goeie ja, geen idee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:40 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoals ze geboren zijn of zoals ze gestorven zijn ? 't Zal hier dan wel bakske vol zijn mijn gedacht.
En waar staat dat precies in de bijbel?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:20 schreef Manke het volgende:
[..]
eerst gaat de geest naar God of naar hades wie niet geloofd heeft, en bij het laatste oordeel krijgt iedereen z'n lichaam hersteld terug.
http://www.gotquestions.org/what-happens-death.html
Dus als je dood geboren bent blijf je een soort van foetus? Of krijg je een volwassen lichaam en hoe oud is dat dan?quote:
Ik denk dat je daar zou struikelen over de foetussen, baby's en peuters. Zal ook lekker fris ruiken met al die ontlasting op de grond. Of is daar aan gedacht?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:12 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus als je dood geboren bent blijf je een soort van foetus? Of krijg je een volwassen lichaam en hoe oud is dat dan?
vragen vragen vragen...en geen antwoorden...
in de link staan alle bijbelreferenties, daarom plaats ik hetquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En waar staat dat precies in de bijbel?
no one knows. Toen Jesus zijn nieuwe lichaam gekregen had na zijn opstanding, herkende niemand hem.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:12 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus als je dood geboren bent blijf je een soort van foetus? Of krijg je een volwassen lichaam en hoe oud is dat dan?
vragen vragen vragen...en geen antwoorden...
Wat zouden ze dan eten daar? Ik denk niets, want eten betekent dat er "iets" dood moet en dat kan niet in de hemel he?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:53 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar zou struikelen over de foetussen, baby's en peuters. Zal ook lekker fris ruiken met al die ontlasting op de grond. Of is daar aan gedacht?
Nochtans was het niet compleet, er zaten gaten in zijn handen....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:52 schreef Manke het volgende:
[..]
no one knows. Toen Jesus zijn nieuwe lichaam gekregen had na zijn opstanding, herkende niemand hem.
Waarom vergelijk je het met het leven op aarde? Waar is je fantasie?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan eten daar? Ik denk niets, want eten betekent dat er "iets" dood moet en dat kan niet in de hemel he?
In de hemel is dus geen bier, daarom.... .... ... ... !
Zou lekker zijn. Leef je oneindig lang met een zwaar honger gevoel aangezien je darmen gewoon intact zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan eten daar? Ik denk niets, want eten betekent dat er "iets" dood moet en dat kan niet in de hemel he?
In de hemel is dus geen bier, daarom.... .... ... ... !
Doe ik maar ik kom er niet uit...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je het met het leven op aarde? Waar is je fantasie?
Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen. Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven. En verder gewoon tevreden....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Doe ik maar ik kom er niet uit...
Geen eten en drinken. Geen zee om in te zwemmen, dus ook geen rivieren of plassen of sloten... Slapen zal er ook wel niet inzitten want waarom zou je slapen als het niet donker wordt?
Alleen God loven en prijzen. En dat eeuwig.....
Sjonge wat ben ik blij dat ik niet geloof.
De gedachte aan de dood is voor mij een troostend vooruitzicht .
vertel eens Hexxje, wat is jouw fantasie van de hemel?
Tja, zo zie je maar weer hoe men alles verkocht krijgt, zelfs het meest ridicule verhaaltjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen. Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven. En verder gewoon tevreden....
In dit leven is de dood ook een troostend vooruitzicht...
Oh, en eten en drinken is eigenlijk het plezierigste in het leven (naast slapen), dus die zijn er wel in de Nieuwe Wereld...
de wonden blijf je misschien houden, want:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nochtans was het niet compleet, er zaten gaten in zijn handen....
Enne...wat is er met zijn oude lichaam gebeurd? Toch begraven net zoals (o.a.) Aton beweert?
Volgens de chr geloofsbelijdenis is Jezus na zijn dood (niet er vóór) nedergedaald ter helle. Vreemd omdat hij zelf zei dat hij (vandaag nog) in het paradijs zou zijn...
Dus: dood > in het paradijs > naar de hel hel > terug in het graf om op te staan > poosje rondspoken > hemelvaart... Hij had het maar druk die anderhalve dag...![]()
Manke hoe zie je dit tafereel voor je?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:32 schreef Manke het volgende:
Hij ging ws naar de hel om het dodenrijk zijn stem te laten horen en de sleutels tot hades van de duivel af te nemen.
Dat was mijn verhaal. Heb je het gekocht?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:29 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, zo zie je maar weer hoe men alles verkocht krijgt, zelfs het meest ridicule verhaaltjes.
Geloof je trouwens ook dat roofdieren dan gras eten en geen vlees meer?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen. Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven. En verder gewoon tevreden....
In dit leven is de dood ook een troostend vooruitzicht...
Oh, en eten en drinken is eigenlijk het plezierigste in het leven (naast slapen), dus die zijn er wel in de Nieuwe Wereld...
Hemelvaart is 40 dagen na pasen hèquote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nochtans was het niet compleet, er zaten gaten in zijn handen....
Enne...wat is er met zijn oude lichaam gebeurd? Toch begraven net zoals (o.a.) Aton beweert?
Volgens de chr geloofsbelijdenis is Jezus na zijn dood (niet er vóór) nedergedaald ter helle. Vreemd omdat hij zelf zei dat hij (vandaag nog) in het paradijs zou zijn...
Dus: dood > in het paradijs > naar de hel hel > terug in het graf om op te staan > poosje rondspoken > hemelvaart... Hij had het maar druk die anderhalve dag...![]()
Openbaring 21:1 :quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen.
Waar maak je dat uit op? Welke tekst?quote:Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven.
Beetje karig voor een paradijs of nieuwe aarde : tevreden. Dat ben ik hier ook.quote:En verder gewoon tevreden....
Mja maar dat staat ook nergens.quote:In dit leven is de dood ook een troostend vooruitzicht...
prachtig gevonden!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:32 schreef Manke het volgende:
Hij ging ws naar de hel om het dodenrijk zijn stem te laten horen en de sleutels tot hades van de duivel af te nemen.
Ik zie een leeuw al gras proberen te eten met zijn slag- en snijtanden.....LOLquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Geloof je trouwens ook dat roofdieren dan gras eten en geen vlees meer?
Ja, dat is toch een poosje?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:36 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Hemelvaart is 40 dagen na pasen hè
Hades was ook een naam van de plaats waar die man de baas was. Waarschijnlijk een Griekse vertaling van het gelijkaardige Joodse concept Sheol of Gehenna.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:46 schreef hoatzin het volgende:
[..]
prachtig gevonden!waar haal je't vandaan...
Maar Hades,is een figuur uit de Griekse en Romeinse mythologie.
Eerder andersom, de Griekse mythologie is ouder dan de Thora, en zeker ouder dan "de joden".quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hades was ook een naam van de plaats waar die man de baas was. Waarschijnlijk een Griekse vertaling van het gelijkaardige Joodse concept Sheol of Gehenna.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |