Is het wellicht handig dat je je eens wat in gaat lezen in de basis over handel, samenwerking en economie? Want je bent wel een tikje aan het raaskallen nu, zo lijkt het in elk geval...quote:Op zondag 24 juli 2016 13:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn wij een klein doch rijk land met 17 miljoen inwoners. Maar wie zegt dat dat per definitie slechter is om een vrijhandelsverdrag af te sluiten? Hebben we daar bewijs van?
Landen kunnen dat zelf ook wel doen al zal Nederland niet in staat zijn bijv. de regels mbt brandstofgebruik van auto's voor elkaar te krijgen omdat men gewoon te klein is in verhouding tot de producten. Die regels vragen mensen echter wel om en in EU verband kan dat dus eenvoudiger gedaan worden omdat het voor meer landen geldt en dus ook de concurrentiepositie van landen in redelijk evenwicht houdt. Regels in Nederland zouden vrij lastig kunnen worden als mensen in Duitsland het gewoon zonder die regels kunnen kopen en maken.quote:Op zondag 24 juli 2016 13:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke regels zijn hard nodig die je alleen en alleen met de EU kan opmaken waar geen elke andere instantie die regels op kan stellen? Roept u maar.
Het heeft helemaal geen zin om te proberen op basis van argumenten een discussie te voeren. Elk argument voor de EU maakt jouw "een gelovige". De EU is een evil empire, begrijp dat dan.quote:Op zondag 24 juli 2016 13:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Landen kunnen dat zelf ook wel doen al zal Nederland niet in staat zijn bijv. de regels mbt brandstofgebruik van auto's voor elkaar te krijgen omdat men gewoon te klein is in verhouding tot de producten. Die regels vragen mensen echter wel om en in EU verband kan dat dus eenvoudiger gedaan worden omdat het voor meer landen geldt en dus ook de concurrentiepositie van landen in redelijk evenwicht houdt. Regels in Nederland zouden vrij lastig kunnen worden als mensen in Duitsland het gewoon zonder die regels kunnen kopen en maken.
Overigens vraag jij zelf ook weer om meer buraucratie immers de immigratieregels zijn ook alleen maar bureaucratie, nu bepalen de mogelijkheden om ergens een inkomen te krijgen of men in een ander eu land kan gaan wonen. Ook daar is het eenvoudig zo dat als Nederland streng is en andere landen niet dat Nederlandse bedrijven en instellingen minder eenvoudig personeel kunnen krijgen.
Waar?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:51 schreef HiZ het volgende:
Er gaan alweer geruchten dat de dames en heren slappe knieën krijgen.
https://www.theguardian.c(...)xemption-seven-yearsquote:
Ja, helemaal eens, Nedeland moet gewoon een totaal exportverbod naar de VK afkondigen, zodat Britse muurtjes gestuuct kunnen worden door Poolse bouwvakkers ipv Welshmen!quote:Op maandag 25 juli 2016 09:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)xemption-seven-years
De neiging om maar een accoord te krijgen is te groot in Brussel.
Ze hadden al een overeenkomst voor ze dat referendum hielden. Er is geen enkele reden om ze meer te geven nu ze gestemd hebben om de EU te verlaten. Zwitserland en Noorwegen krijgen dit soort dealtjes ook niet. Ik vind het absurd dat we na 40 jaar sabotage door de Britten in de EU ze ook nog gaan accomoderen nu ze uit de EU vertrekken.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:52 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ja, helemaal eens, Nedeland moet gewoon een totaal exportverbod naar de VK afkondigen, zodat Britse muurtjes gestuuct kunnen worden door Poolse bouwvakkers ipv Welshmen!
Mee eens. Je kunt een Noorwegen krijgen of een WTO.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze hadden al een overeenkomst voor ze dat referendum hielden. Er is geen enkele reden om ze meer te geven nu ze gestemd hebben om de EU te verlaten. Zwitserland en Noorwegen krijgen dit soort dealtjes ook niet. Ik vind het absurd dat we na 40 jaar sabotage door de Britten in de EU ze ook nog gaan accomoderen nu ze uit de EU vertrekken.
Ik heb maar eens de moeite om die Van Baalen te schrijven om hem te herinneren dat hij Nederlandse kiezers vertegenwoordigt en dat zijn houding nu mijn houding in 2017 in het stemhokje zal bepalen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens. Je kunt een Noorwegen krijgen of een WTO.
Maak jij een modelbrief?quote:Op maandag 25 juli 2016 12:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb maar eens de moeite om die Van Baalen te schrijven om hem te herinneren dat hij Nederlandse kiezers vertegenwoordigt en dat zijn houding nu mijn houding in 2017 in het stemhokje zal bepalen.
Sorry, niet gedaan ik heb het via zijn contact op parlement.com gedaan. Ze zijn overigens deze maand met vakantiequote:Op maandag 25 juli 2016 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maak jij een modelbrief?
Post hem dan even dan spendeer ik er ook wat tijd aan.
Je email dan die je verstuurd hebt.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sorry, niet gedaan ik heb het via zijn contact op parlement.com gedaan. Ze zijn overigens deze maand met vakantie
Het adres is hans.vanbaalen@europarl.europa.eu
Nee, ik bedoel dat ik zo'n contact-formulier heb gebruikt. De tekst heb ik daarom niet meer.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je email dan die je verstuurd hebt.
Zeer goed.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:28 schreef HiZ het volgende:
In mijn geval betekent dat dat ik niet meer op de VVD zal stemmen
Het eerste wat ik dacht was inderdaad ook 'een mooi voorbeeld van de ridicule logica geimpregneerd door haat en contraproductiviteit van de gemiddelde EU-fiel.quote:
Dat is niet de standaard. De standaard is dat iedereen visa en werkvergunningen nodig heeft. Om de Britten dan, zonder enige tegenprestatie, iets veel beters te geven is onzin.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:08 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht was inderdaad ook 'een mooi voorbeeld van de ridicule logica geimpregneerd door haat en contraproductiviteit van de gemiddelde EU-fiel.
Ook een prachtig voorbeeld van hoe een continent zelfmoord aan het plegen is.
Mr congressman ....
Ook wel bijzonder dat HiZ een gebrek aan vrij verkeer van mensen een "gunstigere regeling" noemt![]()
En hoe wordt Nederland daar slechter van? Eerst al dat getambourijn op de interne markt, en hoe goed dat voor Nederland is, nu kun je de voordelen behouden (handel met het VK) en geef je daarvoor in ruil dat het VK gelukszoekers buiten de deur kunnen houden. Ik begrijp het gestampvoet niet.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is niet de standaard. De standaard is dat iedereen visa en werkvergunningen nodig heeft. Om de Britten dan, zonder enige tegenprestatie, iets veel beters te geven is onzin.
Ik word daar slechter van. Ik wil als ik in het VK wil gaan werken niet met meer regels te maken hebben dan een Brit in Amsterdam. En elke Nederlandse parlementariër die daar anders over denkt heeft zijn prioriteiten niet in de juiste volgorde.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:51 schreef invalidusername het volgende:
[..]
En hoe wordt Nederland daar slechter van? Eerst al dat getambourijn op de interne markt, en hoe goed dat voor Nederland is, nu kun je de voordelen behouden (handel met het VK) en geef je daarvoor in ruil dat het VK gelukszoekers buiten de deur kunnen houden. Ik begrijp het gestampvoet niet.
Ik denk dat Van Baalen ook denkt, verhip, dat is eigenlijk een best goed idee.
Tsssk, beetje vertrouwen in eigen kunnen en expertise HiZquote:Op maandag 25 juli 2016 14:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik word daar slechter van. Ik wil als ik in het VK wil gaan werken niet met meer regels te maken hebben dan een Brit in Amsterdam. En elke Nederlandse parlementariër die daar anders over denkt heeft zijn prioriteiten niet in de juiste volgorde.
Ghana kun je best leuk voedsel naar exporteren, als je daarvoor goedkoop voodoo poppetjes retour kunt bemachtigen ben je spekkoper hoor.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:12 schreef 99.999 het volgende:
Ja, het VK zal het uitonderhandelen van deals met Mexico en Ghana vast prioriteit geven boven de EU...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |