abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163972597
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn wij een klein doch rijk land met 17 miljoen inwoners. Maar wie zegt dat dat per definitie slechter is om een vrijhandelsverdrag af te sluiten? Hebben we daar bewijs van?
Is het wellicht handig dat je je eens wat in gaat lezen in de basis over handel, samenwerking en economie? Want je bent wel een tikje aan het raaskallen nu, zo lijkt het in elk geval...
pi_163972653
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Welke regels zijn hard nodig die je alleen en alleen met de EU kan opmaken waar geen elke andere instantie die regels op kan stellen? Roept u maar.
Landen kunnen dat zelf ook wel doen al zal Nederland niet in staat zijn bijv. de regels mbt brandstofgebruik van auto's voor elkaar te krijgen omdat men gewoon te klein is in verhouding tot de producten. Die regels vragen mensen echter wel om en in EU verband kan dat dus eenvoudiger gedaan worden omdat het voor meer landen geldt en dus ook de concurrentiepositie van landen in redelijk evenwicht houdt. Regels in Nederland zouden vrij lastig kunnen worden als mensen in Duitsland het gewoon zonder die regels kunnen kopen en maken.

Overigens vraag jij zelf ook weer om meer buraucratie immers de immigratieregels zijn ook alleen maar bureaucratie, nu bepalen de mogelijkheden om ergens een inkomen te krijgen of men in een ander eu land kan gaan wonen. Ook daar is het eenvoudig zo dat als Nederland streng is en andere landen niet dat Nederlandse bedrijven en instellingen minder eenvoudig personeel kunnen krijgen.
  zondag 24 juli 2016 @ 13:43:04 #53
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163972987
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Landen kunnen dat zelf ook wel doen al zal Nederland niet in staat zijn bijv. de regels mbt brandstofgebruik van auto's voor elkaar te krijgen omdat men gewoon te klein is in verhouding tot de producten. Die regels vragen mensen echter wel om en in EU verband kan dat dus eenvoudiger gedaan worden omdat het voor meer landen geldt en dus ook de concurrentiepositie van landen in redelijk evenwicht houdt. Regels in Nederland zouden vrij lastig kunnen worden als mensen in Duitsland het gewoon zonder die regels kunnen kopen en maken.

Overigens vraag jij zelf ook weer om meer buraucratie immers de immigratieregels zijn ook alleen maar bureaucratie, nu bepalen de mogelijkheden om ergens een inkomen te krijgen of men in een ander eu land kan gaan wonen. Ook daar is het eenvoudig zo dat als Nederland streng is en andere landen niet dat Nederlandse bedrijven en instellingen minder eenvoudig personeel kunnen krijgen.
Het heeft helemaal geen zin om te proberen op basis van argumenten een discussie te voeren. Elk argument voor de EU maakt jouw "een gelovige". De EU is een evil empire, begrijp dat dan.

Dat de meeste anti-EU argumenten geen rekening houden met het feit dat de wereld nogal veranderd is sinds de jaren zeventig is dan weer lastig. Dromen van lang vervlogen tijden, de VOC tijd of de jaren vijftig toen alles nog zo mooi knus en begrijpelijk was, verder komt het meestal niet.

Dus ja, we kunnen als Europeanen weer fijn ieder voor zich economietje gaan spelen. We zullen vast niet verhongeren, maar we zullen wel ontdekken dat het economisch middelpunt van de wereld zich grotendeels verplaatst heeft naar het Indo-Pacifisch gebied. Dus nee, die jaren vijftig komen daarmee niet terug en die VOC tijd al helemaal niet.
pi_163984016
'Dramatische terugval' door Brexit

De Britse economie lijdt sterk onder de gevolgen van het besluit om uit de Europese Unie te stappen. Er is sprake van een 'dramatische achteruitgang', concludeert onderzoeksbureau IHS Markit.

Dat meldt de BBC. De omroep verwijst naar PMI's, de inkoopmanagersindexcijfers van IHS Markit, die gebaseerd zijn op peilingen onder bedrijven.

Tegen de BBC zei onderzoeker Williamson dat de dalende productie en inkomsten 'zorgwekkend zijn'.

Crisisniveau
De afgelopen weken heeft het Verenigd Koninkrijk het niveau bereikt ten tijde van de crisis in 2008, stelt het bureau. IHS Markit geeft aan dat het mogelijk om een tijdelijke correctie kan gaan.

Het verzwakte Britse pond zorgt weliswaar voor meer export voor het Verenigd Koninkrijk, maar de inkomsten van de industrie en zijn ondersteunende dienstensector zakten weg.

http://www.telegraaf.nl/d(...)__door_Brexit__.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 20:53:01 ]
  zondag 24 juli 2016 @ 20:54:40 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163984086
Inkoopmanagersindex is een van de beste forecast-indicatoren. Voortekenen zijn niet best dus, maar laten we de derde kwartaalgegevens ergens in oktober ofzo afwachten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163992982
Volgens mij wordt het tijd om politici in Nederland te gaan bestoken met berichten dat een deal die het VK een betere positie geeft dan een EU lid onacceptabel is. Er gaan alweer geruchten dat de dames en heren slappe knieën krijgen. Het is genoeg om mij anti-EU te laten worden dit soort bullshit.
  maandag 25 juli 2016 @ 09:20:28 #57
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_163993257
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:51 schreef HiZ het volgende:
Er gaan alweer geruchten dat de dames en heren slappe knieën krijgen.
Waar?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_163993468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:20 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waar?
https://www.theguardian.c(...)xemption-seven-years

De neiging om maar een accoord te krijgen is te groot in Brussel.
pi_163993557
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)xemption-seven-years

De neiging om maar een accoord te krijgen is te groot in Brussel.
Ja, helemaal eens, Nedeland moet gewoon een totaal exportverbod naar de VK afkondigen, zodat Britse muurtjes gestuuct kunnen worden door Poolse bouwvakkers ipv Welshmen!
pi_163993741
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:52 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, helemaal eens, Nedeland moet gewoon een totaal exportverbod naar de VK afkondigen, zodat Britse muurtjes gestuuct kunnen worden door Poolse bouwvakkers ipv Welshmen!
Ze hadden al een overeenkomst voor ze dat referendum hielden. Er is geen enkele reden om ze meer te geven nu ze gestemd hebben om de EU te verlaten. Zwitserland en Noorwegen krijgen dit soort dealtjes ook niet. Ik vind het absurd dat we na 40 jaar sabotage door de Britten in de EU ze ook nog gaan accomoderen nu ze uit de EU vertrekken.
pi_163995873
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze hadden al een overeenkomst voor ze dat referendum hielden. Er is geen enkele reden om ze meer te geven nu ze gestemd hebben om de EU te verlaten. Zwitserland en Noorwegen krijgen dit soort dealtjes ook niet. Ik vind het absurd dat we na 40 jaar sabotage door de Britten in de EU ze ook nog gaan accomoderen nu ze uit de EU vertrekken.
Mee eens. Je kunt een Noorwegen krijgen of een WTO.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163996041
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens. Je kunt een Noorwegen krijgen of een WTO.
Ik heb maar eens de moeite om die Van Baalen te schrijven om hem te herinneren dat hij Nederlandse kiezers vertegenwoordigt en dat zijn houding nu mijn houding in 2017 in het stemhokje zal bepalen.
pi_163996050
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb maar eens de moeite om die Van Baalen te schrijven om hem te herinneren dat hij Nederlandse kiezers vertegenwoordigt en dat zijn houding nu mijn houding in 2017 in het stemhokje zal bepalen.
Maak jij een modelbrief?
Post hem dan even dan spendeer ik er ook wat tijd aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_163996066
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maak jij een modelbrief?
Post hem dan even dan spendeer ik er ook wat tijd aan.
Sorry, niet gedaan ik heb het via zijn contact op parlement.com gedaan. Ze zijn overigens deze maand met vakantie :)

Het adres is hans.vanbaalen@europarl.europa.eu
pi_163996092
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sorry, niet gedaan ik heb het via zijn contact op parlement.com gedaan. Ze zijn overigens deze maand met vakantie :)

Het adres is hans.vanbaalen@europarl.europa.eu

Je email dan die je verstuurd hebt.
pi_163996153
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je email dan die je verstuurd hebt.
Nee, ik bedoel dat ik zo'n contact-formulier heb gebruikt. De tekst heb ik daarom niet meer.

Het was ongeveer:

Geachte heer Van Baalen, Uit een artikel in The Guardian begrijp ik dat u iets ziet in een accoord met de Britse overheid over Brexit waarbij de EU concessies zou moeten doen op het punt van het vrije personenverkeer. Ik wil u er graag aan herinneren dat u Nederlandse kiezers vertegenwoordigt. Als u van mening bent dat dat moet gebeuren door aan het VK een gunstigere regeling te bieden dan aan EU leden, dan kunt u er zeker van zijn dat dit bij de komende verkiezingen gevolgen zal hebben op mijn stemgedrag. (In mijn geval betekent dat dat ik niet meer op de VVD zal stemmen).

Met vriendelijke groet,

H.
pi_163996352
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:28 schreef HiZ het volgende:
In mijn geval betekent dat dat ik niet meer op de VVD zal stemmen
Zeer goed. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163996918
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer goed. :)
Het eerste wat ik dacht was inderdaad ook 'een mooi voorbeeld van de ridicule logica geimpregneerd door haat en contraproductiviteit van de gemiddelde EU-fiel.

Ook een prachtig voorbeeld van hoe een continent zelfmoord aan het plegen is.

Mr congressman .... :D

Ook wel bijzonder dat HiZ een gebrek aan vrij verkeer van mensen een "gunstigere regeling" noemt ;)
pi_163997531
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:08 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Het eerste wat ik dacht was inderdaad ook 'een mooi voorbeeld van de ridicule logica geimpregneerd door haat en contraproductiviteit van de gemiddelde EU-fiel.

Ook een prachtig voorbeeld van hoe een continent zelfmoord aan het plegen is.

Mr congressman .... :D

Ook wel bijzonder dat HiZ een gebrek aan vrij verkeer van mensen een "gunstigere regeling" noemt ;)
Dat is niet de standaard. De standaard is dat iedereen visa en werkvergunningen nodig heeft. Om de Britten dan, zonder enige tegenprestatie, iets veel beters te geven is onzin.
pi_163997968
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is niet de standaard. De standaard is dat iedereen visa en werkvergunningen nodig heeft. Om de Britten dan, zonder enige tegenprestatie, iets veel beters te geven is onzin.
En hoe wordt Nederland daar slechter van? Eerst al dat getambourijn op de interne markt, en hoe goed dat voor Nederland is, nu kun je de voordelen behouden (handel met het VK) en geef je daarvoor in ruil dat het VK gelukszoekers buiten de deur kunnen houden. Ik begrijp het gestampvoet niet.

Ik denk dat Van Baalen ook denkt, verhip, dat is eigenlijk een best goed idee.
pi_163998577
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:51 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En hoe wordt Nederland daar slechter van? Eerst al dat getambourijn op de interne markt, en hoe goed dat voor Nederland is, nu kun je de voordelen behouden (handel met het VK) en geef je daarvoor in ruil dat het VK gelukszoekers buiten de deur kunnen houden. Ik begrijp het gestampvoet niet.

Ik denk dat Van Baalen ook denkt, verhip, dat is eigenlijk een best goed idee.
Ik word daar slechter van. Ik wil als ik in het VK wil gaan werken niet met meer regels te maken hebben dan een Brit in Amsterdam. En elke Nederlandse parlementariër die daar anders over denkt heeft zijn prioriteiten niet in de juiste volgorde.
pi_163998777
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik word daar slechter van. Ik wil als ik in het VK wil gaan werken niet met meer regels te maken hebben dan een Brit in Amsterdam. En elke Nederlandse parlementariër die daar anders over denkt heeft zijn prioriteiten niet in de juiste volgorde.
Tsssk, beetje vertrouwen in eigen kunnen en expertise HiZ ;)

Je hebt Hansie toch niet nodig om daar een baan plus werkvergunning te regelen?
pi_163998784
Tja, Duitsland heeft ook veel belang bij een goede deal met UK. Het is een aanzienlijke afzetmarkt voor de Duitse autofabrikanten zoals Volkswagen, BMW en Mercedes. Dat maakt het lastig. Een slechte deal en duizenden Duitse banen staan op de tocht. Dat brengt Duitsland in een lastig parket. Verder al die grootspraak van Eurocraten als Juncker. Als de EU geen goede deal wil sluiten, landen als Mexico, Australië, Canada en Ghana staan ook al in de rij voor een vrijhandelsverdrag met de UK. Lastig, lastig hoe om te gaan met de 6de economie ter wereld. Het is geen Zwitserland die je kan koeioneren zonder zelf economische consequenties te ondervinden.

pi_163999676
Ja, het VK zal het uitonderhandelen van deals met Mexico en Ghana vast prioriteit geven boven de EU...
pi_164001265
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:12 schreef 99.999 het volgende:
Ja, het VK zal het uitonderhandelen van deals met Mexico en Ghana vast prioriteit geven boven de EU...
Ghana kun je best leuk voedsel naar exporteren, als je daarvoor goedkoop voodoo poppetjes retour kunt bemachtigen ben je spekkoper hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')