ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het ironische is dat ProRail wel iets kan eisen maar dat Nintendo dat spel officieel nog nooit heeft uitgebracht in NL. Ben ook benieuwd of het in andere landen ook zo'n probleem is
Op dinsdag 12 juli 2016 16:07 schreef b2py het volgende: Het ironische is dat ProRail wel iets kan eisen maar dat Nintendo dat spel officieel nog nooit heeft uitgebracht in NL. Ben ook benieuwd of het in andere landen ook zo'n probleem is
Ja, daar wonen geen mensen denk ik Tuurlijk is het daar ook een probleem. Nintendo moet dat gewoon niet doen, simpel zat. Het maakt niet eens uit of het spel al of niet hier of daar is uitgebracht. ZIJ zetten die poppetjes neer.
Ik zag ook al wat verhalen voorbijkomen dat er mensen op afritten van snelwegen op jacht waren naar poppetjes, of zelfs in een politiebureau
Nintendo/Niantic moet dat soort locaties gewoon uitsluiten van waar die krengen verschijnen, simple as that. Spoorlijnen, snelwegen, ziekenhuizen, begraafplaatsen, enz.
Op dinsdag 12 juli 2016 16:21 schreef James1988 het volgende: Ik zag ook al wat verhalen voorbijkomen dat er mensen op afritten van snelwegen op jacht waren naar poppetjes, of zelfs in een politiebureau
Nintendo/Niantic moet dat soort locaties gewoon uitsluiten van waar die krengen verschijnen, simple as that. Spoorlijnen, snelwegen, ziekenhuizen, begraafplaatsen, enz.
Ik snap t spel niet. Er zitten steeds van die beestjes in de buurt, maar als ik dan met AR ga kijken zie ik niks...
Op dinsdag 12 juli 2016 16:21 schreef James1988 het volgende: Ik zag ook al wat verhalen voorbijkomen dat er mensen op afritten van snelwegen op jacht waren naar poppetjes, of zelfs in een politiebureau
Nintendo/Niantic moet dat soort locaties gewoon uitsluiten van waar die krengen verschijnen, simple as that. Spoorlijnen, snelwegen, ziekenhuizen, begraafplaatsen, enz.
Mensen moeten eens zelf nadenken, hun kinderen opvoeden en accepteren dat avontuur ook gevaarlijk kan zijn.
Man man man, stel je voor dat ze hier (ik woon in Duitsland) in de bergen elk wandelpad zouden testen en zouden afkeuren als je er niet met een rolstoel langs kan of bij een misstap van een rotswand dood kan vallen. Nee, buiten zijn is gevaarlijk als je dom doet maar 365 dagen per jaar binnen zitten is ook niet gezond.
En is er op het spoor niet al genoeg veiligheidsfetish? Met de TGV die niet eenmalig naar Valkenburg kon omdat dan misschien één deur niet langs het perron past? Met dat elk weekend het halve spoornet plat moet omdat het te gevaarlijk zou zijn om aan één spoor te werken terwijl het spoor ernaast in gebruik is? Met dat in de winter een ProRail-team met de auto moet komen om een vastgevroren wissel los te bikken omdat het voor een machinist zogenaamd te gevaarlijk is om de cabine te verlaten? Met dat een machinist die een zwaan voor z'n stilstaande trein helpt een berisping krijgt omdat hij zonder toestemming... ?
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 18:13:14 ]
Mensen moeten eens zelf nadenken, hun kinderen opvoeden en accepteren dat avontuur ook gevaarlijk kan zijn.
Man man man, stel je voor dat ze hier (ik woon in Duitsland) in de bergen elk wandelpad zouden testen en zouden afkeuren als je er niet met een rolstoel langs kan of bij een misstap van een rotswand dood kan vallen. Nee, buiten zijn is gevaarlijk als je dom doet maar 365 dagen per jaar binnen zitten is ook niet gezond.
dat vind ik een rare vergelijking. Als er mensen op/naast het spoor lopen vanwege ee spelletje hebben duizenden mensen last van omdat treinverkeer wordt platgelegd. Dat iemand van een berg afdondert heeft voor anderen geen gevolgen
dat vind ik een rare vergelijking. Als er mensen op/naast het spoor lopen vanwege ee spelletje hebben duizenden mensen last van omdat treinverkeer wordt platgelegd. Dat iemand van een berg afdondert heeft voor anderen geen gevolgen
During game play, please be aware of your surroundings and play safely. You agree that your use of the App and play of the game is at your own risk, and it is your responsibility to maintain such health, liability, hazard, personal injury, medical, life, and other insurance policies as you deem reasonably necessary for any injuries that you may incur while using the Services. You also agree not to use the App to violate any applicable law, rule, or regulation (including but not limited to the laws of trespass) or the Trainer Guidelines, and you agree not to encourage or enable any other individual to violate any applicable law, rule, or regulation or the Trainer Guidelines.
Without limiting the foregoing, you agree that in conjunction with your use of the App you will not inflict emotional distress on other people, will not humiliate other people (publicly or otherwise), will not assault or threaten other people, will not enter onto private property without permission, will not impersonate any other person or misrepresent your affiliation, title, or authority, and will not otherwise engage in any activity that may result in injury, death, property damage, and/or liability of any kind.
Ofwel: de mensen die gaan spoorlopen, snelweglopen of wat dan ook zijn in overtreding van de EULA en mogen uit het spel worden gegooid.
S-BAHN ÖFFNET SICH ZUR FALSCHEN SEITE, FAHRGAST STÜRZT AUF GLEISE
Dresden / Meißen - Wie konnte das passieren? Ein Rentner (74) war am Sonntagmorgen mit der S-Bahn von Dresden Richtung Meißen unterwegs.
Am Haltepunkt Trachau wollte er aussteigen. Allerdings öffnete die Tür auf der falschen, der bahnsteigabgewandten Seite.
Er trat heraus und stürzte ins Gleisbett. Beim Aufprall verletzte sich der Mann so stark, dass er zur Behandlung ins Krankenhaus gebracht werden musste.
Warum jedoch die Tür auf der falschen Seite aufging, ist noch nicht geklärt.
Die Bundespolizei ermittelt wegen fahrlässiger Körperverletzung und sucht Bahnreisende als Zeugen des Vorfalls.
In het Nederlands: Deur aan de niet-perron-kant van de trein gaat open, bejaarde wil uitstappen, valt uit de trein en moet naar het ziekenhuis, politie doet onderzoek met de verdenking van mishandeling door nalatigheid.
Zoiets overkwam mij wel eens in Antwerpen-Berchem. Ik opende de verkeerde treindeur en wilde uitstappen (ik was met mijn hoofd ergens anders) maar bedacht me wel op tijd dat het 'wel erg donker was voor een perron'. Gelukkig was er aan de andere kant nog een deur.
Dan vind ik vooral mezelf heel erg stom. Het zou niet in me opkomen om dan de spoorwegen aan te klagen.
Waarom moet de wereld ook zo idiot proof gemaakt worden? Als je dom genoeg bent om onder een trein of auto te komen terwijl je naar Pokémon op je telefoon aan het zoeken bent is het wellicht beter als de evolutie gewoon zijn werk doet
In het Nederlands: Deur aan de niet-perron-kant van de trein gaat open, bejaarde wil uitstappen, valt uit de trein en moet naar het ziekenhuis, politie doet onderzoek met de verdenking van mishandeling door nalatigheid.
Is dat laatste nou echt nodig?
mishandeling maak jij ervan. Toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel door schuld, kan het best zijn.
mishandeling maak jij ervan. Toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel door schuld, kan het best zijn.
Ik denk dat de machinist, als die de gevangenis in moet, er heel blij mee is als jij hem komt vertellen dat het niet vanwege mishandeling maar vanwege 'toebrengen van lichamelijk letsel' is.
In het Nederlands: Deur aan de niet-perron-kant van de trein gaat open, bejaarde wil uitstappen, valt uit de trein en moet naar het ziekenhuis, politie doet onderzoek met de verdenking van mishandeling door nalatigheid.
Is dat laatste nou echt nodig?
Volledig terecht, zie je het al voor je met een slechtziende of blinde?
Ik denk dat de machinist, als die de gevangenis in moet, er heel blij mee is als jij hem komt vertellen dat het niet vanwege mishandeling maar vanwege 'toebrengen van lichamelijk letsel' is.
En ik denk dat jij veel te hard van stapel loopt. De politie doet onderzoek naar wat er mis gegaan is, en of er misschien sprake is van verwijtbaar handelen. Daar moeten ze dan een naampje aan hangen en dat wordt dit
Volledig terecht, zie je het al voor je met een slechtziende of blinde?
Een blinde heeft een taststok en voor slechtzienden is er een contraststreep op het perron. Ja, ook op dat ene station waar het hier om gaat. En sowieso moet je oppassen om niet in de spleet tussen trein en perron te stappen.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 19:14:29 ]
Op dinsdag 12 juli 2016 22:22 schreef Maegrim het volgende: in duitsland opent het spul toch aan beide kanten, of is dat alleen het spul dat ook hier rijdt?
Alleen het spul wat naar het buitenland gaat voor zover ik weet.
quote:
Op dinsdag 12 juli 2016 22:25 schreef J.B. het volgende: Ontgrendelen bij UIC ook niet beide deuren automatisch bij een snelheid onder de 5 km/u?
Ja, behalve wanneer het spul is uitgerust met Tb0 of een ander extra systeem.
De mogelijke oorzaak van de treinramp in Italië is het ontbreken van een waarschuwingssysteem in de treinen. Daardoor kwam het spoorpersoneel er waarschijnlijk te laat achter dat er twee treinen op een spoor reden.
Gisteren botsten twee treinen frontaal op elkaar in de buurt van de stad Bari.Bij het ongeluk vielen zeker 27 doden en 50 gewonden.
Inmiddels is een van de zwarte dozen uit de locomotieven gevonden.De politie hoopt met de informatie daaruit verdere vragen te kunnen beantwoorden.Het treinongeluk is een van de dodelijkste in jaren in Italië.
Hoe de treinen tegelijkertijd op hetzelfde spoor terechtkwamen is nog niet duidelijk. Italiaanse media wijzen erop dat er geen automatisch waarschuwingssysteem aanwezig was in de verouderde treinstellen. Het spoorpersoneel moet elkaar telefonisch informeren als er een trein vertrekt van een station.
Verouderde treinstellen? Een Lint-achtige en een FLIRT kan ik geen verouderde treinstellen noemen, hooguit een jaar of 15 oud En seinen staan er blijkbaar ook niet?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Prorail is op de juridische toer vandaag; na de aangifte tegen de vloggers op de Veolia-trein is het deze keer een drone-piloot die de juridische tak van prorail achter zich aan krijgt:
quote:
ProRail doet aangifte tegen dronevlieger ProRail heeft aangifte gedaan tegen een dronevlieger. De dronevlieger voerde in mei een nachtvlucht boven het rangeerterrein Kijfhoek uit.
Het vliegen met drones boven een spoorwegterrein en vliegen in de nacht is verboden. Een drone kan de veiligheid van het spoorverkeer in gevaar brengen. Zeker ook omdat er op Kijfhoek wagons met gevaarlijk stoffen aanwezig zijn. Daarom wordt het aangemerkt als een strafbaar feit en doet ProRail aangifte.
Daarnaast hebben ze in Utrecht ook een nieuwe versie van indienststelling-data online gezet: PDF Wat ik mij afvraag; welk hogesnelheidswissel zou terug geplaatst moeten worden in/bij Diemen?
Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat er op dat lijntje helemaal geen sprake is van treinbeveiliging en interlocking: treindienstleiders bellen elkaar op om te zeggen welke treinen ze laten vertrekken.
Op woensdag 13 juli 2016 13:44 schreef b2py het volgende: Gaasperdammerweg zijn eruit gehaald voor de verbinding A1 - A9 en die worden teruggeplaatst
Het gaat om de wissels die van de buitensporen tussen Weesp en Diemen leiden naar de sporen van de Zuidtak van de ringspoorbaan bij Amsterdam. De treinen Groningen/Leeuwarden-Den Haag rijden richting Duivendrecht daaroverheen en in beide richtingen gebruikt de sprinter Almere Oostvaarders-Hoofddorp die wissels.
Die hogesnelheidswissels worden weer toegevoegd of worden de al bestaande wissels (1203/1201 en 1209/1211 volgens sporenplan) vervangen door snellere varianten?
Op woensdag 13 juli 2016 15:31 schreef boriq het volgende: Die hogesnelheidswissels worden weer toegevoegd of worden de al bestaande wissels (1203/1201 en 1209/1211 volgens sporenplan) vervangen door snellere varianten?
Er lagen vroeger al hogesnelheidswissels, die zijn verwijderd om de nieuwe aansluiting A1 - A9 te kunnen maken en nu dat zo voldoende gevorderd is worden die hogesnelheidswissels weer teruggelegd.
Op woensdag 13 juli 2016 15:31 schreef boriq het volgende: Die hogesnelheidswissels worden weer toegevoegd of worden de al bestaande wissels (1203/1201 en 1209/1211 volgens sporenplan) vervangen door snellere varianten?
snellere varianten heeft niet heel veel zin aangezien de snelheid tussen gaasperdammerweg en duivendrecht afwisselend 80 en 100 is
Komende vanaf Weesp van 130 km/h terug naar 80 km/h en dan naar 100 km/h kost ten opzichte van de situatie waarin van 130 km/h de tussenstap van 80 km/h wordt overgeslagen ongeveer een minuut rijtijd. De boog tussen de overloopwissels bij de Diem en de Muiderstraatwegaansluiting blijft helaas wel 80 km/h. Desondanks scheelt het toch best veel tijd.
Naar verwachting gaan de buitensporen van Weesp met de verbouwing ook naar 130 km/h alsmede de sporen in de dive-unders bij Weesp als station Weesp rond 2020 wordt verbouwd tot achtsporig station met vier inhaal- en vier perronsporen. Daar komt dan nog weer wat nieuwe winst vandaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 13-07-2016 15:59:01 ]
Op woensdag 13 juli 2016 15:42 schreef Mr_Klaasje het volgende: Komende vanaf Weesp van 130 km/h terug naar 80 km/h en dan naar 100 km/h kost ten opzichte van de situatie waarin van 130 km/h de tussenstap van 80 km/h wordt overgeslagen ongeveer een minuut rijtijd. De boog tussen de overloopwissels bij de Diem en de Muiderstraatwegaansluiting blijft helaas wel 80 km/h. Desondanks scheelt het toch best veel tijd.
opschakelen naar 100 doe ik niet eens. Komende vanaf weesp remmen naar 80 en dan laten rollen tot duivendrecht en dan ben je alsnog te vroeg
Er zit nu dan ook best een bak rijtijdmarge in de dienstregeling tussen Almere en Duivendrecht. Dat wordt vanaf december een stuk minder als de rijtijd Almere-Amsterdam Zuid 19 minuten wordt (de stop Duivendrecht vervalt voor Gn/Lw-Den Haag).
Het andere kwartier zal er een intercity Lelystad-Dordrecht gaan rijden die "extra" stopt in Almere Buiten en Duivendrecht om de pijn wat te verzachten.
Op woensdag 13 juli 2016 16:27 schreef Salatrel het volgende: daar stapt toch zeker in de spits aardig wat volk in en uit. En de spr zit al zo vol daar
Gewoon doorkarren
De IC's rijden tussen Diemen Zuid en Amsterdam Zuid nu bijna stapvoets. Daar is winst te behalen
Op spoordeelwinkel staan kaartjes voor ongeveer 22 euro met iets lekkers terwijl ik normaliter met de ov chip 50 euro zou moeten betalen. Waar zit het addertje?
Op woensdag 13 juli 2016 18:12 schreef 0906 het volgende: Op spoordeelwinkel staan kaartjes voor ongeveer 22 euro met iets lekkers terwijl ik normaliter met de ov chip 50 euro zou moeten betalen. Waar zit het addertje?
Op werkdagen mag je pas na 9 uur 's ochtends reizen
De rechtbank heeft ProRail in het gelijk gesteld in een kort geding dat door spooraannemer Strukton Rail was aangespannen. Strukton Rail was van mening dat ProRail ten onrechte de inschrijving van de aannemer op de aanbesteding van een onderhoudsgebied in Limburg ongeldig heeft verklaard. Op basis van het gunningsmodel was Strukton Rail de beoogde winnaar, maar ProRail besloot het contract voor het spooronderhoud aan Asset Rail te gunnen.
Strukton tekende bezwaar aan tegen de door ProRail gevolgde abnormaal lage inschrijvingsprocedure (ALI). Op basis hiervan oordeelde ProRail dat Strukton Rail op enkele onderdelen een ‘abnormale inschrijving, thans een irreële inschrijving’ had ingediend. De rechter heeft ProRail vorige week in het gelijk gesteld. Op basis hiervan hervat ProRail het aanbestedingsproces.
Daarnaast hebben ze in Utrecht ook een nieuwe versie van indienststelling-data online gezet: PDF Wat ik mij afvraag; welk hogesnelheidswissel zou terug geplaatst moeten worden in/bij Diemen?
Interessant. BetuweRoute in NL blijft Baseline 2 2.3.0d terwijl het derde spoor in Duitsland opgeleverd gaat worden met Baseline 3. Dat moet wel problemen op gaan leveren..
Op donderdag 14 juli 2016 09:39 schreef Peter het volgende: Dus omdat het vroegere zusterbedrijf van ProRail te goedkoop inschrijft, krijgen ze de opdracht niet gegund?
De toevoeging 'vroegere zusterbedrijf' ontgaat mij maar ja, ze hebben te goedkoop ingeschreven en krijgen daardoor de opdracht niet.
Ah. Weer lekker langs elkaar heen werken dus. Wat is het toch fijn hè, één uniform gezamenlijk Europees beveiligingssysteem dat overal gebruikt kan worden
Interessant. BetuweRoute in NL blijft Baseline 2 2.3.0d terwijl het derde spoor in Duitsland opgeleverd gaat worden met Baseline 3. Dat moet wel problemen op gaan leveren..
Treinen die een hogere baseline aankunnen, kunnen toch ook een lagere baseline aan. Alleen andersom werkt het niet. Toch een beetje als Word 2010 dat ook Word 1997 bestanden kan openen?
De theorie is weerbarstiger dan de praktijk. Zo was ook de verwachting dat ERTMS Level 2 baseline 2 specificatie ervoor zou zorgen dat systemen van verschillende fabrikanten met elkaar konden communiceren en soepel overliepen. Niets is minder waar helaas
Op donderdag 14 juli 2016 16:28 schreef Yreal het volgende: Zeg, die Dagretour en lunch dinges. Waar moet je nou aangeven van waar naar waar je wil rijden?
zou het niet stiekem een Dagkaart en lunch dinges zijn?
Op donderdag 14 juli 2016 16:28 schreef Yreal het volgende: Zeg, die Dagretour en lunch dinges. Waar moet je nou aangeven van waar naar waar je wil rijden?
Bij het invullen van de couponcode volgens mij
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als er iets is wat je van de plank kunt kopen, dan is het wel een systeem dat automatisch haltes afroept. Zelfs de oude Diplomat-bussen (geleverd in 2005) die HTM inzet bij tramvervangend busvervoer roepen om wat de volgende halte is.
En dan heeft De Lijn er nog eens zes jaar voor nodig?
Weet iemand eigenlijk of NS uit zichzelf op de kaartautomaten op Amsterdam Centraal papiertjes heeft geplakt dat de Intercity Defect toeslagvrij is of dat dat een initiatief van een reizigersorganisatie is?
Op donderdag 14 juli 2016 21:31 schreef Kansenjongere het volgende: Weet iemand eigenlijk of NS uit zichzelf op de kaartautomaten op Amsterdam Centraal papiertjes heeft geplakt dat de Intercity Defect toeslagvrij is of dat dat een initiatief van een reizigersorganisatie is?
In Breda hebben ze dat ook gedaan. Ze hadden nog oude papiertjes liggen, in NS Hispeed-huisstijl.
Die eerste bussen met dat systeem zijn dus gekocht in 2007, als dat systeem in 2022 dat eindelijk is ingevoerd zijn de oudste bussen dus alweer vervangen.... zonder dat de schermen en de rest van het systeem ooit gebruikt zijn
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 23:37:21 ]
Niks daarvan, De Lijn moet en zal het wiel opnieuw uitvinden. In Brussel bestaat het overigens ook al zolang als ik me kan herinneren, en dat is ondertussen een jaar of 7.
Weet iemand hoe laat zaterdag de ICE's uit Utrecht vertrekken? Het spoorboekje zegt dat mijn ICE (153) om 10:31 vertrekt, maar de reisplanners van NSI en DB zeggen 10:45. Omdat ik afgelopen week ook al foute informatie via de ns-app had gehad met ICE durf ik die niet echt meer te vertrouwen...
[ Bericht 1% gewijzigd door GlennQuagmire op 15-07-2016 01:09:41 ]
Op vrijdag 15 juli 2016 00:07 schreef dennistd het volgende: Een afwijzing voor mijn GtbV-claim Ruim 15 minuten vertraging op Rotterdam-Amsterdam, ICd was weliswaar toeslagvrij maar dat maakt toch niet uit?
Jawel, want NS heeft bedacht dat die 15-minutenregel alleen geldt voor wanneer je een toeslag hebt betaald. Wat strijdig is met de concessie.
Op vrijdag 15 juli 2016 00:44 schreef dennistd het volgende: Nou had ik bijna iets willen zeggen in reactie daarop, maar dat is toch niet helemaal gepast denk ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en in traditionele fokstijl: rip aan de nabestaanden
Arriva heeft vandaag de nieuwe FLIRT3 voor de concessie in Limburg in Blerick gepresenteerd, ik vind even geen foto's maar er staan een video van het interieur op de Facebookpagina van Rail Magazine. Ik vind het er erg geslaagd uitzien.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 14:52:29 ]
Op vrijdag 15 juli 2016 15:29 schreef Buddy_Vedder het volgende: Ik zag net zo groene bankjes dubbeldekker met een loc achterop, richting heerlen rijden als stoptrein.
Zit die tegenwoordig vast in de dienstregeling op dat traject?
Volgens mij hoort het SGM te zijn, maar er rijdt sinds gisteren ook een DDAR rond.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS en Alstom sluiten contract over levering van 79 snelle Intercity's 15 juli 2016
Samenvatting • Contractwaarde meer dan ¤ 800 miljoen • Vanaf 2021 op het Nederlandse spoor • Snelheid 200 km/u • 25.000 zitplaatsen
NS en Alstom sluiten een contract voor de levering van 79 (enkeldeks) Intercity's met een snelheid van 200 km/u. Alstom kwam als beste uit de bus bij de door NS uitgeschreven aanbesteding. De trein is gebaseerd op het Coradia-concept van Alstom waarvan al in meerdere landen treinen rijden. De Coradia-trein wordt nu aangepast voor NS, zodat de trein geschikt is voor inzet in Nederland op zowel de hogesnelheidslijn (HSL) als het hoofdrailnet (HRN). De trein moet vanaf 2021 gaan rijden op het traject Amsterdam-Rotterdam-Breda over de hogesnelheidslijn. Daarna gaat de trein ook rijden tussen Den Haag en Eindhoven (deels over de HSL). NS heeft de mogelijkheid in het contract om meer treinen te kunnen bestellen.
"Beproefde technologie en tegelijkertijd een trein die klaar is voor de toekomst. Dat is volgens mij in kort bestek wat Alstom onze reizigers en ons biedt. Wij zien erg uit naar de samenwerking in de komende jaren. Vanaf nu moeten we samen met Alstom vol doorpakken, want er ligt een ambitieuze planning en er moet veel gebeuren," aldus Roel Okhuijsen, programmadirecteur nieuw materieel van NS. De nieuwe Intercity's zijn nodig ter vervanging van bestaand materieel en voor de uitbreiding van de dienstverlening.
"Wij zijn zeer verheugd met het vertrouwen dat NS in Alstom heeft gesteld om een efficiënte, comfortabele en milieuvriendelijke mobiliteitsoplossing te mogen leveren aan haar reizigers. De Intercitytrein voor NS bouwt voort op de beste en bewezen technologie uit het Coradia-platform, waarvan meer dan 2.400 treinen wereldwijd zijn verkocht en die dagelijks met een hoge beschikbaarheid worden ingezet," aldus Andreas Knitter, Senior Vice-President Europa bij Alstom.
Eerst afronden van het definitieve ontwerp In bijgaande infographic staat samengevat wat er komende jaren allemaal moet gebeuren om vanaf 2021 te kunnen rijden. Komend jaar staat in het teken van het afronden van het definitieve ontwerp van de trein. Dit gebeurt in nauw overleg met reizigers, rijdend personeel, onderhoudsmedewerkers en schoonmakers, zodat de trein in het Nederlandse systeem kan worden ingepast. Daarna start de productie van de eerste kleine serie treinen en kunnen we de test- en toelatingsfase in met tests op verschillende speciale testbanen in Europa, in een speciale klimaatkamer in Wenen en veel testritten op het Nederlandse spoor, zowel op de HSL als het reguliere spoor. Daarna start de serieproductie en gaan de eerste treinen naar verwachting in 2021 rijden.
Kenmerken van de trein "De nieuwe trein combineert een hoge snelheid met comfort en een goede toegankelijkheid. Zo sluit deze snelle Intercity beter aan op het perron. Hierdoor wordt de trein beter toegankelijk voor grote groepen reizigers, zoals met een kinderwagen of in een rolstoel. De trein is verder van alle gemakken voorzien voor de reiziger zoals comfortabele stoelen, wifi, stopcontacten en usb-aansluitingen bij iedere zitplaats," aldus Roel Okhuijsen.
Enkele kenmerken van de nieuwe intercity's: • 79 treinstellen; NS koopt 49 treinstellen met 5 rijtuigen en 30 treinstellen met 8 rijtuigen. • Zitplaatsen; de 79 treinen hebben samen zo'n 25.000 zitplaatsen, verdeeld over verschillende zones in 1e en 2e klas. • 'Dutch design'; door de samenwerking van Alstom met een Nederlandse kunstenaar zorgen we dat iedereen zich straks helemaal thuis voelt in deze nieuwe trein. De trein krijgt aangename zones die zich bijvoorbeeld meer lenen voor werken/rust of gezelligheid/ontmoeten. • Gemak; de treinen hebben onder meer (rolstoeltoegankelijke) toiletten, wifi, reisinformatieschermen, gescheiden afvalinzameling op de balkons, led-verlichting met Intelligent Light Control, (USB-) stopcontacten (in eerste en tweede klasse), een schuiftrede voor betere toegankelijkheid en extra bagageruimte. Zo zorgen we voor maximaal gemak onderweg. • Nieuwste techniek; de trein moet zowel kunnen rijden op 25 kV bovenleidingspanning (hogesnelheidslijn) als 1,5 kV (hoofdrailnet). Daarnaast krijgt de trein zowel het beveiligingssysteem ERTMS (dit ligt nu al op de HSL) als ATB (op het Hoofdrailnet) aan boord. Camera's in de trein en de aanwezigheid van noodknoppen ('call for aid') zorgen voor een sociaal veilige omgeving.
Achtergronden Een eerder door Siemens aangespannen kort geding over de aanbesteding voor de snelle nieuwe Intercity's is vandaag door NS gewonnen waardoor NS nu het contract met Alstom kan sluiten.
De aanschaf van de 79 snelle Intercity's past in de lopende modernisering en uitbreiding van de NS-vloot. Zo stromen de eerste nieuwe Sprinters in vanaf dienstregeling 2017 (Type Flirt van fabrikant Stadler, 58 stuks) vanwege o.a. het behoud en uitbreiding van de OV-studentenkaart. Vanaf medio 2018 volgen meer Sprinters (Type Civity van fabrikant CAF, 118 stuks). Ook worden 81 (VIRM)-dubbeldekkers de komende jaren bij NS-dochter NedTrain in Haarlem gemoderniseerd. In totaal investeert NS meer dan 2,5 miljard in modernisering en uitbreiding van de vloot.
Bredere deuren is wel mogelijk, maar dat moet denk ik dan wel met enkelblads deuren zijn.
De KISS-treinen van Westbahn (Vmax 200 km/u) zijn dubbelblads, maar die deuren blijven niet goed dicht als een Railjet ze kruist aan 200+ km/u. De KISS2-treinen die Westbahn pasgeleden heeft besteld krijgen om die reden enkelblads deuren.
Op vrijdag 15 juli 2016 19:10 schreef Dr_Flash het volgende: ha ha, NS gaat in 2021 (dat is het al bijna, zal wel weer 2058 worden) met treinen rijden die 200 km/h halen
Verschil is wel dat de metro van Amsterdam uniek is en dat de HSL gewoon techniek van de plank is / had kunnen zijn.
Hoezo had die niet gewoon van de plank gekund? Als je bedoelt dat bij de metro van Amsterdam het materieel niet het probleem was, okee. Maar het is niet alsof er tijdens de bouw grote bouwkundige complicaties opgetreden zijn die niemand _had kunnen_ voorzien.
Er was toch nog nooit een metro aangelegd in zo'n slappe ondergrond, onder een dichtbebouwde middeleeuwse stad, waar geen huis beschadigd mocht raken?
quote:
Als je bedoelt dat bij de metro van Amsterdam het materieel niet het probleem was, okee. Maar het is niet alsof er tijdens de bouw grote bouwkundige complicaties opgetreden zijn die niemand _had kunnen_ voorzien.
Bij de Noord-Zuidlijn had men inderdaad kunnen voorzien dat het zo lang zou gaan duren en zo duur zou gaan worden.
Bij de HSL had het niet zo lang hoeven duren en niet zo duur hoeven worden.
Op vrijdag 15 juli 2016 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende: In ieder geval was het een experimentele tunnelboormethode en graafmethode. Is hier ook al eerder langsgekomen.
Ja. Maar dat ging gewoon goed, dus wat is het punt?
Op vrijdag 15 juli 2016 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende: In ieder geval was het een experimentele tunnelboormethode en graafmethode. Is hier ook al eerder langsgekomen.
Het boren van tunnels in zo'n slappe ondergrond was nog niet eerder gedaan, en ook de wanden-dak-methode waarmee de stations zijn gebouwd was onbeproefd.
Er zijn - voordat de krabbels werden gezet - proefboringen gedaan bij Rotterdam, maar daar is de ondergrond anders dan bij Amsterdam.
De wanden-dak-methode is ook gebruikt voor de Haagse tramtunnel, en daar ging het ook niet helemaal goed.
Het boren van tunnels in zo'n slappe ondergrond was nog niet eerder gedaan, en ook de wanden-dak-methode waarmee de stations zijn gebouwd was onbeproefd.
Ik heb destijds eens van een planoloog gehoord dat die wanden-dak-methode wel degelijk beproefd en bewezen onbetrouwbaar was. O.a. na ervaring met de tramtunnel van Den Haag.
Op vrijdag 15 juli 2016 21:03 schreef James1988 het volgende: De spoortunnel in Delft is ook volgens de wanden-dak-methode gebouwd, dat ging wel goed toch?
Definieer "goed". Het was de directe aanleiding voor het bestaan van het woord "tunnelstoring", om te beginnen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die icng is wel hanzelijn-proof. 200km/h (en hopelijk gaan ze dat dan ook echt rijden) en dus luchtdicht. Vooral dat laatste is wel fijn gezien er iemand heeft lopen slapen toen ze die tunnel ontwierpen onder het drontermeer. Tunnel is ontworpen voor 200, maar harder dan 100 rijdt men er niet door heen omdat anders je oren gaan klappen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is het geen probleem. Bij de tram hier in de stad gebruiken ze die ook op veel plekken.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is het geen probleem. Bij de tram hier in de stad gebruiken ze die ook op veel plekken.
volgens mij zijn op tramlijnen vrijwel alle wissels klapwissels, behalve als ze elektrisch bediend worden. Op spoorlijnen zie je ze vrijwel niet vanwege het zwaardere spoor (waardoor ze veel moeilijker klappen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou, vandaag even bij P&O gekeken voor de Melzo, kwam er toch langs tijdens het 'rondje haven'. De volgende, vrij unieke, combinatie kunnen vastleggen voor de verzameling 'verschillende kleuren RRF bij P&O Europoort' RRF 17 + RRF 104 + Melzo-shuttle + RRF 108 16 Juli 2016 - Vandaag was ik weer even in de Rotterdamse havens te vinden. Tijdens het rondje havens kwamen wij uit bij de P&O Europoort, waar de Melzo-shuttle met de RRF 104 voorop gereed stond. De motoren draaiden, de frontseinen stonden aan, en de machinist was ter plaatse. Na ruim 45 minuten had de trein nog geen meter gereden, en raakte het geduld rustig op. Uiteindelijk vertrokken wij nog even om te kijken of er activiteit bij de Cobelfret in de Botlek was, maar zover kwamen wij niet, want er was een DB Cargo-bediening bezig. Zie vorige foto. Daarna toch maar terug naar P&O, en bij aankomst viel ons iets vreemds op: er stond een V100 voor de RRF 104. Snel een stek opzoeken, maar door werkzaamheden waren de keuzes beperkter. Na bijna een halfuur wachten kwam dan eindelijk de trein in beweging, met voorop de reddende engel, de RRF 17. Aan de lok zit direct de defecte 104, en helemaal achteraan en geheel buiten beeld de 108.
Voor zover mij bekend hebben de Reeks 73'en geen radiografische besturing, dus zonder een tweede man kon er ook niet geduwd met de RRF 108 worden.
16 Juli 2016 - Volgens de website van de EMO was de kolentrein 49525 van Rheincargo op tijd gereed voor vertrek, dus werd nog even gekeken of er binnen afzienbare tijd een trein moest vertrekken. Eenmaal aangekomen in de Maasvlakte bij de EMO stond de lok al gereed om de trein uit te halen, en na circa 20 minuten wachtten kwam er beweging in de trein. Hier is de RheinCargo DE675 vertrokken vanaf de EMO Maasvlakte met een beladen kolentrein naar het Duitse Moers.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 16-07-2016 23:24:23 ]
Tja, een trein op het stationsplein in Enschede is niet zo'n heel strak plan Een tram zou wel kunnen: ik zat op lijn 3 naar Glanerbrug en daarvan is 6,5km lang vrije busbaan. Kun je mooi tramsporen in frezen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De pimpel rijdt van woensdag t/m vrijdag een 'zomerdienstregeling'. Een mooi bedacht woord voor alternatief materieel waarvan de airco niet uitvalt. Nederlands materieel (zal wel ICM worden) tot Bentheim en vanaf daar ander Duits materieel: https://www.nsinternation(...)+tot+en+met+22+juli+
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 18 juli 2016 11:29 schreef dennistd het volgende: De pimpel rijdt van woensdag t/m vrijdag een 'zomerdienstregeling'. Een mooi bedacht woord voor alternatief materieel waarvan de airco niet uitvalt. Nederlands materieel (zal wel ICM worden) tot Bentheim en vanaf daar ander Duits materieel: https://www.nsinternation(...)+tot+en+met+22+juli+
Welk materieel zullen ze in D gebruiken dan? Zijn de Pimpel rijtuigen anders dan de gewone IC rijtuigen?
Waarschijnlijk rijtuigen zonder meerspanningsomzetter: die schijnt namelijk de problemen op te leveren als er (door de airco) veel stroom gevraagd wordt. In Nederland wordt er door de loc aan de rijtuigen gewoon de 1500V DC van de bovenleiding doorgegeven, terwijl in Duitsland de 15kV door de loc omgezet wordt in 1000V, maar wel de frequentie van 16,7Hz houdt. Daarnaast komen ook nog 1000V 50Hz, 1500V 50Hz en 3000V DC voor. Die omzetter moet dus flink wat spanningen aankunnen. Een omzetter die alleen voor 1000V 16,7Hz geschikt is zal veel simpeler uitgevoerd zijn, en daardoor ook een stuk robuuster zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is een mijlpaal bereikt op de Great Western Mainline, de spoorlijn van London Paddington naar Bristol/Cardiff/Exeter/Penzance, die op dit moment geëlektrificeerd wordt. De bovenleiding is ingeschakeld tussen Reading en Didcot, waardoor twee Class 800-treinen daar voor het eerst op elektriciteit i.p.v. diesel hebben kunnen rijden.
Op maandag 18 juli 2016 12:09 schreef dennistd het volgende: Waarschijnlijk rijtuigen zonder meerspanningsomzetter: die schijnt namelijk de problemen op te leveren als er (door de airco) veel stroom gevraagd wordt. In Nederland wordt er door de loc aan de rijtuigen gewoon de 1500V DC van de bovenleiding doorgegeven, terwijl in Duitsland de 15kV door de loc omgezet wordt in 1000V, maar wel de frequentie van 16,7Hz houdt. Daarnaast komen ook nog 1000V 50Hz, 1500V 50Hz en 3000V DC voor. Die omzetter moet dus flink wat spanningen aankunnen. Een omzetter die alleen voor 1000V 16,7Hz geschikt is zal veel simpeler uitgevoerd zijn, en daardoor ook een stuk robuuster zijn.
Op maandag 18 juli 2016 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende: Ja, ik ben ook aan de beurt. gele olielampje blijft branden bij een draaiende motor van m'n e46 316i sinds vanmiddag, heb een tijd file gereden. daarna wel weer flink stuk snelweg. bij het inrijden van de straat van mijn bestemming ging het lampje aan voordat ik het parkeervak in ging. lampje is niet meer uit gegaan. olieniveau is goed. nu is de vraag of de olietemperatuur binnen de norm is en of de oliedruksensor nog werkt.
zal een BMW OBD1 usb tool en motoruitlees adapter bestellen en de auto aan m'n laptop hangen. k'heb een e46 prefacelift, die heeft verder geen boordcomputer om andere dingen uit te lezen. hoop maar dat 't iets eenvoudigs is. als het morgenochtend koel is zal ik 'm nog eens starten. verder rij ik er even niet mee. heel misschien is het wel een verstopping in de olie pick-up in het carter. ik was al van plan het carter even los te halen omdat de carterpanpakking lek is.
nouja ik ga morgen dus met de trein van Alkmaar naar Den Helder das wel weer ontopic. en 28 juli ben ik douanier in een TGV die in Alkmaar komt te vertrekken. 'huh?' Ja, voor filmopnamen komt er een TGV in Alkmaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Minder, waar gaat de reis naar toe Dennis? Ik ga morgen met jr. naar Koblenz en dan vrijdag naar Freiburg waar mevr. Bork vanmiddag is aangekomen. (werkt daar aan proefschrift).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Minder, waar gaat de reis naar toe Dennis? Ik ga morgen met jr. naar Koblenz en dan vrijdag naar Freiburg waar mevr. Bork vanmiddag is aangekomen. (werkt daar aan proefschrift).
Naar Rauda (tussen Gera en Jena, ten zuiden van Leipzig). Met de rest van het gezin, dus heel erg veel treinen zal het wel niet gaan worden (maar dat heb ik in maart ook al gedaan in het Schwarzwald).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Naar Rauda (tussen Gera en Jena, ten zuiden van Leipzig). Met de rest van het gezin, dus heel erg veel treinen zal het wel niet gaan worden (maar dat heb ik in maart ook al gedaan in het Schwarzwald).
allebei hebben ze leuke trammetjes Naumburg is ook niet ver, 1 leuk tramlijntje (stad van Nietzsche btw). Mocht je in Leipzig komen is Haus der Geschichte gaaf (gratis) en uiteraard wat drinken en/of eten op de Bayrischer Bahnhof! en Altenburg! Viel Spass
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-07-2016 23:53:21 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kijk je naar de kop en vooral het laatste deel: Schiphol (maandag 1 t/m dinsdag 9 augustus EN dinsdag 2 augustus)
Oh toch wel aangezien dat binnen die 1 t/m 9 augustus valt.
Dat komt omdat op 2 augustus ook het deel Schiphol - Sloterdijk gestremd is. Op de andere dagen rijden daar wel treinen. Schiphol-Duivendrecht/Bijlmer ArenA is wel de hele periode gestremd
Dat komt omdat op 2 augustus ook het deel Schiphol - Sloterdijk gestremd is. Op de andere dagen rijden daar wel treinen. Schiphol-Duivendrecht/Bijlmer ArenA is wel de hele periode gestremd
Las verkeerd inderdaad. Het staat er alleen wat raar zo.
Moet ik wel even op gaan letten wat het gevolg daarvan is bij de sprinter Vathorst - Hoofddorp. Die zal dan tot CS gaan denk ik?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Is de reden dat er vervangende treinen nu rijden de airco? Ze rijden al een paar weken met andere slagen. Volgnens mij heeft het te maken met het feit dat de ICB nu vol zit met reserveringen.
Is de reden dat er vervangende treinen nu rijden de airco? Ze rijden al een paar weken met andere slagen. Volgnens mij heeft het te maken met het feit dat de ICB nu vol zit met reserveringen.
Oké. Kunnen ze de rijdende treinen niet langer maken?
Oké. Kunnen ze de rijdende treinen niet langer maken?
Zou kunnen, maar dan zou DB meer rijtuigen moeten stellen (waardoor er nog minder reserve is voor defecte airco's). Een andere optie zou ICR zijn, maar dat kan maar tot Bentheim (als het überhaupt nog UIC-modus heeft). Ook zit je dan met het rangeren van rijtuigen in Bentheim waarvoor een rangeerder gesteld zou moeten worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zou kunnen, maar dan zou DB meer rijtuigen moeten stellen (waardoor er nog minder reserve is voor defecte airco's). Een andere optie zou ICR zijn, maar dat kan maar tot Bentheim (als het überhaupt nog UIC-modus heeft). Ook zit je dan met het rangeren van rijtuigen in Bentheim waarvoor een rangeerder gesteld zou moeten worden.
NS heeft nauwelijks tot geen reserve bij het ICR (op papier ten minste)
Op maandag 18 juli 2016 17:02 schreef James1988 het volgende: Er is een mijlpaal bereikt op de Great Western Mainline, de spoorlijn van London Paddington naar Bristol/Cardiff/Exeter/Penzance, die op dit moment geëlektrificeerd wordt. De bovenleiding is ingeschakeld tussen Reading en Didcot, waardoor twee Class 800-treinen daar voor het eerst op elektriciteit i.p.v. diesel hebben kunnen rijden.
Wist iemand hier trouwens al dat California High Speed Rail al echt van start is? De bouw dan. Er worden snelwegen verlegd en bruggen gebouwd. Ik dacht dat het nog wel een eeuw of drie zou duren voor de financiering rond zou zijn maar Phase 1 is schijnbaar praktisch helemaal goedgekeurd. Alleen vraag ik me af of ze die 350km/u wel gaan halen die nodig is om de reistijd te garanderen.
Op woensdag 20 juli 2016 08:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wist iemand hier trouwens al dat California High Speed Rail al echt van start is? De bouw dan. Er worden snelwegen verlegd en bruggen gebouwd. Ik dacht dat het nog wel een eeuw of drie zou duren voor de financiering rond zou zijn maar Phase 1 is schijnbaar praktisch helemaal goedgekeurd. Alleen vraag ik me af of ze die 350km/u wel gaan halen die nodig is om de reistijd te garanderen.
Er worden delen aangelegd, over een half uur komt de kpn man internet fixen daarna zal ik je iets uitgebreider briefen.
Dat de bouw op een deel is begonnen wist ik, maar er is toch een probleem met stukken conventioneel spoor? Dat drukt de kosten maar maakt het traject te langzaam geloof ik.
Op woensdag 20 juli 2016 09:40 schreef J.B. het volgende: Dat de bouw op een deel is begonnen wist ik, maar er is toch een probleem met stukken conventioneel spoor? Dat drukt de kosten maar maakt het traject te langzaam geloof ik.
Het is niet de bedoeling dat er gebruik gemaakt wordt van conventioneel spoor. Of in ieder geval niet op het HSL-stuk. Andersom wel; Conventionele treinen gaan zoveel mogelijk gebruik maken van het HSL-spoor zolang dat nog niet exclusief in gebruik is voor HST's.
Goh, alweer? Gisteren lag ie ook al op z'n gat, toen mochten alle intercity's en sprinters met geel knipper vanaf Amsterdam richting Sloterdijk vertrekken. Dat schoot niet echt op omdat natuurlijk elke machinist ging bellen: eh, waarom geel knipper? En daarna de conducteur op moest piepen dat ie kon vertrekken omdat er bij geel knipper geen vertreklicht brandt. Uiteraard kijkt er niemand naar het lampje bovenop de porto om te checken of er nog een gesprek bezig was, dus toen er voor de derde keer ingebroken werd op de portotest die mijn HC probeerde te doen, heb ik maar even antwoord gegeven op de vraag waarom het vertreklicht niet brandde. Het was daarna lang genoeg stil om de portofoontest met mijn HC op de juiste manier af te ronden. Iets met etherdiscipline...
Elk half uur werk compenseren met een uur pauze want hé tropenrooster.
Ik werkte vroeger bij een boer in de lelies, de knoppen verwijderen. Ben daar wel es op dit soort dagen om half 5 begonnen, tot een uur of 10. Daarna was het al te warm (normaal werd gewerkt van 7:30-12:00)
De apparatuur is net een jaartje oud. De techniek is echter nog altijd van het jaar nul inderdaad: analoge portofoons. Digitale portofoons zouden niet mogelijk zijn omdat er dan geen snel contact meer mogelijk zou zijn met bijvoorbeeld Veiligheid&Service of de procesleider perron, wat de veiligheid niet ten goede zou komen. Maar goed, ik weet verder niets van portofoons, dus in hoeverre dat allemaal klopt weet ik niet.
Vanwege de warmte en de daarbij elk jaar terugkerende aircoproblemen is vanaf vandaag tot en met vrijdag de IC Amsterdam-Berlijn in tweeën geknipt: van Amsterdam Centraal tot Bad Bentheim wordt er ICM ingezet, en op het Duitse deel Bad Bentheim-Berlijn heeft DB vervangend intercitymaterieel ingezet.
ICM's 4215 en 4027 zijn als IC 141 op weg van Amsterdam Centraal naar Bad Bentheim en passeren hier met bijna +15 het voormalige Stellwerk Gildehaus, waar de zon net iets te ver doorgedraaid is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 20 juli 2016 13:02 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Vanwege de warmte en de daarbij elk jaar terugkerende aircoproblemen is vanaf vandaag tot en met vrijdag de IC Amsterdam-Berlijn in tweeën geknipt: van Amsterdam Centraal tot Bad Bentheim wordt er ICM ingezet, en op het Duitse deel Bad Bentheim-Berlijn heeft DB vervangend intercitymaterieel ingezet.
ICM's 4215 en 4027 zijn als IC 141 op weg van Amsterdam Centraal naar Bad Bentheim en passeren hier met bijna +15 het voormalige Stellwerk Gildehaus, waar de zon net iets te ver doorgedraaid is.
Maar wat is dat nou voor gekloot ieder jaar, juist als je de Airco nodig hebt laat ie het afweten...
Op woensdag 20 juli 2016 12:10 schreef Peterselieman het volgende: Arriva moet voorlopig weer een stelletje missen na een aanrijding met een minikraantje bij Sinderen (Tussen Varsseveld en Doetinchem)
Voor een foto waarbij de hele trein in de zon zit. Daar had ik op gehoopt, maar nu is de zijkant helemaal schaduw. Met nabewerking heb ik het nog aardig opgepoetst, maar zo mooi als het plan was is het natuurlijk niet geworden...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 20 juli 2016 23:46 schreef Prins_Pils het volgende: Die eenregelige schempjes zijn er alleen op kleine en beetje-kleine stations dus er zullen zeker nog klokken worden gerepareerd.
Ja ik bedoelde natuurlijk de klokken op stations waar die eenregelige schermen zijn opgehangen hè.
Roermond-Sittard nog onbekende oorzaak De beperkingen tussen Roermond en Sittard als gevolg van nog onbekende oorzaak zijn voorbij. Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Laatste update: 20/07/2016 23:12
Ja, eh, we hadden een beperking, we wisten (en weten) niet waarom, maar eh, het is voor voorbij he...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Bad Bentheim moest overgestapt worden tussen de ICM's en de vervangende DB-stam, in trek-duw-formatie om omlopen te voorkomen. Door de verbouwing van de perrons is de lift momenteel niet aanwezig en is de trap niet veel breder dan 1,5m: het overstappen nam dan ook ruim 20 minuten in beslag... Om 9.58u werd uiteindelijk met +30 vertrokken naar Berlijn. De Westfalenbahn (die maar op het nog in verbouwing zijnde spoor 3 neergezet was) vertrok enkele minuten later.
Tijdens het wachten op de ICM's die onderweg naar Bad Bentheim waren ging de overweg dicht. Het waren niet de verwachte Koplopers, maar het was de HSL 1832 met een sleep ketelwagens van České dráhy, de Tsjechische nationale spoorwegmaatschappij.
Na vertrek van de Intercity naar Berlijn en de Regionalbahn naar Bielefeld zag ik dezelfde sleep CD-ketelwagens weer staan, maar nu met de door HSL Duitsland van Railpool geleasede 185 671-5 als trekkracht. Links zijn de ICM's nog te zien, terwijl in het midden nog een Krol aan het werk is op spoor 3.
Aangezien er doorgaand Amsterdam-Bentheim wordt gereden zijn er vier composities nodig. Als IC 143 komen de ICM's 4204 en 4016 langs Gildehaus op weg naar Bad Bentheim, waar al een trek-trek-stam van DB staat te wachten voor de verdere reis naar Berlijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De tering, ik ben echt in bumfuck nowhere beland om morgen met een stoomtrein ergens heen te gaan. 7100 inwoners aan de pacifische kust. Fort Bragg. Totaal nutteloos. Beton d'rop.
Op donderdag 21 juli 2016 04:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: De tering, ik ben echt in bumfuck nowhere beland om morgen met een stoomtrein ergens heen te gaan. 7100 inwoners aan de pacifische kust. Fort Bragg. Totaal nutteloos. Beton d'rop.
Ik heb pas nog in een stoomtrein gezeten ZONDER krijskinderen erin How'bout THAT
Op donderdag 21 juli 2016 20:21 schreef _JdM_ het volgende: Er stoppen geen treinen te Rijssen ivm de ondergelopen perrontunnel. Er rijden bussen van en naar Holten en Wierden.