-en (dubbele apex van maken). Kimi verwacht dat ook niet, en moet vol in de ankers, en kruist achter Max langs waarbij hij zijn wing endplate er af rijdt op de bak van Max. Op geen enkel moment wijjkt Max van zijn lijn af. Dat het niet de snelste lijn door die sectie is maakt niet uit, het was een verdedigende lijn, en Kimi zou exact dezelfde lijn hebben genomen als de rollen omgedraaid waren. | |
sasquatsch | maandag 25 juli 2016 @ 17:08 |
Zelfs als dat zo zou zijn is het toegestaan, zie de regel uit de Sporting Regulations die ik eerder postte. Je mag een verdedigende actie de ene kant op maken en weer een beweging de andere kant opmaken. Je mag alleen niet blijven zigzaggen, maar wel één zigzag beweging maken. | |
TehRocks | maandag 25 juli 2016 @ 17:39 |
Ideale racelijn? Ga de kwalificatie kijken en dan zie je duidelijk dat dat niet de ideale racelijn is. | |
Meike26 | maandag 25 juli 2016 @ 17:40 |
Een ding kunnen we zeker van zijn, dit zal niet de laatste keer zijn dat we Max hebben zien verdedigen, zijn collega's zijn bijdeze gewaarschuwd ![]() ![]() | |
tja77 | maandag 25 juli 2016 @ 17:42 |
Ik blijf het ook bijzonder knap vinden. Keer op keer laat hij Raikonen die sneller is, toch nog achter zich. Zelfs als hij een mindere race heeft zoals gisteren, toch nog ff die voormalig wereldkampioen pakken. | |
Swetsenegger | maandag 25 juli 2016 @ 17:45 |
Blijkt dat de stewards op verzoek van whiting TWEE keer gekeken hebben en beide keren geconstateerd hebben dat het fair was. Daarbij blijkt nu ook dat Ferrari niet heeft geklaagd over meerdere verdedigende mives, ze waren het er mee eens dat het er maar 1 was (I.t.t. Vele vele internet specialisten) maar dat de timing van de verdedigende move te laat was namelijk in de breaking zone. Stewards vonden dus van niet. | |
TehRocks | maandag 25 juli 2016 @ 18:16 |
Realiseert iemand, maar dan ook iemand dat Kimi vol in de achterkant van Max was gereden als ie niet naar rechts had uitgeweken. En dan het dan ook 100% Max z'n schuld was geweest. | |
Nattekat | maandag 25 juli 2016 @ 18:16 |
*kuch*Monaco2015*kuch* *kuch*Spanje2012*kuch* | |
TehRocks | maandag 25 juli 2016 @ 18:17 |
Verdere uitleg bitte? | |
Nattekat | maandag 25 juli 2016 @ 18:18 |
Iets met achterop iemand knallen en als aanvaller gestraft worden. | |
TehRocks | maandag 25 juli 2016 @ 18:19 |
Wie bedoel je in Spanje 2012? | |
Nattekat | maandag 25 juli 2016 @ 18:21 |
Duitse ex-Mercedescoureur die de volgende race in Monaco zijn enige pole kwijtraakte. | |
TehRocks | maandag 25 juli 2016 @ 18:22 |
Ah, Mister Schumacher ^^ | |
sasquatsch | maandag 25 juli 2016 @ 18:22 |
Nee, dan was het Kimi's schuld, want Max move was legaal.
| |
TehRocks | maandag 25 juli 2016 @ 18:28 |
Wacht dus als Kimi veel meer snelheid en grip heeft, als eerste de move naar links maakt en dan achterop Max knalt is het zijn schuld omdat 'Max zijn move legaal was'? Oke. | |
sasquatsch | maandag 25 juli 2016 @ 18:33 |
Daarop moet je als coureur anticiperen. Wat Kimi hier ook deed. Zolang hij er niet naast zit, mag je blokken (zolang je maar niet meer dan 2 bewegingen achter elkaar maakt). Dat is racen. Je hoeft niet iemand voorbij laten omdat die sneller is. | |
Tijn | maandag 25 juli 2016 @ 18:37 |
Wat wil jij dan, dat Max z'n plek gewoon opgeeft? ![]() | |
AMDB | maandag 25 juli 2016 @ 18:40 |
Iedereen een clean rondje laten racen zonder traffic en de snelste tot winnaar uitroepen! Een kwalificatie maar dan zonder de oneerlijkheid. | |
Geralt | maandag 25 juli 2016 @ 18:43 |
HAAL DIE POST VLUG WEG VOORDAT BERNIE HEM LEEST!!!!!! ![]() | |
Sjemmert | maandag 25 juli 2016 @ 18:49 |
Als iemand binnen drs kan komen moet je diegene voorbij laten in de drs zone. Als je de volgende ronde dan weer binnen zijn drs kan blijven moet hij je weer voorlaten. Krijg je onwijs spannende gevechten met veel positie wisselingen ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 juli 2016 @ 18:58 |
wie ![]() | |
daNpy | maandag 25 juli 2016 @ 18:59 |
Ik vind eigenlijk dat hij in de eerste bocht weer liet zien geen echte racer te zijn die voor zijn plek vecht ![]() | |
Monolith | maandag 25 juli 2016 @ 18:59 |
Deze socialist. ![]() | |
daNpy | maandag 25 juli 2016 @ 19:01 |
Welke gevechten precies dan? Die krijg je alleen als je elkaar niet voorbij laat... | |
FireFox1 | maandag 25 juli 2016 @ 19:17 |
Vind je? Hij was toch 3 seconden lang ROS voorbij ![]() | |
Jane | maandag 25 juli 2016 @ 19:17 |
Ik durfde het bijna niet te zeggen, maar ik vond Ricciardo eigenlijk ook weer niet zo sterk naar voren komen. Ondanks die derde plek, raar genoeg. Idd lijkt het hem vaak aan de vechtlust te ontbreken die hij een paar jaar geleden wel had. Vond ik ook op Silverstone opvallend. Oke, pech met de pitstop gehad, maar daarna ook niks meer geprobeerd. Lijkt het tenminste. Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor. Iig tof voor hem dat hij weer op het podium stond. Dat gun ik hem wel. | |
Fopje | maandag 25 juli 2016 @ 19:31 |
Wat had hij op Silverstone niet geprobeerd dan? En wat had hij moeten daar moeten doen? | |
Geralt | maandag 25 juli 2016 @ 20:04 |
Bernard Charles Ecclestone ![]() | |
Tijn | maandag 25 juli 2016 @ 20:07 |
Natuurlijk had-ie pech met de VSC pitstop, maar ook daarna liet-ie het gat tussen hem en Max alleen maar oplopen. Dat is toch jammer. | |
Fopje | maandag 25 juli 2016 @ 20:08 |
Ja het gat werd misschien iets groter. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet probeerde om dichterbij te komen ![]() | |
daNpy | maandag 25 juli 2016 @ 21:02 |
Ah ik was dus niet de enige die het zag ![]() Uiteraard een mooie derde plek en zeker verdiend, maar hij verdedigt nauwelijks en valt ook maar amper aan heb ik het idee. | |
Fir3fly | maandag 25 juli 2016 @ 21:03 |
Hij kan gewoon niet beter. | |
franklop | maandag 25 juli 2016 @ 21:14 |
Ricciardo kwam toch juist dichterbij, pushte hard en was lange tijd snelste, maar toen bleek Mercedes nog een extra versnelling te hebben ![]() | |
Pino112 | maandag 25 juli 2016 @ 22:55 |
Zelfs in de samenvatting gebeurde er niet heel veel. | |
Peterselieman | dinsdag 26 juli 2016 @ 00:22 |
Moet je deze serie dan ook kijken: http://www.dumpert.nl/med(...)s_laatste_ronde.html
| |
Klummie | dinsdag 26 juli 2016 @ 00:29 |
Als ze nu eens, op die saaie circuits,deze dingen neerzetten? ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door Klummie op 26-07-2016 00:30:36 (Ow het stond er al ) ] | |
#ANONIEM | dinsdag 26 juli 2016 @ 00:32 |
Hij heeft Vettel rondenlang achter zich gehouden, op minder dan een seconde. En de Mercedessen aanvallen was niet echt een optie hè? ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 00:32:48 ] | |
ESF1Gamer | dinsdag 26 juli 2016 @ 07:59 |
Het verdedigen van Max moet denken aan de old skool verdedigen zoals Micheal Schumacher het deed. Dat mogen coureurs wel meer laten zien dat soort verdedigen en inhalen | |
Pino112 | dinsdag 26 juli 2016 @ 08:00 |
![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 26 juli 2016 @ 08:08 |
http://www.formula1.com/e(...)rack-in-hungary.html Ook al wel grappig | |
#ANONIEM | dinsdag 26 juli 2016 @ 09:22 |
Ja Ideale racelijn op dat moment, wat moet hij dan? Netjes aan de kant gaan? Dat was op dat moment de ideale lijn om nog de bocht door te komen. verder wat hij zegt :
| |
aesop | dinsdag 26 juli 2016 @ 10:51 |
Toch is er behoorlijk wat kritiek op Max. Brundle heeft het over juniorklasse-achtig verdedigen waarbij hij geen lijn kiets maar reageert op een move van degene die wil inhalen. Volgens Brundle moet ie dat afleren want dat moet een keer fout aflopen. Ik vind dat toch een beetje rare redenering. Daar gaat racen toch om? Juniorklasse is in deze vermoedelijk een beetje kleinerend bedoeld, maar missen we niet juist dat op het scherpst van de snede strijden om positie in de formule 1? | |
ESF1Gamer | dinsdag 26 juli 2016 @ 10:53 |
Zondag is hij lyrisch over een inhaalmove van Max. Geen peil te trekken met die Brundle | |
Dutchguy | dinsdag 26 juli 2016 @ 10:55 |
Schansen in de F1 lijkt me ook wel wat. ![]() Trouwens: Red Bull says Renault engine 47bhp down on Mercedes http://www.motorsport.com(...)-on-mercedes-802381/ | |
ESF1Gamer | dinsdag 26 juli 2016 @ 10:56 |
Dan krijg koprollen ala Webber | |
#ANONIEM | dinsdag 26 juli 2016 @ 10:57 |
Als de Halo wordt ingevoerd, dan ook schansen. ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 26 juli 2016 @ 10:58 |
schansen met halo: Ik zeg doen ![]() o ja, Maldonado erbij voor extra spektakel met die schansen | |
Jane | dinsdag 26 juli 2016 @ 11:28 |
Ligt er erg aan bij wie hij het doet. Nico inhalen/achter zich houden = Held Van De Dag. Hetzelfde bij Kimi of - God forbid! - ooit Hamilton en er is bijna geen boom hoog genoeg om hem aan op te knopen. Dat weet je gewoon. | |
Jane | dinsdag 26 juli 2016 @ 12:35 |
Ik vind het toch knap hoe Max ermee omgaat dat hij constant zo onder de loep ligt. Volgens mij is hij verreweg het meest in beeld geweest sinds zijn overstap naar RBR. Natuurlijk door zijn leeftijd en het feit dat hij de nieuwste F1-sensatie is, maar vooral ook omdat hij steeds de interessantste battles aan het uitvechten is, vooraan in het veld. Wie weet wat er achteraan allemaal gebeurt? Tenzij het heel opzienbarend is, zien we daar nooit iets van en dus kraait ook geen haan ernaar. Als nr. 19 een prachtige defensieve move-op-het-randje maakt op nr. 20, dan wordt hij daar noch om geprezen, noch krijgt hij het halve internet over zich heen (tenzij nr. 20 toevallig Hamilton is, die somehow achterin het veld is beland ![]() Hij lijkt enorm sterk in z'n schoenen te staan en alleen dat al is prijzenswaardig. Kan niet altijd makkelijk zijn. | |
sasquatsch | dinsdag 26 juli 2016 @ 12:36 |
Daarom was de regel dat je van je lijn mag afwijken en weer terug ingesteld. (als reactie op het verdedigen van Schumacher op Hamilton in Monza 2011). | |
sasquatsch | dinsdag 26 juli 2016 @ 12:37 |
Bij STR was hij ook regelmatig in beeld met zijn inhaalacties. | |
Jane | dinsdag 26 juli 2016 @ 12:38 |
Ja, dat klopt. Toen ook al, maar na de overstap is het helemaal geexplodeerd. Logisch, want hij rijdt nu natuurlijk ergens vooraan in het veld. -edit- En het waren toen (vanzelfsprekend, denk ik) vaker inhaalacties, terwijl hij nu vaker moet verdedigen. Een (geslaagde) inhaalactie is eigenlijk altijd cool. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 juli 2016 @ 12:49 |
Als-ie lyrisch is over een inhaalmove kan-ie niet kritisch zijn over het verdedigen? ![]() Zondag tijdens de race waren ze bij Sky al kritisch over die move van Verstappen, waarbij Kimi z'n voorvleugel beschadigde. Ze zijden echter ook dat Verstappen niets verkeerd deed tijdens de tweede move waarover Kimi op de radio kwam. Volgens mij kijken ze dus redelijk objectief naar Verstappen - geen fanboys die alles wat-ie doet fantastisch vinden, maar zeker ook geen zeikerds die 'm per definitie fout vinden. [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 12:53:45 ] | |
HerrFritz | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:00 |
Wat een prachtige serie. Eerste stuk denk je nog, moah aardig gek, tot je een ineens die schans in het midden van de chicane ziet opdoemen, WTF! | |
Kreator | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:10 |
De enige actie op de baan kwam van Verstappen afgelopen race. Voor de rest was het een saaie optocht. De reden dat er zoveel om te doen is, is omdat het de enige actie was. Ik vind het wel mooi om te zien, maar het was af en toe wel op het randje van acceptabel. | |
NewHorizon | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:12 |
Triest nieuws voor Bernie ![]() http://www.bbc.com/news/world-latin-america-36891829 | |
Monolith | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:17 |
Z'n schoonmoeder die hoogstwaarschijnlijk z'n dochter zou kunnen zijn. | |
Beach | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:18 |
Met Bernie is het maar afwachten wat hij belangrijker vindt; geld of de schoonmoeder ![]() | |
OmniRocket | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:19 |
Bedankt voor deze uitleg, nu snap ik waarom Max geen straf kreeg | |
motorbloempje | dinsdag 26 juli 2016 @ 13:30 |
![]() ![]() Mijn god ![]() ![]() | |
potjecreme | dinsdag 26 juli 2016 @ 14:04 |
Vandaag mijn tickets voor Spa gekregen. ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 26 juli 2016 @ 14:05 |
Max heeft overal fans ![]() | |
TagForce | dinsdag 26 juli 2016 @ 14:21 |
Stadium Supertrucks. Met een beetje hollands glorie. Arie Luyendijk jr. Rijden in het voorprogramma van de stratencircuits bij de Indycar series in Amerika en de V8 Supercars in Australie. Serie is een internationale variant op de LOORRS Serie in de VS, en opgericht door Robbie Gordon. Het begon als stadium racing (zoals in de top down racegame Ivan Ironman Stewart's Super Off-road), maar rijdt sinds 2014 voornamelijk stratencircuits. Grappige serie om te kijken. | |
Beach | dinsdag 26 juli 2016 @ 14:31 |
die posten vast ook hier | |
#ANONIEM | dinsdag 26 juli 2016 @ 14:42 |
Wat een top-game was dat! | |
VacaLoca | dinsdag 26 juli 2016 @ 14:56 |
Hulkenberg wint. Lekkere tennis babes heur | |
King_Merc | dinsdag 26 juli 2016 @ 15:18 |
Dan hebben ze aan Bernie de verkeerde, die is zo,n goede onderhandelaar, voor je het weet gaan zij akkoord en dat ze zelf 37 miljoen gaan betalen aan Bernie.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 juli 2016 @ 16:04 |
![]() | |
motorbloempje | dinsdag 26 juli 2016 @ 16:07 |
Moeten ze hem straks én betalen én zijn schoonmoeder houden.... | |
MakkieR | dinsdag 26 juli 2016 @ 16:21 |
Voor wat het waard is, Max verstappen heeft nu al meer wedstrijdpunten gehaald dan wat Ricciardo of Kvyat gehaald heeft over het hele seizoen met RBR vorig jaar in 2015. En we zijn nog maar net over de helft van het seizoen. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 26 juli 2016 @ 16:22 |
Joh... de auto is ook vele malen beter dit jaar. | |
Monolith | dinsdag 26 juli 2016 @ 16:24 |
Lijkt me niet echt een hele zinvolle vergelijking inderdaad, ondanks het feit dat Max vooralsnog natuurlijk gewoon een prima prestatie neerzet to dusver. | |
TehRocks | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:14 |
Deze post bracht een glimlach op mijn gezicht en maakte duidelijk dat ik dit idiote topic nooit meer moet checken ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 26 juli 2016 @ 18:29 |
Niet alleen dit topic dus | |
Fopje | dinsdag 26 juli 2016 @ 19:18 |
Moeilijk he, mensen met een andere mening. Succes verder op een forum ![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 26 juli 2016 @ 19:19 |
ga je nu op reddit weer huilen over het Nederlandse forum? | |
TehRocks | dinsdag 26 juli 2016 @ 19:19 |
Misschien ^^ | |
sasquatsch | dinsdag 26 juli 2016 @ 20:00 |
Ach, sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben dat de regels Max gelijk geven. • Je mag je eigen lijn door de bocht bepalen, dat hoeft niet de ideale racelijn te zijn, dat mag je eigen lijn zijn, zolang je voor de ander ligt. • Je mag een verdedigende actie maken en dan terug naar je lijn gaan, zolang er een wagenbreedte tussen jouw wagen en de rand van de baan is. De FIA vond dat Max hier aan voldeed. Hard maar fair. Raikkonen koos er sowieso voor om de andere kant op de uitwijkende actie te maken, dus die wagenbreedte is hypothetisch, maar was er imho wel voordat hij de bocht instuurde. | |
Swetsenegger | dinsdag 26 juli 2016 @ 20:08 |
De onboards zijn beschikbaar http://www.formula1.com/e(...)on-from-hungary.html |