Ja maar waarom doen ze dat en bijvoorbeeld christenen niet?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat die mensen de Koran letterlijk interpreteren.

En dan word je vastgezet wegens een gruweldaad als 'buitenechtelijke seks'.. Tamelijk problematisch dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je die misdaad niet kan bewijzen bedoel je... Wat helaas erg vaak het geval is, het is een lastig te bewijzen misdaad.

Ero heeft gelijk hoor. Het ergste wat ze zullen doen is misschien je koffer doorzoeken en je bijbel in beslag nemen. Maar zelfs dat niet denk ik. Alleen alsje 100 bijbels bij je hebt.quote:

Ik weet het al. Om in één klap zondevrij te zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat dan? Owh, ik weet het al om in één klap zonde-vrij te zijn.
[quote]Op dinsdag 19 juli 2016 10:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee dus.

De radicalen zijn juist erg creatief met de koran. Bv het doden van vrouwen en kinderen is ronduit verboden. Mensen straffen voor wat hun leiders doen ook, mensen straffen voor de daden van anderen ook. Mensen doden buiten directe strijd is verboden, mensen die zich overgeven martelen en doden is verboden en ga zo maar door en door en door.quote:

Christenen hebben ook heel veel oorlogen gevoerd uit naam van het geloof.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:24 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Ja maar waarom doen ze dat en bijvoorbeeld christenen niet?

Maar dat is niet waar volgens die geschriften.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik weet het al. Om in één klap zondevrij te zijn.
(één klap is een rare woordkeuze in deze, ja)

Komt misschien omdat er zoveel tegenstrijdigheden staan in de koran (van wat ik gehoord heb).quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:27 schreef erodome het volgende:
[..]
De radicalen zijn juist erg creatief met de koran. Bv het doden van vrouwen en kinderen is ronduit verboden. Mensen straffen voor wat hun leiders doen ook, mensen straffen voor de daden van anderen ook. Mensen doden buiten directe strijd is verboden, mensen die zich overgeven martelen en doden is verboden en ga zo maar door en door en door.
Dat naast een hele rits aan geboden over hoe je je wel moet gedragen.
Allemaal zaken die snel vergeten worden door de radicalen of waarvoor ze hele pagina's aan uitleg voor hebben om het toch maar zo uit te leggen dat het in hun straatje valt.

Maar nu doen ze dat niet meer toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Christenen hebben ook heel veel oorlogen gevoerd uit naam van het geloof.

Ja. Ik ben een keer naar een moskee gegaan (excursie) en ik heb gevraagd aan die geestelijke daar waarom terroristen altijd "uit naam van God" roepen als ze een aanslag plegen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:27 schreef erodome het volgende:
[..]
De radicalen zijn juist erg creatief met de koran. Bv het doden van vrouwen en kinderen is ronduit verboden. Mensen straffen voor wat hun leiders doen ook, mensen straffen voor de daden van anderen ook. Mensen doden buiten directe strijd is verboden, mensen die zich overgeven martelen en doden is verboden en ga zo maar door en door en door.
Dat naast een hele rits aan geboden over hoe je je wel moet gedragen.
Allemaal zaken die snel vergeten worden door de radicalen of waarvoor ze hele pagina's aan uitleg voor hebben om het toch maar zo uit te leggen dat het in hun straatje valt.

Dan ben je nog niet eens volwassen. Ben benieuwd welke gek zijn hoofd vervuild heeft met deze onzin.quote:

Nee, ik geloof dat 500 jaar geleden de laatste was, ongeveer. Uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:30 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Maar nu doen ze dat niet meer toch?

Niet echt op dat gebied. Men is vooral erg selectief en creatief.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:29 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Komt misschien omdat er zoveel tegenstrijdigheden staan in de koran (van wat ik gehoord heb).

Oeeeh vuistdiep hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik geloof dat 500 jaar geleden de laatste was, ongeveer. Uit mijn hoofd.
Ik heb er ook niet heel veel verstand van, mijn vader is met een ex-non getrouwd, dat is mijn tweede moeder. Mijn eerste is overleden. Dus ik ben wel gedoopt, gevormd, communie-------> alllesszzzz

Jawel hoor. Neem het leger van de heer bv, maar in Afrika zijn er wel meer christelijke militie's.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:30 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Maar nu doen ze dat niet meer toch?

Objectief gezien heb je gelijk, maar mensen zijn niet altijd objectief. Vooral niet na zoveel aanslagen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet echt op dat gebied. Men is vooral erg selectief en creatief.
Persoonlijk vind ik het zorgelijk dat we de radicale vorm van de islam zoveel waarde geven, het DE islam noemen, zeggen dat zij echt de letter volgen. Moslims die niet radicaal zijn noemen we gematigd, los in geloof.
Daarmee duwen we een deel van de moslims de radicale hoek in, want van alle kanten krijgen zij te horen dat dat de ware islam is.
Denk dat het beter zou zijn om juist wat we nu gematigd noemen meer gewicht te geven, juis de radicalen als geloofsbrekers neer te gaan zetten.

heer bv?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Jawel hoor. Neem het leger van de heer bv, maar in Afrika zijn er wel meer christelijke militie's.

Heb je d'r al vieze woordjes geleerd?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:20 schreef Copycat het volgende:
Oh jee. Ik help een Afghaanse vluchtelinge met de Nederlandse taal. Moslima, maar geen hoofddoekje. Hopelijk ook geen hakbijl.

Nee, dat niet, maar je leert wel een beetje relativeren.quote:

De radicale islam is door en door rot, daar kunnen we het allemaal over eens zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:35 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Objectief gezien heb je gelijk, maar mensen zijn niet altijd objectief. Vooral niet na zoveel aanslagen.

Nee, die haat wordt er zo langszaam maar zeker ingestampt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:35 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Objectief gezien heb je gelijk, maar mensen zijn niet altijd objectief. Vooral niet na zoveel aanslagen.

Het leger van de heer, een voorbeeld (bijvoorbeeld=bv).quote:

.. van Joseph Koni, idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Het leger van de heer, een voorbeeld (bijvoorbeeld=bv).

quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb je d'r al vieze woordjes geleerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |