Already did. Je moet verzen niet lezen zoals het je uitkomt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lees de koran er nog maar eens op na.
twitter:Valandir twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 19:26:49via facebok #OEZ #Mona #Munich https://t.co/UMXm5KxDGd reageer retweet
Het probleem is volgens mij dat de Koran voor ieder wat wils biedt. Er staan passages in die er tolerant uitzien ('In het geloof is geen dwang') en passages die intolerant zijn. Er staan vredelievende en oorlogszuchtige passages in. Beide partijen gebruiken de passages die aansluiten bij hun sympathie voor of hun afkeer van de islam.quote:
we blijven daarom naïef in Europa, 100 procent moslims dit.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:41 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ga ook van moslims uit eigenlijk, ik kan niet bedenken waarom extreem-rechtse figuren op zo'n locatie om zich heen zouden gaan schieten. Die zouden volgens mij eerder een moskee of iets dergelijks aanvallen.
Breivik adepten niet? Het is 5 jaar geleden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:40 schreef SeLang het volgende:
Meerdere schutters, dan zijn het moslims of linksen. Extreem rechts is dan uitgesloten.
Ik ben soms blij dat ik niet in een 'grote' stad woon tegenwoordigquote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zitbte zappen, ze zijn er allemaal snel bij, ieder grote nieuwsvoorziening heeft correspondenten in alle grote steden.
Mensen overdrijven en zoeken overal iets achter. Uiteindelijk is de basis dat iedereen verwacht dat het IS-sympathisanten zijn, alleen trekken velen dat veel breder. Kun je je aan storen, kun je ook achter je laten. Als je daarop in gaat kun je dat soort tegenreacties verwachten (even daargelaten of ze tolereerbaar moeten zijn, dat vind ik niet).quote:
Rechts heeft geen vrienden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Breivik adepten niet? Het is 5 jaar geleden.
Had je een tijdje terug in Amerika niet zo'n rechts clubje dat onafhankelijk wilde zijn (of iets dergelijks) en toen een gemeentehuis bezette?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:40 schreef SeLang het volgende:
Meerdere schutters, dan zijn het moslims of linksen. Extreem rechts is dan uitgesloten.
Dat is juist wat jij doet.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Already did. Je moet verzen niet lezen zoals het je uitkomt.
Nee, dan had je ook wel anders gepraat over die lieve moslims.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:42 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Ik ben soms blij dat ik niet in een 'grote' stad woon tegenwoordig
twitter:TheArabSource twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 19:39:3310-15 people killed by shooter in #Munich, fears of new #ISIS terror attack https://t.co/7R5XxL3olX https://t.co/jU3EhfBhgL reageer retweet
twitter:YanniKouts twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 19:41:34Eleven dead confirmed so far at Olympiapark shopping mall, according to rescue teams. #OEZ #Germany reageer retweet
Bezette, en daar zit een heel verhaal achter.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Had je een tijdje terug in Amerika niet zo'n rechts clubje dat onafhankelijk wilde zijn (of iets dergelijks) en toen een gemeentehuis bezette?
True. Daarom context en wat kennis van de geschiedenis bij het lezen ervan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij dat de Koran voor ieder wat wils biedt. Er staan passages in die er tolerant uitzien ('In het geloof is geen dwang') en passages die intolerant zijn. Er staan vredelievende en oorlogszuchtige passages in. Beide partijen gebruiken de passages die aansluiten bij hun sympathie voor of hun afkeer van de islam.
Breivik was ook vrij gericht, echt aanval op een locatie, dat lijkt dit niet te zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:38 schreef Poison-Ivy het volgende:
Knap dat CNN ook echt altijd als de kippen erbij is.
Maar zelfs de experts verschillen erover van mening. En ook die kiezen een interpretatie afhankelijk van hun sypathie of afkeer.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Already did. Je moet verzen niet lezen zoals het je uitkomt.
Vandaag toch precies 5 jaar?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Of het zijn mensen die anderen tegen elkaar uit willen spelen, wie zal t zeggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:41 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ga ook van moslims uit eigenlijk, ik kan niet bedenken waarom extreem-rechtse figuren op zo'n locatie om zich heen zouden gaan schieten. Die zouden volgens mij eerder een moskee of iets dergelijks aanvallen.
Dat geldt in de zin ook voor de bijbel, al is tegenwoordig in Europa veelal de gematigdere opvatting gewaarborgd. In Amerika heb je wat meer extremen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij dat de Koran voor ieder wat wils biedt. Er staan passages in die er tolerant uitzien ('In het geloof is geen dwang') en passages die intolerant zijn. Er staan vredelievende en oorlogszuchtige passages in. Beide partijen gebruiken de passages die aansluiten bij hun sympathie voor of hun afkeer van de islam.
Dit vind ik altijd zo'n domme oproep. Snap intentie wel maar berichten blijven spoede.twitter:alexanderbakker twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 19:42:40Politie roept op om geen foto's en video's te verspreiden. Dader(s) nog niet gepakt #München https://t.co/kpy8lWHiGR reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |