abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2016 @ 18:16:35 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164114282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:14 schreef ems. het volgende:
Ik wil daar noch dood noch levend gevonden worden.
ga je als zombie :P of vampier })
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 18:16:51 #252
249559 crew  Lavenderr
pi_164114288
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:14 schreef ems. het volgende:
Ik wil daar noch dood noch levend gevonden worden.
Ik ook niet, maar ieder zijn meug.
pi_164114344
Gisteren in de Volkskrant een Column van Asha ten Broeke over de genderneutrale wc's, waar ze de twee meest gebruikte argumenten tackelt.

Staat (nu nog) achter een paywall, gratis voor abbonee's of te lezen met Blendle: http://www.volkskrant.nl/(...)imistisch-en-vrolijk

Kernpunt:

'Er zijn ergere dingen in de wereld.' Dan zouden we alleen nog maar over holocaust kunnen praten, dat is zo ongeveer het ergste dat er ooit gebeurt is. Ten Broeke noemt het de mondsnoeren en geeft de volgende uitleg: "Het gegunde mag de meerderheid echter liever geen moeite kosten; een toiletruimte delen met anders-gesekste lieden is blijkbaar voor velen al te veel gevraagd."

En ze gaat nog in op het spetter-argument: "zittend plassen is niet iedereen emotioneel toe in staat."

Vind dat ze hier wel wat rake dingen aansnijdt, die je ook breder kan trekken naar andere discussies. Minderheden mogen best wat willen, maar ze moeten dat vooral stilzwijgend doen en in alles de meerderheid ontzien.
pi_164114566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:20 schreef Fixers het volgende:
Vind dat ze hier wel wat rake dingen aansnijdt, die je ook breder kan trekken naar andere discussies. Minderheden mogen best wat willen, maar ze moeten dat vooral stilzwijgend doen en in alles de meerderheid ontzien.
Hoewel dat niet per definitie het geval is dient de minderheid zich natuurlijk wel aan te passen aan de meerderheid. Ongeacht of de argumentatie van de een of andere partij wel of niet valide is.
quote:
"Het gegunde mag de meerderheid echter liever geen moeite kosten; een toiletruimte delen met anders-gesekste lieden is blijkbaar voor velen al te veel gevraagd."
In deze ben ik dan ook van mening dat toilet-ethiek niet van bovenaf opgelegd moet worden. Dus laat bedrijven (en particulieren) lekker zelf beslissen wat ze in hun zaak aan toiletvoorzieningen regelen. Mensen die er dan om wat voor reden dan ook een probleem mee hebben kunnen dat met de eigenaar van het gebouw in conclaaf.
Conscience do cost.
pi_164114622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoewel dat niet per definitie het geval is dient de minderheid zich natuurlijk wel aan te passen aan de meerderheid. Ongeacht of de argumentatie van de een of andere partij wel of niet valide is.

[..]

In deze ben ik dan ook van mening dat toilet-ethiek niet van bovenaf opgelegd moet worden. Dus laat bedrijven (en particulieren) lekker zelf beslissen wat ze in hun zaak aan toiletvoorzieningen regelen. Mensen die er dan om wat voor reden dan ook een probleem mee hebben kunnen dat met de eigenaar van het gebouw in conclaaf.
Regels en wetten lossen niks op, maar maatschappelijke druk wel. Dit soort discussies zijn dus heel zinnig, of misschien zelfs wel noodzakelijk.
pi_164115577
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Regels en wetten lossen niks op, maar maatschappelijke druk wel.
In zoverre je van mening bent dat er iets op te lossen valt en/of hoe gevoelig mensen/groepen zijn voor maatschappelijke druk.
quote:
Dit soort discussies zijn dus heel zinnig, of misschien zelfs wel noodzakelijk.
Hangt er vanaf hoe zinnig je het onderwerp in kwestie acht :+ En hoewel ik neutrale wc's persoonlijk prima vind ben ik ook van mening dat mensen zoiets zelf mogen bepalen. Ongeacht of ik hun argumentatie voor het een of ander afkeur.
Conscience do cost.
pi_164115623
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:17 schreef ems. het volgende:

[..]

In zoverre je van mening bent dat er iets op te lossen valt en/of hoe gevoelig mensen/groepen zijn voor maatschappelijke druk.

[..]

Hangt er vanaf hoe zinnig je het onderwerp in kwestie acht :+ En hoewel ik neutrale wc's persoonlijk prima vind ben ik ook van mening dat mensen zoiets zelf mogen bepalen. Ongeacht of ik hun argumentatie voor het een of ander afkeur.
Ik zie dit eigenlijk als een heel klein puntje dat een enorme symbolische betekenis heeft.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 20:13:07 #258
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164116790
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ieder zijn meug.
:) misschien dat ik er heen ga, heb het nog nooit gezien.
En eens moet de eerste keer zijn, wel word er veel opgelet voor aanslagen..

oh en ditte _O- _O_ Glorix

http://www.adformatie.nl/(...)ijdens-de-gay-parade
pi_164117117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zie dit eigenlijk als een heel klein puntje dat een enorme symbolische betekenis heeft.
Dat kan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

En eens moet de eerste keer zijn
Dat moet helemaal niet :+
Conscience do cost.
pi_164125305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:31 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet echt een bnw standpunt, dat je je moet aanpassen aan de meerderheid....
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_164125329
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is niet echt een bnw standpunt, dat je je moet aanpassen aan de meerderheid....
Niet per se aan de meerderheid, maar wel aan een pakket aan bepaalde overtuigingen.
pi_164126618
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zo werken minderheden. Dat heeft verder weinig met BNW te maken.
Conscience do cost.
pi_164126879
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo werken minderheden. Dat heeft verder weinig met BNW te maken.
Je stelt dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.
Dat heeft alles met bnw te maken.
pi_164127084
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je stelt dat minderheden zich moeten aanpassen aan de meerderheid.
Dat hoeft niet. Maar uiteindelijk is dat wel waar het om draait om zaken te bewerkstelligen.
quote:
Dat heeft alles met bnw te maken.
Ik wist niet dat de democratie en de wereld in z'n algemeen zo bnw was!
Conscience do cost.
pi_164128455
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Maar uiteindelijk is dat wel waar het om draait om zaken te bewerkstelligen.

[..]

Ik wist niet dat de democratie en de wereld in z'n algemeen zo bnw was!
Bnw gaat juist over het niet volgen van de meerderheid.
pi_164128759
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bnw gaat juist over het niet volgen van de meerderheid.
Euh, nee. BNW gaat over complotten. Hoe je je zou moeten gedragen en wat je wel of niet moet volgen heeft gelukkig weinig te maken met dit deelforum maar uitsluitend met meningen.

Wat ik wel weet is dat dit weinig te maken heeft met het LGBT gebeuren. :P
Conscience do cost.
pi_164133582
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Euh, nee. BNW gaat over complotten. Hoe je je zou moeten gedragen en wat je wel of niet moet volgen heeft gelukkig weinig te maken met dit deelforum maar uitsluitend met meningen.

Wat ik wel weet is dat dit weinig te maken heeft met het LGBT gebeuren. :P
De meerderheid gelooft niet in het complot

LGBT is een minderheid in onze samenleving
pi_164133872
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

De meerderheid gelooft niet in het complot
Dat lijkt me niet relevant.
quote:
LGBT is een minderheid in onze samenleving
Dat staat als een paal boven water.
Conscience do cost.
pi_164142506
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:20 schreef Fixers het volgende:

'Er zijn ergere dingen in de wereld.' Dan zouden we alleen nog maar over holocaust kunnen praten, dat is zo ongeveer het ergste dat er ooit gebeurt is.
Oh op die manier. Dus toen het hele concept van transgender wc's nog niet bestond, hadden we het eigenlijk alleen maar over de holocaust?
pi_164143689
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:09 schreef Aguia het volgende:

[..]

Oh op die manier. Dus toen het hele concept van transgender wc's nog niet bestond, hadden we het eigenlijk alleen maar over de holocaust?
Oftewel je begrijpt het punt niet
  donderdag 4 augustus 2016 @ 07:58:09 #271
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164216537
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:09 schreef Fixers het volgende:

[..]

Aangenaam, Fixers is de naam, lesbisch, transgender, a-seksueel (gray-a zelfs), polyamoreus en queer-neigingen. Mischien eerst het topic lezen voor je loos komt posten?
Jij moet wel een trol zijn, en proberen Tumblr genderism te introduceren. Wat ik ook prima vind, ik accepteer iedereen zoals xe xun identificeert :)
pi_164273707
Kan iemand mij dit uitleggen (serieuze oprechte vraag)?

'Meer rechten seksuele minderheden'

Ik snap niet zo goed wat men nu wil bereiken? Een vrouw heeft toch net zoveel rechten (en plichten) als een man in dit land? Rechten voor transgenders vallen, neem ik aan, gewoon onder 1 van die twee noemers, toch? Dus dan is er toch al sprake van gelijke rechten? Of gaat het puur om de noemer, het naampje?
pi_164273945
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:52 schreef Scrummie het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen (serieuze oprechte vraag)?

'Meer rechten seksuele minderheden'

Ik snap niet zo goed wat men nu wil bereiken? Een vrouw heeft toch net zoveel rechten (en plichten) als een man in dit land? Rechten voor transgenders vallen, neem ik aan, gewoon onder 1 van die twee noemers, toch? Dus dan is er toch al sprake van gelijke rechten? Of gaat het puur om de noemer, het naampje?
De titel is een beetje misleidend, het gaat namelijk om een aanpassing van de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWBG). Met de voorgestelde wetswijziging willen ze genderidentiteit, genderexpressie en intersekse condities toevoegen aan het lijstje met discriminatiegronden.

Ik weet niet in hoeverre dit symboolpolitiek is. Lijkt me dat iemand als ik een baan weigeren omdat ik transgender ben nu ook al niet mag. (Maar ik ken de AWBG en de toepassing ervan niet goed)
pi_164274003
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 18:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

De titel is een beetje misleidend, het gaat namelijk om een aanpassing van de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWBG). Met de voorgestelde wetswijziging willen ze genderidentiteit, genderexpressie en intersekse condities toevoegen aan het lijstje met discriminatiegronden.

Ik weet niet in hoeverre dit symboolpolitiek is. Lijkt me dat iemand als ik een baan weigeren omdat ik transgender ben nu ook al niet mag. (Maar ik ken de AWBG en de toepassing ervan niet goed)
Ah, thanks. Kijk, zo snap ik het al wat meer. Lijkt inderdaad wel een beetje op symbool politiek, maar goed, zoals je zelf ook al zegt; ik ken daar de details ook niet van. FOK! en hun nieuwsschrijvers...
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:31:01 #275
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_164292370
http://www.beyondthematri(...)-en-homo-propaganda/

Stukje van Martin Vrijland

De homopropaganda barst vrijwel dagelijks van je scherm af. Waar je ook kijkt op elke evenement of publieke gebeurtenis wordt je dood gegooid met regenboogvlaggen

Kan iemand mij vertellen of dit klopt? ik kijk nooit TV namelijk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')