abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163659642
Ik leef nu al ca 8 jaar in een sociaal isolement, zelfs daarvoor toen het nog wat beter ging was ik al altijd zo'n thuisblijver die nooit eens een dagje weg ging. Ik wil dit isolement nu doorbreken en mezelf ontwikkelen door ook wat meer van het land te zien. De enige stad waar ik tot nu toe ooit ben geweest is Amsterdam en Utrecht, merk vaak dat mensen raar opkijken als ik vertel dat ik bijna nooit buiten de provincie kom.

Maar hoe moet ik dit nu aanpakken, hoe leg ik in godsnaam contact met onbekende mensen?!
pi_163659742
Sportvereniging?
pi_163659774
Gewoon een praatje met ze beginnen? En blijkbaar lukt dat je wel, aangezien je aangeeft dat mensen raar opkijken zodra je ze hebt verteld dat je uit de provincie komt.
Anders probeer je eens bijvoorbeeld bushaltes? :P

Waarom heb je zo lang in een isolement geleefd?
pi_163659778
quote:
12s.gif Op maandag 11 juli 2016 02:01 schreef 0906 het volgende:

Maar hoe moet ik dit nu aanpakken, hoe leg ik in godsnaam contact met onbekende mensen?!
Onbekende mensen kun je het best nooit vertrouwen.
Mijn ervaring is dat familie en mensen die ja al uit jeugd kent het langst meegaan.
pi_163659793
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2016 03:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat familie en mensen die ja al uit jeugd kent het langst meegaan.
Behalve dan je grootouders.

Maar voor mij lijkt dit niet echt op te gaan wat familie betreft en het gros van de mensen waar ik nu al langer mee omga, ken ik pas sinds na m'n jeugd. Maar misschien ben ik gewoon meer een uitzondering wat dit betreft :P.
pi_163659795
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 03:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Behalve dan je grootouders.

Maar voor mij lijkt dit niet echt op te gaan wat familie betreft en het gros van de mensen waar ik nu al langer mee omga, ken ik pas sinds na m'n jeugd. Maar misschien ben ik gewoon meer een uitzondering wat dit betreft :P.
Uitzonderingen heb je altijd, de meeste mensen zijn net ratten.
  maandag 11 juli 2016 @ 06:47:46 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163659951
Zoek een hobby. Bijvoorbeeld iets verzamelen en dan beurzen door het hele land bezoeken, heb je gelijk een gespreksonderwerp. Of verdiep je in iets en ga op onderzoek uit, naar lezingen, locaties, bibliotheken, musea. Ook dan heb je een gespreksonderwerp om het ijs te breken.
pi_163659986
Ga werk zoeken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 11 juli 2016 @ 07:11:17 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163659993
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 07:07 schreef bijdehand het volgende:
Ga werk zoeken.
... als koerier, anders kom je nog nergens...
pi_163660168
quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2016 03:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Uitzonderingen heb je altijd, de meeste mensen zijn net ratten.
wat een extreem negatieve kijk.Hier zit vast een traumaatje achter
pi_163660355
Koop een fiets en ga erop uit!

Fietsers maken altijd met elkaar een praatje, en er zijn ook verenigingen waar je voor een paar euro in een B&B kan overnachten.

Maak een rondje Zeeland ofzo!
pi_163660476
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven. Je zou ook een groepsreis kunnen boeken naar een ander land om zo meer van de wereld te zien en contacten op te doen.

Of Pokemon Go.
  maandag 11 juli 2016 @ 09:10:27 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163660641
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 08:25 schreef Mr.Ping het volgende:
Koop een fiets en ga erop uit!

Fietsers maken altijd met elkaar een praatje, en er zijn ook verenigingen waar je voor een paar euro in een B&B kan overnachten.

Maak een rondje Zeeland ofzo!
Op een waterfiets zeker?
  maandag 11 juli 2016 @ 09:16:36 #14
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163660699
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven. Je zou ook een groepsreis kunnen boeken naar een ander land om zo meer van de wereld te zien en contacten op te doen.

Of Pokemon Go.
Hem in zijn eentje sturen naar festival of concert. Waar iedereen blij doet. Maar waar hijzelf niemand kent. Top suggestie. Werkelijk. NOT.
pi_163660711
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:16 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Hem in zijn eentje sturen naar festival of concert. Waar iedereen blij doet. Maar waar hijzelf niemand kent. Top suggestie. Werkelijk. NOT.
Met die logica kun je bijna nergens naartoe. Zijn eerste doel is om het huis uit te komen.
pi_163660771
Als je een camera hebt zijn er een heleboel mooie plekken in Nederland om bijvoorbeeld foto's te maken. Ik denk dat het helpt om ergens met een bepaald doel heen te gaan.
pi_163660790
NMLK? Dan kom je andere mensen tegen die ook op zoek zijn naar contacten.
pi_163660808
quote:

[..]

Ja serieus. Als je ergens makkelijk in gesprek raakt is het wel een festival :)
pi_163661606
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je een camera hebt zijn er een heleboel mooie plekken in Nederland om bijvoorbeeld foto's te maken. Ik denk dat het helpt om ergens met een bepaald doel heen te gaan.
Ik kan dit beamen :Y Had sowieso niet het probleem dat ik niet genoeg onder de mensen kwam, maar sinds ik me serieus richt op fotografie is het wel heel erg toegenomen.
pi_163661808
Om meer van het land te zien kan je gewoon met een bepaalde regelmaat (afhankelijk ook van je financiële situatie) plannen dat je een dorp of stad gaat bezoeken. Hier is al een leuk lijstje:

https://www.skyscanner.nl(...)=soc_fcb_00640_00019

Verder; Neem een hond. Een hond is een ijsbreker en andere hondeneigenaren zullen je snel genoeg aanspreken om een praatje te maken.
pi_163662073
quote:
Dat niet, meer de verbazing dat ik altijd thuiszit en nooit een keertje buiten de provincie of omgeving kom.

quote:
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven.
quote:

[..]

Hoe leg ik contact als ik daar in m'n uppie ben en iedereen is daar met 2 of meer bij elkaar, lijkt me zo ongemakkelijk en moeilijk omdat ik van mezelf al moeilijk contact leg.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:25 schreef DoubleDip het volgende:
NMLK? Dan kom je andere mensen tegen die ook op zoek zijn naar contacten.
Dat komt iets te geforceerd over, en bovendien voldoe ik ook niet aan hun profiel want ik ben niet hoogopgeleid.

Wellicht misschien een dagje Amsterdam doen maar ook daar, hoe leg ik als eenling contact met vreemde mensen?
pi_163662088
Ga eens lekker op vakantie.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_163663822
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:05 schreef 0906 het volgende:
Hoe leg ik contact als ik daar in m'n uppie ben en iedereen is daar met 2 of meer bij elkaar, lijkt me zo ongemakkelijk en moeilijk omdat ik van mezelf al moeilijk contact leg.

Wellicht misschien een dagje Amsterdam doen maar ook daar, hoe leg ik als eenling contact met vreemde mensen?
Vaak is dat niet zo moeilijk als je jezelf maar open opstelt dus niet verdiept in een boek of je mobiel en vooral geen oortjes in doen.
En oefen eens met 'onzin' gesprekjes zonder verder doel. Die heb ik zo vaak, gewoon spontaan een opmerking maken in een winkel, bij de kassa, als je op een bankje zit buiten. Zie ik bv zo'n man alleen treuzelen bij de bananen en dan zo'n tros pakken van ¤3,50 of zo terwijl er naast de zakken met prima bananen van ¤1,- per zak liggen.. Soms zeg ik dan spontaan iets daarover. Zo van "Hé, die zijn meer dan de helft goedkoper en net zo goed!". Soms vloeit daar een kort gesprekje uit voort en soms niet. Maakt niet uit want ik ben niet wanhopig opzoek naar sociaal contact.

De leukste ervaring was toen ik opzoek was naar een cd van een muziek type waar ik helemaal niets van weet (trance/house) voor een cadeautje. Heb ik gewoon iemand aangesproken die in die sectie aan het zoeken was. Of ze me konden helpen want ik had geen flauw idee... Echt lol gehad met haar en haar vriendin. Samen nog koffie gaan drinken ook.
Btw; cadeautje viel super in de smaak bij de ontvanger.
  maandag 11 juli 2016 @ 13:33:09 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163665009
Via internet mensen ontmoeten kan ook? Je hebt websites waar je contact kan leggen met nieuwe mensen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_163665862
Scroll omlaag en zie de meetingtopics onder de centraal geplaatste topics. Daar kun je je aansluiten bij een uitje dat je leuk lijkt of anders zelf iets opperen.

Heb je een buurthuis of vrijwilligerscentrale in de buurt? Dan zou je daar ook eens contact op kunnen nemen. Misschien kun je elkaar een plezier doen door er samen op uit te kunnen ofzo.
pi_163667225
quote:

[..]

Dat niet, meer de verbazing dat ik altijd thuiszit en nooit een keertje buiten de provincie of omgeving kom.

[..]

[..]

[..]

Dat komt iets te geforceerd over, en bovendien voldoe ik ook niet aan hun profiel want ik ben niet hoogopgeleid.

Het gaat er volgens mij niet om dat je hoogopgeleid bent, maar dat je genoeg sociale vaardigheden hebt/geen autist bent. En op de 'hoe leg ik contact' vraag: hierboven staat je antwoord: NMLK, want iedereen wil daar nieuwe mensen ontmoeten.
pi_163669928
Boek een singlereis naar een land die je leuk lijkt. Vaak kun je ook wel selecteren op leeftijdscategorie geloof ik.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_163674956
quote:
12s.gif Op maandag 11 juli 2016 02:01 schreef 0906 het volgende:
Ik leef nu al ca 8 jaar in een sociaal isolement, zelfs daarvoor toen het nog wat beter ging was ik al altijd zo'n thuisblijver die nooit eens een dagje weg ging. Ik wil dit isolement nu doorbreken en mezelf ontwikkelen door ook wat meer van het land te zien. De enige stad waar ik tot nu toe ooit ben geweest is Amsterdam en Utrecht, merk vaak dat mensen raar opkijken als ik vertel dat ik bijna nooit buiten de provincie kom.

Wat zijn je hobbies?
pi_163685611
TS wat zijn je hobbies en waarom neem je niet wat meer initiatief?

[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 13:46:58 ]
pi_163685619
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vaak is dat niet zo moeilijk als je jezelf maar open opstelt dus niet verdiept in een boek of je mobiel en vooral geen oortjes in doen.
En oefen eens met 'onzin' gesprekjes zonder verder doel. Die heb ik zo vaak, gewoon spontaan een opmerking maken in een winkel, bij de kassa, als je op een bankje zit buiten. Zie ik bv zo'n man alleen treuzelen bij de bananen en dan zo'n tros pakken van ¤3,50 of zo terwijl er naast de zakken met prima bananen van ¤1,- per zak liggen.. Soms zeg ik dan spontaan iets daarover. Zo van "Hé, die zijn meer dan de helft goedkoper en net zo goed!". Soms vloeit daar een kort gesprekje uit voort en soms niet. Maakt niet uit want ik ben niet wanhopig opzoek naar sociaal contact.

De leukste ervaring was toen ik opzoek was naar een cd van een muziek type waar ik helemaal niets van weet (trance/house) voor een cadeautje. Heb ik gewoon iemand aangesproken die in die sectie aan het zoeken was. Of ze me konden helpen want ik had geen flauw idee... Echt lol gehad met haar en haar vriendin. Samen nog koffie gaan drinken ook.
Btw; cadeautje viel super in de smaak bij de ontvanger.
Dat zou ik zo irritant vinden :X Als ik boodschappen doe dan kies ik de producten die ik wil en hoeft een vreemde zich daar niet mee te bemoeien.
een grapje maken bij de kassa als daar iets voorvalt, of iemand met een kort praatje voorlaten als die weinig produkten heeft, geen probleem. Maar bemoei je niet met mijn boodschappen. :{w

Dat verhaal met die cd, dat vind ik dan wel weer leuk! Ben ook ooit aangesproken door iemand die geen idee had welke bloemen hij moest kiezen. En dan help ik graag. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163685874
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:59 schreef Cat22 het volgende:
Dat zou ik zo irritant vinden :X Als ik boodschappen doe dan kies ik de producten die ik wil en hoeft een vreemde zich daar niet mee te bemoeien.
Normaliter doe ik dat ook niet. Alleen als iemand duidelijk staat te twijfelen, en mijn stemming is er naar, dan soms wel. Meestal zijn de reacties dan wel positief.
Bv een tijdje terug (toevallig weer een man alleen) die stond te twijfelen bij de limonades. Ik pakte degene die ik nodig had en zei tegen hem: "Deze vinden mijn kinderen heerlijk en hij is niet eens zo duur." Hij moest lachen, bedankte me en pakte dezelfde. "Tja, ik weet het gewoon niet zo goed" zei hij nog.
pi_163686159
Als je vrienden, kennissen, familie of collega's hebt, kan je proberen een activiteit op jouw initiatief te organiseren om contact te leggen en sociale aangelegenheden aan te gaan. Denk aan barbecue organiseren, dagje uit etc... Afhankelijk van wat je leuk vind natuurlijk. Je zult zien hoe opgewekt mensen kunnen reageren, zelfs als je ze al jaren niet hebt gesproken.

Heb je helemaal geen sociale kring, dan moet je activiteiten gaan ondernemen en in de hoop contact te leggen. De kunst daarin is het vinden van een gespreksonderwerp dat je gesprekspartner ook boeit. Is het contact eenmaal gelegd, dan komt de rest vaak vanzelf. Dan kan je het volgende proberen. Denk aan:

1. Eenvoudige activiteiten/hobby's die je alleen kan ondernemen, maar waar je wel mensen kunt ontmoeten. Denk aan sportschool, buitenspelletjes (Pokemon Go oid), buiten sporten.
2. Ben je sociaal aangelegd, dan kan je ook prima alleen evenementen/festivals bezoeken en contact leggen. Ken genoeg mensen die dat regelmatig doen en thuis komen met een hele club nieuwe 'vrienden'. In de zomer is er altijd ergens wel iets te doen.
3. Single reis. Ik ken ook mensen die bewust hebben gekozen om alleen een groepsreis te boeken met dus volstrekt onbekenden. Dit kost wat meer geld natuurlijk, maar aangezien je voor een tijd gebonden bent aan de groep ontstaat leg je vanzelf contact met anderen.

Mis je echt sociale vaardigheden om überhaupt iemand aan te spreken bijvoorbeeld, dan zijn er vast wel bijeenkomst/trainingen/cursussen waar gelijkgestemden werken aan deze vaardigheden. Niks mis mee, omdat je ook dan mensen ontmoet met een vergelijkbaar probleem en dus een interessant gespreksonderwerp hebt.
pi_163687332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

TS wat zijn je hobbies en waarom neem je niet wat meer initiatief?
Ik heb geen hobbies. Ik wil best wel initiatief nemen maar ik vind het gewoon moeilijk om mensen te benaderen.
pi_163687772
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:28 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik heb geen hobbies. Ik wil best wel initiatief nemen maar ik vind het gewoon moeilijk om mensen te benaderen.
Wat doe je dan de hele dag?
pi_163687876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat doe je dan de hele dag?
Op FOK zitten.
pi_163688318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:50 schreef 0906 het volgende:

[..]

Op FOK zitten.
En verder? Want met een uurtje ofzo ben je toch ook wel weer uitgelezen neem ik aan?
pi_163688485
quote:

[..]

Het kan nogal lazy en ongeïnteresseerd overkomen, zeker als je het wel lijkt te willen maar gewoon geen kut ervoor lijkt te willen doen.

quote:
[..]

[..]

Misschien je zou eens kunnen bedenken wat je zou willen weten van mensen. Of wat ze ergens van vinden of dat ze tips hebben om iets te gaan doen ofzo.

quote:
[..]

Je denkt dat je niet krampachtig over gaat komen als je met je issues lekkere chickies aan probeert te spreken? Er is geen gouden tip om alles even weg te toveren hè.

Kijk eens naar activiteiten, zodat je iets van een gemeenschappelijke basis hebt. Niet zo mainstream rondvaartboot, maar zo een underground dingetje trekt ander volk aan en er wordt makkelijker vrij gebabbeld. Zo een guide is er dan ook om tips te geven wat leuk is om te doen en jij kan jezelf geruststellen dat je die toeristen toch nooit meer terugziet. Zo heb je ook rondleidingen/wandelingen met thema's als geschiedenis, spoken of culinair gedoe. Schrijf je in bij Groupon ofzo, daar zie je een en ander langskomen en met korting ook nog. Wandklimmen, kookworkshop, graffiti spuiten ofzo.

Je maakt meer kans als je uit die ik-moet-scoren-modus komt en gewoon iets bedenkt dat je zou willen doen omdat het je wel wat lijkt.
pi_163688961
quote:

Of Pokemon Go.
Prima tip dit! Al genoeg leuke praatjes gemaakt met mensen uit de buurt die ik helemaal niet kende. Ga wat leuke/drukke pokemon go locaties bezoeken! Je komt er ontzettend veel mensen tegen met dezelfde interesse (als het jouw interesse heeft) die wel eens in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje kunnen zitten.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:32:18 #39
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_163689011
OF ga LARPEN!!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_163689142
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En verder? Want met een uurtje ofzo ben je toch ook wel weer uitgelezen neem ik aan?
Als ik zonder werk zit hele dagen rondsurfen op diverse nieuwssites, fora, youtube. :') Het is ook mijn chronische vermoeidheid dat ervoor zorgt dat ik terughoudend ben in het nemen van initiatieven.

Ik kom op jullie lui over maar wat moet je anders als je hele dagen doodmoe bent en slecht kunt slapen.

Heb nog wat andere gezondheidsproblemen waardoor ik vrij geïrriteerd ben maar dat is te specifiek om dat hier neer te zetten.
pi_163689327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:38 schreef 0906 het volgende:
Ik kom op jullie lui over maar wat moet je anders als je hele dagen doodmoe bent en slecht kunt slapen.

Heb nog wat andere gezondheidsproblemen waardoor ik vrij geïrriteerd ben maar dat is te specifiek om dat hier neer te zetten.
Er is een verschil tussen lui zijn en lui overkomen. Juist als je beperkt bent, is het zaak om iets van een dagbesteding te vinden. Beetje ritme vinden voor zover mogelijk, iets waar je wel enig plezier en eigenwaarde aan kan ontlenen.
Krijg je eigenlijk enige bijstand in je problematiek?

Passief the interwebz afstruinen is zoals je merkt niet echt een constructieve tactiek. Daarom nogmaals, ga eens nadenken over dingen die je wel leuk lijken. Al is het maar om een beetje richting te geven, waar je heen wil. Dan kun je gaan kijken naar hoe je daar wil komen en dat verdeel je dan weer in kleinere stappen. Drempelverlagend, rustig tempo opbouwen en een beetje fiducie krijgen omdat je weer voor jezelf wat af kan strepen op de weg ergens heen.
pi_163689889
TS is het niet een optie om naar een dagcentrum of iets te gaan, zodat je een dagbesteding hebt? Er zijn centra waar mensen met een beperking overdag terecht kunnen om sociale activiteiten te doen. Zou dat geen optie kunnen zijn?

Ik zeg niet dat je dit vijf dagen per week zou moeten doen, maar als je zo weinig om handen hebt kan het een tijdelijke oplossing zijn - totdat je een baan hebt.
pi_163692383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:38 schreef 0906 het volgende:

[..]

Als ik zonder werk zit hele dagen rondsurfen op diverse nieuwssites, fora, youtube. :') Het is ook mijn chronische vermoeidheid dat ervoor zorgt dat ik terughoudend ben in het nemen van initiatieven.

Best wel relevante info... Waarom kom je daar nu pas mee?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:04:35 #44
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163692861
Chronische vermoeidheid? Misschien heb je aan dit topic ook wat: R&P / Slaapproblematiek: De Nachtwacht. :).

Ah, je had m al gevonden zie ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Samzz op 12-07-2016 17:33:30 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163707993
Let's be real, als je als jong persoon al 8 jaar in een isolement leeft is er gewoon iets mis. Ik denk dat je dan beter professionele hulp kunt zoeken ipv het aanschaffen van een camera oid.
pi_163710893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:
Let's be real, als je als jong persoon al 8 jaar in een isolement leeft is er gewoon iets mis. Ik denk dat je dan beter professionele hulp kunt zoeken ipv het aanschaffen van een camera oid.
Dat denk ik ook wel ja, maar het een sluit het ander niet uit.
pi_163710953
Bovendien zijn dit precies het soort dingen dat een behandelaar hem ook zou aanraden.
pi_163711288
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 13:17 schreef Lokasenna het volgende:
Bovendien zijn dit precies het soort dingen dat een behandelaar hem ook zou aanraden.
Maar ik verwacht niet dat iemand 8 jaar isolatie in z'n eentje kan oplossen, anders had TS dat al wel eerder gedaan. Er zal waarschijnlijk ergens een structureel probleem zitten waar hij toch echt beter behandeld voor kan worden.
pi_163717769
Ik kan wel naar een random stad gaan of een festival bezoeken maar HOE LEG IK CONTACT?
pi_163718022
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:06 schreef 0906 het volgende:
Ik kan wel naar een random stad gaan of een festival bezoeken maar HOE LEG IK CONTACT?
Door naar iets kleinschaligs te gaan waar mensen samenkomen om hun gezamenlijke hobby te beoefenen. Maar zoals hierboven wordt gezegd, zo simpel ligt het bij jou al lang niet meer. Je hebt professionele hulp nodig.

Is pas 8000 keer gezegd, maar ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')