Apple bepaalt voor mij wat privacy gevoelige info is?quote:Op donderdag 21 juli 2016 18:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ze iets voor je bepalen.. dat zou kunnen, maar dat heeft 0,0 met privacy te maken. Kan je voorbeelden geven waarin Apple slecht om gaat met privacy gevoelige informatie?
Dat zeg ik niet..quote:Op donderdag 21 juli 2016 18:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Apple bepaalt voor mij wat privacy gevoelige info is?
Oke.quote:Op donderdag 21 juli 2016 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus, ik bepaal en niet Apple!!!
quote:Op donderdag 21 juli 2016 18:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens, talloze voorbeelden waar apple gewoon voor jou alles bepaalt en kopieert.
Je mag ook gewoon zeggen: Sorry, ik kan geen voorbeelden noemen omdat ik de kennis niet heb.quote:
je weet alles van apple, dus ook die voorbeelden, dat je ze achter houdt om je gelijk proberen te halen komt alweer vals over.quote:Op donderdag 21 juli 2016 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon zeggen: Sorry, ik kan geen voorbeelden noemen omdat ik de kennis niet heb.
Is maar een suggestie hoor.
quote:Op donderdag 21 juli 2016 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je weet alles van apple, dus ook die voorbeelden, dat je ze achter houdt om je gelijk proberen te halen komt alweer vals over.
ik was er al achter voordat jij over Apple begon. maar als ik het goed begrijp heb je dus niks van die troep in huis om je objectiviteit te bewaren?quote:Op donderdag 21 juli 2016 19:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]. Lees je post nog eens en misschien kom je er dan achter
Waarom is dat relevant?quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik was er al achter voordat jij over Apple begon. maar als ik het goed begrijp heb je dus niks van die troep in huis om je objectiviteit te bewaren?
Overigens heeft Dance die post geëdit waardoor de context de mist in gaat. DANCE LEER DAT NOU EENS AFquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik was er al achter voordat jij over Apple begon. maar als ik het goed begrijp heb je dus niks van die troep in huis om je objectiviteit te bewaren?
aha zie je, totaal subjectief, dit is gewoon je eigen keuze tot het laatst verdedigen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant?
Ik heb alles van Apple, wil ook nooit weer anders.
Dus omdat ik Apple producten heb mag ik geen mening geven?quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aha zie je, totaal subjectief, dit is gewoon je eigen keuze tot het laatst verdedigen.
niet dat Apple zoveel beter de privacy beschermt, gewoon omdat het niet zo is, maar je moet gewoon je eigen Apple keuze verdedigen.quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus omdat ik Apple producten heb mag ik geen mening geven?![]()
Grapjas, 'omdat het niet zo is' maar als je gevraagd word maar liefst (!) 3 voorbeelden te noemen, geef je niet thuis. Houd dan gewoon je mond dichtquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet dat Apple zoveel beter de privacy beschermt, gewoon omdat het niet zo is, maar je moet gewoon je eigen Apple keuze verdedigen.
quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Grapjas, 'omdat het niet zo is' maar als je gevraagd word maar liefst (!) 3 voorbeelden te noemen, geef je niet thuis. Houd dan gewoon je mond dicht.
Ik hoef niets te verdedigen overigens, wat ik zeg is feitelijk gewoon juist, als je de markt een beetje in de gaten houd (en dat doe ik, onderdeel van mijn werk).
quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.security.nl/p(...)Privacy+probleem+%3F
http://thenextweb.com/app(...)acy-issues-and-fast/
http://www.informationwee(...)unes/d/d-id/1039546?
and in before bronverwerping!
Heb je het zelf ook gezien? De eerste helft gaat alleen maar over dat Apple juist in iOS8 (hallo, we zitten bijna op 10) encryptie heeft toegepast op de data op je telefoon, en dat het ontzettend lastig is, of niet te doen om daar omheen te komen (alles is te hacken, uiteraard). Wat ze over iCloud zeggen klopt, maar daar word je dan ook vrij duidelijk op gewezen. iCloud is overigens een extra service, je bent het niet verplicht te gebruiken. Tweede helft is reclame. Oh, en je zegt het zelf al, bronverwerping: infowarsquote:
Je zegt het zelf al, bronverwerping: Haha, dit is een post, op een forum achtig iets. Ik ga hier toch ook geen post van Japie77 linken als bronquote:
Wederom; iets beter lezen. In het artikel staat letterlijk dat Apple juist minder data van gebruikers afneemt, en dat de schrijver daarom vind dat Apple manieren moeten vinden om ondanks privacy, toch wel die data te krijgen om hun diensten te verbeteren (zoals Siri, dat draait op data van gebruikers). Nouja, het is dan ook nog een oud artikel, want jogy en ik hadden het er al over, Apple heeft aangekondigd op de WWDC dat ze beginnen in iOS10 met differential privacy, wel de data, maar niet gelinkt aan personen waardoor ze hun diensten slimmer kunnen maken, waar Google en Microsoft dat dus niet op die manier doen (zover ik weet ik). Prima bron overigens, The Next Web, uitstekende website die weten waar ze over praten.quote:
Ja hallo, een artikel uit 2006. Godsamme zeg.quote:
Dan moet je met betere bronnen komen, want dit sloeg echt he-le-maal nergens op. Wat een pure tijdsverspilling dit.quote:and in before bronverwerping!
nu weet ik iig zeker door je antwoorden dat je een trol bent en het niet waard om ooit nog een discussie aan te gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heb je het zelf ook gezien? De eerste helft gaat alleen maar over dat Apple juist in iOS8 (hallo, we zitten bijna op 10) encryptie heeft toegepast op de data op je telefoon, en dat het ontzettend lastig is, of niet te doen om daar omheen te komen (alles is te hacken, uiteraard). Wat ze over iCloud zeggen klopt, maar daar word je dan ook vrij duidelijk op gewezen. iCloud is overigens een extra service, je bent het niet verplicht te gebruiken. Tweede helft is reclame. Oh, en je zegt het zelf al, bronverwerping: infowars.
[..]
Je zegt het zelf al, bronverwerping: Haha, dit is een post, op een forum achtig iets. Ik ga hier toch ook geen post van Japie77 linken als bron.
[..]
Wederom; iets beter lezen. In het artikel staat letterlijk dat Apple juist minder data van gebruikers afneemt, en dat de schrijver daarom vind dat Apple manieren moeten vinden om ondanks privacy, toch wel die data te krijgen om hun diensten te verbeteren (zoals Siri, dat draait op data van gebruikers). Nouja, het is dan ook nog een oud artikel, want jogy en ik hadden het er al over, Apple heeft aangekondigd op de WWDC dat ze beginnen in iOS10 met differential privacy, wel de data, maar niet gelinkt aan personen waardoor ze hun diensten slimmer kunnen maken, waar Google en Microsoft dat dus niet op die manier doen (zover ik weet ik). Prima bron overigens, The Next Web, uitstekende website die weten waar ze over praten.
[..]
Ja hallo, een artikel uit 2006. Godsamme zeg.
[..]
Dan moet je met betere bronnen komen, want dit sloeg echt he-le-maal nergens op. Wat een pure tijdsverspilling dit.
trol nr 2, zie mijn relpy op scummiequote:Op donderdag 21 juli 2016 22:17 schreef Oversight het volgende:
[..]Dat zijn geen problemen, dat zijn features.
En volgens de FBI, nog heel kort geleden, was de iphone niet te kraken als ie op slot stond, en of apple maar even een omweg wilde verzinnen....
....die trouwens in de eerste hoorzitting al gewoon bleek te bestaan...
Hahaha, kom op man, doe eens niet zo dom. Ik antwoord je heel normaal, en haal gewoon je bronnen onderuit, of wijs je op dat je de tekst of de filmpjes die jij aandraagt niet (goed) leest of kijkt. Wat is daar nou mis mee? En dat je het callde ... dat zou ik ook doen. Alsof je wed op een paard in een paardenrace, waar 1 paard aan mee doet.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu weet ik iig zeker door je antwoorden dat je een trol bent en het niet waard om ooit nog een discussie aan te gaan.
ik callde die bronverwerping nl al vantevoren omdat het een standaard trol techniek is om de bron dan maar lekker overboord te gooien.
Kijk op de inhoud. Wat OS zegt klopt is feitelijk gebeurd.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
trol nr 2, zie mijn relpy op scummie
waarom zou de msm nu ineens wel betrouwbaar zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:52 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Kijk op de inhoud. Wat OS zegt klopt is feitelijk gebeurd.
En OS is redelijk bekend op dit gebied lijkt me gezien dat nieuwsitem laatst
Je eigen bron (The Next Web) is behoorlijk mainstream.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom zou de msm nu ineens wel betrouwbaar zijn?
Omdat het gerechtelijke stukken zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom zou de msm nu ineens wel betrouwbaar zijn?
quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
trol nr 2, zie mijn relpy op scummie
wie niet? dit is BNW, geen KLBquote:Op donderdag 21 juli 2016 23:10 schreef Oversight het volgende:
[..]Heb je iets tegen trollen of zo?
Dat vind ik een slecht excuus.quote:Op donderdag 21 juli 2016 23:23 schreef Oversight het volgende:
[..]Er loopt al heul lang een complot tegen trollen hier, ze worden gewoon verkeerd begrepen.
replies met dezequote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:18 schreef jogy het volgende:
Apple is/was onderdeel van het hele PRISM project die Snowden op het internet heeft gedonderd. Dat is op zich wel een dingetje.
Verder zou je gewoon je eigen bronnen iets beter moeten lezen THEFXR. Die van thenextweb spreekt jouw argument gewoon 100% tegen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.◢◤
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:18 schreef jogy het volgende:
Apple is/was onderdeel van het hele PRISM project die Snowden op het internet heeft gedonderd. Dat is op zich wel een dingetje.
Verder zou je gewoon je eigen bronnen iets beter moeten lezen THEFXR. Die van thenextweb spreekt jouw argument gewoon 100% tegen.
Dat is je eigen probleem. Die smiley is nou eenmaal beschikbaar op FOK! Dus hoef je er ook niet zo panisch over te doen. Op de voorgrond heeft Apple nou eenmaal zijn privacy zaken beter voor elkaar dan google en waarschijnlijk Microsoft. Hoe het op de achtergrond is zou ik niet weten. PRISM blijft een smet op hun blazoen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
replies met dezeerin neem ik nooit serieus!
Danny haalt die smiley diverse keren aan in deze mededelingquote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is je eigen probleem. Die smiley is nou eenmaal beschikbaar op FOK! Dus hoef je er ook niet zo panisch over te doen. Op de voorgrond heeft Apple nou eenmaal zijn privacy zaken beter voor elkaar dan google en waarschijnlijk Microsoft. Hoe het op de achtergrond is zou ik niet weten. PRISM blijft een smet op hun blazoen.
Dat is meer FB. Maar als je het hebt overquote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Danny haalt die smiley diverse keren aan in deze mededeling
MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie
jouw probleem, dat je er niks aan doet!
Dan nodig ik je uit om dat ook beter te lezen. Het gaat om posts met enkel dat erin.quote:Dit betekent dat het ongewenst is om offtopic op een openingspost te reageren, met name in serieuze forums. Een reactie als "tl;dr", "TS is een homo", "rot eens op met die baggertopics", "wat zei X toe je belde", "1988 belde" of "" zal veelal ongewenst zijn. Dergelijke posts zullen door de mods verwijderd en genote worden en de kans dat je een ban oploopt is aanzienlijk.
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Doe jij eens BNW / Hoe zit het nu eigenlijk met Snowden? opnieuw revitaliseren.
quote:
Joh, iedereen negeert die zooi hier, jij blijkbaar niet. Maakt me blij.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:46 schreef Oversight het volgende:
[..]Ik help 'm een handje, dacht ik...., gewoon wat bronnen erbij,... dacht ik....
Ik had beter moeten weten, ...zucht.
Kwaliteitsblauw, dat dan weer wel.
Even druk met vakantie houden, ( nog 4 weken minimaal) maar daarna zal er wel een lmgtfy opzetten,... minstens.
Het topic gaat nergens heen. Dankquote:Op vrijdag 22 juli 2016 01:30 schreef Oversight het volgende:
[..]Geef me even, maar zal je niet teleurstellen dan, beloofd.
Ach, van alle bedrijven die meededen aan PRISM was Apple de laatste die toe heeft gegeven. Als ik het goed heb gaat PRISM oa. over toegang tot servers van Apple, en het is dan ook geen toeval dat sinds PRISM Apple er alles aan doet zoveel mogelijk data (op iCloud na) niet meer op hun servers te houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 00:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is je eigen probleem. Die smiley is nou eenmaal beschikbaar op FOK! Dus hoef je er ook niet zo panisch over te doen. Op de voorgrond heeft Apple nou eenmaal zijn privacy zaken beter voor elkaar dan google en waarschijnlijk Microsoft. Hoe het op de achtergrond is zou ik niet weten. PRISM blijft een smet op hun blazoen.
Maar oké, fair enough. Dit is wat ze moeten doen als ze de juiste papieren krijgen en is eigenlijk gewoon een voorwaarde om een VS bedrijf te zijn. Enigszins zou je nog een zaak kunnen maken dat als Apple zich echt druk maakt om privacy van hun gebruikers dat ze hun bedrijf moeten emigreren.quote:Assisted by Apple and Facebook the feds were then able to strengthen the link between Vaulin, tirm, and his involvement in the site.
Facebook, for example, handed over IP-address logs from the KAT fanpage. With help from Apple, the investigator was then able to cross-reference this with an IP-address Vaulin used for an iTunes transaction.
“Records provided by Apple showed that tirm@me.com conducted an iTunes transaction using IP Address 109.86.226.203 on or about July 31, 2015. The same IP Address was used on the same day to login into the KAT Facebook Account.”
In addition, Apple appears to have handed over private email conversations which reference KAT, dating back several years. These emails also mention a “kickasstorrent payment,” which is believed to be revenue related.
“I identified a number of emails in the tirm@me.com account relating to Vaulin’s operation of KAT. In particular, between on or about June 8, 2010, and on or about September 3, 2010,” the HSI agent writes.
Eens, als je volgens mij al op de markt van de VS wil opereren moet je dit soort zaken overhandigen als men de wettelijke wegen heeft bewandeld en als je iemand bent die mogelijk illegale dingen doet dan wéét je het van te voren of zou je het moeten weten iig.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:51 schreef Scrummie het volgende:
@me.com (het adres genoemd in het artikel) is inderdaad onderdeel van iCloud en dus zal die data beschikbaar zijn indien er gerechtelijke bevelen aan te pas komen.
Dit is overigens de reden waarom "zakelijk Whatsapp" in Europa eigenlijk niet mag. Want de servers staan in amerika dus gaan ook potentieel klantgegevens over die servers en dat past weer niet in verdrag x enzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Eens, als je volgens mij al op de markt van de VS wil opereren moet je dit soort zaken overhandigen als men de wettelijke wegen heeft bewandeld en als je iemand bent die mogelijk illegale dingen doet dan wéét je het van te voren of zou je het moeten weten iig.
Volgens mij is Nederland nog een stuk naarder wat dat betreft als je kijkt naar afluisteren en surveillance per 100000 inwoners. Kijken of ik het ergens terug kan vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |