Dat hij uit Iran kokmtquote:Op zondag 24 juli 2016 09:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
?
Een moslim achtergrond? En dat baseer je op?
Ah, en dat maakt dat hij een moslim achtergrond heeft.quote:
Dat is wat de Duitse linkse politici ons willen wijsmaken. Ik sta er verbaasd van hoeveel naïevelingen dit weer als zoete koek slikken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 23:21 schreef MagicIsland1 het volgende:
Niet islam gerelateerde aanslag...
Dat zoiets nog kan in 2016
Zal wel een immigrantrijke buurt geweest zijn dan. Lijkt me heel sterk dat hij zo selectief te werk is gegaan tijdens z'n moordtocht.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees zo net op de NOS dat er 3 Turkse en 3 jongeren van Abanese/Kosovaarse afkomst zijn neergeschoten. Ik neem aan dat deze jongeren soennieten zijn en de dader sjieët. Gaf de dader niet aan te handelen omdat hij zo gepest was ?
Bij een willekeurig winkelcentrum doet de samenstelling van de buurt er toch niet zo toe?quote:Op zondag 24 juli 2016 09:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal wel een immigrantrijke buurt geweest zijn dan. Lijkt me heel sterk dat hij zo selectief te werk is gegaan tijdens z'n moordtocht.
Dat schijnt hij toch wél gedaan te hebben dus mag ik me afvragen op dit niet gewoon zijn welbewuste opzet was. Getuigen hebben immers verklaard dat hij doelbewust schoot.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal wel een immigrantrijke buurt geweest zijn dan. Lijkt me heel sterk dat hij zo selectief te werk is gegaan tijdens z'n moordtocht.
Wat heerlijk toch dat dit soort etnisch/religieuze vetes anno 2016 ook in West-Europa uitgevochten kunnen worden?quote:Op zondag 24 juli 2016 09:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees zo net op de NOS dat er 3 Turkse en 3 jongeren van Abanese/Kosovaarse afkomst zijn neergeschoten. Ik neem aan dat deze jongeren soennieten zijn en de dader sjieët. Gaf de dader niet aan te handelen omdat hij zo gepest was ?
Goede aanname om de islam weer centraal te kunnen stellen, chapeau.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:22 schreef deedeetee het volgende:
quote:Op zondag 24 juli 2016 09:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is wat de Duitse linkse politici ons willen wijsmaken. Ik sta er verbaasd van hoeveel naïevelingen dit weer als zoete koek slikken.
Linkse Duitse politici zijn als de dood dat rechtsextremisten geweld gaan gebruiken tegen moslims in Duitsland. Dus door deze aanslag weg te poetsen als een 'loner shooting' verbaasd me niet zo. Zeker nadat een andere gestoorde tiener enkele dagen eerder wél namens IS in Duitsland mensen probeerde dood te maken met een bijl.
Van de andere kant, het zou natuurlijk kunnen dat het inderdaad om een loner shooting ging. Maar een Iraniër die geïnspireerd is door Breivik? Het kan, maar het fronst mijn wenkbrauwen.
Nou nou, wat forumposters gelijkstellen aan mensen die in het openbaar beginnen te schieten of met een vrachtwagen door een mensenmassa ploegen slaat ook wel een beetje ver door, vind je ook niet?quote:Op zondag 24 juli 2016 09:58 schreef Sosa het volgende:
Wtf is er mis met jullie?
Zien jullie nou echt overal hel en verdoemenis? Achter iedere misdaad zit opeens een boze moslim..
Vanochtend zag ik een eend aangereden worden. De dader was gebruind, misschien door de zon maar waarschijnlijk midden-oosters. Geen respect voor leven. Moet wel een geradicaliseerde moslim zijn!![]()
Echt waar, stelletje bangeriken. Weet je wie de haatzaaiers zijn?! Mensen zoals jullie, die onzin spuien op fora en verbanden leggen waar 5-jarigen nog hun twijfels bij hebben. Niet te geloven zeg
Puur toeval dat bij aanslag na aanslag moslims betrokken zijn, natuurlijk.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:58 schreef Sosa het volgende:
Wtf is er mis met jullie?
Zien jullie nou echt overal hel en verdoemenis? Achter iedere misdaad zit opeens een boze moslim..
Vanochtend zag ik een eend aangereden worden. De dader was gebruind, misschien door de zon maar waarschijnlijk midden-oosters. Geen respect voor leven. Moet wel een geradicaliseerde moslim zijn!![]()
Echt waar, stelletje bangeriken. Weet je wie de haatzaaiers zijn?! Mensen zoals jullie, die onzin spuien op fora en verbanden leggen waar 5-jarigen nog hun twijfels bij hebben. Niet te geloven zeg
Nee helemaal niet. Dat zijn mafkezen, individuele gevallen die ook zo behandeld moeten worden.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou nou, wat forumposters gelijkstellen aan mensen die in het openbaar beginnen te schieten of met een vrachtwagen door een mensenmassa ploegen slaat ook wel een beetje ver door, vind je ook niet?
Jaquote:Op zondag 24 juli 2016 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Puur toeval dat bij aanslag na aanslag moslims betrokken zijn, natuurlijk.
Religie heeft geen invloed op gedrag? Of alleen niet als het negatief is?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:15 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ja
In Amerika zijn het vnl zwarten bijv. die in de misdaad statistieken naar voren komen.
Dus mss moeten ze daar alle negers eruit gooien of preventief vastzetten.
Heeft vast niks met milieu, armoede of racisme te maken. Nee, ze plegen misdaden omdat ze zwart zijn.
Snap je hoe mank je gedachtengang gaat?
en het hoeft ook niet per definitie terecht te zijn. Moord en doodslag gebeurt helaas ook vaak genoeg zonder religieuze motieven maar dat past niet in plaatjequote:Op zondag 24 juli 2016 10:19 schreef Perrin het volgende:
Leer eerst maar eens quoten en argumenteren. Als een bepaalde bevolkingsgroep telkens er bovenuit steekt kwa misdaden, worden er natuurlijk verbanden gelegd. En dat hoeft niet per definitie onterecht te zijn.
Maar roepen dat er niks aan de hand kán zijn, is onzin.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
en het hoeft ook niet per definitie terecht te zijn. Moord en doodslag gebeurt helaas ook vaak genoeg zonder religieuze motieven maar dat past niet in plaatje
ok doeiquote:Op zondag 24 juli 2016 10:23 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ga toch weg knuppel, ik ga mijn zondag niet verpesten aan een stelletje idioten die elkaar naroepen. Succes ermee.
Juist.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
en het hoeft ook niet per definitie terecht te zijn. Moord en doodslag gebeurt helaas ook vaak genoeg zonder religieuze motieven maar dat past niet in plaatje
Ja, je overschat de frustratietolerantie van een hele grote groep mensen. Er moet nu meteen een daderprofiel komen - het liefst een dat de onderbuik bevestigt - en als die er niet stante pede is extrapoleert men nog even verder op de glijdende schaal.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien effe wachten op de resultaten van het onderzoek? Of zeg ik nou iets geks?
Logisch denken? Hoe kan die kerel tijdens het schieten bepalen of iemand soennitisch is of niet?quote:Op zondag 24 juli 2016 09:56 schreef deedeetee het volgende:
Er is een moslim bij betrokken dus logisch denken mag niet ?
Ik doe t lekker toch
Als iemand uit Iran afkomstig is dan is die kans procentueel gezien bijzonder groot. Of heb jij aanwijzingen dat hij geen moslim is?quote:
Als hij David heet is de kans al een stuk kleiner.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:32 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Als iemand uit Iran afkomstig is dan is die kans procentueel gezien bijzonder groot. Of heb jij aanwijzingen dat hij geen moslim is?
quote:Op zondag 24 juli 2016 10:19 schreef Perrin het volgende:
Leer eerst maar eens quoten en argumenteren. Als een bepaalde bevolkingsgroep telkens er bovenuit steekt kwa misdaden, worden er natuurlijk verbanden gelegd. En dat hoeft niet per definitie onterecht te zijn.
misschien ben je niet echt objectief in je zoektocht.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:41 schreef FANN het volgende:
Hier gebeurt precies waar iedereen zo bang voor is ...
De BBC laat zelfs de naam Ali weg uit de naam van de dader om te voorkomen dat hij in verband
wordt gbracht met Moslims.
Er wordt ook steeds overal benadrukt dat hij alleen handelde en dat hij géén banden had met IS.
[ afbeelding ]
23 Jul 2016
The BBC has unilaterally chosen not to report the Munich attacker’s full name, in what appears to be an attempt to scrub any Muslim or Islamic heritage link to its coverage of the incident.
Most sources at this point suggest that Ali David Sonboly – the Munich attacker who targeted children and killed nine yesterday – is not connected to radical Islam, but the BBC has gone to extraordinary lengths to try to keep any reference to his heritage out of its coverage, opting to name him only as “David Sonboly”.
Maar ook bij Trouw viel hem mij al op.
Daar hebben ze het áls ze al een naam noemen in een artikel over Ali David S.
Dat zijn nationaliteit Duits-Iraans wordt genoemd zal wel moeten, want hij had twee paspoorten.
Dus dubbele nationaliteit.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)schietpartijen.dhtml
Dader München: videospellenfanaat met fascinatie voor schietpartijen
Langzaam ontstaat in Duitsland een beeld van de 18-jarige Duits-Iraanse jongeman die gisteravond in München negen mensen doodschoot. Ali David S. zou geen politiek motief hebben gehad.
NRC meldt dit.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nden-met-is-a1513053
Politie: dader München had geen banden met IS
De dader was geboren en opgegroeid in München.
Dat heeft de Beierse politiechef zaterdag gezegd.
De dader van de schietpartij die in München vrijdagavond negen mensen het leven kostte
had geen banden met terreurbeweging Islamitische Staat.
Hij was een scholier die geboren en opgegroeid was in München.
Dat heeft de Beierse politiechef Hubertus Andrä zaterdag op een persconferentie gezegd.
De autoriteiten concludeerden dit na het doorzoeken van de woning van de schutter. Ook is er geen band gevonden met de vluchtelingenkwestie. De schutter had een illegaal verkregen 9mm-pistool van Glock en droeg voorafgaand aan de schietpartij driehonderd kogels bij zich. In zijn huis werd het boek Rampage in Head: Why Students Killaangetroffen.
‘Lone wolf’
Na het eerste onderzoek heeft de politie geconcludeerd dat de dader alleen heeft gehandeld. In de eerste berichtgeving werd nog uitgegaan van “één tot drie schutters”. De autoriteiten spreken van “een klassiek geweldincident”. De dader was onder behandeling voor een depressie. De schutter had geen strafblad.
De autoriteiten denken dat de schutter geïnspireerd was door de Noorse moordenaar Anders Breivik, die vrijdag exact vijf jaar geleden 77 mensen vermoordde in Oslo en op het eiland Utøya. Andrä sprak van een “voor de hand liggend verband”.
Minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière was later op de dag voorzichtiger. Hij zei dat het nog te vroeg was om de daden van de schutter te verbinden aan het bloedbad dat Breivik in 2011 aanrichtte. De Maizière zei dat niets wijst op een “band met internationaal terrorisme”, maar liet wel weten dat uit gevonden documenten en internetgeschiedenis bleek dat de schutter interesse toonde in andere schietpartijen - waaronder ook de moordpartij van Breivik.
Identiteit dader
Over de identiteit van de aanvaller werden zaterdag nog geen uitspraken gedaan. Een dag eerder sprak de politie van een 18-jarige Duitser van Iraanse komaf. De dader pleegde zelfmoord na de schietpartij. Politieagenten hadden hem wel beschoten, maar niet geraakt.
In andere artikelen van het NRC is ook geen naam te vinden, maar
misschien heb ik niet goed genoeg gezocht.
quote:Op zondag 24 juli 2016 10:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien ben je niet echt objectief in je zoektocht.
Dit is echt BNW niveau
Deze aanslag is in geen geval het moslimterrorisme zoals bijvoorbeeld Charlie Hebdo of Madrid, daarom wordt dit in de Duitse media ook geduid als een schietpartij.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:56 schreef deedeetee het volgende:
Er is een moslim bij betrokken dus logisch denken mag niet ?
Ik doe t lekker toch
Maar wat is het probleem hiermee?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:41 schreef FANN het volgende:
De BBC laat zelfs de naam Ali weg uit de naam van de dader om te voorkomen dat hij in verband
Er wordt ook steeds overal benadrukt dat hij alleen handelde en dat hij géén banden had met IS.
[ afbeelding ]
23 Jul 2016
The BBC has unilaterally chosen not to report the Munich attacker’s full name, in what appears to be an attempt to scrub any Muslim or Islamic heritage link to its coverage of the incident.
Most sources at this point suggest that Ali David Sonboly – the Munich attacker who targeted children and killed nine yesterday – is not connected to radical Islam, but the BBC has gone to extraordinary lengths to try to keep any reference to his heritage out of its coverage, opting to name him only as “David Sonboly”.
Dat zijn nationaliteit Duits-Iraans wordt genoemd zal wel moeten, want hij had twee paspoorten.
Langzaam ontstaat in Duitsland een beeld van de 18-jarige Duits-Iraanse jongeman die gisteravond in München negen mensen doodschoot. Ali David S. zou geen politiek motief hebben gehad.
NRC meldt dit.
De dader van de schietpartij die in München vrijdagavond negen mensen het leven kostte
Dat heeft de Beierse politiechef Hubertus Andrä zaterdag op een persconferentie gezegd.
De autoriteiten concludeerden dit na het doorzoeken van de woning van de schutter. Ook is er geen band gevonden met de vluchtelingenkwestie. De schutter had een illegaal verkregen 9mm-pistool van Glock en droeg voorafgaand aan de schietpartij driehonderd kogels bij zich. In zijn huis werd het boek Rampage in Head: Why Students Killaangetroffen.
‘Lone wolf’
Na het eerste onderzoek heeft de politie geconcludeerd dat de dader alleen heeft gehandeld. In de eerste berichtgeving werd nog uitgegaan van “één tot drie schutters”. De autoriteiten spreken van “een klassiek geweldincident”. De dader was onder behandeling voor een depressie. De schutter had geen strafblad.
De autoriteiten denken dat de schutter geïnspireerd was door de Noorse moordenaar Anders Breivik, die vrijdag exact vijf jaar geleden 77 mensen vermoordde in Oslo en op het eiland Utøya. Andrä sprak van een “voor de hand liggend verband”.
Minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière was later op de dag voorzichtiger. Hij zei dat het nog te vroeg was om de daden van de schutter te verbinden aan het bloedbad dat Breivik in 2011 aanrichtte. De Maizière zei dat niets wijst op een “band met internationaal terrorisme”, maar liet wel weten dat uit gevonden documenten en internetgeschiedenis bleek dat de schutter interesse toonde in andere schietpartijen - waaronder ook de moordpartij van Breivik.
Identiteit dader
Over de identiteit van de aanvaller werden zaterdag nog geen uitspraken gedaan. Een dag eerder sprak de politie van een 18-jarige Duitser van Iraanse komaf. De dader pleegde zelfmoord na de schietpartij. Politieagenten hadden hem wel beschoten, maar niet geraakt.
Wat heb jij gerookt op je zolderkamer? Ik zou het raam maar eens open zetten en wat frisse lucht opsnuiven.quote:Op zondag 24 juli 2016 01:05 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Alle Moslims zien hier liever de Sharia als zij het mochten bepalen. Dat is dus eg wel een volk die je "niet over een kam kunt scheren" hoor. Dan lul jij over "fobie en intolerantie" want die zijn fout. Hoe wil jij het leefbaar houden hier dan. Oh een aanslag hier en daar. Mwa het gebeurt toch niet zo vaak. Als jij maar geen slachtoffer wordt toch?
Waar de hel heb jij je hoofd gelaten.
De elite hebben expres al die teringlijers hieheen gehaald. Zij zien graag een burgeroorlog? Dan krijgen ze wat mij betteft wel een burgeroorlog. Maar dan gaan we ook langs Rutte Slalom Bos pechtold Klaver Buma Balk en de rest van die hele tyfus club.
Er is geen probleem, ze willen juist problemen voorkomen....quote:
Nee zo gek is dat niet.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Voor sommige lieden moet en zal het een islamgerelateerde aanslag zijn.
Misschien effe wachten op de resultaten van het onderzoek? Of zeg ik nou iets geks?
niet-BNW optie: journalisten die niet voor de Telegraaf werken wachten af totdat de feiten duidelijk zijn. Zoals de precieze naam en totdat onderzoek naar mogelijk IS verband is afgerond.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Er is geen probleem, ze willen juist problemen voorkomen....
Als iedereen meteen gaat roepen dat het een Moslims is, zoals hier dus gebeurt.... en
dat hij wel een terrorist zal zijn, dan heb je nóg meer heisa, dús leggen ze er expres
héél vaak de nadruk op, dat het niet zo is.
Of hij nou Moslim is of niet kan je trouwens nergens lezen, misschien heeft dat ook een reden,
want áls hij het wél is.......... nou............. dan barst het helemaal los.
Of niet dan?
Het staat expliciet in jouw bericht dat het lijkt alsof de BBC elke moslim affiliatie wil maskeren. Dit is dus een aanname en geen statement van de BBC op de vraag of er hier een agenda de grondslag is voor bepaalde duidingen of bewoordingen.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:41 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
23 Jul 2016
NRC meldt dit.
‘Lone wolf’
Identiteit dader
Ook bij Trouw heette dit op de voorpagina van gisteren 'terreur'.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
niet-BNW optie: journalisten die niet voor de Telegraaf werken wachten af totdat de feiten duidelijk zijn. Zoals de precieze naam en totdat onderzoek naar mogelijk IS verband is afgerond.
Ik kan me best voorstellen hoor dat de meeste mensen meteen denken aan een aanslag enquote:Op zondag 24 juli 2016 10:54 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Nee zo gek is dat niet.![]()
Het is geen eens bekent of de dader moslim was.
Laat staan dat de islam er iets mee te maken heeft.
ow.. lees jij dat zo?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het staat expliciet in jouw bericht dat het lijkt alsof de BBC elke moslim affiliatie wil maskeren. Dit is dus een aanname en geen statement van de BBC op de vraag of er hier een agenda de grondslag is voor bepaalde duidingen of bewoordingen.
quote:Op zondag 24 juli 2016 10:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen hoor dat de meeste mensen meteen denken aan een aanslag en
terorisme etc... na alles wat er de laatste tijd is gebeurt, maar dit heeft er denk ik toch écht geen donder mee te maken.
dat was dus ook beetje voorbarig, tenzij Trouw aanslagen zoals door Tristan vd Vlis en de heren van de Columbine schietpartij ook als terreur klasseertquote:Op zondag 24 juli 2016 10:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook bij Trouw heette dit op de voorpagina van gisteren 'terreur'.
nee dat ben je niet.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:59 schreef FANN het volgende:
[..]
ow.. lees jij dat zo?![]()
Blijkbaar ben ik niet duidelijk wat ik wil zeggen ofzo?
[..]
Misschien heb ik de verkeerde gequote, want ik zie dat we nagenoeg tot dezelfde conclusie zijn gekomen.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:59 schreef FANN het volgende:
[..]
ow.. lees jij dat zo?![]()
Blijkbaar ben ik niet duidlijk wat ik wil zeggen ofzo?
[..]
ow...quote:Op zondag 24 juli 2016 11:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Misschien heb ik de verkeerde gequote, want ik zie dat we nagenoeg tot dezelfde conclusie zijn gekomen.
Dat waren verwarde jongens met mentale issues, totaal anders dusquote:Op zondag 24 juli 2016 11:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat was dus ook beetje voorbarig, tenzij Trouw aanslagen zoals door Tristan vd Vlis en de heren van de Columbine schietpartij ook als terreur klasseert
En sommige lieden juichen nu dat niet het geval is.quote:Op zondag 24 juli 2016 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Voor sommige lieden moet en zal het een islamgerelateerde aanslag zijn.
Waar zeg ik dat het verdacht is?quote:Op zondag 24 juli 2016 11:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo waar iedereen bang voor is? De naam van die jongen is dan toch ook Ali David S? Ik weet niet of bv zijn ouders zijn hele naam, alleen Ali of alleen David als roepnaam gebruikte, ik weet niet hoe hij zichzelf voorstelde, weet jij dat wel?
En er is toch uit onderzoek tot nu toe gebleken dat er geen banden met isis zijn, er wel een interesse was voor mass shootings?
Waarom is dit zo verdacht dan volgens jou?
Er valt helemaal niets te juichen hierover.quote:Op zondag 24 juli 2016 11:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En sommige lieden juichen nu dat niet het geval is.
Leuk he, FOK!
Alle Iraniërs die ik persoonlijk ken zijn seculier en moeten niks van geloof hebben. Welke conclusie moet ik dan gaan trekken?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:32 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Als iemand uit Iran afkomstig is dan is die kans procentueel gezien bijzonder groot. Of heb jij aanwijzingen dat hij geen moslim is?
Daar kan ik me ook wat bij voorstellen, maar Laten we eerst het onderzoek afwachten.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen hoor dat de meeste mensen meteen denken aan een aanslag en
terorisme etc... na alles wat er de laatste tijd is gebeurt, maar dit heeft er dnk ik toch écht geen donder mee te maken.
Sorry, ik begreep het al na je uitleg, kwam even niet zo over met die tekst.quote:Op zondag 24 juli 2016 11:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het verdacht is?:
Het was een constatering, dat was álles.
Ik zég toch ook dat hij geen banden had met Isis n dat daar zo vaak de nadruk op wordt
gelegd, maar blijkbaar komt het dan nóg niet over.
Dat zie je toch ook hier gebeuren?
Ik heb de eerste zin van jouw posting verkeerd geinterpreteerd. Ik zelfs zou die zin in een andere context gebruiken, vandaar de verwarringquote:Op zondag 24 juli 2016 10:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Er is geen probleem, ze willen juist problemen voorkomen....
Als iedereen meteen gaat roepen dat het een Moslims is, zoals hier dus gebeurt.... en
dat hij wel een terrorist zal zijn, dan heb je nóg meer heisa, dús leggen ze er expres
héél vaak de nadruk op, dat het niet zo is.
Of hij nou Moslim is of niet kan je trouwens nergens lezen, misschien heeft dat ook een reden,
want áls hij het wél is.......... nou............. dan barst het helemaal los.
Of niet dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |