abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163846769
Aanhalen dat er ook andere mensen bestaan met een identiteitscrisis = in het belachelijke trekken.

ok dan...
pi_163846783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:47 schreef SupportIceland het volgende:
Aanhalen dat er ook andere mensen bestaan met een identiteitscrisis = in het belachelijke trekken.

ok dan...
Lees het stukje van Wantie nog een keer.
pi_163846785
quote:

ok dan...
nogmaals, dit is geen identiteitscrisis.

Dat probeer jij ervan te maken.
Iemand met een identiteitscrisis ga je niet opereren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_163846820
quote:
[..].
Ik zou zeggen, kom eens met voorbeelden van personen die zich een bepaald dier voelen en zich in dat dier willen laten veranderen.
pi_163846828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Boven wat precies?
Enige wat hier gebeurt is dat je de discussie in het belachelijke te trekken door te eisen dat wie LGBT steunt ook iets anders moet steunen en anders zitten ze op dezelfde golflengte als personen zoals jij die tegen LGBT zijn.

Maar je geeft zelf al de crux aan: identiteitscrisis. Transgender is geen identiteiscrisis. Uit studies is gebleken dat de biologische samenstelling van hersenen van transgenders afwijkt ten op zichte van de samenstelling van de hersenen van anderen van hetzelfde geslacht. Het is niet zo maar een gevoel, een gril of identiteitscrisis.
Dat de hersenen van een transgender afwijkt ten op zichte van de samenstelling van de hersenen van andere met hetzelfde geslacht is nogal evident. Gender, gevoelens, gedachtes komen namelijk allemaal vanuit ons brein. Het brein van iemand die zich een kat voelt zal dus ook afwijken aan dat van mensen die zich menselijk voelen.

Allemaal erg logisch. Mijn vraag is: waarom bestempelen we de laatste mensen als gekkies en zijn wij transgenders heftig aan het normaliseren tot zelfs romantiseren. Caitlyn Jennifer is in de VS vrouw van het jaar geworden. Mens was heel der leven geen vrouw.. _O- _O-
pi_163846838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

nogmaals, dit is geen identiteitscrisis.

Dat probeer jij ervan te maken.
Iemand met een identiteitscrisis ga je niet opereren.
Het is wel een identiteitscrisis. Identiteitscrisissen zijn heel serieus, hoor.
pi_163846854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kom eens met voorbeelden van personen die zich een bepaald dier voelen en zich in dat dier willen laten veranderen.
Had er pas geleden nog een documentaire van gezien. Verder zijn er talloze voorbeelden van mensen die zich anders voelen dan ze zijn.
pi_163846898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:52 schreef SupportIceland het volgende:
Het brein van iemand die zich een kat voelt zal dus ook afwijken aan dat van mensen die zich menselijk voelen.

ik zou zeggen, toon maar aan.
Laat eens een onderzoek zien waaruit blijkt dat de hersenen van iemand die zich kat voelt meer overeen komt met die van een kat, dan die van een mens, net zoals de samenstelling van hersenen van een transgender meer overeen komt met die van het andere geslacht dan het eigen geslacht.
pi_163846921
quote:

[..]

Identiteitscrisissen zijn heel serieus, hoor.
Klopt, maar jij maakt er een grap van.
pi_163846936
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

ik zou zeggen, toon maar aan.
Laat eens een onderzoek zien waaruit blijkt dat de hersenen van iemand die zich kat voelt meer overeen komt met die van een kat, dan die van een mens, net zoals de samenstelling van hersenen van een transgender meer overeen komt met die van het andere geslacht dan het eigen geslacht.
Aha, dus nu maak je gebruik van zaken die wel of niet wetenschappelijk aangetoond zijn. Beetje zoals ze vroeger homoseksualiteit als een ziekte aan het beschouwen waren, omdat er nog niet genoeg kennis over was.

Fascinerend hoe privileges verschuiven.
pi_163846947
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar jij maakt er een grap van.
Ohja? ik veel gelachen deze dag, maar niet over dit onderwerp.

Dus nee.
pi_163846961
quote:
Mijn vraag is: waarom bestempelen we de laatste mensen als gekkies en zijn wij transgenders heftig aan het normaliseren tot zelfs romantiseren. Caitlyn Jennifer is in de VS vrouw van het jaar geworden. Mens was heel der leven geen vrouw.
Simpel, omdat bij transgender is aangetoond dat de hersenstructuur overeen komt met die van het andere geslacht.
Dus bij Caitlyn: qua hersenen is ze altijd vrouw geweest.
pi_163847013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Simpel, omdat bij transgender is aangetoond dat de hersenstructuur overeen komt met die van het andere geslacht.
Dus bij Caitlyn: qua hersenen is ze altijd vrouw geweest.
Je wil het niet snappen. Maar ook buiten dat klopt je verhaaltje niet. Slechts bepaalde delen van transgenders komen meer overeen met een bepaald geslacht.

Het brein is sowieso te complex om in die termen te spreken.
pi_163847015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:59 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Aha, dus nu maak je gebruik van zaken die wel of niet wetenschappelijk aangetoond zijn. Beetje zoals ze vroeger homoseksualiteit als een ziekte aan het beschouwen waren, omdat er nog niet genoeg kennis over was.
Je hebt nog altijd geen enkel voorbeeld laten zien van iemand die van diersoort wil veranderen, bovendien geef je zelf toe dat dat een vorm van identiteitscrisis is.

homoseksualiteit is dat niet.

Je probeert dus enkel het onderwerp af te buigen omdat je zelf intolerant bent richting transgenders en probeert personen die transgenders wel accepteren even intolerant te maken.
pi_163847037
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je hebt nog altijd geen enkel voorbeeld laten zien van iemand die van diersoort wil veranderen, bovendien geef je zelf toe dat dat een vorm van identiteitscrisis is.

homoseksualiteit is dat niet.

Je probeert dus enkel het onderwerp af te buigen omdat je zelf intolerant bent richting transgenders en probeert personen die transgenders wel accepteren even intolerant te maken.
Ah, ik zat er op te wachten. Ik ben eigenlijk gewoon een transgender-hater.

Laat mij dan lekker met rust als je zo over mij denkt.
pi_163847052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:03 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Je wil het niet snappen.
ik begrijp je heel goed.
ik trap er echter niet in.

quote:
Maar ook buiten dat klopt je verhaaltje niet. Slechts bepaalde delen van transgenders komen meer overeen met een bepaald geslacht.
Dus je geeft toe dat de samenstelling van de hersenen afwijkt richting het andere geslacht.
Hoe verklaar je bijv. dat bij transgenders in een mannenlichaam, die dus het XX chromosoom hebben, het dna van de hersenen is opgebouwd uit XY-chromosomen?
.
[/quote]
pi_163847063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:05 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Ah, ik zat er op te wachten. Ik ben eigenlijk gewoon een transgender-hater.

Tja, ga je gang, zet mij op mijn nummer en maak duidelijk hoe je er werkelijk over denkt.
pi_163847076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, ga je gang, zet mij op mijn nummer en maak duidelijk hoe je er werkelijk over denkt.
Eh?
pi_163847083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

ik begrijp je heel goed.
ik trap er echter niet in.

[..]

Dus je geeft toe dat de samenstelling van de hersenen afwijkt richting het andere geslacht.
Hoe verklaar je bijv. dat bij transgenders in een mannenlichaam, die dus het XX chromosoom hebben, het dna van de hersenen is opgebouwd uit XY-chromosomen?
.
[/quote]

Ik ontken dat nergens.
pi_163847147
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:09 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Ik ontken dat nergens.
[/quote]
En is dat ook zo bij mensen die op een kat of een salamander willen lijken? Heeft hun brein meer overeenkomsten met een kattenbrein dan met een mensenbrein?
pi_163847164
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:09 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Ik ontken dat nergens.
[/quote]

dus is transgender geen identiteiscrisis, maar een ontwikkelingsstoornis in de hersenen.
pi_163847170
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik ontken dat nergens.
En is dat ook zo bij mensen die op een kat of een salamander willen lijken? Heeft hun brein meer overeenkomsten met een kattenbrein dan met een mensenbrein?
[/quote]

Niet perse. Wel is het zeer waarschijnlijk dat het deel waarmee wij ons identificeren verstoort is. Alles komt immers vanuit het brein, het brein van die mensen is dus evident anders.
pi_163847174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik ontken dat nergens.
dus is transgender geen identiteiscrisis, maar een ontwikkelingsstoornis in de hersenen.
[/quote]

.................

Je snapt er geen snars van.
pi_163847188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:15 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Niet perse. Wel is het zeer waarschijnlijk dat het deel waarmee wij ons identificeren verstoort is. Alles komt immers vanuit het brein, het brein van die mensen is dus evident anders.
[/quote]
Maar daar is geen bewijs voor?
pi_163847192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:16 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

.................

[/quote]

oh zeker wel, je probeert van transgender een identiteiscrisis te maken.
Maar dat lukt je niet.
pi_163847209
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:16 schreef mootie het volgende:

[..]

[/quote]

Nee, is dat een argument? vroeger was er ook geen bewijs voor het feit dat het brein van transgenders anders is.
pi_163847211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

.................

oh zeker wel, je probeert van transgender een identiteiscrisis te maken.
Maar dat lukt je niet.
[/quote]

Het is een identiteitscrisis.
pi_163847214
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:16 schreef mootie het volgende:

[..]

precies, hij probeert er een neurologische afwijking van maken, terwjil een identiteitscrisis een psychische stoornis is.
pi_163847228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:18 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Nee, is dat een argument? vroeger was er ook geen bewijs voor het feit dat het brein van transgenders anders is.
[/quote]

maar nu wel, dus wat is je punt?
verder wacht ik nog altijd op voorbeelden waarbij iemand die een bepaald diersoort wil worden daarin wordt beperkt.
pi_163847232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:18 schreef SupportIceland het volgende:

Het is een identiteitscrisis.
Nope, maar leuk geprobeerd.
pi_163847246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nope, maar leuk geprobeerd.
Ik wil niets proberen, poneer hier slechts feiten.
pi_163847261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:21 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

nope, een identiteitscrisis is geen neurologische afwijking.

dus nice try, but no cigar...

iemand met een identiteitscrisis ga je niet opereren, die help je uit zijn/haar/etc crisis te komen.
pi_163847275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

nope, een identiteitscrisis is geen neurologische afwijking.

dus nice try, but no cigar...

iemand met een identiteitscrisis ga je niet opereren, die help je uit zijn/haar/etc crisis te komen.
Alles is neurologisch. Dus ook een identiteitscrisis.

Verder is genderdysforie geen afwijking.
pi_163847314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:23 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Alles is neurologisch. Dus ook een identiteitscrisis.
nope.
een identiteitscrisis is psychisch.

quote:
Verder is genderdysforie geen afwijking.
Tja, te laat, je hebt al toegegeven dat iemand met genderdysforie afwijkende hersendelen heeft.
pi_163847328
maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag om voorbeelden van personen die een bepaald diersoort zijn en daar operatief in willen veranderen....
pi_163847367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

nope.
een identiteitscrisis is psychisch.

[..]

Tja, te laat, je hebt al toegegeven dat iemand met genderdysforie afwijkende hersendelen heeft.
1: Nee, neurologie speelt per definitie een rol. Verdiep je anders eens in wat neurobiologisch onderzoek. ;)

2: Afwijkend van andere mensen. Maar die simplificaties spelen in de wetenschap geen rol.
pi_163847439
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 19 juli 2016 01:33 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/458579]Su
2: Afwijkend van andere mensen.
een afwijking dus.
En niet alleen dat, het toont juist overeenkomsten, incl chromosomen, met de hersenen van het andere geslacht.

ik wacht nog steeds op je bewijs dat bij iemand die zich een kat waant vanwege een identiteitscrisis de samenstelling van de hersenen meer overeen komt met die van een kat dan die van een mens.
pi_163848036
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zoals beloofd, de Genderbread person:
[ afbeelding ]
Het Genderbread model is iets dat ooit is ontstaan op Reddit en sindsdien een eigen leven is gaan leven en inmiddels diverse incarnaties heeft gekregen. Het model kent vier verschillende spectra:
- Orientatie: op wie je valt
- Geslacht: je fysieke primaire geslachtskenmerken
- Expressie: hoe je jezelf presenteert naar de buitenwereld

In de regel denkt men in de maatschappij over deze zaken vrij binair: je bent óf het een of het ander. Gradaties worden niet erkend, of op een grote hoop geveegd bij één van de twee uitersten. Met als kleine uitzonderingen orientatie of geaardheid: daar wordt een derde mogelijkheid, namelijk bi-seksueel, vaak wel benoemd. Al krijgen biseksuelen ook nog vaak genoeg hoon uit zowel het hetero- als het homokamp. (Ze kunnen niet kiezen, ze snoepen van twee walletjes, moeten gewoon eens goede seks hebben met iemand van geslacht x of y, het zijn verraders).

Ikzelf zie, net als het model, deze dingen als spectra. Tussen de uitersten van bijvoorbeeld man of vrouw zijn gradaties. Zelfs als het gaat om de geslachtsorganen, daarvan kan een deel al zijn aangepast. Bijvoorbeeld een orchidectomie bij mensen die oorspronkelijk mannelijke geslachtsdelen hadden, of een hysterectomie bij mensen die oorspronkelijk vrouwelijke geslachtsdelen hadden. (Omdat de resultaten nogal eens te wensen over laten kiezen veel transmannen er voor om alleen hun baarmoeder te laten verwijderen, maar geen falloplastiek -creëren van een penis- uit te laten voeren.)

Met queer-neigingen bedoel ik in mijn geval dat die schuifjes niet op een vaste plek vastgespijkerd zijn. Die kunnen binnen een bepaalde marge wat verschuiven. Afhankelijk van mijn bui voel ik me de ene dag wat mannelijker en de andere dag wat vrouwelijker.
Dank. Dat begrijp ik.
pi_163848106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:21 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Stel nou dat je gelijk hebt hè, waarom zou je die mensen dan dwars willen zitten?
pi_163848467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

een afwijking dus.
En niet alleen dat, het toont juist overeenkomsten, incl chromosomen, met de hersenen van het andere geslacht.

ik wacht nog steeds op je bewijs dat bij iemand die zich een kat waant vanwege een identiteitscrisis de samenstelling van de hersenen meer overeen komt met die van een kat dan die van een mens.
Cue het sensatieprogrammaitem over meisje dat denkt een kat te zijn.

Als mensen als kat nog steeds een toevoeging kunnen doen aan de samenleving, dan moeten ze vooral kattenoren laten implanteren en een levensgrote kattenbak in huis zetten.

Ik zat voor mijn transitie in een neergaande lijn. Eentje die heel hard op weg was naar een zware depressie en mogelijk suïcide. Nu ben ik happy, ambitieus en voor de mensen om me heen een aangenamer persoon.
pi_163848505
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 23:41 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Zijn hier ook wetenschappelijke onderzoeken naar?
Zover ik weet nog niet. Zoals ik al zei: dit model is ontstaan op Reddit en is nog vrij jong. Het is dus geen theorie ontsproten aan het brein van een psycholoog dieet geformuleerd heeft op basis van onderzoek.

Zal wel een goede zijn om dit model te onderzoeken. Ik ben er van overtuigd dat hier een wetenschappelijke onderbouwing voor kan zijn.
pi_163849952
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Cue het sensatieprogrammaitem over meisje dat denkt een kat te zijn.

Als mensen als kat nog steeds een toevoeging kunnen doen aan de samenleving, dan moeten ze vooral kattenoren laten implanteren en een levensgrote kattenbak in huis zetten.
Zweeds meisje toch?
Heb ik gezien en ik zag nergens de behoefte bij het meisje om zich operatief in een kat te laten veranderen.
Ze gedraagt zich enigszins als een kat en dat is inderdaad verder prima.
Ik heb wel extremere vormen gezien waarbij personen middels tatoeage en implantaten zich meer op een bepaald dier lieten lijken en die werden daar niet in gehinderd.

quote:
Ik zat voor mijn transitie in een neergaande lijn. Eentje die heel hard op weg was naar een zware depressie en mogelijk suïcide. Nu ben ik happy, ambitieus en voor de mensen om me heen een aangenamer persoon.
Ik ben blij dat je die balans in het leven hebt gevonden en hoop dat je weinig te maken hebt met 'haters'.
pi_163850735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:02 schreef Wantie het volgende:
Ik ben blij dat je die balans in het leven hebt gevonden en hoop dat je weinig te maken hebt met 'haters'.
Volledig mee eens.
pi_163851512
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 06:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Stel nou dat je gelijk hebt hè, waarom zou je die mensen dan dwars willen zitten?
Wil ik dat?
pi_163851538
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:24 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Wil ik dat?
Ik denk dat jij dat beter weet dan ik.
pi_163851552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dat beter weet dan ik.
Het antwoord is: nee. Althans, niet bewust.

Als mijn mening als hinderlijk word ervaren, tja... ik blijf mijn mening geven.
pi_163851566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:26 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Het antwoord is: nee. Althans, niet bewust.

Als mijn mening als hinderlijk word ervaren, tja... ik blijf mijn mening geven.
O, nee hoor. Iedereen moet maar vinden en geloven wat hij/zij wil. Als je anderen er maar niet mee lastigvalt.
pi_163851572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, nee hoor. Iedereen moet maar vinden en geloven wat hij/zij wil. Als je anderen er maar niet mee lastigvalt.
Lastig vallen is subjectief.
pi_163851634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:28 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Lastig vallen is subjectief.
Om binnen het onderwerp te blijven: als homo's met elkaar willen trouwen, kinderen willen grootbrengen, of als transgenders een geslachtsveranderende operatie willen ondergaan of wat voor LGBT-kwesties dan ook, dan zijn dat privézaken en daar hebben buitenstaanders zich niet mee te bemoeien. Doe je dat wel, dan heet dat lastigvallen.
pi_163851677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Om binnen het onderwerp te blijven: als homo's met elkaar willen trouwen, kinderen willen grootbrengen, of als transgenders een geslachtsveranderende operatie willen ondergaan of wat voor LGBT-kwesties dan ook, dan zijn dat privézaken en daar hebben buitenstaanders zich niet mee te bemoeien. Doe je dat wel, dan heet dat lastigvallen.
Expliciet mee bemoeien? dus bijvoorbeeld opzettelijk de trouwerij verpesten/terroriseren? ja dat is lastig vallen.

Maar ik ben dat niet van plan kan ik je zeggen. Wel heb ik mijn mening over alle bovengenoemde zaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')