abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 19:06:33 #76
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163790667
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de beelden gemist van door militairen neergeschoten burgers.

En een paar posts hierboven heb ik zelf al aangegeven dat niet elke deelnemer evenveel te verwijten valt.
Die heb ik gezien, militairen schoten op een boze menigte die met grote snelheid op hun afliep. Had ik ook gedaan, helemaal in de situatie waarbij ik geen enkel idee heb wat er aan de hand is.

Ik kan het ze niet kwalijk nemen, mooi is het niet, maar ik snap ze wel. Je ziet wat er gebeurde toen ze zich overgaven, dan maar schieten, moeten ze maar binnenblijven en niet de straat op gaan terwijl er een straatverbod was afgekondigd door het leger.
pi_163790670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De blonde presentatrice?
Die moest onder schot iets voorlezen. Waar heb je het over?
pi_163790674
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:59 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een democraat was. Zit ik eventjes naast _O-

Als dit al een echte coup was (weinig wijst daarop), dan straf je in eerste plaats de aanstichters, niet de soldaten die orders opvolgden en misschien niet eens wisten wat er bezig was. Achterlijke bende
Hij is gewoon een Erdogan fanboy. Alles wijst erop dat nu deze coup mislukt is de democratie in Turkije alleen maar verder afgebroken gaat worden.
pi_163790682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:06 schreef Slaro het volgende:

[..]

Volgens mij staat er letterlijk in De Volkskrant dat zijn uitspraak pas kwam nadat het duidelijk was dat de coup zou falen, jij beweert anders [tot dat punt zonder bronnen], geef me een reden waarom ik jou dan moet volgen en niet de Volkskrant?!

En als je bedoelt met het nieuws niet van nabij volgen dat ik niet het Turkse nieuws volgde, dat klopte grotendeels, maar gezien de gebeurtenissen van gisteren [naast het feit dat ik geen Turks spreek] ook niet zo heel vreemd toch dat ik dan internationale media volg.

Irritatie is niet nodig, want met de juiste bronnen trek ik zo wat er in De Volkskrant zo in twijfel, maar wat betreft het CHP-standpunt was het jouw woord tegen dat van De Volkskrant dus ik neem aan dat je kan begrijpen, zonder irritatie, dat ik dan toch eerder bereid ben De Volkskrant te volgen zo.
doe je ding.
pi_163790703
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:06 schreef Lothiriel het volgende:
Overigens is het onthoofden van mensen die zich overgegeven hebben sowieso niet verdedigen maar koelbloedige vergelding, of het nu over onschuldigen, soldaten die meegedaan hebben aan een coup of soldaten die voor de regering vechten betreft.

Dat er mensen zijn die dat idee bestrijden is ziekelijk tot op het bot
Je verzint er nu een heleboel bij.

Kom eens met feiten, meneer redacteur. In welke gevallen zijn soldaten na vrijwillige overgave onthoofd? Met bronnen.
pi_163790708
Turkije kan helemaal de doodstraf niet invoeren, omdat dit regelrecht tegen de Europese Conventie over Mensenrechten gaat, wat Turkije heeft ondertekend. Dit zou dus betekenen dat Turkije als eerste land uit de Raad van Europa gekegeld wordt.
pi_163790712
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

doe je ding.
Dat doe ik, misplaatste arrogantie, jammer want het vertalen van links en bronnen hier voor degene die geen Turks spreken kan van grote waarde zijn.
pi_163790718
Iemand een update over hoe het afgelopen is met:
- Het marineschip dat in handen is van de coupplegers.
- De situatie m.b.t. de militairen die gegijzeld zijn door coupplegers.
pi_163790720
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dat doe ik, misplaatste arrogantie, jammer want het vertalen van links en bronnen hier voor degene die geen Turks spreken kan van grote waarde zijn.
Oke, mooi.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:08:39 #85
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163790722
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bruiloften en ziekenhuizen wordt op staatsbevel opgeblazen denk je dat ze daar niet beestachtig mee gedood worden? De welbekende collateral damage.
Hmm, ik denk niet dat Nederland (of België waar ik woon) zich daar al ooit aan schuldig gemaakt hebben.

Noem jij het onthoofden en martelen van ongewapende mannen trouwens collateral damage of hoe moet ik dat zien?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163790730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:07 schreef JimmyDean het volgende:
Turkije kan helemaal de doodstraf niet invoeren, omdat dit regelrecht tegen de Europese Conventie over Mensenrechten gaat,
Turkije is op dit punt 75% bananen republiek.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_163790734
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:06 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Verdedigen is wat anders dan mensen lynchen. Zeker als het gaat om soldaten die niks meer waren dan jonge kereltjes die waarschijnlijk niet wisten wat er gaande was.
Lynchen van iemand die zich heeft overgegeven, zal ik niet goedkeuren. Dat is op zijn minst doodslag. Zelfverdediging is een ander verhaal.
pi_163790738
Om op Marmaris terug te komen voor Ryan3.

Ik heb foto's waarop je een hotel aan flarden ziet maar die kan ik door privacyredenen niet posten, maar op deze foto's die door haar zijn gemaakt (zie spoiler)kan je in ieder geval zien dat er wel degelijk is geschoten.

Erdugan zijn familie verbleef toen in dat hotel en iedereen wist op dat tijdstip al dat Erdogan niet aanwezig was. 1. Het was een wraakactie op Erdugan zijn familie. 2 Het is in scene gezet door de regering om te laten zien dat Erdugan wel degelijk persoonlijk is aangevallen.

Overigens stonden ze in de toeristische badplaatsen te juichen toen de coup begon in Istanbul en Ankara. De moderne Turk wilt ook niks met die lul van een Erdugan te maken hebben. Het volk staat helemaal niet achter hem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFCA!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:09:27 #89
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163790739
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Kom eens met feiten, meneer redacteur. In welke gevallen zijn soldaten na vrijwillige overgave onthoofd? Met bronnen.
Het is weer duidelijk: je bent je argumenten weer kwijt. Dus het gebruikelijke "kom eens met feiten".
pi_163790746
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, mooi.
|:(
pi_163790748
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die heb ik gezien, militairen schoten op een boze menigte die met grote snelheid op hun afliep. Had ik ook gedaan, helemaal in de situatie waarbij ik geen enkel idee heb wat er aan de hand is.
En zo is het ook te begrijpen dat wanneer je oog in oog staat met terroristen, je je niet geheel kunt beheersen. Gek dat jij het ene wel kunt begrijpen, maar het andere niet.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:09:50 #92
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163790752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Het eerste vraag ik me ook al heel lang af..
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:10:01 #93
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163790758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Die moest onder schot iets voorlezen. Waar heb je het over?
Als de coup echt was zou je verwachten dat een zichtbare/herkenbare leider die verklaring zelf zou afgegeven. Erdogan liet dat ook niet over aan de receptioniste van zijn hotel.
pi_163790759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Turkije is op dit punt 75% bananen republiek.
Wel een bananenrepubliek met een hoop internationale slagkracht, dat gaan ze niet op het spel zetten.
pi_163790767
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hmm, ik denk niet dat Nederland (of België waar ik woon) zich daar al ooit aan schuldig gemaakt hebben.

Noem jij het onthoofden en martelen van ongewapende mannen trouwens collateral damage of hoe moet ik dat zien?
Ik bekijk het vanuit het principe, als je landen bombardeert, geloof me, daar sterven onschuldige mensen bij, mensen die rechtstreeks de doodstraf hebben gekregen zonder proces en ook nog eens onschuldige mensen bij worden meegenomen. Als de een een argument is tegen democratie, dan moet surely geen staat op onze aardkloot democratisch zijn?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:10:49 #96
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163790774
quote:

[..]

Onthoofding:

http://www.mirror.co.uk/n(...)o-government-8433319

Martelen soldaten die zich overgegeven hebben:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2715702
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163790777
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Als de coup echt was zou je verwachten dat een zichtbare/herkenbare leider die verklaring zelf zou afgegeven. Erdogan liet dat ook niet over aan de receptioniste van zijn hotel.
Bij een beetje coup zouden ze Erdogan zelf onder schot zijn aftreden bekend laten maken.
pi_163790789
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:59 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een democraat was. Zit ik eventjes naast _O-

Als dit al een echte coup was (weinig wijst daarop), dan straf je in eerste plaats de aanstichters, niet de soldaten die orders opvolgden en misschien niet eens wisten wat er bezig was. Achterlijke bende
Andersom had je hier staan juichen (of in ieder geval stil geweest) als Erdogan/zijn aanhangers vervolgd en vermoord werden. Hetzelfde als met toen de moslimbroeders massaal vervolgd en opgehangen werden in Egypte, toen zeiden we er ook niet al teveel over.
pi_163790803
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar. Laatste wat ik erover hoorde uren geleden is dat ze koers hadden gezet richting Griekenland. Hoe zit dat nu?
NEE!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 19:11:40 #100
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163790807
quote:

[..]

http://www.habervaktim.co(...)in-basi-kesildi.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')