Je hebt gelijk, heb het aangepast.quote:Op donderdag 14 juli 2016 01:49 schreef delano.888 het volgende:
Lekker duidelijk ook die poll van jou. Is het ja ze moeten inderdaad niet toegelaten worden of nee ze moeten niet toegelaten worden?
Ik vind dat je ze een boek moet voor kunnen leggen met Nederlandse normen en waarden en als ze niet mee eens zijn, dan mogen ze niet blijven. Het is niet ons verantwoordelijkheid om mensen te leren hoe ze normaal moeten doenquote:Op donderdag 14 juli 2016 01:38 schreef Monopoly het volgende:
Denk wel dat er qua inburgering en overbrenging van normen en waarden wel een flinke inhaalslag gemaakt kan worden.
En als het om een ex-moslim gaat, vind jij dat diegene dan wel toegelaten moet worden?quote:Op donderdag 14 juli 2016 01:45 schreef Infection het volgende:
De islam is een haatideologie en zou ten allen tijden tegen gehouden moeten worden. Ja dus.
Hoe wil je het uiteindelijk controleren?quote:Op donderdag 14 juli 2016 01:54 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze een boek moet voor kunnen leggen met Nederlandse normen en waarden en als ze niet mee eens zijn, dan mogen ze niet blijven. Het is niet ons verantwoordelijkheid om mensen te leren hoe ze normaal moeten doen
Een soort van inburgeringstoets zsm na aankomst. De vragen over de Nederlandse normen en waarden en Grondrechten zo duidelijk mogelijk formulerenquote:Op donderdag 14 juli 2016 02:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoe wil je het uiteindelijk controleren?
Ik zie weinig heil in een controlestaat eigenlijk![]()
Zonder gekheid, lastig onderwerp. Aan de ene kant kan je mensen natuurlijk niet dwingen hun eigen manier van leven radicaal te veranderen (ook al zijn er zat die dat bij 'ons' proberen). Ik denk dat als Nederland dat ook gaat doen, dat we geen haar beter zijn.
Het is complexe materie, en ik denk niet dat er 1 oplossing kan zijn. We blijven allemaal mensen, ieder met andere gedachtes.
Die kun je helaas niet uit het land gooien.quote:Op donderdag 14 juli 2016 02:11 schreef Monopoly het volgende:
Er zijn ook zat Nederlanders die homo's het uitschot vinden![]()
Maar goed, ook dat is vrijheid van meningsuiting. Net als dat iemand aanhanger is van Adolf Hitler en consorten. Zolang het iemand zijn/haar mening is (hoe fout je dat ook kan vinden), blijft het een vrijheid hier.quote:Op donderdag 14 juli 2016 02:12 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Die kun je helaas niet uit het land gooien.
Als het enkel bij mening blijkt ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 14 juli 2016 02:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maar goed, ook dat is vrijheid van meningsuiting. Net als dat iemand aanhanger is van Adolf Hitler en consorten. Zolang het iemand zijn/haar mening is (hoe fout je dat ook kan vinden), blijft het een vrijheid hier.
Ah het zit hem gewoon in de 'overbrenging'. Misschien moeten we duidelijker articuleren als we ze vertellen dat het hier heel normaal is om halfnaakt over straat te gaan, homo's te accepteren en varkensvlees te eten, alcohol te drinken, grapjes maken over god en mohammed, etc.quote:Op donderdag 14 juli 2016 01:38 schreef Monopoly het volgende:
Nee.
Denk wel dat er qua inburgering en overbrenging van normen en waarden wel een flinke inhaalslag gemaakt kan worden.
Gewapend waren ze al voordat die 3 miljoen moslims er waren, he.quote:Op donderdag 14 juli 2016 03:54 schreef Dagonet het volgende:
De VS, 320 miljoen mensen, 3 miljoen moslims, iedereen tot de tanden bewapend en báng dat ze zijn, bang!.
nederland is wel bang in dezequote:Op donderdag 14 juli 2016 04:37 schreef SpecialK het volgende:
Discrimineren op geloof lijkt mij onuitvoerbaar maar discrimineren op nationaliteit is wat alle landen nu ook al doen. Als de VS zegt dat ze strenger worden tov immigranten uit landen uit het MO zie ik daarin weinig problemen.
Je snapt dat migranten vaak opportunisten zijn, toch? Die gewoon "ja ik ben het hier mee eens" roepen. Daarna hebben ze een paspoort en verdienen ze dezelfde rechten en vrijheden om van de norm af te wijken als elke Nederlander.quote:Op donderdag 14 juli 2016 01:54 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze een boek moet voor kunnen leggen met Nederlandse normen en waarden en als ze niet mee eens zijn, dan mogen ze niet blijven. Het is niet ons verantwoordelijkheid om mensen te leren hoe ze normaal moeten doen
wat is dit voor is-propagandaquote:Op donderdag 14 juli 2016 03:08 schreef StuntmanPiloot het volgende:
De meeste terroristische aanslagen worden gepleegd door niet-moslims volgens zowat alle onderzoeken.
Bron?quote:Op donderdag 14 juli 2016 03:08 schreef StuntmanPiloot het volgende:
De meeste terroristische aanslagen worden gepleegd door niet-moslims volgens zowat alle onderzoeken.
quote:
Om heel eerlijk te zijn geen zin om weer alles op te zoeken. Deze Oxford debate haalt een paar onderzoeken aan die je kan googelen. Dit zijn professoren en gefundeerde debatten. Verder vaak de onderzoeken gelezen die hetzelfde concluderen.quote:
Dat is ook wat, koop je een vergiet bij de blokker heb je ineens de IND achter je aan om je het land uit te tyfenquote:Op donderdag 14 juli 2016 09:33 schreef spierbal het volgende:
Iedere gelovige moet geweigerd worden, dus ook moslims.
Een wet is ook maar een wet. Kan veranderd wordenquote:
vragen. moslim gaat nit zeggen dat ie geen moslim is. dat maakt hem al geen moslimquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:01 schreef Maanvis het volgende:
De vraag alleen is: Hoe herken je een moslim?
weer misquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:13 schreef StuntmanPiloot het volgende:
[..]
vragen. moslim gaat nit zeggen dat ie geen moslim is. dat maakt hem al geen moslim
quote:Takiyya of Taqqiyya geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en Druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen.
Het is niet waterdicht, maar het helpt wel denk ik. Verder moet je eerst 5 jaar een verblijfsvergunning hebben voordat je in aanmerking komt voor de Nederlandse nationaliteit. Voor vluchtelingen geldt dat ze dus waarschijnlijk eerst 10 jaar of meer in Nederland moeten wonen voordat ze een paspoort krijgen. Als ze binnen die 10 jaar gekke dingen doen, dan geen paspoort.quote:Op donderdag 14 juli 2016 05:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snapt dat migranten vaak opportunisten zijn, toch? Die gewoon "ja ik ben het hier mee eens" roepen. Daarna hebben ze een paspoort en verdienen ze dezelfde rechten en vrijheden om van de norm af te wijken als elke Nederlander.
Een ceremoniële non-oplossing dus.
quote:
sjiieten... je weet dat dat de minderheid is? slechts zon 20% en die levens grotendeels in Iran. De meesten zijn sunni die "gevaarlijk" zijn.quote:
Dit zijn volgens mij nu al de regels. Dus... lijkt weinig te helpen, he.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:25 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Het is niet waterdicht, maar het helpt wel denk ik. Verder moet je eerst 5 jaar een verblijfsvergunning hebben voordat je in aanmerking komt voor de Nederlandse nationaliteit. Voor vluchtelingen geldt dat ze dus waarschijnlijk eerst 10 jaar of meer in Nederland moeten wonen voordat ze een paspoort krijgen. Als ze binnen die 10 jaar gekke dingen doen, dan geen paspoort.
Dus mensen met een lage educatie mogen gewoon doodgeschoten worden in hun eigen land en vrouwen (die daar standaard geen educatie krijgen) mogen daar door groepen verkracht worden om simpelweg het feit dat ze nooit een opleiding hebben gevolgd?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit zijn volgens mij nu al de regels. Dus... lijkt weinig te helpen, he.
Zet liever gewoon strenge quota en minimumeisen op nationaliteiten en discrimineer daarbinnen op educatie en taalvaardigheid.
Dus bijvoorbeeld:
- maximaal 20 migraties uit mongolie per jaar
- In 2015 zijn er 200 verzoeken binnen gekomen, daarvan voldoen er 80 aan de minimumeisen. Die zijn gesorteerd op opleidingsniveau, etc..
- De overblijvende 60 mogen volgend jaar weer proberen.
Het enige probleem is dat je dit op Europees niveau moet doen want anders gaan ze "routes" gebruiken.
het zijn toch moslims of watquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:27 schreef StuntmanPiloot het volgende:
[..]
[..]
sjiieten... je weet dat dat de minderheid is? slechts zon 20% en die levens grotendeels in Iran. De meesten zijn sunni die "gevaarlijk" zijn.
Ah. De eeuwen oude "expres migratie en vluchtelingen door elkaar halen" tactiek.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus mensen met een lage educatie mogen gewoon doodgeschoten worden in hun eigen land en vrouwen (die daar standaard geen educatie krijgen) mogen daar door groepen verkracht worden om simpelweg het feit dat ze nooit een opleiding hebben gevolgd?
Nee jij bent lekker met je uiterst objectieve en uiteraard met feiten ondersteunde uitspraken als:quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. De eeuwen oude "expres migratie en vluchtelingen door elkaar halen" tactiek.
Goed werk. Vooral zo doorgaan.
quote:Op donderdag 14 juli 2016 05:13 schreef SpecialK het volgende:
Je snapt dat migranten vaak opportunisten zijn
Die verwarring komt door de TS zijn nick. Sorry.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. De eeuwen oude "expres migratie en vluchtelingen door elkaar halen" tactiek.
Goed werk. Vooral zo doorgaan.
Mensen die migreren (muv vluchtelingen) doen dat omdat ze verwachten elders een bigger and better deal te krijgen. Of het nou gaat om een Nederlander die naar de VS verhuist om zijn acteercarriere te voorspoedigen of het gaat om een Mauritanier die zo nodig naar Denemarken wil.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee jij bent lekker met je uiterst objectieve en uiteraard met feiten ondersteunde uitspraken als:
[..].
Dat is een mythe verspreid door rechtse lobbyisten die de overheid in de jaren 70 aanspoorde om goedkope werkkracht naar Nederland te halen. Puur voor de winstverhoging.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:46 schreef Maanvis het volgende:
best wel kut, als we immigranten niet meer toelaten dan ben ik in 1x de helft van mijn collega's kwijt. Is personeel dat we in NL niet kunnen vinden omdat nederlanders liever een lolstudie volgen dan een technische opleiding.
Waarom denk je dat de huidige regels niet helpen?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit zijn volgens mij nu al de regels. Dus... lijkt weinig te helpen, he.
Eerste probleem is dat ze aan komen kloppen hier, jouw plan werkt alleen als ze alles vanuit land van herkomst regelen.quote:Zet liever gewoon strenge quota en minimumeisen op nationaliteiten en discrimineer daarbinnen op educatie en taalvaardigheid.
Dus bijvoorbeeld:
- maximaal 20 migraties uit mongolie per jaar
- In 2015 zijn er 200 verzoeken binnen gekomen, daarvan voldoen er 80 aan de minimumeisen. Die zijn gesorteerd op opleidingsniveau, etc..
- De overblijvende 60 mogen volgend jaar weer proberen.
Het enige probleem is dat je dit op Europees niveau moet doen want anders gaan ze "routes" gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |