God heeft zelf tijd en ruimte bedacht, is er echter zelf niet aan onderhevig. Wat is kort, wat is lang?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:39 schreef Argo het volgende:
[..]
Je haalt echt dingen door elkaar man... Dat een kat precies iets typt per toeval is klein, maar de schepping van leven kan anders zijn. Er gaan miljarden jaren zitten in zo'n proces... Weet je dat is wat ik gek aan geloof vind, waarom duurt alles eigenlijk miljarden jaren als er een God achter zit? Je zou zeggen dat alles dan direct gedaan is, maar nee het duurde miljarden jaren. Dat is toch gek ergens?
Hoe kun je de claim dan maken?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:45 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
God heeft zelf tijd en ruimte bedacht, is er echter zelf niet aan onderhevig. Wat is kort, wat is lang?
Oneindig terug in de tijd, dat lijkt mij lang. Wat deed God al die tijd? Maar die vraag wordt pas relevant bij 'tijd'.
In miljarden jaren zul je mijn tekst nooit door mijn kat getypt zien. Hoewel dat theoretisch nog mogelijk zou zijn.
Ik kan evengoed een flat van 10 verdiepingen willen overspringen, maar hoe lang ik ook voor dat gebouw sta te springen, het gaat mij niet lukken want het obstakel is te groot.
Dat is wat er ook aan de hand is bij het toeval wat betreft abiogenese en evolutie.
Vergeet het maar en zoek in andere richting.
Wat heb jij met Bijbel en Christendom te maken? Vermoedelijk minder dan wat hier geponeerd werd.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:46 schreef Molurus het volgende:
Maar ehh... wat heeft dit nu eigenlijk met Bijbel en Christendom te maken?
Het gaat uiteindelijk terug naar een schepper, de bijbel en het christendom draaien daarom. Was er geen schepper was abortus etc ook geen probleem.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:46 schreef Molurus het volgende:
Moet je echt direct zo vijandig doen?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Wat heb jij met Bijbel en Christendom te maken? Vermoedelijk minder dan wat hier geponeerd werd.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:40 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Met een voorwoord uit 1950 en een Bijbel die toen op een werelds gezaghebbende bron was gebaseerd.
Je had beter eens de huidige Bijbel onder je loep kunnen nemen.
Verder is het probleem dat net als ik je vorige keren van commentaar voorzag, het erna muisstil wordt van jouw zijde. En als klap op de vuurpijl, vervolgens iedereen boos wordt.
Dus je bekijkt het maar, ik heb mijn best voor je gedaan. Paarlen en zwijnen.
Dit lijkt nu meer een metadiscussie ten aanzien van de godshypothese en godsbewijzen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef Argo het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk terug naar een schepper, de bijbel en het christendom draaien daarom. Was er geen schepper was abortus etc ook geen probleem.
Inderdaad, het toeval heeft onoverwinnelijke obstakels.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:47 schreef Argo het volgende:
En een flat van 10 verdiepingen daar overheen willen springen, is gewoonweg onmogelijk omdat het met menselijke capaciteiten te doen heeft. In 10 miljard jaar kun je wel iets uitvinden om over de flat heen te komen, een lift bv doet dat. Maar we hebben het hier over toeval, niet over capaciteiten die uit kunnen groeien tot...
Ik begon er ook niet over, dat was Loekie, ik zei enkel dat toeval iets anders is dan capaciteiten die doorgroeien tot. Betreft de godshypothese, tja als die er niet was, was er ook geen bijbel en christendom.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt nu meer een metadiscussie ten aanzien van de godshypothese en godsbewijzen.
En het verband met evolutie en abiogenese zie ik eerlijk gezegd ook nog steeds niet.
Dinosaurussen legde eieren, dus het ei was eerder dan de kip.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:51 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Inderdaad, het toeval heeft onoverwinnelijke obstakels.
Denk alleen eens aan de eindeloze kip-ei problematiek. Maar ook regelrechte onmogelijkheden. Enfin, genoeg over gezegd en mag hier niet worden bediscussieerd. Denk daarom, foei.
Dat mag wel, sterker nog: het wordt van harte toegejuicht. Maar wel in een topic dat daarvoor bestemd is.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:51 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Inderdaad, het toeval heeft onoverwinnelijke obstakels.
Denk alleen eens aan de eindeloze kip-ei problematiek. Maar ook regelrechte onmogelijkheden. Enfin, genoeg over gezegd en mag hier niet worden bediscussieerd. Denk daarom, foei.
Dat wilde ik ook niet suggereren. Mijn excuses als dat zo overkwam.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik begon er ook niet over, dat was Loekie,
No way, want een Dinosaurus kruipt nu eenmaal uit een ei. Dat ei was er dus eerder.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Argo het volgende:
Dinosaurussen legde eieren, dus het ei was eerder dan de kip.
Ah dus je geeft zelf dus een natuurlijke oplossing aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:55 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
No way, want een Dinosaurus kruipt nu eenmaal uit een ei. Dat ei was er dus eerder.
En God schiep het ei zeker...quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:55 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
No way, want een Dinosaurus kruipt nu eenmaal uit een ei. Dat ei was er dus eerder.
Nog nooit zulke flauwekul gezien, behalve dan reacties van sommigen hier (wie de schoen paste trekke...).quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:08 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
Nog nooit zulke flauwekul gezien, behalve dan reacties van sommigen hier (wie de schoen paste trekke...).
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:09 schreef Molurus het volgende:
Aandoenlijk filmpje, maar qua argumenten inderdaad niet sterk.
Ja die miljarden jaren waren al de doodsteek voor het creationistische verhaalquote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:44 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja voor een tijdsloos wezen niet, maar het is wel raar voor ons vanuit de menselijke visie en een tijdsloos wezen zou dat moeten begrijpen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:46 schreef Molurus het volgende:
De menselijke maat, creationsiten beroepen zich louter op een hoofdstuk in genesis, niet op wetenschappelijke argumenten. Uit de bijbelse chronologie bepaal je een ouderdom van 6000 jaar voor de ouderdom van de aarde. Dan wordt genesis 1 toch aangehouden met het argument dat een dag in Genesis 1 eigenlijk geen dag duurt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:51 schreef Kun-Aguero het volgende:
Zwak argument, het feit dat we niet precies weten waarom betekend niks.
Wie bepaalt namelijk of miljarden jaren lang is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |