abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163798516
Ben de laatste tijd enorm bang voor de dood. Vind het ongelooflijk moeilijk om daar vrede mee te hebben: dood gaan.

Ik heb (naar mijn weten) niets onder de leden. Voel mij gezond en fit. Heb een gezinnetje.. en opeens als een duvel uit een doosje: I shit my pants voor de dood. Overdag weinig last. Maar als ik ga slapen, ik schrik soms angstig wakker. Gelukkig slaap ik verder wel, maar het is een moeilijk stuk.

Het is part of life. Ik kan er niet onderuit en ergens wil ik dat ook niet. Heb nu 2 kleintjes (3 en 4). En moet er niet aan denken dat zij oud worden en komen te overlijden en dat ik dan er nog ben. Maar bejaard worden wil ik ook niet (ben 38). Midlife crisis ziet dat er nu zo uit?

Het enige wat mij lijkt te ontspannen is genoeg geld. Ik ben niet arm, maar zeker niet vermogend. Wij kunnen leven en wat doen, maar door keuzes ook nog niet geinvesteerd in een pensioen. Het is nu heel schamel en ook de gedachte dat wij (vriendin en ik) straks 75 zijn en weinig geld hebben, voelt (bijna) hetzelfde als dood gaan.
Weet niet of een financieel succes dit opeens zou veranderen. Een keer ga ik dood en wil dat niet.. leven is te leuk.

En de dood is nou ook niet zo'n lekker onderwerp voor een verjaardag ofzo.. ;) En daarnaast kan niet iedereen er over praten. ZOek een uitlaat klep of iemand om gedachten mee te wisselen (dit is geen oproep). Het is zo'n thema, en niemand heeft het antwoord over hoe het is om dood te zijn. Elk ander onderwerp, dan weet iemand het wel of heeft het meegemaakt. Behalve de dood.

Mijn gedachten gaan er veel over (interne conversaties). Mijn wens is nu dat ik de dood accepteer en er rust mee heb. Het lukt mij niet altijd om daar vrede mee te vinden.

Kent iemand dit?
pi_163798631
De dood is niet naar. Er bestaat geen enkele vorm van lijden bij doodzijn.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:42:14 #3
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_163798645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:41 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
De dood is niet naar. Er bestaat geen enkele vorm van lijden bij doodzijn.
De weg er naartoe in de meeste gevallen wel.
pi_163798673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:42 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

De weg er naartoe in de meeste gevallen wel.
Heb je het dan over het leven of de specifieke eindfase?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:45:13 #5
47102 Elvi
miemkwien
pi_163798735
Ja, als kind had ik het eigenlijk al. Toen ik 6 of 7 was begon het :')

Nu nog bij vlagen dat ik een paniekerig gevoel krijg bij het idee dat ik straks 65 ben, en 'afgeschreven' ben voor de maatschappij en dat ik met een beetje geluk op dat moment nog max 20 jaar heb. Dus bedankt dat je dat voor vanvond weer even bij me hebt losgemaakt :P ;)

Ik zou niet weten hoe je er vanaf komt, behalve dan proberen aan iets anders te denken :') Of misschien met een psycholoog of coach praten...
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:51:52 #6
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_163798916
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:43 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

Heb je het dan over het leven of de specifieke eindfase?
Allebei wel eigenlijk. Je kunt al iets vanaf jongs af aan onder de ledematen hebben en die bagage je hele leven meeslepen totdat je doodgaat of een zwaar ziekbed hebben voordat je overlijdt.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:58:24 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163799058
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:51 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Allebei wel eigenlijk. Je kunt al iets vanaf jongs af aan onder de ledematen hebben en die bagage je hele leven meeslepen totdat je doodgaat of een zwaar ziekbed hebben voordat je overlijdt.
Meestal heb je niet jaren en jaren iets onder de leden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_163801337
Alan Watts (filosoof) weet raad :

En zo is het ook uiteindelijk. ...
pi_163801423
Ja, dat is herkenbaar. Heb ook niet een wijsheid waardoor je er makkelijker vrede mee krijgt, want ik heb er zelf nog geen vrede mee. Probeer er gewoon niet meer aan te denken, want dan raak ik in paniek.

Wat wel helpt is misschien het geloof dat als je eenmaal op leeftijd bent het makkelijker wordt om te accepteren, mits je een leven hebt gehad waarin je alles hebt kunnen doen. En wellicht doen ze de komende 50 jaar wel een uitvinding waardoor veroudering kan worden gestopt.
pi_163801450
je wil niet dood, en dat is je probleem. wil het gewoon wel. het hoor bij het leven. en accepteer de pijn en verdriet die die gedachte bij je losmaakt. uiteindelijk wen je er steeds meer aan, als je accepteerd dat het ervan gaat komen. onvermijdelijk.
pi_163801451
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:35 schreef -Strawberry- het volgende:
En wellicht doen ze de komende 50 jaar wel een uitvinding waardoor veroudering kan worden gestopt.
Reken daar maar niet op lieve schat. Ook voor jou gaat het licht uit net als bij al je voorouders.

Dan zou het pas écht een chaos worden hier op aarde! Dat moet je niet eens willen.
pi_163801452
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:49 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

Reken daar maar niet op lieve schat. Ook voor jou gaat het licht uit net als bij al je voorouders.

Dan zou het pas écht een chaos worden hier op aarde!
Ik reken er niet op, maar onderzoek naar de processen van veroudering gaat gewoon door. :)
pi_163801459
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:49 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

Dan zou het pas écht een chaos worden hier op aarde! Dat moet je niet eens willen.
Er zijn ontwikkelingen gaande om de mens onsterfelijk te maken. Of wij dat nog gaan meemaken is echter de vraag.
pi_163801461
De eerste mens die 1000 wordt zou ook al geboren zijn.
pi_163801467
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn ontwikkelingen gaande om de mens onsterfelijk te maken. Of wij dat nog gaan meemaken is echter de vraag.
nah... dat hoeft voor mij nou ook weer niet...

Ik ben niet bang om zélf dood te gaan wél dat de mensen om wie ik veel geef dood gaan én voor
een lang ziekbed, of héél oud en krakkemikkig worden of dement en dat je dan loopt te kwijlen
met een luier om :'(

Maar op zich, als ik dood ben ben ik dood, heb ik nergens meer last van, is ook wel weer een
prettige gedachte eigenlijk :+
pi_163801479
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik reken er niet op, maar onderzoek naar de processen van veroudering gaat gewoon door. :)
Men onderzoekt maar een eind weg maar men zal noooit sterker worden dan de natuur. De dood is onoverkomelijk en dat zal het ook altijd blijven.

De mensheid is de slechtste creatie die de natuur ooit heeft gemaakt. Dus al zou men manieren vinden om het leven aanzienlijk te verlengen dan zal de natuur daar een oplossing voor vinden.

Een catastrofische oplossing waarbij de totale soort voor eens en voor altijd wordt uitgeroeid.
pi_163801486
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:53 schreef -Strawberry- het volgende:
De eerste mens die 1000 wordt zou ook al geboren zijn.
Oh, en hebben ze er ook bij verteld hoe. Zeker zoals Death Becomes Her. Nou dat is prachtig zeg, leven om te leven.
pi_163801498
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:55 schreef FANN het volgende:
Maar op zich, als ik dood ben ben ik dood, heb ik nergens meer last van, is ook wel weer een
prettige gedachte eigenlijk :+
Precies zo is het. De dood is uiteindelijk ook een bevreiding. Dat denk ik vaak genoeg.

Dan zie ik voor de zoveelste keer het spiegelbeeld waarmee ik diepe onvrede heb. De angst hoe ik elke dag weer een beetje lelijker zal worden. Maar dan denk ik dat er een eind aan dat lijden zal komen. En hoe na mijn dood het lichaam dat ik zo diep haat verbrand zal worden.

Op die manier klinkt de dood eigenlijk helemaal zo erg niet. Zoals gezegd is het ook een bevreiding.
  zondag 17 juli 2016 @ 08:13:51 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163801515
Ik vind de quote van Albus Dumbledore in deze altijd een mooie:

'Voor de goedgeordende geest is de dood het volgende grote avontuur.'

Daar kan ik me goed in vinden. Ik ben niet bang om dood te gaan, ik denk zelfs dat doodgaan een vredig iets is (mits natuurlijk). Een lijdensweg voor het doodgaan lijkt mij veel enger en erger dan het doodgaan zelf.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163801534
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:02 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

Men onderzoekt maar een eind weg maar men zal noooit sterker worden dan de natuur. De dood is onoverkomelijk en dat zal het ook altijd blijven.
Dat klinkt heel leuk, maar is natuurlijk onzin. Veroudering is gewoon een proces en als dat proces begrepen wordt dan kan er ook worden ingegrepen.
pi_163801538
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:04 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

Oh, en hebben ze er ook bij verteld hoe. Zeker zoals Death Becomes Her. Nou dat is prachtig zeg, leven om te leven.
Ik leef nu ook om te leven. Niks mis mee.
pi_163801540
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:08 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

Precies zo is het. De dood is uiteindelijk ook een bevreiding. Dat denk ik vaak genoeg.

Dan zie ik voor de zoveelste keer het spiegelbeeld waarmee ik diepe onvrede heb. De angst hoe ik elke dag weer een beetje lelijker zal worden. Maar dan denk ik dat er een eind aan dat lijden zal komen. En hoe na mijn dood het lichaam dat ik zo diep haat verbrand zal worden.

Op die manier klinkt de dood eigenlijk helemaal zo erg niet. Zoals gezegd is het ook een bevreiding.
Misschien moet je je eigen onvrede met het leven dan niet op anderen projecteren.
pi_163801588
http://www.human.nl/2doc/2016/sterfelijk-zijn.html

deze documentaire is zo goed en sluit perfect aan op jouw vraag.
hij is heftig maar het gaf mij zo rust, omdat ik ook wel eens dacht stel ik krijg te horen dat je ongeneeslijk ziek bent, ik zou gek worden.

dat worden veel mensen eventjes in het begin, maar tegen het einde gaat je hoofd in een soort afsluitmodus (dat kan al maanden van te voren zijn) en kom je tot rust.

acceptatie, stoppen met vechten etc..alles wordt behandeld in deze
Hell To The Liars
  zondag 17 juli 2016 @ 09:35:54 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163802024
Ik denk de laatste tijd veel aan de dood. Vooral sinds ik ernstig ziek ben geworden en ik veel mensen om mij heen zie overlijden die het zelfde hebben. Ik ben er niet perse bang voor maar ik denk wel er vaak aan hoe het zou zijn om dood te gaan. Hoewel het erg goed gaat nu is er altijd de kans dat het omslaat en ik kom te overlijden. Maar goed voor het zelfde geld lig ik morgen onder een bus. Je weet het niet.

Ik geniet iig een stuk meer van het leven en bekijk alles per dag. Maak me niet meer heel druk om dingen en doe de dingen die ik wil doen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_163802093
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien moet je je eigen onvrede met het leven dan niet op anderen projecteren.
Heeft niets te maken met mijn onvrede. Jij waant je als mens gewoon te bijzonder. Zoals de gemiddelde mens lijd je aan grootheidswaan.
pi_163802521
Waarom al zo ver in de toekomst 'leven' ?

Ik vind het bijzonder om te lezen dat mensen al zo ver 'vooruit' denken, zeker als je nog amper de 40 gepasseerd bent. De dood is een gegeven dat iedereen vroeg of laat overkomt, iets waar je niets aan kan veranderen, maar mocht het zover komen dat je dan met een tevreden hart terug kan kijken op je leven. Wil je als je straks 80 jaar bent terug kijken op een leven waar je je constant zorgen maakte over de dood? Eeuwig zonde dat je daar dan zoveel energie in hebt gestoken.

Nu ben ik niet zo filosofisch ingesteld eigenlijk :') maar deze zin (hoe cliché ook) is best toepasselijk met een kern van waarheid:

Anders gezegd, leef in het heden en maak er wat moois van.
pi_163810820
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:02 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

De mensheid is de slechtste creatie die de natuur ooit heeft gemaakt. Dus al zou men manieren vinden om het leven aanzienlijk te verlengen dan zal de natuur daar een oplossing voor vinden.

Een catastrofische oplossing waarbij de totale soort voor eens en voor altijd wordt uitgeroeid.
Wanneer de mensen zich evolueert tot een synthetische levensvorm dan is de natuurlijke doodsoorzaak verleden tijd hoor. Daar kan de natuur dan niets meer aan doen. We zijn dan immuum voor alle ziekten en kunnen vanwege onze levensspane migreren naar andere leefbare planeten in het heelal.
pi_163811019
Grappig hoe alle topics vandaag een andere wending krijgen.
De mens heeft zich fantastisch ontwikkeld en alleen door het agressieve gedeelte tot in de puntjes te evolueren zijn we waar we nu zijn.

Anders waren we allang opgegeten door tijgers, walvissen en ijsberen.

Natuur hoeft niets te doen, over 500 jaar bestaat de mens niet meer.
Tegen die tijd hebben we allang gemerkt dat geld geen zuurstof of voedsel is.
Hell To The Liars
pi_163811777
Ach, iemand die in de bloei van zn leven is en niet dood wil gaan is vrij normaal. Als je 85+ bent en zelfs niet meer in staat bent zelfstandig je reet af te vegen slaat het waarschijnlijk wel om.
  zondag 17 juli 2016 @ 18:39:13 #30
416020 K44S
The bearded man
pi_163811881
"als er 1 ding WEL 100% zeker is = dat we dood gaan".
Toch wel vredig.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_163812022
1 ding kan ik met zekerheid zeggen: doodgaan is geen nare ervaring. Heb zelf meerdere keren DMT gedaan, dit stofje komt ook vrij als je doodgaat. De pure rust en tevredenheid is iets wat je in je leven nooit zal vinden.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_163814330
Ik vind zelf dood -zijn- eigenlijk veel minder erg voor mezelf dan voor diegenen die me (eventueel) zouden moeten missen (en dan wellicht zelf een minder goed leven zouden hebben), maar het is ook afhankelijk van -hoe- ik dood zou gaan. Ik vind 't gewoon lullig voor de mensen die mij een plek in hun leven hebben gegeven dat ze niet meer op mij kunnen rekenen.

Ben zelf niet bang voor de dood, ik betwijfel of ik daar nou echt zoveel aan zou missen...aan de ene kant wel, want wil graag alles eruit halen wat erin zit (maar dan moet er natuurlijk wel wat voor me in zitten).
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef Droopie het volgende:
Natuur hoeft niets te doen, over 500 jaar bestaat de mens niet meer.
Ik heb weinig hoop
  zondag 17 juli 2016 @ 22:22:55 #33
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163816761
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:50 schreef bruinwerker het volgende:
1 ding kan ik met zekerheid zeggen: doodgaan is geen nare ervaring. Heb zelf meerdere keren DMT gedaan, dit stofje komt ook vrij als je doodgaat. De pure rust en tevredenheid is iets wat je in je leven nooit zal vinden.
Wel knap dat je dat zo zeker weet.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 17 juli 2016 @ 22:38:15 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163817278
Wat als er een hiernamaals is?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_163818718
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:42 schreef Baloe-de-Beer het volgende:

[..]

Heeft niets te maken met mijn onvrede. Jij waant je als mens gewoon te bijzonder. Zoals de gemiddelde mens lijd je aan grootheidswaan.
Ik waan mezelf absoluut niet bijzonder.
pi_163818738
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat als er een hiernamaals is?
Biologie zegt nee.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:56:38 #37
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_163819589
De dood is onvermijdelijk. Met een beetje geluk gebeurt het gewoon in je slaap, zoals bij mijn beiden ouders gebeurde.
Ik ben wel bang voor mogelijke nare ziektes (en dan vooral ook al die pruillipjes die bij je op visite komen). Of de dood van m'n dierbaren. Vind het zeg maar erger, getuige te zijn van de dood en de gevolgen daarvan als levende te ervaren, dan het ooit zelf te gaan.

Bij sterven staat je waarschijnlijk een heftige dmt-trip te wachten. Das verder best verheugenswaardig.. Reünie met de mensen in je leven die je hebt gemist, etc.
Of het waar is dat die (subjectieve) ervaring echt is valt natuurlijk niet te zeggen. Maar wat doet er ook toe op het moment dat je je stervenservaring hebt?

Je kan de dood wel zo'n hele nare, duistere, negatieve connotatie geven, maar je kunt er ook (objectief/posilief) nieuwsgierig naar worden en eens gaan onderzoeken wat het mogelijk ongeveer eventueel zal kunnen inhouden. Daar is op zich best wel enige informatie over. Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, haha.

*ik weet btw niet of je ook een bewuste stervenservaring hebt als er een tank over je heen wordt gereden en je in een fractie van een seconde door midden ligt

[ Bericht 0% gewijzigd door Villas__Rubin op 18-07-2016 00:03:02 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_163819849
Ik ben pas 34 en heb ook last van angst voor de dood.

Ik ben ook verschrikkelijk bang om geconfronteerd te worden met een terminale ziekte ofzo.

Het gekke is dat het doodgaan op zich mij niet eens zo eng lijkt, maar ik vind het vooral verschrikkelijk allerlei mooie momenten van familie en vrienden die er dan nog hadden kunnen komen te moeten missen.

Ik vind het een beetje een vreemde gedachte van mezelf. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 18 juli 2016 @ 00:15:09 #39
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_163819930
Er komen ook nog wel tijden dat je de dood als een welkom iets ziet. Zolang dat niet het geval is, zou ik zoveel mogelijk proberen te genieten van de alledaagse dingen en niet te ver vooruit kijken.
U Wot M8
  maandag 18 juli 2016 @ 00:19:16 #40
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_163819994

This is dying...

[ Bericht 33% gewijzigd door Villas__Rubin op 18-07-2016 00:51:14 ]
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 18 juli 2016 @ 01:25:03 #41
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163821136
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Onsterfelijkheid lijkt mij vele malen enger dan de dood.

De dood is prima, op een gegeven moment is het gewoon afgelopen. Zo erg is het ook allemaal niet. De dood is zeker, waar het leven onvoorspelbaar is. Veel enger dus.
Oh.
  maandag 18 juli 2016 @ 01:32:36 #42
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_163821226
Of je beter wel of niet überhaupt geboren kunt worden, is wat mij betreft geen uitgemaakte zaak, maar het idee van onsterfelijkheid spreekt mij echt totaal niet aan.
U Wot M8
pi_163821321
TS, als je kleine kinderen hebt dan is het zeer logisch dat je bang bent om te sterven. Je hebt ze op de wereld gezet en voelt je verantwoordelijk. Kortom, je bent een goede ouder. Het voelt kut, ik weet het, want je màg bijna niet dood gaan of ziek worden als je kleintjes heb.

Troost je met idee dat er heel veel mensen zullen zijn die jouw kindjes opvangen (mocht dat nodig zijn) en met heel veel liefde. Misschien dat dat je wat rust geeft? Bij mij is/was (ik heb nog 1 in het nest ;)) dat wel zo iig.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_163822967
Kijk eens bij andere culturen hoe ze omgaan met de dood? Ipv hartverscheurend treurigheid vieren ze de overledene, het leven en het hiernamaals.

Angst is wel begrijpelijk hoor, maar besef dat je voor een heel groot deel zelf kunt bepalen hoe je tegen de dood aankijkt. T is maar waar je jezelf een plezier mee doet ;)
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_163823008
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef Justinn het volgende:

Nu ben ik niet zo filosofisch ingesteld eigenlijk :') maar deze zin (hoe cliché ook) is best toepasselijk met een kern van waarheid:

Leuk hoor zo'n Face Book plaatje, maar als je chronisch ziek ben en van alles en nog wat
mankeert is leven is het heden niet altijd even leuk :') en als je al weet dat het in de toekomst
alleen maar slechter gaat worden, want vaak is dat zo... dan is geloof in de toekomst ook niet
altjd makkelijk.

Maar zulke plaatjes zullen het best goed doen op FB dat dan weer wel :+
pi_163823542
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik waan mezelf absoluut niet bijzonder.
Nou als je denkt 1000 te worden ben je tamelijk bijzonder.
pi_163823702
De dood is ook wel een van de onderwerpen waar ik niet graag over praat. Ik ben ook best wel bang om dood te gaan. Ben iemand die behoefte heeft aan zekerheid...maar de dood...ik weet niet hoe het voelt om dood te gaan, en ik weet niet wat er met je gebeurd na de dood. Hebben de gelovigen gelijk en is er echt een afterlife? Ik hoop het. Ik hoop niet dat als ik dood ga ik niks meer voel en er gewoon niet meer ben. Beetje vergelijkbaar met voor je geboorte. Een hele tijd die je gewoon niet hebt meegemaakt. Denk dat de dood net zo werkt. Je bent gewoon weg, en dat vind ik eng.

Nog enger vind ik het om zelf mensen die dicht bij me staan te verliezen. Dat heb ik nu al meerdere malen meegemaakt en dat is echt het vervelendste.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:05:39 #48
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_163823779
quote:
Dit.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  maandag 18 juli 2016 @ 15:59:18 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163831317
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Biologie zegt nee.
Is dat zo? Waar dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_163831638
Ik ben totaal niet bang voor de dood. Hou me er ook nooit mee bezig. Als je dood bent is er gewoon niets meer. En dat vind ik prima.
Ben banger om geliefden om me heen te verliezen dan zelf dood te gaan eigenlijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')