Geloof die piemel ook niethelemaal, wappert wel heel erg. Dan zou hij dus geen ondergoed dragen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zou wel een raar bekken zijn, uitklapbaar.
Nee, enorm is ie niet. Maar wel enorm 'los-in-de-boks'. Waarom niet wat steviger verpakken bij zo'n sprong waarbij elke millimeter telt? (ik zie trouwens dat ie 'm ook al met z'n benen aanraakt, en ook nog even met z'n hand. dus om nou alles op die piemel te schuiven...).quote:
Ik heb dat wel, soms. En S vindt het vaak niet leuk, dat is ook wel een puntje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben wel getrouwd en mag officieel zijn achternaam gebruiken maar ik raak er niet aan gewend dus noem mezelf in de praktijk altijd bij mijn eigen naam. Ik dacht ook dat het echt heel eenzaam zou zijn als enige in het gezin met een andere achternaam maar in de praktijk viel me dat alleszins mee
Ja, tuurlijk kan dat allemaal. Wat ik wilde aangeven is dat het voor mij uiteindelijk minder halszaak bleek dan ik van tevoren dachtquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb dat wel, soms. En S vindt het vaak niet leuk, dat is ook wel een puntje.
Maar de naam van je partner aannemen is toch alleen voor niet officiele dingen? Paspoort, rijbewijs, etc, heb je toch de meisjesnaam? En de nama van je partner zou je ook zo kunnen gebruiken/noemen?
[sub]wij zijn geregistreerd partners en soms denk ik dat ik toch nog even naar het gemeentehuis moet gaan om die naam te regelen, maar soms ook niet.
Ja, voor mij meer, dusquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk kan dat allemaal. Wat ik wilde aangeven is dat het voor mij uiteindelijk minder halszaak bleek dan ik van tevoren dacht
in je paspoort kun je wel je trouwnaam er bij laten zetten bijvoorbeeld. In conservatieve landen kan dat wel voordelen hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, voor mij meer, dus
maar ik bedoel, mijn vraag is meer: hoe belangrijk is het om officieel de naam van je partner aan te nemen? Want voor echt officiele dingen moet je toch altijd je meisjesnaam invullen en voor niet officiele dingen kun je jezelf van achteren noemen zoals je wil? Of zijn er ook officiele zaken waar je je partners naam voor kunt gebruiken?
Staat er nu ook in, als p/v (partner van) bij geregistreerd partnerschap en terwijl ik zijn naam niet heb aangenomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
in je paspoort kun je wel je trouwnaam er bij laten zetten bijvoorbeeld. In conservatieve landen kan dat wel voordelen hebben.
Ja klopt, in Nederland heeft het geregistreerd partnerschap volgens mij praktisch dezelfde rechten als een huwelijk, met dat verschil dat er een notariele overeenkomst bij komt kijken. Het huwelijk overrulet dat weer, uiteraard afhankelijk van welke voorwaarden je kiest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Staat er nu ook in, als p/v (partner van) bij geregistreerd partnerschap en terwijl ik zijn naam niet heb aangenomen.
Nee is uit Z&G gequote.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 09:03 schreef danic het volgende:
Ik las terug en moest even schakelen waar Miss_sly nou ineens op reageert.
Ik zie in de quote dat het een bericht is van SQ maar die zie ik nergens terug.
Voor het bericht van miss zie ik nog een bericht over de Japanse springer.
Zit er bij mij nu iets mis?
nee, soms neemt iemand even een post mee uit een ander topic om dat niet met slowchat te vervuilenquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 09:03 schreef danic het volgende:
Ik las terug en moest even schakelen waar Miss_sly nou ineens op reageert.
Ik zie in de quote dat het een bericht is van SQ maar die zie ik nergens terug.
Voor het bericht van miss zie ik nog een bericht over de Japanse springer.
Zit er bij mij nu iets mis?
Dat is bijzonder. Bij ons werd verteld dat dat erin zou komen als we elkaars naam aannemen, anders niet. Misschien heb je zijn naam al zonder dat je het weetquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Staat er nu ook in, als p/v (partner van) bij geregistreerd partnerschap en terwijl ik zijn naam niet heb aangenomen.
Ah zo. Ik vond het al raarquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, soms neemt iemand even een post mee uit een ander topic om dat niet met slowchat te vervuilen
daarvoor hoef je vaak niet meer langs het gemeentehuis, kan bij veel gemeenten online.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb dat wel, soms. En S vindt het vaak niet leuk, dat is ook wel een puntje.
Maar de naam van je partner aannemen is toch alleen voor niet officiele dingen? Paspoort, rijbewijs, etc, heb je toch de meisjesnaam? En de nama van je partner zou je ook zo kunnen gebruiken/noemen?
[sub]wij zijn geregistreerd partners en soms denk ik dat ik toch nog even naar het gemeentehuis moet gaan om die naam te regelen, maar soms ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |