abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 19:47:58 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163912417
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:47 schreef Barrah het volgende:

[..]

De gelegenheid maakt de dictator.

De zuivering van leger, ambtenaren, onderwijs en media maakt dat de oppositiepartijen er enkel zijn om de illusie van een democratie te geven. Ze raken hun wortels in het maatschappelijke systeem kwijt.
ja maar niet elke dictator is een Hitler in de dop
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163912451
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zou dat echt door Erdogan komen denk je?
Een eenzijdige kritische houding?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163912499
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:47 schreef Barrah het volgende:

[..]

De gelegenheid maakt de dictator.

De zuivering van leger, ambtenaren, onderwijs en media maakt dat de oppositiepartijen er enkel zijn om de illusie van een democratie te geven. Ze raken hun wortels in het maatschappelijke systeem kwijt.
Cute, alleen heeft een oppositie partij, de MHP het mede mogelijk gemaakt dat er een noodtoestand uitgeroepen kan worden. Kan je twee dingen claimen, of jij weet natuurlijk meer over de Turkse gang van zaken dan zij, of ze bukken graag voor Erdogan en geven vrijwillig en permanent hun eigen macht op ten gunste van de big guy.
pi_163912535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cute, alleen heeft een oppositie partij, de MHP het mede mogelijk gemaakt dat er een noodtoestand uitgeroepen kan worden. Kan je twee dingen claimen, of jij weet natuurlijk meer over de Turkse gang van zaken dan zij, of ze bukken graag voor Erdogan en geven vrijwillig en permanent hun eigen macht op ten gunste van de big guy.
Het Duitse parlement stemde in met opheffing van zichzelf. Just sayin.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163912542
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat de kritische houding op anti-erdo berichten nogal anders kritisch is dan op de acties van erdo zelf.
Ook prima, heb je dan nog steeds dat iemand zomaar weinig onderbouwde dingen roept ook al zijn ze tegen Erdogan? Zo ja: hier nog een, gisteren heeft Erdogan met Baghdadi gelunched om vervolgens met Netanyahu de endlösung van de Palestijnen ten uitvoer te brengen, dat zeggen de meesten er ook niet bij.
pi_163912548
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Een eenzijdige kritische houding?
Nee, de hoeveelheid onzin wat hier allemaal geroepen kan worden.
pi_163912581
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het Duitse parlement stemde in met opheffing van zichzelf. Just sayin.
Kewl, als dit binnen 3 maanden gebeurd emigreer ik naar Turkei, als het niet gebeurd ga je dan je excuses aanbieden aan ome Erdogan op je knieën? :7
pi_163912592
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kewl, als dit binnen 3 maanden gebeurd emigreer ik naar Turkei, als het niet gebeurd ga je dan je excuses aanbieden aan ome Erdogan op je knieën? :7
Ik zie het Duitse parlement zichzelf niet zo snel ontbinden dus ik moet weigeren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163912603
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, de hoeveelheid onzin wat hier allemaal geroepen kan worden.
Ik krijg het gevoel dat je sympathie hebt voor Erdogan. Klopt dat ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163912607
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cute, alleen heeft een oppositie partij, de MHP het mede mogelijk gemaakt dat er een noodtoestand uitgeroepen kan worden. Kan je twee dingen claimen, of jij weet natuurlijk meer over de Turkse gang van zaken dan zij, of ze bukken graag voor Erdogan en geven vrijwillig en permanent hun eigen macht op ten gunste van de big guy.
Jij wist toch zoveel van de tweede wereldoorlog? https://en.wikipedia.org/wiki/Enabling_Act_of_1933
pi_163912616
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik zie het Duitse parlement zichzelf niet zo snel ontbinden dus ik moet weigeren.
Dan heb je niks te verliezen ah sahbi.
Maar ik had al een vermoeden dat je vaak niet begrijpt wat er wel bedoeld wordt.
pi_163912636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:55 schreef Wyand het volgende:

[..]

Jij wist toch zoveel van de tweede wereldoorlog? https://en.wikipedia.org/wiki/Enabling_Act_of_1933
Hey verrek, dit komt me bekend voor. Ik meen er iets over in het nieuws gelezen te hebben, maar dan in Turkije.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 19:56:54 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163912647
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hey verrek, dit komt me bekend voor. Ik meen er iets over in het nieuws gelezen te hebben, maar dan in Turkije.
bron :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163912650
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik krijg het gevoel dat je sympathie hebt voor Erdogan. Klopt dat ?
Ik zou zijn schoenen poetsen met mijn tong.
pi_163912677
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:55 schreef Wyand het volgende:

[..]

Jij wist toch zoveel van de tweede wereldoorlog? https://en.wikipedia.org/wiki/Enabling_Act_of_1933
Wat is het nou, gaat Erdogan tijdens de noodtoestand het parlement in het geheel opheffen, of gaat het parlement zichzelf opheven ten gunste van Erdogan? Vertel.
pi_163912694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

bron :D
"Sinds gisteravond is de noodtoestand van kracht in Turkije. De komende drie maanden hebben president Erdogan en de regering van premier Yilderim de vrije hand om per decreet te regeren. Wat betekent dat voor de bevolking?

In feite is het Turkse parlement buitenspel gezet, zegt NOS-correspondent Kees Elenbaas. "Erdogan trekt heel veel macht naar zich toe. Hij kan regeren per decreet, dat heeft dezelfde status als een wet."
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163912709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cute, alleen heeft een oppositie partij, de MHP het mede mogelijk gemaakt dat er een noodtoestand uitgeroepen kan worden. Kan je twee dingen claimen, of jij weet natuurlijk meer over de Turkse gang van zaken dan zij, of ze bukken graag voor Erdogan en geven vrijwillig en permanent hun eigen macht op ten gunste van de big guy.
Als hier de oppositie zoiets zou doen zou ik er ook vraagtekens bij zetten.
En misschien is er wel een goed verhaal, maar dat blijkt dan wel uit het inhoudelijk antwoord.

En dat is rond deze hele staatsgreep het probleem. Er is geen erdo aanhanger die uberhaupt een actie in twijfel trekt. Niet om het inhoudelijke argument vraagt. En bij elke vraag richting erdo of een jij-bak doet of ontkent dat het tegen de rechtstaat is. In een democratie is het je taak om vragen te stellen, om de inhoudelijke duiding te vragen. Dat is niet je leider onderuit halen. Dat is weten wat je steunt en waarom je de straat op gaat. Maar die hele kritische blik bestaat niet. Laat staan zelfreflectie.
Of afvragen waarom in NL er in no time een demonstratie geregeld is, in sommige landeb op afroep van ankara, met tientallen vlaggen en al. Als die houding er al is, dan alleen tegen argumenten die erdo niet zo uitkomen.

Maar zoals gebruikelijk zal hier ook wel niet op in worden gegaan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 20:00:53 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163912731
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Sinds gisteravond is de noodtoestand van kracht in Turkije. De komende drie maanden hebben president Erdogan en de regering van premier Yilderim de vrije hand om per decreet te regeren. Wat betekent dat voor de bevolking?

In feite is het Turkse parlement buitenspel gezet, zegt NOS-correspondent Kees Elenbaas. "Erdogan trekt heel veel macht naar zich toe. Hij kan regeren per decreet, dat heeft dezelfde status als een wet."
dat is niet helemaal hetzelfde

al komt het in de praktijk op hetzelfde neer natuurlijk omdat ze ook zelf die noodtoestand kunnen verlengen natuurlijk . .. maar het is niet helemaal hetzelfde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163912751
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook prima, heb je dan nog steeds dat iemand zomaar weinig onderbouwde dingen roept ook al zijn ze tegen Erdogan? Zo ja: hier nog een, gisteren heeft Erdogan met Baghdadi gelunched om vervolgens met Netanyahu de endlösung van de Palestijnen ten uitvoer te brengen, dat zeggen de meesten er ook niet bij.
uh nee tuurlijk niet. Maar kritiek op erdo zonder een jij bak naar een ander lijkt hier gewoon onmogelijk.
Je doet het nu weer door het te ridiculiseren. Chapeau
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163912761
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Als hier de oppositie zoiets zou doen zou ik er ook vraagtekens bij zetten.
En misschien is er wel een goed verhaal, maar dat blijkt dan wel uit het inhoudelijk antwoord.

En dat is rond deze hele staatsgreep het probleem. Er is geen erdo aanhanger die uberhaupt een actie in twijfel trekt. Niet om het inhoudelijke argument vraagt. En bij elke vraag richting erdo of een jij-bak doet of ontkent dat het tegen de rechtstaat is. In een democratie is het je taak om vragen te stellen, om de inhoudelijke duiding te vragen. Dat is niet je leider onderuit halen. Dat is weten wat je steunt en waarom je de straat op gaat. Maar die hele kritische blik bestaat niet. Laat staan zelfreflectie.
Of afvragen waarom in NL er in no time een demonstratie geregeld is, in sommige landeb op afroep van ankara, met tientallen vlaggen en al. Als die houding er al is, dan alleen tegen argumenten die erdo niet zo uitkomen.

Maar zoals gebruikelijk zal hier ook wel niet op in worden gegaan.
Maar wat is je lezing of veronderstelling over het geheel dan in dit geval, de MHP is een Erdogan aanhanger en stelt haar stem ten gunste van een totalitaire uitbreiding van Erdogan's macht er zelf aan onderuit te gaan?

Heb je überhaupt de verklaring en motivatie van de MHP gelezen of is het vooral op afstand volgen en maar invullen?
pi_163912798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, de hoeveelheid onzin wat hier allemaal geroepen kan worden.
Maakte je je over de acties van erdo maar net zo druk.

Oh wacht.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_163912801
Ik ben wel benieuwd hoelang deze noodtoestand gaat duren.
pi_163912824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

uh nee tuurlijk niet. Maar kritiek op erdo zonder een jij bak naar een ander lijkt hier gewoon onmogelijk.
Je doet het nu weer door het te ridiculiseren. Chapeau
De jij bak is afwezig in jouw post?
Dat ik aan het ridiculiseren ben is nogal evident en tegelijkertijd juist het punt, de mate van wat te ridicuul is aan een claim is nogal subjectief natuurlijk. Is dat Erdogan alle Palestijnen samen met Netanyahu wil uitroepen objectief idioter dan te claimen dat in de meeste scholen er wordt geleerd om Erdogan te verheerlijken, neuh.
pi_163912837
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maakte je je over de acties van erdo maar net zo druk.

Oh wacht.
Proef ik hier nou een jijbak?

oh wacht.
pi_163912878
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is niet helemaal hetzelfde

al komt het in de praktijk op hetzelfde neer natuurlijk omdat ze ook zelf die noodtoestand kunnen verlengen natuurlijk . .. maar het is niet helemaal hetzelfde
"Niet helemaal hetzelfde", maar voor 95% komt het op dezelfde uitwerking neer: Erdogan heeft volledige macht en is op alle lagen van de maatschappij aan het zuiveren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')