Onbekende mensen kun je het best nooit vertrouwen.quote:Op maandag 11 juli 2016 02:01 schreef 0906 het volgende:
Maar hoe moet ik dit nu aanpakken, hoe leg ik in godsnaam contact met onbekende mensen?!
Behalve dan je grootouders.quote:Op maandag 11 juli 2016 03:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat familie en mensen die ja al uit jeugd kent het langst meegaan.
Uitzonderingen heb je altijd, de meeste mensen zijn net ratten.quote:Op maandag 11 juli 2016 03:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Behalve dan je grootouders.
Maar voor mij lijkt dit niet echt op te gaan wat familie betreft en het gros van de mensen waar ik nu al langer mee omga, ken ik pas sinds na m'n jeugd. Maar misschien ben ik gewoon meer een uitzondering wat dit betreft.
wat een extreem negatieve kijk.Hier zit vast een traumaatje achterquote:Op maandag 11 juli 2016 03:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Uitzonderingen heb je altijd, de meeste mensen zijn net ratten.
Op een waterfiets zeker?quote:Op maandag 11 juli 2016 08:25 schreef Mr.Ping het volgende:
Koop een fiets en ga erop uit!
Fietsers maken altijd met elkaar een praatje, en er zijn ook verenigingen waar je voor een paar euro in een B&B kan overnachten.
Maak een rondje Zeeland ofzo!
Hem in zijn eentje sturen naar festival of concert. Waar iedereen blij doet. Maar waar hijzelf niemand kent. Top suggestie. Werkelijk. NOT.quote:Op maandag 11 juli 2016 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven. Je zou ook een groepsreis kunnen boeken naar een ander land om zo meer van de wereld te zien en contacten op te doen.
Of Pokemon Go.
Met die logica kun je bijna nergens naartoe. Zijn eerste doel is om het huis uit te komen.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:16 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hem in zijn eentje sturen naar festival of concert. Waar iedereen blij doet. Maar waar hijzelf niemand kent. Top suggestie. Werkelijk. NOT.
Ja serieus. Als je ergens makkelijk in gesprek raakt is het wel een festivalquote:Op maandag 11 juli 2016 09:16 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hem in zijn eentje sturen naar festival of concert. Waar iedereen blij doet. Maar waar hijzelf niemand kent. Top suggestie. Werkelijk. NOT.
Ik kan dit beamenquote:Op maandag 11 juli 2016 09:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je een camera hebt zijn er een heleboel mooie plekken in Nederland om bijvoorbeeld foto's te maken. Ik denk dat het helpt om ergens met een bepaald doel heen te gaan.
Dat niet, meer de verbazing dat ik altijd thuiszit en nooit een keertje buiten de provincie of omgeving kom.quote:
quote:Op maandag 11 juli 2016 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven.
Hoe leg ik contact als ik daar in m'n uppie ben en iedereen is daar met 2 of meer bij elkaar, lijkt me zo ongemakkelijk en moeilijk omdat ik van mezelf al moeilijk contact leg.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:16 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dat komt iets te geforceerd over, en bovendien voldoe ik ook niet aan hun profiel want ik ben niet hoogopgeleid.quote:Op maandag 11 juli 2016 09:25 schreef DoubleDip het volgende:
NMLK? Dan kom je andere mensen tegen die ook op zoek zijn naar contacten.
Vaak is dat niet zo moeilijk als je jezelf maar open opstelt dus niet verdiept in een boek of je mobiel en vooral geen oortjes in doen.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:05 schreef 0906 het volgende:
Hoe leg ik contact als ik daar in m'n uppie ben en iedereen is daar met 2 of meer bij elkaar, lijkt me zo ongemakkelijk en moeilijk omdat ik van mezelf al moeilijk contact leg.
Wellicht misschien een dagje Amsterdam doen maar ook daar, hoe leg ik als eenling contact met vreemde mensen?
Het gaat er volgens mij niet om dat je hoogopgeleid bent, maar dat je genoeg sociale vaardigheden hebt/geen autist bent. En op de 'hoe leg ik contact' vraag: hierboven staat je antwoord: NMLK, want iedereen wil daar nieuwe mensen ontmoeten.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:05 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat niet, meer de verbazing dat ik altijd thuiszit en nooit een keertje buiten de provincie of omgeving kom.
[..]
[..]
Hoe leg ik contact als ik daar in m'n uppie ben en iedereen is daar met 2 of meer bij elkaar, lijkt me zo ongemakkelijk en moeilijk omdat ik van mezelf al moeilijk contact leg.
[..]
Dat komt iets te geforceerd over, en bovendien voldoe ik ook niet aan hun profiel want ik ben niet hoogopgeleid.
Wellicht misschien een dagje Amsterdam doen maar ook daar, hoe leg ik als eenling contact met vreemde mensen?
Wat zijn je hobbies?quote:Op maandag 11 juli 2016 02:01 schreef 0906 het volgende:
Ik leef nu al ca 8 jaar in een sociaal isolement, zelfs daarvoor toen het nog wat beter ging was ik al altijd zo'n thuisblijver die nooit eens een dagje weg ging. Ik wil dit isolement nu doorbreken en mezelf ontwikkelen door ook wat meer van het land te zien. De enige stad waar ik tot nu toe ooit ben geweest is Amsterdam en Utrecht, merk vaak dat mensen raar opkijken als ik vertel dat ik bijna nooit buiten de provincie kom.
Maar hoe moet ik dit nu aanpakken, hoe leg ik in godsnaam contact met onbekende mensen?!
Dat zou ik zo irritant vindenquote:Op maandag 11 juli 2016 12:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vaak is dat niet zo moeilijk als je jezelf maar open opstelt dus niet verdiept in een boek of je mobiel en vooral geen oortjes in doen.
En oefen eens met 'onzin' gesprekjes zonder verder doel. Die heb ik zo vaak, gewoon spontaan een opmerking maken in een winkel, bij de kassa, als je op een bankje zit buiten. Zie ik bv zo'n man alleen treuzelen bij de bananen en dan zo'n tros pakken van ¤3,50 of zo terwijl er naast de zakken met prima bananen van ¤1,- per zak liggen.. Soms zeg ik dan spontaan iets daarover. Zo van "Hé, die zijn meer dan de helft goedkoper en net zo goed!". Soms vloeit daar een kort gesprekje uit voort en soms niet. Maakt niet uit want ik ben niet wanhopig opzoek naar sociaal contact.
De leukste ervaring was toen ik opzoek was naar een cd van een muziek type waar ik helemaal niets van weet (trance/house) voor een cadeautje. Heb ik gewoon iemand aangesproken die in die sectie aan het zoeken was. Of ze me konden helpen want ik had geen flauw idee... Echt lol gehad met haar en haar vriendin. Samen nog koffie gaan drinken ook.
Btw; cadeautje viel super in de smaak bij de ontvanger.
Normaliter doe ik dat ook niet. Alleen als iemand duidelijk staat te twijfelen, en mijn stemming is er naar, dan soms wel. Meestal zijn de reacties dan wel positief.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:59 schreef Cat22 het volgende:
Dat zou ik zo irritant vindenAls ik boodschappen doe dan kies ik de producten die ik wil en hoeft een vreemde zich daar niet mee te bemoeien.
Ik heb geen hobbies. Ik wil best wel initiatief nemen maar ik vind het gewoon moeilijk om mensen te benaderen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:59 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
TS wat zijn je hobbies en waarom neem je niet wat meer initiatief?
Wat doe je dan de hele dag?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:28 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik heb geen hobbies. Ik wil best wel initiatief nemen maar ik vind het gewoon moeilijk om mensen te benaderen.
Het kan nogal lazy en ongeïnteresseerd overkomen, zeker als je het wel lijkt te willen maar gewoon geen kut ervoor lijkt te willen doen.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:05 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat niet, meer de verbazing dat ik altijd thuiszit en nooit een keertje buiten de provincie of omgeving kom.
Misschien je zou eens kunnen bedenken wat je zou willen weten van mensen. Of wat ze ergens van vinden of dat ze tips hebben om iets te gaan doen ofzo.quote:[..]
[..]
Je denkt dat je niet krampachtig over gaat komen als je met je issues lekkere chickies aan probeert te spreken? Er is geen gouden tip om alles even weg te toveren hè.quote:[..]
Dat komt iets te geforceerd over, en bovendien voldoe ik ook niet aan hun profiel want ik ben niet hoogopgeleid.
Prima tip dit! Al genoeg leuke praatjes gemaakt met mensen uit de buurt die ik helemaal niet kende. Ga wat leuke/drukke pokemon go locaties bezoeken! Je komt er ontzettend veel mensen tegen met dezelfde interesse (als het jouw interesse heeft) die wel eens in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje kunnen zitten.quote:
Als ik zonder werk zit hele dagen rondsurfen op diverse nieuwssites, fora, youtube.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:06 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En verder? Want met een uurtje ofzo ben je toch ook wel weer uitgelezen neem ik aan?
Er is een verschil tussen lui zijn en lui overkomen. Juist als je beperkt bent, is het zaak om iets van een dagbesteding te vinden. Beetje ritme vinden voor zover mogelijk, iets waar je wel enig plezier en eigenwaarde aan kan ontlenen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:38 schreef 0906 het volgende:
Ik kom op jullie lui over maar wat moet je anders als je hele dagen doodmoe bent en slecht kunt slapen.
Heb nog wat andere gezondheidsproblemen waardoor ik vrij geïrriteerd ben maar dat is te specifiek om dat hier neer te zetten.
Best wel relevante info... Waarom kom je daar nu pas mee?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:38 schreef 0906 het volgende:
[..]
Als ik zonder werk zit hele dagen rondsurfen op diverse nieuwssites, fora, youtube.Het is ook mijn chronische vermoeidheid dat ervoor zorgt dat ik terughoudend ben in het nemen van initiatieven.
Ik kom op jullie lui over maar wat moet je anders als je hele dagen doodmoe bent en slecht kunt slapen.
Heb nog wat andere gezondheidsproblemen waardoor ik vrij geïrriteerd ben maar dat is te specifiek om dat hier neer te zetten.
Dat denk ik ook wel ja, maar het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:
Let's be real, als je als jong persoon al 8 jaar in een isolement leeft is er gewoon iets mis. Ik denk dat je dan beter professionele hulp kunt zoeken ipv het aanschaffen van een camera oid.
Maar ik verwacht niet dat iemand 8 jaar isolatie in z'n eentje kan oplossen, anders had TS dat al wel eerder gedaan. Er zal waarschijnlijk ergens een structureel probleem zitten waar hij toch echt beter behandeld voor kan worden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:17 schreef Lokasenna het volgende:
Bovendien zijn dit precies het soort dingen dat een behandelaar hem ook zou aanraden.
Door naar iets kleinschaligs te gaan waar mensen samenkomen om hun gezamenlijke hobby te beoefenen. Maar zoals hierboven wordt gezegd, zo simpel ligt het bij jou al lang niet meer. Je hebt professionele hulp nodig.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:06 schreef 0906 het volgende:
Ik kan wel naar een random stad gaan of een festival bezoeken maar HOE LEG IK CONTACT?
Dan doe je het toch niet. Je hebt jezelf ermee, ons niet. Het gaat je niet lukken zonder hulp.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef 0906 het volgende:
Joh, die betweters aan psychologen heb ik helemaal geen zin in, alsof zij mij aan kunnen leren hoe je contact maakt.Ik wil deze zomer nog succes boeken, een afspraak bij een psych kost geld en een wekenlange wachtlijst.
Ja, ze hebben er lange studies voor gedaan en de meesten hebben heel veel ervaring, maar uiteindelijk zijn het maar betwetersquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef 0906 het volgende:
Joh, die betweters aan psychologen heb ik helemaal geen zin in, alsof zij mij aan kunnen leren hoe je contact maakt.Ik wil deze zomer nog succes boeken, een afspraak bij een psych kost geld en een wekenlange wachtlijst.
Oké succes met je levenquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef 0906 het volgende:
En ik wil een miljoen maar heb geen zin om een staatslot te kopenquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef 0906 het volgende:
Sova cursussen zijn er voor gemaakt om dat aan je te leren. En de psycholoog kan vast ook wel helpen om de onderliggende problemen aan te pakken. Succes. Verwacht niet gelijk van stap 1 naar stap 10 te komen en accepteer dat je ook de tussenliggende stappen zult moeten nemen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:06 schreef 0906 het volgende:
Ik kan wel naar een random stad gaan of een festival bezoeken maar HOE LEG IK CONTACT?
Voor de rest niet zo zeuren, niet zo betweterig doen en wees blij dat de overheid je niet laat creperen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef 0906 het volgende:
Maar toch voel ik de drang om meisjes aan te spreken, al weet ik nu al dat het op een fiasco uit zal lopen omdat ik als een creep overkom.quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:14 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Sova cursussen zijn er voor gemaakt om dat aan je te leren. En de psycholoog kan vast ook wel helpen om de onderliggende problemen aan te pakken. Succes. Verwacht niet gelijk van stap 1 naar stap 10 te komen en accepteer dat je ook de tussenliggende stappen zult moeten nemen.
Daarom moet je ook niet meteen beginnen met je einddoel aan te spreken. Een examen doe je ook niet aan het begin van je opleiding.quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:17 schreef 0906 het volgende:
[..]
Maar toch voel ik de drang om meisjes aan te spreken, al weet ik nu al dat het op een fiasco uit zal lopen omdat ik als een creep overkom.
Lees je wel wat anderen schrijven?quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:17 schreef 0906 het volgende:
[..]
Maar toch voel ik de drang om meisjes aan te spreken, al weet ik nu al dat het op een fiasco uit zal lopen omdat ik als een creep overkom.
Dat zal wel meevallen toch?quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:17 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Het verbaast me wel altijd dat sommige mensen wel heel snel contact kunnen leggen terwijl ik daar alleen maar van kan dromen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:14 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen toch?Tenzij de politie je ooit heeft aangesproken op verdacht gedrag toen je steeds stond te ijsberen op het centraal station. Maar dat is vast nooit gebeurd, toch?
Misschien focus je ook teveel op de premium girls en moet je eerst lager beginnen, wil je succes boeken deze zomer. Misschien eens een dagje naar Utrecht of Amsterdam gaan en daar willekeurig meiden aanspreken?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:57 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Het verbaast me wel altijd dat sommige mensen wel heel snel contact kunnen leggen terwijl ik daar alleen maar van kan dromen.
Tsjah, voor de premiumgirls moet je gewoon naar de stad gaan. In dunbevolkte gebieden vind je ze niet zo snel omdat iedereen op kamers gaat in drukke steden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
"Premium girls" Ik blijf het zo'n walgelijke term vinden.
Ja iedereen heeft zn kwaliteiten. Gelukkig kun je dat zelf in zekere mate ook aanleren. Je zult nooit die populaire jongen worden waar alle vrouwen in de kroeg omheen staan. Maar door te oefenen kun je echt wel leren hoe je ongedwongen praatjes met mensen kunt houden. Het is vooral veel ervaring opdoen zodat je je steeds meer op je gemak voelt in sociale situaties.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:57 schreef 0906 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Het verbaast me wel altijd dat sommige mensen wel heel snel contact kunnen leggen terwijl ik daar alleen maar van kan dromen.
Niks lager beginnenquote:
Want?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:46 schreef habitue het volgende:Je zult nooit die populaire jongen worden waar alle vrouwen in de kroeg omheen staan.
Omdat je al 8 jaar in een sociaal isolement zit en daardoor sociaal gezien echt mijlenver achter staat.quote:
Goed advies gezien het verleden van TS aardbeiquote:Op maandag 11 juli 2016 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven. Je zou ook een groepsreis kunnen boeken naar een ander land om zo meer van de wereld te zien en contacten op te doen.
Of Pokemon Go.
Wees dan maar blij dat ik er ook nog ben, hier op dit forum. Met meer als 50 jaar ervaring een echte !! ervaringsdeskundige. De eerste 20 jaar was bij mij ook huilen met de pet op, en nu ....quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:17 schreef 0906 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:57 schreef LeesFoknl het volgende:
Haha, grotten hebben het voordeel ze zijn contstant 14 graden. Dus in de zomer lekker koel en in de winter relatief warm.
In Houthem, bij Valkenburg in Zuid Limburg, is er een complete woning in de grotten. De familie heeft er vlakbij ook een huis. De grottenwoning kun je bezichtigen. In spanje (meen ik) zijn er ook, en zelfs goedkoop te koop, grottenwoningen.
En wie heb je daar bij je in je grot? Schat in alleen wat dieren, geen mensen, want dieren zijn tenminste te vertrouwen. Kijk een hond maar eens in zijn ogen, wat een liefde, aanhankelijkheid, intelligentie, trouw en volgzaamheid spreekt daaruit! Vind je bij mensen niet!
Kan het weten, ben zelf lang hond geweest!
![]()
Zo, ik ga afsluiten, een goede nacht!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |