Ik heb het aangepast, bij het politiesysteem staat het er 10 jaar in.quote:Op zondag 24 juli 2016 18:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
10 jaar is alleen bij zware integriteits beroepen. Taxichauffeur is 5 jaar. Normaal is 4 jaar.
Dat zeg ik ook niet. Ik reageer op dit 'advies' om maar gewoon te gaan rijden omdat er toch geen controle in.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is niet anders dan datzelfde doen met drank op.
Ja daarom had ik mijn post nog specifiek uitgebreid met voor een VOGquote:Op zondag 24 juli 2016 18:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb het aangepast, bij het politiesysteem staat het er 10 jaar in.
50/50 het is maar net hoe de bui van de rechter is hij hoort dat natuurlijk vaker. Een rechter weet niet of je vaker drinkt de pakkans is namelijk geringquote:Op zondag 24 juli 2016 16:49 schreef Nizno het volgende:
Aan de berichten van TS te lezen is hij ook echt geen notoire drankrijder en heeft hij die intenties ook in zijn geheel niet. Moraalridders en andere grappig bedoelde posts kunnen dan ook gewoon achterwege blijven.
De vraag van TS is best simpel
[..]
Dus als mensen daar netjes ontopic zouden willen blijven. Dank!
Maak van dat "vaak" maar soms, niet elke rechter oordeelt hetzelfde. Er zijn rechters die beroepschauffeurs zwaarder straffen juist omdat deze beter hadden moeten weten.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:25 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Ik las op internet op post van een advocaat en die gaf aan dat het ''nodig voor werk'' argument voor een rechter vaak meespeelt in je voordeel. Dat ga ik dus zeker gebruiken, zeker omdat het echt zo is.
Eens.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Sommige dingen werken nu eenmaal confronterend en daar is zo'n straf ook voor bedoeld. Je kan ook levenslang iemand zijn rijbewijs afnemen voor zo'n fout ja, zoals half internet altijd wil, maar dat is nu eenmaal de wet niet.
Dat klopt, alhoewel als je met écht forse hoeveelheden wordt gepakt er geloof ik ook een onderzoek op volgt waarvoor zelfs de niet-alcoholisten meestal zakken.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:56 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eens.
Maar ik denk persoonlijk niet dat een EMA mensen die notoire drinkers zijn van hun deelname aan het verkeer zal weerhouden.
Die vraag is toch al tig keer beantwoord?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:20 schreef CoupeBlond het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe lang ik mijn rijbewijs kan verwachten kwijt te zijn. Ik heb veel gelezen op internet en omdat het mijn eerste keer is wordt er vaak besloten tot teruggaaf door de OvJ.
Alleen als hij de overtreding zo erg vind, dan stuurt hij hem door naar de rechter. Er zal vast genoeg jurisprudentie zijn, wat is erg genoeg?
Ik zat 0.4 Ugl over de grens van invordering (350 ugl mag je je rijbewijs houden, ik had 390 ugl). Dat is volgens mij 1 biertje teveel. Verder heb ik geen schade gemaakt. Is er dan een redelijke kans dat de OvJ besluit mijn rijbewijs niet door te sturen en dus na 10 dagen terug te geven?
Ik denk dat niemand je daar echt absolute zekerheid over kan geven.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:20 schreef CoupeBlond het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe lang ik mijn rijbewijs kan verwachten kwijt te zijn. Ik heb veel gelezen op internet en omdat het mijn eerste keer is wordt er vaak besloten tot teruggaaf door de OvJ.
Alleen als hij de overtreding zo erg vind, dan stuurt hij hem door naar de rechter. Er zal vast genoeg jurisprudentie zijn, wat is erg genoeg?
Ik zat 0.4 Ugl over de grens van invordering (350 ugl mag je je rijbewijs houden, ik had 390 ugl). Dat is volgens mij 1 biertje teveel. Verder heb ik geen schade gemaakt. Is er dan een redelijke kans dat de OvJ besluit mijn rijbewijs niet door te sturen en dus na 10 dagen terug te geven?
Welke er natuurlijk gewoon niet komt omdat TS zijn lesje heeft geleerdquote:
Tip voor de volgende keer: gewoon niet drinken óf niet rijden.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef Nerdslayer het volgende:
Tip voor de volgende keer: Na de laatste blaastest op het ademanalyseapparaat eisen dat je bloed wordt onderzocht door een arts. Doordat er minimaal 1 uur moet zitten tussen die blaastest en het bloedonderzoek zal de eindwaarde lager zijn. Waarschijnlijk zat je dan onder de invorderingsgrens en hoefde je alleen maar een hoge boete te betalen + rijontzegging van een paar uur.
Voor andere users danquote:Op zondag 24 juli 2016 20:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
Welke er natuurlijk gewoon niet komt omdat TS zijn lesje heeft geleerd
ach kan gebeuren tochquote:Op zondag 24 juli 2016 20:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tip voor de volgende keer: gewoon niet drinken óf niet rijden.
Alleen ze zeiden dat de adem analyse test al een lagere waarde geeft dan werkelijk.. waarom weet ik niet precies, maar het was wel zo. Een bloedtest is veel accurater denk ik.. dat uur tijd weegt niet op tegen een hogere waarde waarschijnlijk dan een ademanalyse...quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef Nerdslayer het volgende:
Tip voor de volgende keer: Na de laatste blaastest op het ademanalyseapparaat eisen dat je bloed wordt onderzocht door een arts. Doordat er minimaal 1 uur moet zitten tussen die blaastest en het bloedonderzoek zal de eindwaarde lager zijn. Waarschijnlijk zat je dan onder de invorderingsgrens en hoefde je alleen maar een hoge boete te betalen + rijontzegging van een paar uur.
Heb je ook ervaring met de verwachte strafmaat? Is er denk je een redelijke kans dat ik hem na die 10 dagen weer terugkrijg?quote:
Op het moment dat je verdacht wordt van een strafbaar feit is de politie er niet om jou te helpen. Natuurlijk zeggen ze dat het geen zin heeft: zij willen ook niet op de arts te hoeven wachtenquote:Op zondag 24 juli 2016 20:57 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Alleen ze zeiden dat de adem analyse test al een lagere waarde geeft dan werkelijk.. waarom weet ik niet precies, maar het was wel zo. Een bloedtest is veel accurater denk ik.. dat uur tijd weegt niet op tegen een hogere waarde waarschijnlijk dan een ademanalyse...
Maarja hier heb ik nu toch niks meer aan haha
Met als kanttekening dat TS wel direct op het bureau een deel van de kosten hiervoor moet voldoen en het andere deel later aan het NFI.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef Nerdslayer het volgende:
Nee. De "ach kan gebeuren toch" was sarcastisch en ik vind het alleen maar mooi als alcomobilisten voor honderden euro's worden genaaid en ze hun rijbewijs verliezen: juist als ze het nodig hebben voor hun werk.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:59 schreef CoupeBlond het volgende:
[..]
Heb je ook ervaring met de verwachte strafmaat? Is er denk je een redelijke kans dat ik hem na die 10 dagen weer terugkrijg?
En zo niet, wat is dan gebruikelijk. Ik lees soms 2 maanden en bij andere weer 4 maanden. Soms lees ik voorwaardelijk (waar ik mee kan leven) en soms lees ik onvoorwaardelijk..
Terwijl er volgens mij vele voor mij zijn geweest met gelijkwaardige overtredingen..
Lees de OP evenquote:Op zondag 24 juli 2016 21:03 schreef Nerdslayer het volgende:
Maargoed, dat was je vraag niet. Eerste keer 390 ugl komt neer op zo'n 425 euro boete volgens deze richtlijnen: https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@89877/richtlijn-6/
Is dat onvoorwaardelijk? Ook als ik de bezwaarbrief stuur... 4 maanden onvoorwaardelijk niet rijden serieus?quote:Op zondag 24 juli 2016 21:08 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Beginnend bestuurder schaal 2 dan.
350 euro boete + 4 maanden rijbewijs kwijt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |