Bij een dalende koers betalen landen niet meer voor dezelfde import maar gaan minder importeren en het is niet alleen goed voor de Britse exporteurs maar ook voor sommige binnenlandse sectoren. Britse boeren kunnen bijvoorbeeld beter concurreren met buitenlandse boeren op de binnenlandse markt.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vond het naar eigen zeggen opmerkelijk dat een dalende wisselkoers nu 'plotseling' werd neergezet als iets negatiefs. Terwijl daar wel degelijk voordelen aan kleven, zo vertellen economen ons.
Maar een lage wisselkoers is alleen gunstig wanneer je als land een sterke exportsector hebt. Door de dalende koers, stijgt dan de vraag naar jouw producten, zo luidt de theorie. Dat leidt tot meer export, wat weer leidt tot hogere inkomsten.
Een dalende koers is echter slecht voor de import. Goederen importeren wordt namelijk duurder. Dus wanneer een land meer importeert dan exporteert, dan is heb je onderaan de streep minder profijt van een lage wisselkoers.
Als het in het koningshuis of ziekenhuis zou zijn was ik heel trots, geld regeert de wereld toch of niet?quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
Trots zijn op een plek waar je volkomen per toeval geboren bent vind ik persoonlijk nogal een eigenaardig fenomeen.
Ik zie mijzelf niet als kosmopoliet. Dat jij jezelf dat labeltje aan wilt meten prima hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
Trots zijn op een plek waar je volkomen per toeval geboren bent vind ik persoonlijk nogal een eigenaardig fenomeen.
Als nationalisme slecht was dan had evolutie er wel voor gezorgd dat nationalistische volken niet meer bestonden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nationalisme is altijd slecht, sorry.
De evolutie of het kapitaal?quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als nationalisme slecht was dan had evolutie er wel voor gezorgd dat nationalistische volken niet meer bestonden.
Ja want evolutie kan ervoor zorgen dat mensen niet door elkaar opgejut worden uit pure angst voor t onbekende.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als nationalisme slecht was dan had evolutie er wel voor gezorgd dat nationalistische volken niet meer bestonden.
Ook als je dat zelf niet vind, je bent altijd een kind van de wereld, dat toevallig hier id buurt erin was gekomen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf niet als kosmopoliet. Dat jij jezelf dat labeltje aan wilt meten prima hoor.
Wat gaat het nou worden een democratie of een dictator schap?quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Mevrouw staat Boris Johnson af te branden en krijgt dan live te horen dat hij minister van BuZa wordt.
Voor de wat kansloze medemens is diezelfde geboorte tevens de enige prestatie van formaat die ze geleverd hebben, en de kansloze medemens denkt op basis van die prestatie zich boven anderen te kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Mevrouw staat Boris Johnson af te branden en krijgt dan live te horen dat hij minister van BuZa wordt.
Het zijn ook vooral domme tokkies die trots zijn op het feit dat ze Nederlander zijn. Helaas uiten ze dit niet door normaal Nederlands te typen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:40 schreef J.B. het volgende:
Kan je het niet af met argumenten kom je met je normaal nederlands?quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het zijn ook vooral domme tokkies die trots zijn op het feit dat ze Nederlander zijn. Helaas uiten ze dit niet door normaal Nederlands te typen.
Ik vind dit maar een dom wijf. Ik deel niet de politieke ideologie van Corbyn maar die man kan ik tenminste nog wel respecteren. De coup die deze vrouw probeert te plegen is schandalig.quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:51 schreef Mani89 het volgende:
Nou stel dat deze het opzichtig probeert hoeveel zouden het in de achtergrond proberen?quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind dit maar een dom wijf. Ik deel niet de politieke ideologie van Corbyn maar die man kan ik tenminste nog wel respecteren. De coup die deze vrouw probeert te plegen is schandalig.
Puur een observatie kerel.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan je het niet af met argumenten kom je met je normaal nederlands?
Niet alleen journalistiek net zo denk ik over de politiek, coaltitie en oppositie, wie beoordeeld nou wat?quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:06 schreef govie het volgende:
Wat ik het erge vind van de brexit is dat alle grote nieuwsankers en correspondenten hun mening door de reportages heenvlechten. Onafhankelijke journalistiek is dood, waarvan akte.
Veranderd er iets door met het Brexit, denk het niet dus wat doet het terzake of komt je teveel tegen respons, zodat jij niet krijgt wat je wil coaltie en oppositie, doen percies hetzelfde of deden percies het zelfde in vroegere jaren.quote:
Hij heeft een referendum zelfstandig genegeerd. Begrijp dat jij immoreel gedrag fantastisch vindt maar in mijn ogen is het een smerige verrader. Dan moet je maar geen referendum uitschrijven.quote:Op donderdag 14 juli 2016 09:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat respectloos zeg. Tsipras heeft verantwoordelijkheid genomen en is daarvoor als beloning in de verkiezingen herkozen. De afsplitsing die liever uit de euro wou dan het akkoord van Tsipras uit te voeren, haalde de kiesdrempel niet. Dus wie denk je wel dat je bent om met zulke grote worden aan te komen zetten?
quote:Franse minister:Johnson leugenaar
De Franse minister van Buitenlandse Zaken Ayrault noemt zijn nieuwe Britse ambtgenoot Johnson een leugenaar."In de brexit-campagne loog hij het volk voor en nu staat hij met zijn rug tegen de muur",zei Ayrault op de radio.
Johnson keerde volgens Ayrault zijn rug toe toen hij de kans had premier te worden."Ik heb een partner nodig die betrouwbaar en geloofwaardig is en met wie ik kan onderhandelen",zei Ayrault.
Bondskanselier Merkel,die premier May gisteren direct uitnodigde voor een bezoek, ging niet in op de benoeming van Johnson. De Zweedse oud-premier Bildt dacht eerst dat het om een grap ging.
Bron: Teletext 125
Nee.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij heeft een referendum zelfstandig genegeerd.
Volgens mij ben je gewoon gepikeerd dat de Grieken niet zulke euro-haters zijn als jij zelf bent en ga je daarom maar lukraak maar wat met woorden als "verrader" en "immoreel" enzo gooien.quote:Begrijp dat jij immoreel gedrag fantastisch vindt maar in mijn ogen is het een smerige verrader. Dan moet je maar geen referendum uitschrijven.
Welke verpakking je er ook om heen legt, hij heeft zijn land naar de afgrond gebracht door te heulen met de corrupte EU.
Wat nou nee? Ja. Er was een referendum door hemzelf uitgeschreven waarop de burger een duidelijk nee heeft laten horen. Zijn partij was ook tegen maar hij heeft ook hen verraden en is in zijn eentje doorgegaan met zijn achterlijkheid.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Volgens mij ben je gewoon gepikeerd dat de Grieken niet zulke euro-haters zijn als jij zelf bent en ga je daarom maar lukraak maar wat met woorden als "verrader" en "immoreel" enzo gooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |