De weg er naartoe in de meeste gevallen wel.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 23:41 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
De dood is niet naar. Er bestaat geen enkele vorm van lijden bij doodzijn.
Heb je het dan over het leven of de specifieke eindfase?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 23:42 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
De weg er naartoe in de meeste gevallen wel.
Allebei wel eigenlijk. Je kunt al iets vanaf jongs af aan onder de ledematen hebben en die bagage je hele leven meeslepen totdat je doodgaat of een zwaar ziekbed hebben voordat je overlijdt.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 23:43 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Heb je het dan over het leven of de specifieke eindfase?
Meestal heb je niet jaren en jaren iets onder de leden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 23:51 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Allebei wel eigenlijk. Je kunt al iets vanaf jongs af aan onder de ledematen hebben en die bagage je hele leven meeslepen totdat je doodgaat of een zwaar ziekbed hebben voordat je overlijdt.
Reken daar maar niet op lieve schat. Ook voor jou gaat het licht uit net als bij al je voorouders.quote:Op zondag 17 juli 2016 07:35 schreef -Strawberry- het volgende:
En wellicht doen ze de komende 50 jaar wel een uitvinding waardoor veroudering kan worden gestopt.
Ik reken er niet op, maar onderzoek naar de processen van veroudering gaat gewoon door.quote:Op zondag 17 juli 2016 07:49 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Reken daar maar niet op lieve schat. Ook voor jou gaat het licht uit net als bij al je voorouders.
Dan zou het pas écht een chaos worden hier op aarde!
Er zijn ontwikkelingen gaande om de mens onsterfelijk te maken. Of wij dat nog gaan meemaken is echter de vraag.quote:Op zondag 17 juli 2016 07:49 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Reken daar maar niet op lieve schat. Ook voor jou gaat het licht uit net als bij al je voorouders.
Dan zou het pas écht een chaos worden hier op aarde! Dat moet je niet eens willen.
nah... dat hoeft voor mij nou ook weer niet...quote:Op zondag 17 juli 2016 07:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zijn ontwikkelingen gaande om de mens onsterfelijk te maken. Of wij dat nog gaan meemaken is echter de vraag.
Men onderzoekt maar een eind weg maar men zal noooit sterker worden dan de natuur. De dood is onoverkomelijk en dat zal het ook altijd blijven.quote:Op zondag 17 juli 2016 07:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik reken er niet op, maar onderzoek naar de processen van veroudering gaat gewoon door.
Oh, en hebben ze er ook bij verteld hoe. Zeker zoals Death Becomes Her. Nou dat is prachtig zeg, leven om te leven.quote:Op zondag 17 juli 2016 07:53 schreef -Strawberry- het volgende:
De eerste mens die 1000 wordt zou ook al geboren zijn.
Precies zo is het. De dood is uiteindelijk ook een bevreiding. Dat denk ik vaak genoeg.quote:Op zondag 17 juli 2016 07:55 schreef FANN het volgende:
Maar op zich, als ik dood ben ben ik dood, heb ik nergens meer last van, is ook wel weer een
prettige gedachte eigenlijk
Dat klinkt heel leuk, maar is natuurlijk onzin. Veroudering is gewoon een proces en als dat proces begrepen wordt dan kan er ook worden ingegrepen.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:02 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Men onderzoekt maar een eind weg maar men zal noooit sterker worden dan de natuur. De dood is onoverkomelijk en dat zal het ook altijd blijven.
Ik leef nu ook om te leven. Niks mis mee.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:04 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Oh, en hebben ze er ook bij verteld hoe. Zeker zoals Death Becomes Her. Nou dat is prachtig zeg, leven om te leven.
Misschien moet je je eigen onvrede met het leven dan niet op anderen projecteren.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:08 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Precies zo is het. De dood is uiteindelijk ook een bevreiding. Dat denk ik vaak genoeg.
Dan zie ik voor de zoveelste keer het spiegelbeeld waarmee ik diepe onvrede heb. De angst hoe ik elke dag weer een beetje lelijker zal worden. Maar dan denk ik dat er een eind aan dat lijden zal komen. En hoe na mijn dood het lichaam dat ik zo diep haat verbrand zal worden.
Op die manier klinkt de dood eigenlijk helemaal zo erg niet. Zoals gezegd is het ook een bevreiding.
Heeft niets te maken met mijn onvrede. Jij waant je als mens gewoon te bijzonder. Zoals de gemiddelde mens lijd je aan grootheidswaan.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen onvrede met het leven dan niet op anderen projecteren.
Wanneer de mensen zich evolueert tot een synthetische levensvorm dan is de natuurlijke doodsoorzaak verleden tijd hoor. Daar kan de natuur dan niets meer aan doen. We zijn dan immuum voor alle ziekten en kunnen vanwege onze levensspane migreren naar andere leefbare planeten in het heelal.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:02 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Men onderzoekt maar een eind weg maar men zal noooit sterker worden dan de natuur. De dood is onoverkomelijk en dat zal het ook altijd blijven.
De mensheid is de slechtste creatie die de natuur ooit heeft gemaakt. Dus al zou men manieren vinden om het leven aanzienlijk te verlengen dan zal de natuur daar een oplossing voor vinden.
Een catastrofische oplossing waarbij de totale soort voor eens en voor altijd wordt uitgeroeid.
Ik heb weinig hoopquote:Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef Droopie het volgende:
Natuur hoeft niets te doen, over 500 jaar bestaat de mens niet meer.
Wel knap dat je dat zo zeker weet.quote:Op zondag 17 juli 2016 18:50 schreef bruinwerker het volgende:
1 ding kan ik met zekerheid zeggen: doodgaan is geen nare ervaring. Heb zelf meerdere keren DMT gedaan, dit stofje komt ook vrij als je doodgaat. De pure rust en tevredenheid is iets wat je in je leven nooit zal vinden.
Ik waan mezelf absoluut niet bijzonder.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:42 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met mijn onvrede. Jij waant je als mens gewoon te bijzonder. Zoals de gemiddelde mens lijd je aan grootheidswaan.
Onsterfelijkheid lijkt mij vele malen enger dan de dood.quote:Op zondag 17 juli 2016 07:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zijn ontwikkelingen gaande om de mens onsterfelijk te maken. Of wij dat nog gaan meemaken is echter de vraag.
Leuk hoor zo'n Face Book plaatje, maar als je chronisch ziek ben en van alles en nog watquote:Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef Justinn het volgende:
Nu ben ik niet zo filosofisch ingesteld eigenlijkmaar deze zin (hoe cliché ook) is best toepasselijk met een kern van waarheid:
Nou als je denkt 1000 te worden ben je tamelijk bijzonder.quote:Op zondag 17 juli 2016 23:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik waan mezelf absoluut niet bijzonder.
Dit.quote:
Is dat zo? Waar dan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |