abonnement Unibet Coolblue
pi_163789123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Ahmet met de onderbuikgevoelens, ik heb het over welke ideologisch georganiseerde kliek zou een junta staatsgreep in Turkije steunen volgens jou?
De Gulen-aanhangers, Kemalisten, noem ze maar op de gebruikelijke groepen. Of is er nog maar een ideologische groep over in Turkije? (Qua organisatie-structuur lijkt het er soms toch een beetje op).
pi_163789129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

PKK?
Als puntje bij paaltje komt weet de PKK verdomd goed dat ze uiteindelijk alleen met Erdogan vooruit kunnen.
pi_163789133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk, toch zal het verdomd lastig worden om een organisatie of kliek te noemen die georganiseerd is die een militaire staatsgreep tegen Erdogan en de regering zou goedkeuren.
Nou de PKK zal het niet afkeuren. Om maar te beginnen.

Ik zie dat ik al spuit 11 ben
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 juli 2016 @ 17:44:45 #104
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163789163
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als puntje bij paaltje komt weet de PKK verdomd goed dat ze uiteindelijk alleen met Erdogan vooruit kunnen.
Maar een coup zouden ze niet op voorhand al afkeuren gok ik.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:44:48 #105
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163789166
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:42 schreef Godshand het volgende:
Morgen is alles weer voorbij en zit Erdogan nog steviger in het zadel...

Incirlik is denk ik weer open na hevige US druk.
Nu moet ie zich nog een beetje gedragen van Merkel.. En die wil je ook niet boos hebben...
pi_163789169
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als puntje bij paaltje komt weet de PKK verdomd goed dat ze uiteindelijk alleen met Erdogan vooruit kunnen.
De PKK zal met geen enkele Turkse groep vriendjes sluiten en helemaal niet meer met Erdogan die zijn hele zogenaamd "help de Koerden" beleid heeft verraden met IS, Syrie, en Irak.
pi_163789173
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:43 schreef Slaro het volgende:

[..]

De Gulen-aanhangers, Kemalisten, noem ze maar op de gebruikelijke groepen. Of is er nog maar een ideologische groep over in Turkije? (Qua organisatie-structuur lijkt het er soms toch een beetje op).
Heb je het nieuws wel gevolgd? Er is geen enkel goedkeuring geweest van welke georganiseerde partij ( niet perse politiek ) richting de staatsgreep. Men wil Erdogan weg, maar niet op zo een manier omdat ze dondersgoed weten dat Erdogan kan steunen op het volk.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 17:45:09 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163789181
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:41 schreef Slaro het volgende:

[..]

Misschien, dat kan, maar toch is dit het enige wapen wat je nog hebt want op de Democratische manier ga je het niet oplossen. Dat hebben de vorige verkiezingen nu toch wel uitgewezen, bovendien heeft Turkije grote bevolkingsgroepen die blind achter Erdogan staan en die de ademocratische tour vooral niet erg vinden, die zich meer zorgen maken om een zogenaamd internationaal plot tegen de Turken en hun invloed in de regio.
De groepen zijn al 50-50 verdeeld ongeveer. 50% staat achter AKP en zal nooit een stap terugnemen. De andere 50% is tegen Erdogan en wil hem graag weg hebben.

Van deze tweede groep is een groot deel tegen een coup, omdat een coup gewoonlijk gepaard gaat met veel geweld en doden. Er blijft dus maar een heel klein deel over die echt voor een coup zou willen gaan.

Gezi was de enige keer dat de bevolking tegen Erdogan een momentum had om iets voor elkaar te krijgen. Echter speelde Erdogan dit weer eens heel slim uit en liet het zo lang duren dat het weer weg begon te ebben. Als de jeugd toen had doorgepakt had er misschien iets kunnen veranderen.

Nogmaals, hoewel ik Erdogan graag zie vertrekken, ben ik blij dat er gisteren geen rellen onder de burgers zelf is ontstaan. Ik was er bang voor dat naast AKP aanhangers en coupplegers ook nog eens anti-AKP lui de straat op zouden gaan en dat zou echt een ramp geweest zijn.
pi_163789193
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:43 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nou de PKK zal het niet afkeuren. Om maar te beginnen.

Ik zie dat ik al spuit 11 ben
Als de PKK het met de CHP of erger nog MHP moet doen, installeren ze Erdogan als president van de Koerdische provincies.
pi_163789210
Volgensmij is de OP weer aardig bijgewerkt zo.
pi_163789220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je het nieuws wel gevolgd? Er is geen enkel goedkeuring geweest van welke georganiseerde partij ( niet perse politiek ) richting de staatsgreep. Men wil Erdogan weg, maar niet op zo een manier omdat ze dondersgoed weten dat Erdogan kan steunen op het volk.
Toen gisteren de coup begon was de politie niet meteen de straat opgegaan om soldaten op te pakken, ze wachtten af wat er gebeurde en of dit een uniform optreden van het leger was, hetzelfde geldt voor alle politieke groepen inclusief die buiten Turkije, mocht de coup geslaagd zijn geweest of beter georganiseerd of wat dan ook, dan hadden al die zogenaamde criticasters heel andere geluiden laten horen. Er was vrijwel niemand die meteen de coup veroordeelde.
pi_163789226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar een coup zouden ze niet op voorhand al afkeuren gok ik.
Moet je niet onderschatten, de PKK weet dondersgoed dat alle concessies die zijn gedaan door de AKP door de CHP zijn geveto-ed, als de MHP het voor het zeggen krijgt wordt het nog starriger, een ander probleem is dat de AKP en Erdogan enorm populair is in de Koerdische gebieden.
pi_163789244
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:44 schreef Slaro het volgende:

[..]

De PKK zal met geen enkele Turkse groep vriendjes sluiten en helemaal niet meer met Erdogan die zijn hele zogenaamd "help de Koerden" beleid heeft verraden met IS, Syrie, en Irak.
Ik heb het dan ook over the most beneficial, niet vriendjes.
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2016 @ 17:48:25 #114
137949 Disana
pi_163789260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:46 schreef Collide het volgende:
Volgensmij is de OP weer aardig bijgewerkt zo.
^O^
pi_163789265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over the most beneficial, niet vriendjes.
Dat was Erdogan misschien voor de hele crisis in het Midden-Oosten maar nu dus niet meer.
pi_163789267
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:46 schreef Collide het volgende:
Volgensmij is de OP weer aardig bijgewerkt zo.
Doe anders deze er nog even bij, hoe onze Turks-Nederlandse landgenoten eea percipiëren:

I´m back.
pi_163789283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:27 schreef AchJa het volgende:
Echt he...

Jongderik twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 12:21:28 Een basisschooldirecteur in Nederland, mensen. #Turkey https://t.co/4hbx7wZGyX reageer retweet
[ afbeelding ]
En dit is dan leraar... 8)7 8)7 8)7
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 juli 2016 @ 17:50:06 #118
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163789293
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:46 schreef Slaro het volgende:

[..]

Toen gisteren de coup begon was de politie niet meteen de straat opgegaan om soldaten op te pakken, ze wachtten af wat er gebeurde en of dit een uniform optreden van het leger was, hetzelfde geldt voor alle politieke groepen inclusief die buiten Turkije, mocht de coup geslaagd zijn geweest of beter georganiseerd of wat dan ook, dan hadden al die zogenaamde criticasters heel andere geluiden laten horen. Er was vrijwel niemand die meteen de coup veroordeelde.
Als dit echt een coup was (nog steeds mijn twijfels) dan hadden ze gewoon als eerste Erdogan, Yildirim etc. moeten oppakken. In ieder geval hadden ze alle media tegelijk moeten platleggen eni niet alleen TRT. Als Erdogan niet op HaberTurk was geweest had hij nooit zijn aanhangers kunnen mobiliseren.

Er zijn wat mij betreft maar twee opties. Of de coupplegers waren oliedom en hebben zich niet goed voorbereid (of te gehaast gehandeld) of het was een toneelstuk met grotere gevolgen en meer doden dan Erdo had voorzien.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:50:09 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163789302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:46 schreef Slaro het volgende:

[..]

Toen gisteren de coup begon was de politie niet meteen de straat opgegaan om soldaten op te pakken, ze wachtten af wat er gebeurde en of dit een uniform optreden van het leger was, hetzelfde geldt voor alle politieke groepen inclusief die buiten Turkije, mocht de coup geslaagd zijn geweest of beter georganiseerd of wat dan ook, dan hadden al die zogenaamde criticasters heel andere geluiden laten horen. Er was vrijwel niemand die meteen de coup veroordeelde.
Ehm nee, er speelde wel meer dan dat, was onder meer ook geen duidelijkheid over of dit nu een oefening was of een dreiging van een aanslag waardoor de politie en het leger niet direct tegenover elkaar kwamen te staan, tegelijkertijd was er sprake van dat belangrijke personen werden gegijzeld dus dat er andere zaakwaarnemers aangesteld moesten worden. De leider van de CHP en MHP kwamen vrijwel meteen al met een verklaring dat een staatsgreep niet deugt.
pi_163789313
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dat was Erdogan misschien voor de hele crisis in het Midden-Oosten maar nu dus niet meer.
Dat is hij nog steeds.
pi_163789326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En over een half jaar weer op de knieën bedelen om Patriots... :') :')
Lullige is dan dat Rutte zonder na te denken meteen zegt: doen we.
En meer dan de helft van de TK ook.
I´m back.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:52:36 #123
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163789351
Amnesty International heeft gewaarschuwd tegen herinvoering van de doodstraf na de mislukte militaire staatsgreep in Turkije. Aanhnagers van Erdogan riepen daartoe op. Premier Yilderim zei dat de doodstraf uit het wetboek is geschrapt, maar zegt wel dat er 'aanvullende maatregelen' komen.
RTL
pi_163789368
Benieuwd wat de Griekse rechter zal beslissen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163789375
Reactie Früns Tümmermüns:

I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')