Alleen ze zeiden dat de adem analyse test al een lagere waarde geeft dan werkelijk.. waarom weet ik niet precies, maar het was wel zo. Een bloedtest is veel accurater denk ik.. dat uur tijd weegt niet op tegen een hogere waarde waarschijnlijk dan een ademanalyse...quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef Nerdslayer het volgende:
Tip voor de volgende keer: Na de laatste blaastest op het ademanalyseapparaat eisen dat je bloed wordt onderzocht door een arts. Doordat er minimaal 1 uur moet zitten tussen die blaastest en het bloedonderzoek zal de eindwaarde lager zijn. Waarschijnlijk zat je dan onder de invorderingsgrens en hoefde je alleen maar een hoge boete te betalen + rijontzegging van een paar uur.
Heb je ook ervaring met de verwachte strafmaat? Is er denk je een redelijke kans dat ik hem na die 10 dagen weer terugkrijg?quote:
Op het moment dat je verdacht wordt van een strafbaar feit is de politie er niet om jou te helpen. Natuurlijk zeggen ze dat het geen zin heeft: zij willen ook niet op de arts te hoeven wachtenquote:Op zondag 24 juli 2016 20:57 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Alleen ze zeiden dat de adem analyse test al een lagere waarde geeft dan werkelijk.. waarom weet ik niet precies, maar het was wel zo. Een bloedtest is veel accurater denk ik.. dat uur tijd weegt niet op tegen een hogere waarde waarschijnlijk dan een ademanalyse...
Maarja hier heb ik nu toch niks meer aan haha
Met als kanttekening dat TS wel direct op het bureau een deel van de kosten hiervoor moet voldoen en het andere deel later aan het NFI.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef Nerdslayer het volgende:
Tip voor de volgende keer: Na de laatste blaastest op het ademanalyseapparaat eisen dat je bloed wordt onderzocht door een arts. Doordat er minimaal 1 uur moet zitten tussen die blaastest en het bloedonderzoek zal de eindwaarde lager zijn. Waarschijnlijk zat je dan onder de invorderingsgrens en hoefde je alleen maar een hoge boete te betalen + rijontzegging van een paar uur.
Nee. De "ach kan gebeuren toch" was sarcastisch en ik vind het alleen maar mooi als alcomobilisten voor honderden euro's worden genaaid en ze hun rijbewijs verliezen: juist als ze het nodig hebben voor hun werk.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:59 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb je ook ervaring met de verwachte strafmaat? Is er denk je een redelijke kans dat ik hem na die 10 dagen weer terugkrijg?
En zo niet, wat is dan gebruikelijk. Ik lees soms 2 maanden en bij andere weer 4 maanden. Soms lees ik voorwaardelijk (waar ik mee kan leven) en soms lees ik onvoorwaardelijk..
Terwijl er volgens mij vele voor mij zijn geweest met gelijkwaardige overtredingen..
Lees de OP evenquote:Op zondag 24 juli 2016 21:03 schreef Nerdslayer het volgende:
Maargoed, dat was je vraag niet. Eerste keer 390 ugl komt neer op zo'n 425 euro boete volgens deze richtlijnen: https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@89877/richtlijn-6/
Is dat onvoorwaardelijk? Ook als ik de bezwaarbrief stuur... 4 maanden onvoorwaardelijk niet rijden serieus?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:08 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Beginnend bestuurder schaal 2 dan.
350 euro boete + 4 maanden rijbewijs kwijt
Onvoorwaardelijk ja. Maar het zijn wel richtlijnen.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:11 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Is dat onvoorwaardelijk? Ook als ik de bezwaarbrief stuur... 4 maanden onvoorwaardelijk niet rijden serieus?
Je dacht toch niet dat het maar om 2 weken zou gaan?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:11 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Is dat onvoorwaardelijk? Ook als ik de bezwaarbrief stuur... 4 maanden onvoorwaardelijk niet rijden serieus?
Ja, maar hij heeft zijn rijbewijs nodig hoor. Heus!quote:Op zondag 24 juli 2016 21:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat het maar om 2 weken zou gaan?
Hangt van jouw eventuele voorgeschiedenis af m.b.t. soortgelijke overtredingen, tevens moet jij ook maar net een "aardige" OvJ en rechter treffen.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:11 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Ik heb hem werkelijk waar nodig. 4 maanden niet mogen rijden heeft serieuze consequencies voor mijn baan. Ik moet regelmatig eerst werken en dan bijvoorbeeld om 11.30 ergens in het land zijn.. Met OV is dat gewoon niet te doen.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, maar hij heeft zijn rijbewijs nodig hoor. Heus!
Ik heb geen idee wat ik moet denken op dit moment eigenlijk..quote:Op zondag 24 juli 2016 21:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat het maar om 2 weken zou gaan?
Lees je ook alle berichten die jou een echt advies geven of ga je alleen reageren op iedereen die je uitdaagt?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:28 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Ik heb hem werkelijk waar nodig. 4 maanden niet mogen rijden heeft serieuze consequencies voor mijn baan. Ik moet regelmatig eerst werken en dan bijvoorbeeld om 11.30 ergens in het land zijn.. Met OV is dat gewoon niet te doen.
Natuurlijk had ik mij dit alles eerder moeten bedenken, ik hoop alleen dat het geen 4 maanden duurt. Dat zou voor mij echt een ramp zijn.
In plaats van hopen kun je jouw tijd beter besteden aan het bedenken van een oplossing want ook als het 3 maanden wordt heb je waarschijnlijk een probleem.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:28 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Ik heb hem werkelijk waar nodig. 4 maanden niet mogen rijden heeft serieuze consequencies voor mijn baan. Ik moet regelmatig eerst werken en dan bijvoorbeeld om 11.30 ergens in het land zijn.. Met OV is dat gewoon niet te doen.
Natuurlijk had ik mij dit alles eerder moeten bedenken, ik hoop alleen dat het geen 4 maanden duurt. Dat zou voor mij echt een ramp zijn.
4 maanden is de richtlijn, als de rechter je aardig vind of er verzachtende omstandigheden zijn kan hij er wat afhalen, slaat je klaagschrift aan kan het zijn dat je hem terug krijgt.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:30 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet denken op dit moment eigenlijk..
En persoonlijk zou ik als ik jou was Maandag met de werkgever in contact treden, beter een goed gesprek van te voren dan 3 weken smoesjes verzinnen en dan alsnog met de kloten op het blok moeten. En misschien is het wel te doen dat je 4 maanden op de zaak blijft, zit je alleen met langere reistijden.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:28 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb er goed over nagedacht, maar als ik het vertel dan is mijn hele imago naar de knoppen. Ik heb een aantal promoties gemaakt en heb een goed imago. Als ik vertel aan mijn baas dat ik met drank op gepakt ben en mijn rijbewijs kwijt ben, dan is dit imago gewoon weg, weet ik zeker. Bovendien is dit dan binnen de korte keren bekend in heel het bedrijf, dat wil ik al helemaal niet.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
En persoonlijk zou ik als ik jou was Maandag met de werkgever in contact treden, beter een goed gesprek van te voren dan 3 weken smoesjes verzinnen en dan alsnog met de kloten op het blok moeten. En misschien is het wel te doen dat je 4 maanden op de zaak blijft, zit je alleen met langere reistijden.
Ten eerste is het μg/L of ug/l en niet μgl.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:39 schreef Juup© het volgende:
Voor de mensen (zoals ik) die even niet doorhebben hoe UGL t.o.v. promillage staat zeg maar.
[..]
Wauw, promoties en een goed imago. Dan heb je mazzel dat er niets is gebeurd.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb er goed over nagedacht, maar als ik het vertel dan is mijn hele imago naar de knoppen. Ik heb een aantal promoties gemaakt en heb een goed imago. Als ik vertel aan mijn baas dat ik met drank op gepakt ben en mijn rijbewijs kwijt ben, dan is dit imago gewoon weg, weet ik zeker. Bovendien is dit dan binnen de korte keren bekend in heel het bedrijf, dat wil ik al helemaal niet.
Vertellen is helaas geen optie. Als het 4 maanden wordt dan zal ik iets moeten bedenken..
Ik ben bang voor je dat het een optie zal moeten worden. De werkweek begint morgen alweer, en de komende twee weken zul je sowieso weinig kunnen. Op enig moment gaat uitkomen dat je gelogen hebt, en dan is je imago en geloofwaardigheid/betrouwbaarheid helemaal weg.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb er goed over nagedacht, maar als ik het vertel dan is mijn hele imago naar de knoppen. Ik heb een aantal promoties gemaakt en heb een goed imago. Als ik vertel aan mijn baas dat ik met drank op gepakt ben en mijn rijbewijs kwijt ben, dan is dit imago gewoon weg, weet ik zeker.
Vertellen is helaas geen optie. Als het 4 maanden wordt dan zal ik iets moeten bedenken..
Je kan wel normaal blijven reageren.quote:
Enige uitweg die ik zie is morgenochtend je been breken.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb er goed over nagedacht, maar als ik het vertel dan is mijn hele imago naar de knoppen. Ik heb een aantal promoties gemaakt en heb een goed imago. Als ik vertel aan mijn baas dat ik met drank op gepakt ben en mijn rijbewijs kwijt ben, dan is dit imago gewoon weg, weet ik zeker. Bovendien is dit dan binnen de korte keren bekend in heel het bedrijf, dat wil ik al helemaal niet.
hahah misschien moet ik dat maar gaan doenquote:Op zondag 24 juli 2016 22:24 schreef tjaptjoep het volgende:
Gewoon voor 4 maanden je been in laten gipsen, tegen je werkgever zeggen dat je niet kan autorijden, omdat je been gebroken is. Werkt altijd
Een hand of voet is misschien een betere optiequote:Op zondag 24 juli 2016 22:29 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
hahah misschien moet ik dat maar gaan doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |