abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163796306
Word jij weleens door iemand getriggerd dat hij hem of haar op een negatieve manier in de zeik wilt nemen of belachelijk wilt maken? Oftewel je gaat hem/haar pesten? Dat kan in real life, maar ook je internet-gedrag moet je daartoe meerekenen. Ga geen "nee" beweren als je bijvoorbeeld bepaalde users die hier op R&P een zekere bekendheid hebben verwerfd herhaaldelijk in de zeik hebt genomen. (Om hen te beschermen, noem ik ze nu niet bij hun usernaam, maar velen weten wel wie ik bedoel. Je kan nu ter verdediging zeggen "Oh, maar zíj lokken het toch echt wel uit, hoor!" Ook dat is pesten!)

Ik reken roddelen en kwaadspreken achter iemand's rug om hier ook toe trouwens.

Wees eerlijk! Maak jij je weleens schuldig aan pesten? Ook al bedoel je het nog zo onschuldig?

Ik zeg eerlijk dat ik het weleens doe. Alleen op internet. En ik roddel soms weleens. Bij roddelen ben ik mij er wel meer van bewust hoe ver ik ga. Soms laat ik mij meeslepen in mijn valse gedrag, maar dan heb ik er snel spijt van en zeg ik iets van "dit is wel gemeen en laf om het achter iemands rug om te doen".

Ik heb mijzelf ook wel laten meeslepen om wat gemene dingen te zeggen over bepaalde users. Vaak heb ik er wel spijt van en voel ik mij zwak dat ik het heb gedaan. Ik zou me in hun plaats ook niet fijn voelen.

Ik heb er geen spijt van als ik vrij zeker ben dat ze ertegen kunnen. Maar dan is het geen pesten meer maar gewoon plagen of dollen. Of ik vind dat die persoon het echt verdient. Maar ook dan is het geen pesten meer, dan is het dat ik ze ergens bewust van wil maken.

Het klopt wel wat er over pesten wordt beweerd: als jij je aan dit gedrag schuldig maakt, is er wat mis met je eigenwaarde.

Het is menselijk gedrag wat ieder mens in zich heeft, maar niet iets waar je trots op moet zijn.
pi_163796722
Als leidinggevende dagelijks met uitzendvee.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_163796835
Hier wel eens wat naars gezegd, maar die mensen maken het er ook naar. Alleen als iemand echt structureel een bord voor zijn kop heeft heb ik die neiging. Gelukkig heb ik niet snel een hekel aan mensen en zal ik niet zonder reden iemand treiteren. Roddelen doe ik soms maar ik pas wel op met wat ik zeg en tegen wie. Je weet immers nooit wie er lucht van krijgen.
pi_163797385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:44 schreef DoubleDip het volgende:
Hier wel eens wat naars gezegd, maar die mensen maken het er ook naar.
En wat is "het ernaar maken"? Dat wordt vaak als excuus gebruikt. Iemand kan je behoorlijk irriteren, maar als hij dat niet bewust doet, is het toch pesten?
pi_163797531
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:29 schreef Zaebos het volgende:
Het klopt wel wat er over pesten wordt beweerd: als jij je aan dit gedrag schuldig maakt, is er wat mis met je eigenwaarde.

Het is menselijk gedrag wat ieder mens in zich heeft, maar niet iets waar je trots op moet zijn.
:D
Conscience do cost.
pi_163798064
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:07 schreef ems. het volgende:

[..]

:D
Wat is hier grappig aan?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:39:18 #7
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_163798569
Ik ben geen heilige en heb hier ook wel eens op anderen niet zo aardig gereageerd, maar zoiets structureels doen tegen users die ik niet mag, nee dat gaat me dan weer te ver. Dat is nogal sneu.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:48:20 #8
47102 Elvi
miemkwien
pi_163798817
Ja er zijn 2 mensen op fok die het me moeilijk maken om niet op hen in te hakken (de welbekende 2 figuren van de datingtopics ja...). Daarom probeer ik zoveel mogelijk uit hun topics te blijven, juist omdat ze het slechtste in me naar boven halen.

Lokken ze het uit? Ik verdenk hen er sterk van ontzettende goede trolls te zijn en dat ze het alleen maar mooi zouden vinden. Maar dat is voor mij geen vrijbrief om ze te pesten. Ik wil niet zo'n persoon zijn.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:53:58 #9
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_163798964
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:48 schreef Elvi het volgende:
Ja er zijn 2 mensen op fok die het me moeilijk maken om niet op hen in te hakken (de welbekende 2 figuren van de datingtopics ja...). Daarom probeer ik zoveel mogelijk uit hun topics te blijven, juist omdat ze het slechtste in me naar boven halen.

Lokken ze het uit? Ik verdenk hen er sterk van ontzettende goede trolls te zijn en dat ze het alleen maar mooi zouden vinden. Maar dat is voor mij geen vrijbrief om ze te pesten. Ik wil niet zo'n persoon zijn.
Yep, en met die twee heb ik precies hetzelfde probleem. Ik moet me inhouden om niet te gaan inhakken op die twee. :D
  zondag 17 juli 2016 @ 00:01:39 #10
442003 Zaebos
Flakaka!
pi_163799138
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:39 schreef schrijfveer het volgende:
Ik ben geen heilige en heb hier ook wel eens op anderen niet zo aardig gereageerd, maar zoiets structureels doen tegen users die ik niet mag, nee dat gaat me dan weer te ver. Dat is nogal sneu.
En als je het incidenteel doet is het wel ok?
pi_163799528
OT: ik ben op internet aardiger dan in het echt. In de zin dat ik veel harder oordeel normaal gesproken, maar me op internet langer inhoud of het netter verwoord. Verder vind ik je topic wat verwarrend omdat je nogal een brede definitie van pesten aanhoudt. Ik zal vast wel eens lomp reageren op iemand, maar zolang het inhoudelijk is, is dat wat mij betreft geen pesten. (Dat is meer het opzoeken/uitlokken van dingen en dan iemand de grond in trappen ofzo.)

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 01:17:37 ]
  zondag 17 juli 2016 @ 08:53:10 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163801704
Nee, ik houd me liever met leuke constructieve dingen bezig. Ik zie de meerwaarde van andermans leven verzieken totaal niet.
pi_163801723
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:53 schreef Hexagon het volgende:
Nee, ik houd me liever met leuke constructieve dingen bezig. Ik zie de meerwaarde van andermans leven verzieken totaal niet.
gelukkig zijn er nog normale mensen zoals jij...
  zondag 17 juli 2016 @ 09:24:19 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163801920
Ik denk dat ik op de middelbare onbewust wel eens een opmerking heb gemaakt die onder pesten kan vallen. Toch heb ik nooit 1 specifiek persoon gepest, heb ik ook niet meegedaan met de pesters op school en ben ik ook niet van plan te gaan pesten, offline en online niet.

En ja, ook ik heb wel eens triggers, dat ik denk 'nu vraag je er verdomme ook wel echt om', maar ik ga er niet in mee :). Pesten is niet de manier een persoon andere inzichten te geven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163801943
quote:
Eens!
  zondag 17 juli 2016 @ 09:45:37 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163802126
Jazeker heb ik gepest. Maar ik was vaak ook het slachtoffer van pestgedrag. Daardoor probeer ik anderen niet te pesten, ik weet hoe kut het kan zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_163802388
Ik zal ook eens ff bekennen. Werd bij wiskunde apart gezet, dus had zo'n 2zits-tafel voor mezelf. Wij hadden dus een stinkend meisje in de klas die natuurlijk een week later naast mij werd gezet. Die heb ik toen wel weggepest zodat ze niet naast mij moest zitten. Zat ze een paar tafeltjes verderop, dus ik weer blij. :')
pi_163802734
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:02 schreef Zaebos het volgende:

[..]

En wat is "het ernaar maken"? Dat wordt vaak als excuus gebruikt. Iemand kan je behoorlijk irriteren, maar als hij dat niet bewust doet, is het toch pesten?
Sommige mensen, zoals die twee gasten uit de Dating reeks, zijn gewoon trolls. Of ze hebben een enorm bord voor hun kop danwel zien zichzelf iets te snel als slachtoffer. Dat gedrag kan ik ook echt niet tegen.

Maar dit bekijk ik dus per topic. Niet dat ik altijd zo reageer ongeacht de post.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:16:22 #19
442003 Zaebos
Flakaka!
pi_163804059
quote:
Dit zeggen de meeste mensen. Als je echt er bewust op uit bent andermans leven te verzieken, dan spoor je niet.

Echter sommige mensen 'lokken' het door bepaald gedrag uit. En dat wordt dan vaak als excuus gebruikt "Ja, maar zíj hebben het toch wel echt uitgelokt, dus dat telt niet." Dat telt wel. Bijvoorbeeld die twee bekende users die elke keer dezelfde topics aanmaken. Misschien zijn het trolls, maar misschien zijn ze autistisch ofzo en hebben ze niet goed door welk gedrag ze kunnen oproepen bij anderen. Anyway, ze triggeren wel bepaald gedrag bij veel andere users, zodat ze vaak belachelijk gemaakt worden of in de zeik worden genomen. En dat is pesten.

Of een bepaalde vrouwelijke user die foto's in haar fobo heeft geplaatst waarop ze met een ontbloot bovenlijf te zien samen met haar vriend, terwijl beiden maar met name zij nou niet bepaald voldoen aan het schoonheidsideaal. Het hele fotoboek is volgespamd met reacties als "ik ben emmers op jouw foto's klaargekomen en nu zit ik aan mijn bureaustoel vastgeplakt". Dat is gewoon pestgedrag.

Maar hoe reageer jij op dat soort situaties? Word je verleid om mee te doen? Probeer je het daarom te vermijden? Of overheerst bij jou het rechtvaardigheidsgevoel en neem je het voor die persoon op?
pi_163804254
Ik pest Fatoeman altijd _O_

quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:09 schreef Fatoeman het volgende:
Ik zal ook eens ff bekennen. Werd bij wiskunde apart gezet, dus had zo'n 2zits-tafel voor mezelf. Wij hadden dus een stinkend meisje in de klas die natuurlijk een week later naast mij werd gezet. Die heb ik toen wel weggepest zodat ze niet naast mij moest zitten. Zat ze een paar tafeltjes verderop, dus ik weer blij. :')
hey jij met je lelijk hoofd ga weg
pi_163804319
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Nerdslayer het volgende:
Ik pest Fatoeman altijd _O_

Dat blijkt :P
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:26 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Fatoeman _O_
  zondag 17 juli 2016 @ 12:33:09 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163804343
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:09 schreef Fatoeman het volgende:
Hoe ging ze daarmee om?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 17 juli 2016 @ 12:34:14 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163804368
Voelen mensen hier schuldig als ze horen dat iemand zwaar getraumatiseerd is vanwege hun pesters?
pi_163804431
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoe ging ze daarmee om?
Ze ging naar die vent en zegt mag ik ergens anders zitten want ik mag hem niet zo. Ja, was ze wel gewend. Dat kind stonk en was een beetje raar, gebeurde dus wel vaker :') Ik denk dan altijd, weet je, als je niet gepest wilt worden, moet je je eens douchen. Werd ook weleens gepest, maar het lag er dik bovenop dat dat kwam door die kut uitstraling van me. En coolguy kent me nu wel een beetje en die prikte daar ook zo doorheen. Ik had namelijk wat issue's, waardoor mijn uitstraling slecht was.
pi_163804468
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Voelen mensen hier schuldig als ze horen dat iemand zwaar getraumatiseerd is vanwege hun pesters?
Pesten maakt mensen sterk. Mensen dachten tegen mij ook maar alles te kunnen zeggen. Je raakt vervolgens gefrustreerd en voelt je nietsnut. Dan kom je tot de conclusie dat je aan jezelf moet gaan werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')