abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2016 @ 18:16:35 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164114282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:14 schreef ems. het volgende:
Ik wil daar noch dood noch levend gevonden worden.
ga je als zombie :P of vampier })
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 18:16:51 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_164114288
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:14 schreef ems. het volgende:
Ik wil daar noch dood noch levend gevonden worden.
Ik ook niet, maar ieder zijn meug.
pi_164114344
Gisteren in de Volkskrant een Column van Asha ten Broeke over de genderneutrale wc's, waar ze de twee meest gebruikte argumenten tackelt.

Staat (nu nog) achter een paywall, gratis voor abbonee's of te lezen met Blendle: http://www.volkskrant.nl/(...)imistisch-en-vrolijk

Kernpunt:

'Er zijn ergere dingen in de wereld.' Dan zouden we alleen nog maar over holocaust kunnen praten, dat is zo ongeveer het ergste dat er ooit gebeurt is. Ten Broeke noemt het de mondsnoeren en geeft de volgende uitleg: "Het gegunde mag de meerderheid echter liever geen moeite kosten; een toiletruimte delen met anders-gesekste lieden is blijkbaar voor velen al te veel gevraagd."

En ze gaat nog in op het spetter-argument: "zittend plassen is niet iedereen emotioneel toe in staat."

Vind dat ze hier wel wat rake dingen aansnijdt, die je ook breder kan trekken naar andere discussies. Minderheden mogen best wat willen, maar ze moeten dat vooral stilzwijgend doen en in alles de meerderheid ontzien.
pi_164114566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:20 schreef Fixers het volgende:
Vind dat ze hier wel wat rake dingen aansnijdt, die je ook breder kan trekken naar andere discussies. Minderheden mogen best wat willen, maar ze moeten dat vooral stilzwijgend doen en in alles de meerderheid ontzien.
Hoewel dat niet per definitie het geval is dient de minderheid zich natuurlijk wel aan te passen aan de meerderheid. Ongeacht of de argumentatie van de een of andere partij wel of niet valide is.
quote:
"Het gegunde mag de meerderheid echter liever geen moeite kosten; een toiletruimte delen met anders-gesekste lieden is blijkbaar voor velen al te veel gevraagd."
In deze ben ik dan ook van mening dat toilet-ethiek niet van bovenaf opgelegd moet worden. Dus laat bedrijven (en particulieren) lekker zelf beslissen wat ze in hun zaak aan toiletvoorzieningen regelen. Mensen die er dan om wat voor reden dan ook een probleem mee hebben kunnen dat met de eigenaar van het gebouw in conclaaf.
Conscience do cost.
pi_164114622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoewel dat niet per definitie het geval is dient de minderheid zich natuurlijk wel aan te passen aan de meerderheid. Ongeacht of de argumentatie van de een of andere partij wel of niet valide is.

[..]

In deze ben ik dan ook van mening dat toilet-ethiek niet van bovenaf opgelegd moet worden. Dus laat bedrijven (en particulieren) lekker zelf beslissen wat ze in hun zaak aan toiletvoorzieningen regelen. Mensen die er dan om wat voor reden dan ook een probleem mee hebben kunnen dat met de eigenaar van het gebouw in conclaaf.
Regels en wetten lossen niks op, maar maatschappelijke druk wel. Dit soort discussies zijn dus heel zinnig, of misschien zelfs wel noodzakelijk.
pi_164115577
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Regels en wetten lossen niks op, maar maatschappelijke druk wel.
In zoverre je van mening bent dat er iets op te lossen valt en/of hoe gevoelig mensen/groepen zijn voor maatschappelijke druk.
quote:
Dit soort discussies zijn dus heel zinnig, of misschien zelfs wel noodzakelijk.
Hangt er vanaf hoe zinnig je het onderwerp in kwestie acht :+ En hoewel ik neutrale wc's persoonlijk prima vind ben ik ook van mening dat mensen zoiets zelf mogen bepalen. Ongeacht of ik hun argumentatie voor het een of ander afkeur.
Conscience do cost.
pi_164115623
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:17 schreef ems. het volgende:

[..]

In zoverre je van mening bent dat er iets op te lossen valt en/of hoe gevoelig mensen/groepen zijn voor maatschappelijke druk.

[..]

Hangt er vanaf hoe zinnig je het onderwerp in kwestie acht :+ En hoewel ik neutrale wc's persoonlijk prima vind ben ik ook van mening dat mensen zoiets zelf mogen bepalen. Ongeacht of ik hun argumentatie voor het een of ander afkeur.
Ik zie dit eigenlijk als een heel klein puntje dat een enorme symbolische betekenis heeft.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 20:13:07 #258
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164116790
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ieder zijn meug.
:) misschien dat ik er heen ga, heb het nog nooit gezien.
En eens moet de eerste keer zijn, wel word er veel opgelet voor aanslagen..

oh en ditte _O- _O_ Glorix

http://www.adformatie.nl/(...)ijdens-de-gay-parade
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_164117117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zie dit eigenlijk als een heel klein puntje dat een enorme symbolische betekenis heeft.
Dat kan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

En eens moet de eerste keer zijn
Dat moet helemaal niet :+
Conscience do cost.
pi_164125305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:31 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet echt een bnw standpunt, dat je je moet aanpassen aan de meerderheid....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_164125329
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is niet echt een bnw standpunt, dat je je moet aanpassen aan de meerderheid....
Niet per se aan de meerderheid, maar wel aan een pakket aan bepaalde overtuigingen.
pi_164126618
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zo werken minderheden. Dat heeft verder weinig met BNW te maken.
Conscience do cost.
pi_164126879
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo werken minderheden. Dat heeft verder weinig met BNW te maken.
Je stelt dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.
Dat heeft alles met bnw te maken.
pi_164127084
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je stelt dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.
Dat hoeft niet. Maar uiteindelijk is dat wel waar het om draait om zaken te bewerkstelligen.
quote:
Dat heeft alles met bnw te maken.
Ik wist niet dat de democratie en de wereld in z'n algemeen zo bnw was!
Conscience do cost.
pi_164128455
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Maar uiteindelijk is dat wel waar het om draait om zaken te bewerkstelligen.

[..]

Bnw gaat juist over het niet volgen van de meerderheid.
pi_164128759
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bnw gaat juist over het niet volgen van de meerderheid.
Euh, nee. BNW gaat over complotten. Hoe je je zou moeten gedragen en wat je wel of niet moet volgen heeft gelukkig weinig te maken met dit deelforum maar uitsluitend met meningen.

Wat ik wel weet is dat dit weinig te maken heeft met het LGBT gebeuren. :P
Conscience do cost.
pi_164133582
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Euh, nee. BNW gaat over complotten. Hoe je je zou moeten gedragen en wat je wel of niet moet volgen heeft gelukkig weinig te maken met dit deelforum maar uitsluitend met meningen.

Wat ik wel weet is dat dit weinig te maken heeft met het LGBT gebeuren. :P
De meerderheid gelooft niet in het complot

LGBT is een minderheid in onze samenleving
pi_164133872
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

De meerderheid gelooft niet in het complot
Dat lijkt me niet relevant.
quote:
LGBT is een minderheid in onze samenleving
Dat staat als een paal boven water.
Conscience do cost.
pi_164142506
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:20 schreef Fixers het volgende:

'Er zijn ergere dingen in de wereld.' Dan zouden we alleen nog maar over holocaust kunnen praten, dat is zo ongeveer het ergste dat er ooit gebeurt is.
Oh op die manier. Dus toen het hele concept van transgender wc's nog niet bestond, hadden we het eigenlijk alleen maar over de holocaust?
pi_164143689
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:09 schreef Aguia het volgende:

[..]

Oh op die manier. Dus toen het hele concept van transgender wc's nog niet bestond, hadden we het eigenlijk alleen maar over de holocaust?
Oftewel je begrijpt het punt niet
  donderdag 4 augustus 2016 @ 07:58:09 #271
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164216537
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:09 schreef Fixers het volgende:

[..]

Aangenaam, Fixers is de naam, lesbisch, transgender, a-seksueel (gray-a zelfs), polyamoreus en queer-neigingen. Mischien eerst het topic lezen voor je loos komt posten?
Jij moet wel een trol zijn, en proberen Tumblr genderism te introduceren. Wat ik ook prima vind, ik accepteer iedereen zoals xe xun identificeert :)
pi_164273707
Kan iemand mij dit uitleggen (serieuze oprechte vraag)?

'Meer rechten seksuele minderheden'

Ik snap niet zo goed wat men nu wil bereiken? Een vrouw heeft toch net zoveel rechten (en plichten) als een man in dit land? Rechten voor transgenders vallen, neem ik aan, gewoon onder 1 van die twee noemers, toch? Dus dan is er toch al sprake van gelijke rechten? Of gaat het puur om de noemer, het naampje?
pi_164273945
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:52 schreef Scrummie het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen (serieuze oprechte vraag)?

'Meer rechten seksuele minderheden'

Ik snap niet zo goed wat men nu wil bereiken? Een vrouw heeft toch net zoveel rechten (en plichten) als een man in dit land? Rechten voor transgenders vallen, neem ik aan, gewoon onder 1 van die twee noemers, toch? Dus dan is er toch al sprake van gelijke rechten? Of gaat het puur om de noemer, het naampje?
De titel is een beetje misleidend, het gaat namelijk om een aanpassing van de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWBG). Met de voorgestelde wetswijziging willen ze genderidentiteit, genderexpressie en intersekse condities toevoegen aan het lijstje met discriminatiegronden.

Ik weet niet in hoeverre dit symboolpolitiek is. Lijkt me dat iemand als ik een baan weigeren omdat ik transgender ben nu ook al niet mag. (Maar ik ken de AWBG en de toepassing ervan niet goed)
pi_164274003
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

De titel is een beetje misleidend, het gaat namelijk om een aanpassing van de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWBG). Met de voorgestelde wetswijziging willen ze genderidentiteit, genderexpressie en intersekse condities toevoegen aan het lijstje met discriminatiegronden.

Ik weet niet in hoeverre dit symboolpolitiek is. Lijkt me dat iemand als ik een baan weigeren omdat ik transgender ben nu ook al niet mag. (Maar ik ken de AWBG en de toepassing ervan niet goed)
Ah, thanks. Kijk, zo snap ik het al wat meer. Lijkt inderdaad wel een beetje op symbool politiek, maar goed, zoals je zelf ook al zegt; ik ken daar de details ook niet van. FOK! en hun nieuwsschrijvers...
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:31:01 #275
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164292370
http://www.beyondthematri(...)-en-homo-propaganda/

Stukje van Martin Vrijland

De homopropaganda barst vrijwel dagelijks van je scherm af. Waar je ook kijkt op elke evenement of publieke gebeurtenis wordt je dood gegooid met regenboogvlaggen

Kan iemand mij vertellen of dit klopt? ik kijk nooit TV namelijk :P
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:32:35 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164292385
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:31 schreef theguyver het volgende:

De homopropaganda barst vrijwel dagelijks van je scherm af. Waar je ook kijkt op elke evenement of publieke gebeurtenis wordt je dood gegooid met regenboogvlaggen

Taalkundig klopt er in ieder geval weer eens geen hout van.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164292499
Leuke timing ook, want ja, het is natuurlijk BIJZONDER vreemd dat in de week van de Gay Pride er wat meer aandacht is voor LGBT zaken. Heel erg vreemd.

En dit stukje is ook weer leuk:

quote:
Zelfs paus Franciscus maakte vandaag een opmerking over het feit dat hij het verschrikkelijk vindt dat in sommige landen kinderen geleerd wordt dat zij hun geslacht kunnen kiezen. (met een link naar http://www.usatoday.com/s(...)ren-gender/87956794/ )
Want, mijn inziens, gaat het nog altijd niet om 'kiezen' maar om kinderen bewust maken van het feit dat het niet erg is dat je je meisje voelt als jongen, of juist jongen als meisje en om daar voor uit te komen. Het is dus geen keuze, dat is juist het hele punt van heel veel mensen.

Maar goed, zijn grootste fans zullen het wel weer woord voor woord onderschrijven, want het is toch zo'n goeie journalist..
pi_164293026
quote:

Dit zijn natuurlijk vreselijke dagen voor homofobe personen als Albeda en zijn discipelen. Er is inderdaad meer aandacht voor lgbt in de media deze week.
En dat is al snel teveel als je een fobie hebt
pi_164293194
Hij gelooft dus dat je mensen homo kunt maken. Of begrijp ik het nu verkeerd?
  zondag 7 augustus 2016 @ 12:28:07 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164293241
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:25 schreef Jigzoz het volgende:
Hij gelooft dus dat je mensen homo kunt maken. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ja, en daar zijn we nu volop mee bezig.
Ik gok op een gevalletje latent.
pi_164293266
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, en daar zijn we nu volop mee bezig.
Ik gok op een gevalletje latent.
Dan zou je verwachten dat ook het percentage homo's wel gestegen zal zijn, de afgelopen 20 jaar.
  zondag 7 augustus 2016 @ 12:30:16 #282
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164293288
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:29 schreef Jigzoz het volgende:

Dan zou je verwachten dat ook het percentage homo's wel gestegen zal zijn, de afgelopen 20 jaar.
Je weet inmiddels toch dat die agenda's altijd over langere periodes worden uitgerold en dat de ergste resultaten pas in de toekomst zichtbaar zullen zijn?
pi_164293344
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je weet inmiddels toch dat die agenda's altijd over langere periodes worden uitgerold en dat de ergste resultaten pas in de toekomst zichtbaar zullen zijn?
Uiteraard. Heel, heel ver in de toekomst. Wacht maar.

O, dit is ook echt een pareltje:

quote:
Martin Vrijland zegt:
5 augustus 2016 om 17:47

De subliminale programmering vliegt je om de oren! Iedere dag minstens 1x roze of een regenboog! Stel je voor dat mensen niet geprogrammeerd worden. Pushen die handel!

Roze fietsmandjes:
http://www.telegraaf.nl/b(...)uwelijk_hecht__.html

Roze bak:
http://www.telegraaf.nl/d(...)lemaal_terug___.html

Roze broekje en regenboogvlagje
http://www.telegraaf.nl/b(...)minder_veilig__.html
  Moderator zondag 7 augustus 2016 @ 12:34:52 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_164293384
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het percentage dat er voor uitkomt is gelukkig wel gestegen maar het behoort nog steeds niet tot de mogelijkheden om van iemand een homo te maken.
pi_164293397
Ik vind de ironie van websites niet stil kunnen zijn over "subliminale programmering" altijd geweldig.
Conscience do cost.
  zondag 7 augustus 2016 @ 12:40:05 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164293509
Roze fietsmandjes. Nou, ik heb nu echt geen bewijzen meer nodig!
pi_164293599
quote:
9s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:40 schreef Copycat het volgende:
Roze fietsmandjes. Nou, ik heb nu echt geen bewijzen meer nodig!
Ik wil een man tongzoenen. Komt door die foto met dat roze mandje, denk ik.

Even aan stoere heterodingen denken. V12 biturbo, bier, grote tieten, explosies.

Zo, het gaat wel weer, geloof ik.
  zondag 7 augustus 2016 @ 12:45:10 #288
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164293631
Vroeger was roze trouwens de kleur voor jongens.
pi_164294044
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uiteraard. Heel, heel ver in de toekomst. Wacht maar.

O, dit is ook echt een pareltje:

[..]

Eigenlijk niet best als je zo moet leven, dat je een complot ziet achter een moeder met een roze mand...
pi_164296877
quote:

Deze twee weken wel ja, dat is na het weekend weer een stuk minder als de Gay Pride/Europride weer afgelopen is. Dan worden we weer gewoon bestookt met hetero 'propaganda'.

Ik weet niet waar hij het vandaan haalt. Maar het overgrote deel van de relaties die ik op tv en in films zie is toch vooral cis, hetero en monogaam. Zelfs interraciale relaties zijn nog relatief zeldzaam. Over het algemeen worden tieten en vlees gebruikt om bier te verkopen en bloemetjes en afgetrainde kerels voor damesparfums.

Ik wil gewoon dat die afgetrainde dude mijn vlees grillt terwijl die rondborstige dame me een biertje aangeeft (en er zelf ook eentje neemt). :*)
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:34:30 #291
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164305365
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

Deze twee weken wel ja, dat is na het weekend weer een stuk minder als de Gay Pride/Europride weer afgelopen is. Dan worden we weer gewoon bestookt met hetero 'propaganda'.

Ik weet niet waar hij het vandaan haalt. Maar het overgrote deel van de relaties die ik op tv en in films zie is toch vooral cis, hetero en monogaam. Zelfs interraciale relaties zijn nog relatief zeldzaam. Over het algemeen worden tieten en vlees gebruikt om bier te verkopen en bloemetjes en afgetrainde kerels voor damesparfums.

Ik wil gewoon dat die afgetrainde dude mijn vlees grillt terwijl die rondborstige dame me een biertje aangeeft (en er zelf ook eentje neemt). :*)
Vroeger, althans toen ik nog tv keek.
Waren Paul de leeuw joop Braakhekke jaques d'Ancona andre van duin, Jos Brink, Gordon, Joling , Gert-Jan Dröge , Carlo Boszhard, Claudia de Breij, Nelly Frijda, Paul Groot, Albert Verlinde, op de buis...
De meeste had je gelijk door dat e homo/lesbo waren... dat is nu wel heel wat minder..
Denk ik... Ik kijk geen TV :P
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:21:47 #292
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_164954123
Don't say 'man' on campus: Biological language deemed offensive by Ivy Leaguers

Speech police are inventing genders and language out of thin air.
http://www.naturalnews.co(...)guage_Princeton.html
------------
Tssk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_164955267
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:21 schreef Lambiekje het volgende:
Don't say 'man' on campus: Biological language deemed offensive by Ivy Leaguers

Speech police are inventing genders and language out of thin air.
http://www.naturalnews.co(...)guage_Princeton.html
------------
Tssk.
het is niet recent ingevoerd, het document met richtlijnen is van maart 2015.
verder richt het zich op de afdeling Human Resources en niet op de campus.

https://www.princeton.edu(...)nclusivelanguage.pdf
pi_164957695
Dus én het is een document van anderhalf jaar geleden én Natural news laat blijken dat ze zelf de bronnen niet leest of begrijpt waar ze over schrijven. Wordt die site gerund door Jan Roos en zijn VNL kornuiten?
pi_164958401
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:35 schreef ems. het volgende:
Ik vind de ironie van websites niet stil kunnen zijn over "subliminale programmering" altijd geweldig.
Het is sowieso niet subliminal maar supraliminal :(

Subliminal is iets dat wel weergegeven wordt, wel je hersenen bereikt maar waar je jezelf niet bewust van kunt zijn (bv. 25 ms flashes). Supraliminal zijn stimuli die je wel bewust waar (kunt) nemen maar waarvan je je misschien niet direct bewust bent dat ze je beinvloeden (als ze dat doen).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_164987601
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:58 schreef ems. het volgende:

[..]
De democratie houdt juist in dat minderheden ook gehoord kunnen worden, omdat ook die inspraak en stemrecht hebben. De democratie is geen machine om de dictatuur van de meerderheid aan de hele bevolking op te leggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_164989744
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De democratie houdt juist in dat minderheden ook gehoord kunnen worden, omdat ook die inspraak en stemrecht hebben. De democratie is geen machine om de dictatuur van de meerderheid aan de hele bevolking op te leggen.
Oh gehoord worden absoluut. Maar uiteindelijk is een meerderheid alsnog doorslaggevend in een democratie. En of dat dat inhoudt is afhankelijk van het soort democratie dat je hanteert :P

En dat "dictatuur van de meerderheid" vind ik altijd wel stoer klinken op papier maar uiteindelijk is dat wel min of meer hoe het werkt, ook in onze democratie. Ruimte voor minderheden wil niet zeggen dat alsnog de meerderheden in grote lijnen de koers van een land bepalen.

Geeft ook een beetje een vieze nasmaak gezien ik die term regelmatig heb mogen horen als een goedkope manier om een democratisch besluit af te doen als irrelevant.
Conscience do cost.
pi_164999360
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh gehoord worden absoluut. Maar uiteindelijk is een meerderheid alsnog doorslaggevend in een democratie. En of dat dat inhoudt is afhankelijk van het soort democratie dat je hanteert :P

[b]En dat "dictatuur van de meerderheid" vind ik altijd wel stoer klinken op papier maar uiteindelijk is dat wel min of meer hoe het werkt, ook in onze democratie. [/b]Ruimte voor minderheden wil niet zeggen dat alsnog de meerderheden in grote lijnen de koers van een land bepalen.

Geeft ook een beetje een vieze nasmaak gezien ik die term regelmatig heb mogen horen als een goedkope manier om een democratisch besluit af te doen als irrelevant.
Is iets te kort door de bocht.
Naast het principe van de meeste stemmen gelden is er ook veel sprake van handjeklap. Meerderheden worden gekocht met de belofte dat de groep die een bepaald item er door heen wil krijgen steun geeft aan bepaalde items van de partijen die nodig zijn om die meerderheid te behalen .
Afhankelijk van de verdeling in het parlement kan daardoor een kleine speler relatief veel macht naar zich toe halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')