abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163851695
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:32 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Expliciet mee bemoeien? dus bijvoorbeeld opzettelijk de trouwerij verpesten/terroriseren? ja dat is lastig vallen.

Maar ik ben dat niet van plan kan ik je zeggen. Wel heb ik mijn mening over alle bovengenoemde zaken.
Ja, dat zeg ik. Als je mensen niet lastigvalt, dan is er niks mis met een afwijkende mening. Geloof en vind maar raak.
pi_163851706
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Als je mensen niet lastigvalt, dan is er niks mis met een afwijkende mening. Geloof en vind maar raak.
Fijn
pi_163851715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:32 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Expliciet mee bemoeien? dus bijvoorbeeld opzettelijk de trouwerij verpesten/terroriseren? ja dat is lastig vallen.

Maar ik ben dat niet van plan kan ik je zeggen. Wel heb ik mijn mening over alle bovengenoemde zaken.
wat is dan precies je mening?
Tot dusver komt de discussie niet verder dan dat je vindt dat iemand die LGBT accepteert dan ook maar andere vormen moet accepteren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_163851755
Ik "accepteer" sowieso helemaal niets. Ik tolereer hoogstens :P
Conscience do cost.
pi_163851769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:36 schreef ems. het volgende:
Ik "accepteer" sowieso helemaal niets. Ik tolereer hoogstens :P
kijk maar uit, voor je het weet ben je een linkse fascist :P
pi_163851805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

wat is dan precies je mening?
Tot dusver komt de discussie niet verder dan dat je vindt dat iemand die LGBT accepteert dan ook maar andere vormen moet accepteren.
Mijn mening was in het begin al zeer duidelijk.
pi_163852214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:39 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Mijn mening was in het begin al zeer duidelijk.
Dat is jouw mening..

maar je wilt die niet herhalen begrijp ik?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:52:34 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163853339
Maar toch hé, 'identiteitscrisis' is letterlijk genomen (blijkbaar) onzekerheid over de eigen identiteit. Dus al je zeker bent dat je een vrouw bent in een mannenlichaam is er geen sprake van een crisis, die heb je misschien wel gehad denk ik, een besluit als een geslachtsverandering gaat niet over één nacht ijs maar als je niet onzeker bent over je eigen identiteit dan is het geen crisis.

Dit is trouwens meer een R&P/LIF (?) discussie geworden dan een discussie over een eventuele LBGT agenda.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 23:52 schreef SupportIceland het volgende:
Maar persoonlijk denk ik dat er een LGBT-complot is. Wel is het naar mijn mening zo dat wij steeds meer extremiteiten gaan normaliseren.
Dat is geen complot, dat is volgens mij gewoon hun open doel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_163853420
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:52 schreef jogy het volgende:
Maar toch hé, 'identiteitscrisis' is letterlijk genomen (blijkbaar) onzekerheid over de eigen identiteit.
Klopt, en geen neurologische afwijking.

quote:
Dus al je zeker bent dat je een vrouw bent in een mannenlichaam is er geen sprake van een crisis, die heb je misschien wel gehad denk ik, een besluit als een geslachtsverandering gaat niet over één nacht ijs maar als je niet onzeker bent over je eigen identiteit dan is het geen crisis.
Er wordt daarom ook heel goed gekeken of de wens tot geslachtsverandering wel is ingegeven door het transgender zijn en niet door een identiteitscrisis of andere psychische stoornis.

quote:
Dit is trouwens meer een R&P/LIF (?) discussie geworden dan een discussie over een eventuele LBGT agenda.
wat is r&p/lif?
pi_163853741
quote:
Mwoah. Voor zover er een dergelijke 'agenda' bestaat, gaat die over acceptatie en vrijheid versus dwingend conservatisme en intolerantie. Dat wordt hier dan ook besproken.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:13:23 #161
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163853804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:56 schreef Wantie het volgende:
wat is r&p/lif?
Relaties en psychologie / Lifestyle.
Vrijheid
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:23:57 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163854113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah. Voor zover er een dergelijke 'agenda' bestaat, gaat die over acceptatie en vrijheid versus dwingend conservatisme en intolerantie. Dat wordt hier dan ook besproken.
Fair enough, dat is ook een goede insteek. Misschien moet ik nog even acclimatiseren van de vorige richtingen die deze reeks heeft gehad.
Vrijheid
pi_163858492
quote:
Maar dan ben ik benieuwd wat volgens jou of eigenlijk wat de algemene strekking is van een topic in BNW, aangezien het onderschrift van dit forumdeel luidt: "Samenzwering, verborgen agenda's en geheime geschiedenis. De zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt." en dit specifieke topic voor 99% bestaat uit gebruikers die alles behalve een dergelijke zoektocht willen beginnen. Sterker nog, de OP belemmert juist het begin van zo'n zoektocht door het al bij voorbaat af te stempelen als iets dat niet bestaat. Dat heeft verder niets met BNW van doen maar is juist een digitaal kopie van de alledaagse wereld en maatschappij waarin men leeft en waarin je als debiel wordt aangemerkt als je ook maar enigszins te kennen geeft dat je ofwel een complotdenker bent ofwel met een kritisch oog kijkt naar wat het nieuws je voorschotelt.

Daarnaast lijkt dit topic meer op een vertolking van de zieligheidsindustrie waar zieltjes gewonnen moeten worden voor alle progressieve bewegingen en ben je een hater als je er niet mee in zee gaat. Wederom dus een voorbeeld van onze huidige maatschappij waarin je een fascist/xenofoob/homofoob/vrouwenhater/nazi/ultra-rechts/conservatief/religekkie bent als je weigert mee te gaan met de stroming. Dat is alles behalve BNW.
pi_163858839
ik zou zeggen, trek het topic uit de slop en kom met een passende BNW waardige complottheorie...
pi_163859644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:22 schreef Aguia het volgende:

[..]
Wederom dus een voorbeeld van onze huidige maatschappij waarin je een fascist/xenofoob/homofoob/vrouwenhater/nazi/ultra-rechts/conservatief/religekkie bent als je weigert mee te gaan met de stroming.
En als je dat niet weigert ben je een linkse fascist/PC'er/landverrader/communist die gebrainwashed en pro pedofilie is. Je zou natuurlijk ook je eigen advies kunnen volgen en het niet de hele tijd over de zieligheidsindustrie hebben om vervolgens te klagen dat je zo benadeelt wordt en dat je mening niet gerespecteerd is. Op dat moment ben je zelf namelijk afnemer van de eerdergenoemde industrie.
Conscience do cost.
pi_163859927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:19 schreef ems. het volgende:

[..]

En als je dat niet weigert ben je een linkse fascist/PC'er/landverrader/communist die gebrainwashed en pro pedofilie is. Je zou natuurlijk ook je eigen advies kunnen volgen en het niet de hele tijd over de zieligheidsindustrie hebben om vervolgens te klagen dat je zo benadeelt wordt en dat je mening niet gerespecteerd is. Op dat moment ben je zelf namelijk afnemer van de eerdergenoemde industrie.
Pro-pedofilie is wel een heel opmerkelijke. Geen idee wie dat heeft gezegd. En als jij je al op je pikkie getrapt voelt door die ene schlemiele procent van dit topic die jou voor linkse rat uitmaakt, dan kun je je wellicht voorstellen hoe diezelfde minderheid hier zich voelt als 99% over hem/haar/het met frequente continuïteit heenvalt en geen ruimte laat voor een BNW waardige discussie. Kromme vergelijking dus.
pi_163860958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:36 schreef Aguia het volgende:

[..]

Pro-pedofilie is wel een heel opmerkelijke. Geen idee wie dat heeft gezegd.
is meerdere malen aan bod geweest, oa als complot van homo's om middels adoptie kinderen in handen te krijgen zodat je voor misbruik de deur niet uit hoeft tot het verwijt dat als je pedo's niet gelijk stelt aan LGBT, je een linkse fascist bent...
pi_163861319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:36 schreef Aguia het volgende:

[..]
En als jij je al op je pikkie getrapt voelt door die ene schlemiele procent van dit topic die jou voor linkse rat uitmaakt, dan kun je je wellicht voorstellen hoe diezelfde minderheid hier zich voelt als 99% over hem/haar/het met frequente continuïteit heenvalt en geen ruimte laat voor een BNW waardige discussie. Kromme vergelijking dus.
Zeer correcte vergelijking juist. Het kan mij persoonlijk aan mijn reet roesten hoe ik genoemd wordt door internetrandoms. Jij vindt het klaarblijkelijk wel een probleem maar in dezelfde quote doe je zielig over dat mensen je gemene dingen noemen.

Kijk er gewoon overheen joh. Leer relativeren en ga niet om de zoveel tijd klagen hoe erg benadeeld je bent.

Dat is trouwens niet specifiek op jou bedoelt. Het gebeurt zo vaak dat mensen van "beide kampen" blijkbaar even moet aanmerken hoe ze gegeneraliseerd worden.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 18:58:55 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_163861430
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

is meerdere malen aan bod geweest, oa als complot van homo's om middels adoptie kinderen in handen te krijgen zodat je voor misbruik de deur niet uit hoeft tot het verwijt dat als je pedo's niet gelijk stelt aan LGBT, je een linkse fascist bent...
Dat vond ik misselijkmakend.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 19:07:02 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163861621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Kijk er gewoon overheen joh. Leer relativeren en ga niet om de zoveel tijd klagen hoe erg benadeeld je bent.

Dat is trouwens niet specifiek op jou bedoelt. Het gebeurt zo vaak dat mensen van "beide kampen" blijkbaar even moet aanmerken hoe ze gegeneraliseerd worden.
Het wordt natuurlijk best lastig om daar overheen te kijken wanneer dat de enige aangedragen argumenten zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163862189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Zeer correcte vergelijking juist. Het kan mij persoonlijk aan mijn reet roesten hoe ik genoemd wordt door internetrandoms. Jij vindt het klaarblijkelijk wel een probleem maar in dezelfde quote doe je zielig over dat mensen je gemene dingen noemen.

Die scheldkanonnades kunnen mij niets schelen. Mijn punt was dat er blijkbaar indirect een standaardje bestaat die binnen dit subforum past, maar ik kan 'm in dit topic niet herkennen. Waar je ook gaat op FOK, 9/10 vind je gewoon wat je zoekt binnen het forum maar alleen BNW maakt een uitzondering door juist elke discussie over een complot tegen te gaan. En hoe. Als er nog een balans was tussen voor en -tegenstanders. Maar dat is vaak ver te zoeken. Jij haakte alleen in op de geuzennamen die ik noemde.
pi_163862574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:28 schreef Aguia het volgende:

[..]

Die scheldkanonnades kunnen mij niets schelen.
Opmerkelijk dan dat je een klaagpost maakt wat betreft die kanonnades.
quote:
Mijn punt was dat er blijkbaar indirect een standaardje bestaat die binnen dit subforum past, maar ik kan 'm in dit topic niet herkennen.
Oprechte vraag: Wat maakt dat ook maar iets uit? Negeer het gewoon.
quote:
Waar je ook gaat op FOK, 9/10 vind je gewoon wat je zoekt binnen het forum maar alleen BNW maakt een uitzondering door juist elke discussie over een complot tegen te gaan. En hoe.
Het lijkt me zeer wenselijk voor zowel de complotters als de anti-complotters dat dat gedaan wordt. De waarheid moet immers boven tafel gehaald worden en dat gebeurt zelden met ja-knikkerij. Zoiets moet je juist verwelkomen.
quote:
Als er nog een balans was tussen voor en -tegenstanders. Maar dat is vaak ver te zoeken. Jij haakte alleen in op de geuzennamen die ik noemde.
Wat maakt een balans uit :?

Ik zie echt het probleem niet, behalve dat je er eentje probeert te maken. Toen ik net postte op BNW was ik ook omringd door mensen die alles wat ik zei belachelijk vonden. Boeiend. Als ik op zoek ben naar eensgezinde mensen dan bel ik m'n vrienden wel op.
Conscience do cost.
pi_163862738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:46 schreef ems. het volgende:

Opmerkelijk dan dat je een klaagpost maakt wat betreft die kanonnades.
Dat deed ik niet zoals ik in mijn voorgaande post wederom aangaf. Je quote alleen mijn deel dat daar overging. Maar jij je zin, lekker alles zin voor zin gaan quoten, jouw interpretatie eraan geven en vervolgens tot een BS conclusie komen.
pi_163862864
quote:
Ook via de open kanalen lijken LGBT-organisaties niet veel voor te stellen. De meest vocale in Nederland is dan nog het COC. De Transgenderorganisatie komt niet verder dan HELE-BOZE-doch-in-keurige-ambtelijke-taal-opgestelde brieven schrijven aan de minster van VWS. Ik vind het niet echt een efficiënte manier van wereldheerschappij veroveren zo.
Waarom betrek je alleen Nederland in je OP? Enkel omdat hier (als dat al zo is) de emancipatie dan wel voorlichting marginaal is, maakt het nog niet minder zichtbaar in het medialandschap in, ik noem maar wat, de U S of A. En zeker als je begint over "wereldheerschappij" zou ik niet direct aan Nederland denken.
pi_163863018
quote:

[..]

Maar dan ben ik benieuwd wat volgens jou of eigenlijk wat de algemene strekking is van een topic in BNW, aangezien het onderschrift van dit forumdeel luidt: "Samenzwering, verborgen agenda's en geheime geschiedenis. De zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt." en dit specifieke topic voor 99% bestaat uit gebruikers die alles behalve een dergelijke zoektocht willen beginnen. Sterker nog, de OP belemmert juist het begin van zo'n zoektocht door het al bij voorbaat af te stempelen als iets dat niet bestaat. Dat heeft verder niets met BNW van doen maar is juist een digitaal kopie van de alledaagse wereld en maatschappij waarin men leeft en waarin je als debiel wordt aangemerkt als je ook maar enigszins te kennen geeft dat je ofwel een complotdenker bent ofwel met een kritisch oog kijkt naar wat het nieuws je voorschotelt.

Daarnaast lijkt dit topic meer op een vertolking van de zieligheidsindustrie waar zieltjes gewonnen moeten worden voor alle progressieve bewegingen en ben je een hater als je er niet mee in zee gaat. Wederom dus een voorbeeld van onze huidige maatschappij waarin je een fascist/xenofoob/homofoob/vrouwenhater/nazi/ultra-rechts/conservatief/religekkie bent als je weigert mee te gaan met de stroming. Dat is alles behalve BNW.
Ik ben dit topic begonnen omdat er in andere topics wel eens werd gesproken van een LGBT-Agenda. Ik vroeg me namelijk af wat die agenda dan zou zijn, aangezien ik van die eerste vier alvast twee lettertjes kan afvinken en en nergens vanaf weet.

Tot op heden zijn er twee antwoorden gekomen op de vraag wat die geheime agenda zou zijn:
1. De vernietiging van het traditionele gezin, waarbij:
a. Niet duidelijk is wat de definitie is van 'traditioneel' gezin, want de nuclear family is een concept van de afgelopen eeuw.
b. Er niet duidelijk is welk doel er met het vernietigen van het traditionele gezin gediend wordt.
2. Het forceren van LGBT-acceptatie zet deuren open voor het makkelijker maken van pedoseksualiteit, waarbij:
a. Er al duidelijk is gemaakt dat er een essentieel verschil tussen pedofilie en homofilie is, namelijk kunnen instemmen met de daad.
b. Het al meerdere malen ter berde is gebracht dat er zowel juridisch als maatschappelijk strenger wordt opgetreden tegen pedofilie en bestialitet ten opzichte van de jaren '70.
3.
Het is een zionistisch complot!
a. Zonder verdere toelichting.
4. Terugdringen van de wereldbevolking.
a. Niet waarschijnlijk als de mogelijkheden tot roze ouderschap juist worden verruimd.
pi_163863180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:58 schreef Aguia het volgende:

[..]

Waarom betrek je alleen Nederland in je OP? Enkel omdat hier (als dat al zo is) de emancipatie dan wel voorlichting marginaal is, maakt het nog niet minder zichtbaar in het medialandschap in, ik noem maar wat, de U S of A. En zeker als je begint over "wereldheerschappij" zou ik niet direct aan Nederland denken.
Omdat ik minder duidelijk beeld heb van de LGBT-organisaties in de VS. Een van mijn belangrijkste bronnen op dat gebied is The Huffington Post - Queer Voices, die is een beetje eenzijdig. Nederland is weliswaar een klein land, maar wel altijd een voortrekker geweest als het gaat om LGBT-rechten. Alhoewel we daarin steeds vaker worden voorbijgestreefd door andere landen.
pi_163863297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:53 schreef Aguia het volgende:

[..]
Je quote alleen mijn deel dat daar overging.
En daar heb ik ook het over. Dus het lijkt me logisch dat ik dat quote.
quote:
Maar jij je zin, lekker alles zin voor zin gaan quoten, jouw interpretatie eraan geven en vervolgens tot een BS conclusie komen.
quote:

[..]
een vertolking van de zieligheidsindustrie
Conscience do cost.
pi_163864683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:04 schreef Fixers het volgende:

[..]

Tot op heden zijn er twee antwoorden gekomen op de vraag wat die geheime agenda zou zijn:
1. De vernietiging van het traditionele gezin, waarbij:
a. Niet duidelijk is wat de definitie is van 'traditioneel' gezin, want de nuclear family is een concept van de afgelopen eeuw.
Marx schreef al over de uitbanning van het gezin in 1884 en inhoudelijk gezien constateerde hij geen ontwikkeling die slechts een aantal jaar daarvoor was begonnen maar veel eerder.

quote:
b. Er niet duidelijk is welk doel er met het vernietigen van het traditionele gezin gediend wordt.
Wat is er dan niet duidelijk aan?

quote:
2. Het forceren van LGBT-acceptatie zet deuren open voor het makkelijker maken van pedoseksualiteit, waarbij:
a. Er al duidelijk is gemaakt dat er een essentieel verschil tussen pedofilie en homofilie is, namelijk kunnen instemmen met de daad.
Er is meerdere malen naar voren gebracht dat instemming een irrelevant argument is. Het gaat namelijk om de seksualiteitsvorm an sich. Bovendien ging het niet zozeer om het feit dat het ene de deur openzet voor het andere dan wel dat het er juist omging dat wie emancipatie toont voor homoseksualiteit, en daarbij claimt tolerant zijn, in feite hypocriet is als diezelfde persoon rechten voor een pedoseksueel verbied, puur als we kijken naar de geaardheid.

quote:
b. Het al meerdere malen ter berde is gebracht dat er zowel juridisch als maatschappelijk strenger wordt opgetreden tegen pedofilie en bestialitet ten opzichte van de jaren '70.
Ik zie dat niet echt als een (sub-)antwoord. Eerder dat er voor die twee, of meer specifiek pedoseksualiteit, gezocht werd naar acceptatie. Ik heb toen tevens video's en andere bronnen aangedragen, waarvan tevens enkele bronnen nog redelijk recent zijn waaruit men zich kan afvragen of die trend wederom een comeback maakt.

quote:
3. [/b] Het is een zionistisch complot!
a. Zonder verdere toelichting.
Ergens wel begrijpelijk, want voor zover ik het goed heb gehoord, heeft iemand een levenslange ban gekregen omdat diegene iets gevoeligs zij over het zionisme.

quote:
4. Terugdringen van de wereldbevolking.
a. Niet waarschijnlijk als de mogelijkheden tot roze ouderschap juist worden verruimd.
Dat is er al vanuit gaande dat dat plaatsvindt (het verruimen ervan). In de basis komt het heel simpel terug op het feit dat homo's zich niet kunnen voortplanten. Daarbij komt dat de feminisering van de samenleving iets is wat er vandaag de dag speelt, en een bevolking die zwak, ingedut en verwijfd is, tja die is makkelijk te controleren. Hier nog enkele bronnen die dat ondersteunen:

http://curiales.nl/2015/0(...)van-de-westerse-man/

En het kwam tevens ter sprake bij het praatprogramma van Jinek:

pi_163864978
quote:
Maar toch hé, 'identiteitscrisis' is letterlijk genomen (blijkbaar) onzekerheid over de eigen identiteit. Dus al je zeker bent dat je een vrouw bent in een mannenlichaam is er geen sprake van een crisis, die heb je misschien wel gehad denk ik, een besluit als een geslachtsverandering gaat niet over één nacht ijs maar als je niet onzeker bent over je eigen identiteit dan is het geen crisis.

[..]

Dat is geen complot, dat is volgens mij gewoon hun open doel.
Daar moest staan 'geen complot'.
pi_163866570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:00 schreef Aguia het volgende:
Er is meerdere malen naar voren gebracht dat instemming een irrelevant argument is.
Dat is niet het geval.

quote:
Het gaat namelijk om de seksualiteitsvorm an sich.
Er is geen wettelijke beperking op pedofilie.

quote:
Bovendien ging het niet zozeer om het feit dat het ene de deur openzet voor het andere dan wel dat het er juist omging dat wie emancipatie toont voor homoseksualiteit, en daarbij claimt tolerant zijn, in feite hypocriet is als diezelfde persoon rechten voor een pedoseksueel verbied, puur als we kijken naar de geaardheid.
pedoseksualiteit betekent het praktiseren van pedofilie. Dan hebben we het niet over zelfbevrediging waarbij je een of andere fantasie in je hoofd heb, maar daadwerkelijk seksueel handelen met een geslachtsonrijp persoon.
En dat mag dus niet om eerder genoemde redenen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:04:22 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163866612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:10 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Daar moest staan 'geen complot'.
_O-. Oh. Ja. Dat leest ook wel logischer..
Vrijheid
pi_163866643
quote:
Dat is er al vanuit gaande dat dat plaatsvindt (het verruimen ervan). In de basis komt het heel simpel terug op het feit dat homo's zich niet kunnen voortplanten
Die kunnen zich best voortplanten, alleen niet op de traditionele wijze. Maar juist de acceptatie van LGBT betrekt ook het recht om een gezin met kinderen te stichten.
Beetje raar als LGBT er op gericht is op geboortebeperking.
pi_163867084
quote:
Daarbij komt dat de feminisering van de samenleving iets is wat er vandaag de dag speelt, en een bevolking die zwak, ingedut en verwijfd is, tja die is makkelijk te controleren.
Vrouwen zijn dus zwakke, ingedutte, verwijfde wezens die gemakkelijk te controleren zijn :7
pi_163867141
quote:
Marx schreef al over de uitbanning van het gezin in 1884 en inhoudelijk gezien constateerde hij geen ontwikkeling die slechts een aantal jaar daarvoor was begonnen maar veel eerder.
Inmiddels is het 2016 en het gezin bestaat nog steeds.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 18:34:57 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_163886329
De regenboog-emiticon/emoji komt er aan!

De aanvraag van Amsterdammer Maurice Beljaars heeft geholpen: er komt op korte termijn een regenboogvlag-emoji.

Dat heeft Unicode, het officiële consortium dat over de emoji's gaat, besloten. Nog voor het eind van het jaar moet het nieuwe icoontje beschikbaar komen. Daarbij hoeft niet gewacht te worden op de nieuwe lichting emoji, die pas in juni volgend jaar wordt verwacht.

Unicode kreeg in juni 2015 al een aanvraag binnen voor het toevoegen van de vlag als emoji, maar vorige maand deed Amsterdammer Maurice Beljaars daar nog een verzoek bovenop.

"De aanvraag was een hele klus. Het voorstel moet aan allerlei regeltjes voldoen en je wordt gevraagd in klein detail te beschrijven hoe het symbool eruit moet komen te zien," zei Beljaars daar eerder over tegen Het Parool.

Beljaars deed het verzoek omdat hij het vreemd vond dat er nog geen regenboogvlag was. "Nadat een vriend van zijn fiets werd getrapt en voor 'kankerhomo' werd uitgemaakt, wilde ik daar een tweet aan wijden, mét een regenboogvlag. Maar die bestaat niet. Het was overigens niet de eerste keer dat ik het vlaggetje miste. Dit keer besloot ik er werk van te maken."

bron: http://www.parool.nl/kuns(...)-officieel~a4342757/

En met succes: Beljaars verzoek wordt specifiek genoemd bij de besluitvorming om de emoji toe te voegen. Een berichtje van Unicode zelf heeft hij (nog) niet gehad.
pi_163889845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
De regenboog-emiticon/emoji komt er aan!

De aanvraag van Amsterdammer Maurice Beljaars heeft geholpen: er komt op korte termijn een regenboogvlag-emoji.

Dat heeft Unicode, het officiële consortium dat over de emoji's gaat, besloten. Nog voor het eind van het jaar moet het nieuwe icoontje beschikbaar komen. Daarbij hoeft niet gewacht te worden op de nieuwe lichting emoji, die pas in juni volgend jaar wordt verwacht.

Unicode kreeg in juni 2015 al een aanvraag binnen voor het toevoegen van de vlag als emoji, maar vorige maand deed Amsterdammer Maurice Beljaars daar nog een verzoek bovenop.

"De aanvraag was een hele klus. Het voorstel moet aan allerlei regeltjes voldoen en je wordt gevraagd in klein detail te beschrijven hoe het symbool eruit moet komen te zien," zei Beljaars daar eerder over tegen Het Parool.

Beljaars deed het verzoek omdat hij het vreemd vond dat er nog geen regenboogvlag was. "Nadat een vriend van zijn fiets werd getrapt en voor 'kankerhomo' werd uitgemaakt, wilde ik daar een tweet aan wijden, mét een regenboogvlag. Maar die bestaat niet. Het was overigens niet de eerste keer dat ik het vlaggetje miste. Dit keer besloot ik er werk van te maken."

bron: http://www.parool.nl/kuns(...)-officieel~a4342757/

En met succes: Beljaars verzoek wordt specifiek genoemd bij de besluitvorming om de emoji toe te voegen. Een berichtje van Unicode zelf heeft hij (nog) niet gehad.
Interessant. De LGBT-beweging gebruikt een Bijbels symbool.
pi_163890233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:57 schreef Aguia het volgende:

[..]

Interessant. De LGBT-beweging gebruikt een Bijbels symbool.
Een rergenboog is niet exclusief voorbehouden aan de bijbel.
pi_163890269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een rergenboog is niet exclusief voorbehouden aan de bijbel.
Klopt, zo blijkt maar uit de LGBT-beweging die haar inspiratie daaruit haalt. Ironisch genoeg keren ze zich verder wel tegen Bijbelse principes. Nog zo'n tegenstrijdigheid.
pi_163890284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:11 schreef Aguia het volgende:

[..]

Klopt, zo blijkt maar uit de LGBT-beweging die haar inspiratie daaruit haalt. Ironisch genoeg keren ze zich verder wel tegen Bijbelse principes. Nog zo'n tegenstrijdigheid.
Ik ga er maar even vanuit dat het niet geinspireerd is op een bijbels symbool ;)

Bijbelse principes zijn alleen relevant voor christenen.
pi_163890373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:12 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik ga er maar even vanuit dat het niet geinspireerd is op een bijbels symbool ;)

Bijbelse principes zijn alleen relevant voor christenen.
Tuurlijk, keep telling yourself that.
pi_163890404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:15 schreef Aguia het volgende:

[..]

Tuurlijk, keep telling yourself that.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Regenboogvlag

Alstu.

Schokkende onthulling misschien: de wereld draait niet om geloof, en al helemaal niet alleen om christenen ;)
pi_163890563
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:16 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Regenboogvlag

Alstu.

Schokkende onthulling misschien: de wereld draait niet om geloof, en al helemaal niet alleen om christenen ;)
Van de pagina:

quote:
In Europa werd reeds tijdens de Duitse Boerenoorlog van 1524-1525 een regenboogvlag gebruikt. Deze werd meegevoerd door de opstandige boeren onder leiding van de theoloog Thomas Müntzer (1489–1525), die vanuit het evangelie een maatschappelijke revolutie predikte. Hij wordt dan vaak afgebeeld met een regenboogvlag in zijn hand. Müntzer had de regenboog gekozen als zijnde symbool van Gods heerlijkheid, eenheid en vrede. Dit op basis van de tekst uit het Bijbelboek Genesis (hoofdstuk 9, vers 11-17) waarin na de zondvloed een regenboog verscheen, die het teken werd van het eeuwige verbond tussen God en alle levende wezens op aarde.
Thank me later.
pi_163890599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:20 schreef Aguia het volgende:

[..]

Van de pagina:

[..]

Thank me later.
Ja, selectief kopieren is een kunst. Het is een heel groot artikel he. Waarin je dus ziet dat de vlag meerdere betekenissen en oorsprongen heeft.

Maar goed, ik heb het gevoel dat je dat nooit zal inzien want ik bespeur toch een christelijk filter op alles zo.
pi_163890706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:22 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja, selectief kopieren is een kunst. Het is een heel groot artikel he. Waarin je dus ziet dat de vlag meerdere betekenissen en oorsprongen heeft.

Maar goed, ik heb het gevoel dat je dat nooit zal inzien want ik bespeur toch een christelijk filter op alles zo.
http://edition.cnn.com/20(...)maker-gilbert-baker/

quote:
"We needed something to express our joy, our beauty, our power. And the rainbow did that," Baker says. "We're an ancient, wonderful tribe of people. We picked something from nature. We picked something beautiful.

"How do you argue with that? People want to argue about it, but I say: 'The rainbow's in the Bible. It's a covenant between God and all living creatures.'"
Oops. Dezelfde Gilbert Baker als die uit dat Wiki artikel van je.
pi_163890839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:24 schreef Aguia het volgende:

[..]

http://edition.cnn.com/20(...)maker-gilbert-baker/

[..]

Oops. Dezelfde Gilbert Baker als die uit dat Wiki artikel van je.
quote:
He got to work, designing, sewing and stitching in San Francisco's gay community center. The original design had eight stripes: pink stood for sex, red for life, orange for healing, yellow for the sun, green for nature, turquoise for magic, blue for harmony and purple for spirit.
Overigens staat nergens in het artikel deze zin letterlijk maar is dat het bedenksel van de auteur.

Bovendien: wat is dan het "probleem" precies? Er zit waarheid in de gedachte namelijk. :)
pi_163891099
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

[..]

Overigens staat nergens in het artikel deze zin letterlijk maar is dat het bedenksel van de auteur.

Bovendien: wat is dan het "probleem" precies? Er zit waarheid in de gedachte namelijk. :)
Dat stond anders net wel op die Wiki pagina waar je naar refereerde. Binnen een mom van een paar seconden trek je je bron dus weer terug?

Het probleem? Dit bijvoorbeeld:

pi_163891196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:35 schreef Aguia het volgende:

[..]

Dat stond anders net wel op die Wiki pagina waar je naar refereerde. Binnen een mom van een paar seconden trek je je bron dus weer terug?

Het probleem? Dit bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
En wat is dan exact het probleem/de agenda hierin?

Het lijkt me een goede manier van protest. Religueze instanties (niet alleen christenen, bijna alle religies wel) hebben altijd al een haatcampagne gevoerd tegen mensen met andere geaardheid.

Dit noemen ze nou een vreedzaam protest. Niks mis mee.

Overigens, in de tijd waarin jezus geleefd heeft waren vele volkeren echt niet vies van gelijke liefde. ;)
pi_163891283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:38 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Overigens, in de tijd waarin jezus geleefd heeft waren vele volkeren echt niet vies van gelijke liefde. ;)
Niet vies zijn van en bij wet verboden zijn twee heel verschillende dingen.
pi_163891373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:40 schreef Aguia het volgende:

[..]

Niet vies zijn van en bij wet verboden zijn twee heel verschillende dingen.
Centurion die Jezus vraagt om zijn jonge geliefde te genezen.
Dat was een jonge jongen. Dat was een openlijk homoseksuele relatie.

En wat deed Jezus volgens zowel Mattheus als Lukas? ;'

Hij genas de jongen!

:o
pi_163891705
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Centurion die Jezus vraagt om zijn jonge geliefde te genezen.
Dat was een jonge jongen. Dat was een openlijk homoseksuele relatie.

En wat deed Jezus volgens zowel Mattheus als Lukas? ;'

Hij genas de jongen!

:o
Wauw. Voor iemand die zich weinig wenst aan te trekken van de Schrift en het christelijk geloof duik je wel heel diep in de materie.

Iets te diep overigens. Want nergens wordt melding gemaakt van een potentiele relatie. Daarbij gaat het om een dienstknecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')