Volgens mij postte er een paar topics geleden iemand die inderdaad op grond van de beelden van zijn dashcam gelijk kreeg (en de andere partij problemen met zijn verzekering wegens het leveren van een valse verklaring).quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Maareh... als je dus een dashcam hebt die het opgenomen heeft? Dan kan je die beelden opsturen en dan is het gewoon tadaa, here you go, hier is het bewijs?
Werkt het zo?
(zit namelijk ook te denken om dashcam aan te schaffen)
LEKKER! Well done!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:02 schreef Jihawti het volgende:
Hoorde gisteren trouwens ook weer een sterk staaltje aso-gedrag in het verkeer: man van collega van me komt aanlopen naar zijn bedrijfsbus op een parkeerplaats, net op tijd om te zien dat er een vrouw haar deur ertegenaan gooide, hard.
Ze wilde gewoon weglopen, maar hij sprak haar dus aan dat hij nu een deuk in zijn deur had en hij het haar had zien doen, of ze even een schadeformulier in konden vullen. Haar antwoord: "Vind ik niet nodig. Het is toch een bedrijfsbus, dus daat betaalt jouw baas maar voor."
Ze snapte maar niet dat ze schade had veroorzaakt en waarom hij het toch echt nodig vond om het netjes te regelen. Uiteindelijk wou ze ervandoor gaan en heeft hij de politie moeten bellen. Asowijf moest dus toch dat formulier onder dwang invullen en kreeg er nog een bon overheen voor haar asogedrag van de politie.
Hier had je kunnen stoppen. Als het echt zo is dan is het verhaal voor mij geloofwaardig. De rest van je argumenten vind ik crap (broer liegt heus niet, de auto was afgetrapt, mensen staan er niet bij stil etc)quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:17 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Die mensen kwamen inderdaad van het kamp zonder gein..
Mooi afgehandeld! Wat mensen wel niet in hun hoofd halen somsquote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:02 schreef Jihawti het volgende:
Hoorde gisteren trouwens ook weer een sterk staaltje aso-gedrag in het verkeer: man van collega van me komt aanlopen naar zijn bedrijfsbus op een parkeerplaats, net op tijd om te zien dat er een vrouw haar deur ertegenaan gooide, hard.
Ze wilde gewoon weglopen, maar hij sprak haar dus aan dat hij nu een deuk in zijn deur had en hij het haar had zien doen, of ze even een schadeformulier in konden vullen. Haar antwoord: "Vind ik niet nodig. Het is toch een bedrijfsbus, dus daat betaalt jouw baas maar voor."
Ze snapte maar niet dat ze schade had veroorzaakt en waarom hij het toch echt nodig vond om het netjes te regelen. Uiteindelijk wou ze ervandoor gaan en heeft hij de politie moeten bellen. Asowijf moest dus toch dat formulier onder dwang invullen en kreeg er nog een bon overheen voor haar asogedrag van de politie.
Je bedoelt dat een getuige al snel onbetrouwbaar is. Die registreert niet alles wat er voor het ongeluk gebeurt, omdat pas later duidelijk is dat het relevant is. En hoe meer tijd er zit tussen ongeluk en getuigenis, hoe onbetrouwbaarder de getuige is. Maar dat weten ze zelf niet, ze vertellen wat ze gezien hebben. En ze weten niet wat ze daadwerkelijk waargenomen hebben en wat het brein voor ze heeft ingevuld.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:24 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
- om dit te voorkomen moet je dashcams rondom hebben. Anders heb je geen goed beeld van de hele situatie
- Hoezo zou de getuige niet legitiem zijn. Jij gaat uit van oplichting maar de tegenpartij kan gewoon gelijk hebben.
Mensen leveren niet snel valse getuigenissen. Dat is meer iets voor kampers en buitenlanders maar daar hoor ik je niet over. En zelfs met een dashcam gaat een getuigenis belangrijk meetellen
Als duidelijk op beekd staat wat er gebeurd is, dan zal het wel helpen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Maareh... als je dus een dashcam hebt die het opgenomen heeft? Dan kan je die beelden opsturen en dan is het gewoon tadaa, here you go, hier is het bewijs?
Werkt het zo?
(zit namelijk ook te denken om dashcam aan te schaffen)
Bejaarde?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vandaag had iemand een doodswens op de A13; op de linkerbaan 50 km/h rijden.
Hoe haal je het in je hoofd.
Soms wou ik dat jij een dashcam had.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 21:52 schreef Jihawti het volgende:
Hoi meneer net bij het benzinestation. Ik hoop dat je je ogen uit je kop schaamt voor je twee zoons omdat ik, vrouw (formaat kanon), echt wel op de millimeter langs je heen kon terwijl jij, man (formaat krielkip) stond te gebaren dat ik dat maar niet moest proberen...omdat jij je minuscule truttenschuddende wijvenkarretje op drie kilometer van jouw pomp had weten te parkeren wegens ontbreken van enig ruimtelijk inzicht en dit meende te moeten compenseren met arrogante gesticulaties naar het vrouwmens dat ze maar even moest wachten. Mooi niet dus.
Tevens kudos voor het jochie in de Volvo dat dacht dat het handig was om stil te staan om even te gaan appen op de invoegstrook na het benzinestation
In ieder geval betrr dan appen achter het stuur, of zoietsquote:Op zaterdag 16 juli 2016 21:52 schreef Jihawti het volgende:
Tevens kudos voor het jochie in de Volvo dat dacht dat het handig was om stil te staan om even te gaan appen op de invoegstrook na het benzinestation
Heb ik ook, alleen gisteren had ik m ff niet mee omdat ik meestal al blij ben dat ik mijn broek niet vergeet aan te trekken voordat ik de buitenwereld met mezelf confronteer.quote:
Er zat een jong stel in, wat ik nog opmerkelijker vond.quote:
Vind het wel apart dat je aan zijn kop kon zien dat hij amper rij ervaring had. Waarom weet je dat zo zeker?quote:Op zondag 17 juli 2016 21:27 schreef Najieto het volgende:
Vandaag ook weer iets toch wel lachwekkends gezien. Op de provincialeweg bij mij in de buurt zijn er een aantal afslagen naar rechts waar ze drempels neergelegd hebben en een klein stuk 50 km/h max geldt. Er reden een meter of 100 voor mij 2 auto's. De voorste was een vrij nieuwe Audi. De 2 oude auto was een afgetrapte Hyundai. We naderen dus de afslag gedeelte en meneer met Audi remt af tot 50. Blijkbaar zinde de Hyundai meneer dat niet want hij gaf gas en probeerde de Audi in te halen over het verdrijvingsvlak. Op het moment dat ze naast elkaar zitten geeft de Audi weer gas want bord einde 50. De Hyundai kon daardoor de Audi niet meer inhalen en schoof er toch weer achter al bumperkleverd. Een rotonde verderop reed ik achterop hun en zag dat de inhalen wss een broekie was van net 20 en amper rij ervaring. Was opzich wel grappig om te zien van een afstandje dat hij op z'n plek werd gezet
Gewoon een aanname van mij. Doet er verder toch niet toe ofwel?quote:Op maandag 18 juli 2016 04:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vind het wel apart dat je aan zijn kop kon zien dat hij amper rij ervaring had. Waarom weet je dat zo zeker?
Dat doet er wel toe, je typeert iemand om een bepaalde reden en deze keer slaat het zoals je zelf al zegt helemaal nergens op.quote:Op maandag 18 juli 2016 07:37 schreef Najieto het volgende:
[..]
Gewoon een aanname van mij. Doet er verder toch niet toe ofwel?
Heerlijk al die ruimte, geniet er gewoon van.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:36 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben nu in Rotterdam, maar wat is het toch met die rechter rijstrook op de Rotterdamse binnenwegen. Is die strook radioactief ofzo? Ik was weer de enige sukkel die netjes rechts bleef rijden.
De rechterstrook is lava.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:36 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben nu in Rotterdam, maar wat is het toch met die rechter rijstrook op de Rotterdamse binnenwegen. Is die strook radioactief ofzo? Ik was weer de enige sukkel die netjes rechts bleef rijden.
Ik ken genoeg wegen (en niet alleen in de randstad) waar de rechterstrook echt een kut-hobbel-vol-gaten stuk asfalt is door alle zware vrachtwagens en gebrek aan onderhoud.quote:Op maandag 18 juli 2016 10:36 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben nu in Rotterdam, maar wat is het toch met die rechter rijstrook op de Rotterdamse binnenwegen. Is die strook radioactief ofzo? Ik was weer de enige sukkel die netjes rechts bleef rijden.
OK azijnpisser. Ga nu maar van de zon genieten.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat doet er wel toe, je typeert iemand om een bepaalde reden en deze keer slaat het zoals je zelf al zegt helemaal nergens op.
Je verhaal wordt er ook niet beter van.
Dat mensen bij mooi / warm weer slechter gaan rijden is mij ook vaker opgevallen ja. Maar "lege" wegen in de winter?quote:Op maandag 18 juli 2016 18:24 schreef Fer het volgende:
Het is weer te merken dat met het stijgen van de temperaturen, de rijvaardigheid inzakt.
Van mij mag de winter wel weer beginnen, tenminste lege wegen.
Jij gaat het nog ver schoppen met je aannames en suggesties.quote:Op maandag 18 juli 2016 15:00 schreef Najieto het volgende:
[..]
OK azijnpisser. Ga nu maar van de zon genieten.
Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik ben maar wat blij met de zomervakantie. Tenminste filevrij naar de uithoeken van het land. En dan lekker als de files weer beginnen zelf op vakantie.quote:Op maandag 18 juli 2016 18:24 schreef Fer het volgende:
Van mij mag de winter wel weer beginnen, tenminste lege wegen.
Wat voor bekeuring schrijven ze voor zoiets eigenlijk uit, doorrijden na een ongeval?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:02 schreef Jihawti het volgende:
Hoorde gisteren trouwens ook weer een sterk staaltje aso-gedrag in het verkeer: man van collega van me komt aanlopen naar zijn bedrijfsbus op een parkeerplaats, net op tijd om te zien dat er een vrouw haar deur ertegenaan gooide, hard.
Ze wilde gewoon weglopen, maar hij sprak haar dus aan dat hij nu een deuk in zijn deur had en hij het haar had zien doen, of ze even een schadeformulier in konden vullen. Haar antwoord: "Vind ik niet nodig. Het is toch een bedrijfsbus, dus daat betaalt jouw baas maar voor."
Ze snapte maar niet dat ze schade had veroorzaakt en waarom hij het toch echt nodig vond om het netjes te regelen. Uiteindelijk wou ze ervandoor gaan en heeft hij de politie moeten bellen. Asowijf moest dus toch dat formulier onder dwang invullen en kreeg er nog een bon overheen voor haar asogedrag van de politie.
Ik vroeg mij vanochtend nog af waarom het zo druk is, maar zo te zien beginnen volgende week de vakanties hier pas.quote:Op maandag 18 juli 2016 21:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij rijdt, maar ik ben maar wat blij met de zomervakantie. Tenminste filevrij naar de uithoeken van het land. En dan lekker als de files weer beginnen zelf op vakantie.
Bij mijn weten is doorrijden na een ongeval geen overtreding maar een misdrijf en zal dus voor de rechter komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat voor bekeuring schrijven ze voor zoiets eigenlijk uit, doorrijden na een ongeval?
Het is idd een misdrijf, artikel 7 Wegenverkeerswet.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij mijn weten is doorrijden na een ongeval geen overtreding maar een misdrijf en zal dus voor de rechter komen.
Maar daar ben ik niet 100% zeker van, wellicht dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten.
Ging ie nu naar rechts of naar links?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:06 schreef Wijnbo het volgende:
Op moment dat ik ging inhalen, deed ik netjes mijn knipperlicht aan, ging naar links en gaf gas. Wat doet die bosmongool (auto) voor me? Gooit de auto gewoon naar rechts, zonder knipperlicht, spiegelen, terwijl ik hem al ongeveer 1 meter had ingehaald.
Wat was de afstand tussen jou en je voorligger toen je begon aan de inhaalactie, als ik vragen mag? Reden jullie toevallig met dezelfde snelheid redelijk kort op elkaar?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:06 schreef Wijnbo het volgende:
Wauw, echt wauw. Ik reed vanochtend vanuit mijn woonplaats via Duitsland richting Enschede. Voor mij een vrachtwagentje, met een treintje auto's erachter. V-max = 100, snelheid 85 ongeveer. Sommige auto's bleven er achter hangen, anderen haalden in zoals gebruikelijk in Duitsland.
Op moment dat ik ging inhalen, deed ik netjes mijn knipperlicht aan, ging naar links en gaf gas. Wat doet die bosmongool (auto) voor me? Gooit de auto gewoon naar rechts, zonder knipperlicht, spiegelen, terwijl ik hem al ongeveer 1 meter had ingehaald.
Heb nog nooit zo'n angst mee gemaakt. met linkerwiel de berm in, paaltjes ontwijkend, remmen en weer terug naar mijn positie, terwijl die koekwaus voor me rustig door ging met z'n inhaal manouvre.
Het erge is gewoon dat ik serieus denk dat ie totaaaaaaaaaaaaal niet door heeft gehad dat ik een halve noodstop heb moeten maken en zich nergens van bewust is geweest. Heb daarna nog geseind, maar ook dat zag ie niet. Getwijfeld om hem even in te halen en aan de kant te zetten om te vragen of ie wel helemaal lekker was.
Ik ben blij dat ik niet geclaxonneerd heb tijdens die actie, waarschijnlijk was ie van schrik gaan afremmen met een complete clusterfuck als gevolg.
Ik in het groen, koekwaus gelijk voor me:
[ afbeelding ]
Arg. Dit was dus op de B70, en schijnbaar rijden er meer van zulke figuren rond:
http://www.gelderlander.n(...)nhaalactie-1.6137740
Exact zoals situatie vanochtend dus, behalve dan dat ik 'm wel op de weg kon houden nog...
Als extra bonus zat ik zo vol van de adrenaline dat ik vrolijk met 80 de 70-flitspaal ben gepasseerdMaar die paar tientjes betaal ik met liefde... voel me 10 jaar ouder.
Afstand "normaal" en we reden met een man of 5-7 treintje. Hij was nr 3, ik 4. 2 autos voor hem waren niet van plan in te halen. Reden ook al een km of 3 zo omdat er geen veilige inhaalmogelijkheid was.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wat was de afstand tussen jou en je voorligger toen je begon aan de inhaalactie, als ik vragen mag? Reden jullie toevallig met dezelfde snelheid redelijk kort op elkaar?
Ik vraag me simpelweg af of de situatie voorkomen had kunnen worden als je met wat meer ruimte tussen jullie beide de inhaalactie had ingezet.
Niet om een schuldige aan te wijzen of iets dergelijks! Puur zodat ik lering uit jouw ervaring kan trekken
Links, foutje.... Rechts zit alleen berm en bomenquote:Op woensdag 20 juli 2016 21:28 schreef deezler het volgende:
[..]
Ging ie nu naar rechts of naar links?
Maar dan nog is Wijnbo al bezig aan zijn inhaalactie, terwijl die andere op dat moment pas de bijzondere manoeuvre inzet. En precies voor dit soort dingen is nou de schoudercheck. Heb het ook wel eens gehad, kwam ik als auto 7 ofzo, overzichtelijke weg (heuvel af, wij reden naar beneden, kon de weg tot ca. 2 km voor mij heel duidelijk overzien) en niemand die aanstalte maakte om in te gaan halen, lekker 30 blijven tuffen achter een trekker op een 80 weg. Zit je bij auto twee, gaat die opeens ook inhalen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wat was de afstand tussen jou en je voorligger toen je begon aan de inhaalactie, als ik vragen mag? Reden jullie toevallig met dezelfde snelheid redelijk kort op elkaar?
Ik vraag me simpelweg af of de situatie voorkomen had kunnen worden als je met wat meer ruimte tussen jullie beide de inhaalactie had ingezet.
Niet om een schuldige aan te wijzen of iets dergelijks! Puur zodat ik lering uit jouw ervaring kan trekken
Orde van de dag in de grote stad".quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:32 schreef deezler het volgende:
Geen irritatie vandaag wel een primeur. Mijn eerste pokemonzwakzinnige! Ik reed naar huis en was bijna het dorp waar ik werk uit toen er een telefoonstarend meisje schuin de straat overstak toen ik aan kwam rijden. Toen ik langs haar heen reed op ongeveer een meter afstand schrok ze pas wakker. Voor velen hier vast niets bijzonders maar ik woon in een rustig dorp en werk in een iets groter vrij rustig dorp. En daar komen blijkbaar weinig pokemons voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |